Ухвала
від 11.10.2024 по справі 380/19690/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/19690/24

У Х В А Л А

11 жовтня 2024 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі: головуючої судді Морської Г.М., розглянувши у письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про вступ у справі як третьої особи у адміністративній справі за позовом Дочірнього підприємства "Львівтрансспецбуд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче підприємство "Львівспецбуд" до Міністерства юстиції України про визнання протиправними та скасування пунктів наказу, -

встановив:

Дочірнє підприємство "Львівтрансспецбуд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче підприємство "Львівспецбуд" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Міністерства юстиції України (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати пункти 1 та 2 наказу Міністерства юстиції України №1331/5 від 03.05.2024 "Про часткове задоволення скарги".

Ухвалою від 24.09.2024 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків. Позивач вимоги ухвали виконав.

Ухвалою від 03.10.2024 відкрите провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).

10.10.2024 представник ОСОБА_1 подав до суду заяву про вступ у справу як третьої особи, у якій просив (мовою оригіналу):

"1. Залучити ОСОБА_1 до участі у справі №380/19690/24 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні Відповідача - Міністерства юстиції України.

2. Врахувати обставини, викладені у даній заяві, щодо наявності підстав для самовідводу судді та передати справу №380/19690/24 на автоматизований розподіл для визначення судді в порядку ст.31 КАС України".

Заява про залучення ОСОБА_1 як третьої особи обґрунтована тим, що саме на підставі скарги заявника Міністерством юстиції України прийнято Наказ у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, який частково оспорюється Позивачем у межах даної справи.

Відтак вважає, що рішення у даній справі безумовно вплине на права та інтереси ОСОБА_1 , оскільки в межах такої судом вирішується питання про скасування Наказу Міністерства юстиції України, у залишенні без змін якого (в частині, що оскаржується), він безпосередньо зацікавлений, адже наказ прийнято за результатами розгляду саме його скарги.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про необхідність залучення ОСОБА_1 до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, з огляду на наступне.

Частиною 2 ст.49 КАС України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

З аналізу статті 49 КАС України слідує, що участь третіх осіб в адміністративній справі зумовлена тим, що судовий спір між сторонами прямо або опосередковано стосується прав та інтересів інших осіб. Тому участь у справі третіх осіб є формою захисту їх прав та інтересів, що пов`язані із спірними правовідносинами.

З матеріалів справи слідує, що позивачем оскаржується п.1,2 наказу Міністерства юстиції України від 03.05.2024 №1331/5 "Про часткове задоволення скарги".

При цьому, підставою для прийняття спірного наказу є висновок центральної колегії Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції від 04.04.2024 прийнятий за результатами розгляду скарги ОСОБА_1 від 03.06.2022.

Відтак, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).

Крім того, у заяві ОСОБА_1 висловив прохання "2. Врахувати обставини, викладені у даній заяві, щодо наявності підстав для самовідводу судді та передати справу №380/19690/24 на автоматизований розподіл для визначення судді в порядку ст.31 КАС України".

Суд зауважує, що ОСОБА_1 клопотання обґрунтував наступним: "... Згідно з п. 63 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя 17.08.2021 року № 1845/0/15-21, визначення судді, судді доповідача здійснюється відповідно до коефіцієнта навантаження судді. З урахуванням визначених коефіцієнтів навантаження для кожного судді розраховується діапазон ймовірності вибору судді (інтервал). Чим більший коефіцієнт навантаження, тим менший діапазон ймовірності, і навпаки. Справа розподіляється судді, на діапазон ймовірності якого припадає випадкове число.

У пунктах 60 і 62 Положення визначено правила та формули на підставі яких в автоматизованій системі здійснюється автоматизований розподіл судових справ. Зокрема, складовою визначення коефіцієнту навантаження судді є вага судової справи, яка розраховується для кожної судової справи виходячи, в тому числі з категорії судової справи, що в свою чергу є показником коефіцієнту складності справи. Таким чином, від категорії судової справи залежить її «вага», що в сукупності з іншими показниками, визначає коефіцієнт навантаження судді і впливає на визначення судді для розгляду кожної конкретної справи.

Порушення порядку визначення судді для розгляду справи є обов`язковою підставою для відводу (самовідводу) судді за імперативними приписами п. 5 ч. 1 ст. 36 КАС України...".

Суд зауважує, що У Львівському окружному адміністративному суді не диференційовані коефіцієнти складності справи, кожній справі присвоєний однаковий коефіцієнт складності - 1,0.

Відтак незалежно від категорії справи, кожна справа має однаковий коефіцієнт складності - 1,0.

Положеннями ст.36 КАС України передбачено, що суддя не може брати участі в розгляді адміністративної справи і підлягає відводу (самовідводу):

1) якщо він брав участь у справі як свідок, експерт, спеціаліст, перекладач, представник, адвокат, секретар судового засідання або надавав правничу допомогу стороні чи іншим учасникам справи в цій чи іншій справі;

2) якщо він прямо чи опосередковано заінтересований в результаті розгляду справи;

3) якщо він є членом сім`ї або близьким родичем (чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, брат, сестра, дід, баба, внук, внучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, член сім`ї або близький родич цих осіб) сторони або інших учасників судового процесу, або осіб, які надавали стороні або іншим учасникам справи правничу допомогу у цій справі, або іншого судді, який входить до складу суду, що розглядає чи розглядав справу;

4) за наявності інших обставин, які викликають сумнів у неупередженості або об`єктивності судді;

5) у разі порушення порядку визначення судді для розгляду справи, встановленого статтею 31 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного судом не вбачаються підставі для заявлення самовідводу у адміністративній справі №380/19690/24.

Керуючись ст. 49, 173, 243, 248 КАС України,-

у х в а л и в :

Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

Зобов`язати позивача протягом п`яти днів з дня отримання ухвали направити ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) копію позовної заяви з доданими до неї документами, та надати суду докази такого направлення.

Запропонувати ОСОБА_1 надати пояснення щодо позову протягом п`яти днів з дня отримання його копії.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею (колегією суддів).

Суддя Морська Г.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122357444
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —380/19690/24

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні