Постанова
від 14.10.2024 по справі 320/45909/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/45909/24 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді Коротких А.Ю.,

суддів Сорочка Є.О.,

Чаку Є.В.,

при секретарі Черніченко К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика смаку" до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, третя особа - Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фабрика смаку» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП" про визнання протиправним та скасування, в якому просило:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_2 ) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАБРИКА СМАКУ" у публічній закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012870-a, оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 року № 928;

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_2 ) про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП" переможцем публічної закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012870-a, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП", оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 року № 939.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду, Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.

14 жовтня 2024 року через систему «Електронний суд» від позивача надійшов відзив, в якому останній просить апеляційну скаргу Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Статтею 282 КАС України передбачено особливості провадження у справах щодо гарантованого забезпечення потреб оборони.

Відповідно до ч. 5 ст. 282 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у дводенний строк після закінчення строку на апеляційне оскарження з повідомленням учасників справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 270 КАС України на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283, 283-2 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу.

Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами.

А згідно з ч. 1 ст. 120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Заслухавши представника апелянта, суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що 17.09.2024 року Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України оголосила спрощену процедуру закупівлі товару - Консерви м`ясні "М`ясо курей у власному соку" за кодом ДК 021:2015: 15130000-8 М`ясопродукти.

Інформація про закупівлю розміщена в електронній системі закупівель «Рrоzorro» за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2024-09-17-012881-a.

Унікальний номер оголошення про проведення спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-09-17-012881-a.

Відповідно до пунктів 1.1-1.4 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника від 17.09.2024 року № 852 (надалі за тексом - Оголошення), найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: найменування замовника: Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України; місцезнаходження замовника: АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний код замовника: 25574423; категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Згідно з пунктом 2 Оголошення назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку», код ДК 021:2015: 15130000-8 М`ясопродукти.

Оголошення розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 рок № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі - Особливості № 1275). Терміни, які використовуються в цьому Оголошенні, вживаються у значенні, наведеному в Законі, Законі України "Про оборонні закупівлі" та інших нормативно-правових актах (пункт 16.1. Оголошення).

Очікувана вартість предмета закупівлі: 19 962 000,00 UAH (дев`ятнадцять мільйонів дев`ятсот шістдесят дві тисячі грн 00 коп) з ПДВ (п. 6 Оголошення).

Відповідно до пункту 9 Оголошення кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю): 27.09.2024 року до 00:00.

Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-09-17- 012881-a для участі у спрощеній закупівлі UA-2024-09-17-012881-a подали тендерні пропозиції учасники: ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ», ТОВ «ПраймСелл», ТОВ «ВІТРГРУП», ТОВ «ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП».

Згідно з пунктом 10 Оголошення, Ціна - єдиний критерій оцінки, питома вага критерію 100 %. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною. Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною.

За наслідками електронного аукціону учасниками процедури закупівлі подано остаточну пропозицію в розмірі (в порядку за збільшенням ціни):

1) ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» - 17 226 000,00 грн;

2) ТОВ «ПраймСелл» - 19 045 380,00 грн;

3) ТОВ «ВІТРГРУП» - 19 242 000,00 грн;

4) ТОВ «ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП» - 19 947 000,00 грн.

Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 року № 928 відхилено пропозицію ТОВ "Фабрика Смаку" щодо закупівлі Консерви м`ясні "М`ясо курей у власному соку", код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012881-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі".

У зв`язку з відхиленням тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ», відбувалось розкриття наступних тендерних пропозицій.

Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 року № 933, відхилено пропозицію ТОВ «ПраймСелл» щодо закупівлі Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012881-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 року № 936, відхилено пропозицію ТОВ «ВІТРГРУП» щодо закупівлі Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012881-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

За принципом більш економічно вигідної пропозиції відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 року № 939, визначено ТОВ «ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП» переможцем закупівлі Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012881-a, та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ «ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП».

Не погоджуючись із рішеннями відповідача щодо відхилення пропозиції ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ" та визначення ТОВ "ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП" переможцем закупівлі із прийняттям рішення про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ "ЕС ЕНД ЕЙ ГРУП", позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України "Про оборонні закупівлі" від 17.07.2020 року № 808-ІХ.

Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Відповідно до приписів частин першої-третьої статті 30 Закону України "Про оборонні закупівлі" особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням, таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;

2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 року № 1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про оборонні закупівлі", "Про публічні закупівлі" та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.

Державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України «Про оборонні закупівлі», здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування оборонних закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

На період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей № 1275, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України "Про публічні закупівлі", в електронній системі закупівель.

Враховуючи приписи статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" та абзацу 3 пункту 8 Особливостей № 1275, процедура закупівлі, яка є предметом даного позову проводиться відповідно до статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року №922-VIII (далі - Закон №922-VIII), яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Статтею 14 Закону №922-VIII визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; подання пропозицій учасниками; проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

- пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

- учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

- учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

- якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; 3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг (ч. 17 ст. 14 Закону №922-VIII).

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі: 1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті; 2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом) (ч. 18 ст. 14 Закону №922-VIII).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель: замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення; електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду (ч. ч. 19, 20 ст. 14 Закону №922-VIII).

Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи від 03.10.2024 року № 928, відхилено пропозицію ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ" щодо закупівлі Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку», код ДК 021:2015 15130000-8 М`ясопродукти, зареєстрованої за ідентифікатором: № UA-2024-09-17-012881-a, відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

В спірному рішенні №928 від 03.10.2024 року в обґрунтування відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ" зазначено, що під час детального розгляду поданих документів у складі пропозиції Учасника було виявлено, що надана інформація не відповідає вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: Для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції наступні документи:

згідно вимоги пункту 6 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі "Сканований оригінал в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів) - власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 року № 771/97-ВР "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 року № 39 "Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб`єктам" на Учасника та виробника (офіційного представника виробника, або імпортера продукції на території України).".

В спірному рішенні №928 від 03.10.2024 року також вказано, що відповідно до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яку було завантажено (файл « 14 Довідка про наявність МТБ.pdf») учасник має власні камери швидкісного охол./заморож., які потребують отримання експлуатаційного дозволу, а відповідно до договору від 01.02.2022 року № 01/02-22 (файл « 21 Договор Фабрика Здорово та лист щодо представництва.pdf») товар тваринного походження поставляється учаснику на склад, також відповідно до декларації №1929//24-3 від 30.07.2024 року грузоотримувачем є ТОВ «Фабрика смаку» (файл « 26 Декларація (М`ясо курей).pdf»), що свідчить про те, що товар постачається безпосередньо учаснику на його склад.

Як зазначає відповідач в спірному рішенні №928 від 03.10.2024 року, при цьому у складі пропозиції Учасника відсутній експлуатаційний дозвіл виданий ТОВ "Фабрика смаку" (а.с.65-66).

За предметом закупівлі відповідно до Додатку 2 до Оголошення - Консерви м`ясні «М`ясо курей у власному соку» предмет закупівлі (харчовий продукт) повинен відповідати вимогам законодавства України про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, наказу МОЗ України від 13.05.2013 року № 368 "Про затвердження Державних гігієнічних правил і норм "Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах", а також виданих відповідно до них нормативно-правових актів. Консерви повинні бути фасовані у банки відповідно з ДСТУ 7771:2015. Маса нетто консервів в банках повинна бути 250-525 г. Консерви повинні бути упаковані в ящики з гофрованого картону згідно з ДСТУГОСТ 9142:2019 (ГОСТ 9142-2014, IDT). Маркування тари повинно було згідно з чинними нормативно-правовими актами та нормативними документами, а також відповідати Закону України "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів" №2639-VIII від 06.12.2018 та вимогам ДСТУ 7681:2015. Строк придатності консервів м`ясних «М`ясо курей у власному соку» на момент переходу права власності від переможця закупівлі до замовника повинен складати не менше ніж 22 місяці.

Колегія суддів зазначає, що згідно з пунктом 6 Додатку 2 до Оголошення учасник повинен надати до тендерної пропозиції: Сканований оригінал в кольоровому вигляді експлуатаційного дозволу та/або рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів) - власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 року № 771/97-ВР "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 року № 39 "Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб`єктам" на Учасника та виробника (офіційного представника виробника, або імпортера продукції на території України).

Верховний Суд у постанові від 06.02.2018 року у справі № 752/11464/16 дійшов висновку, що в усіх цих випадках вживання «або» для з`єднання однорідних членів речення створює альтернативний перелік. Якщо такий перелік перелічує умови для настання певного правового наслідку, це означає, що наслідок настає за наявності хоча б однієї з перелічених умов.

Таким чином, надання позивачем у складі своєї пропозиції рішення уповноваженого органу про держану реєстрацію потужності (складу) є достатнім та належним доказом виконання позивачем вимог пункту 6 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулює Закон України від 23.12.1997 року № 771/97-ВР "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (зі змінами та доповненнями, далі - Закон № 771).

Згідно з пп. 22, 69 ст. 1 Закону №771 потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів; експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону №771 оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл, який видається територіальним органом компетентного органу на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.

Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону №771 обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:

1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов`язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;

2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;

3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;

4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;

5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону №771 експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку.

Аналізуючи наведені вище положення норм права, суд зазначає, що обов`язок з отримання експлуатаційного дозволу розповсюджується виключно на операторів ринку, що проводять діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.

Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону №771 державній реєстрації підлягають потужності з обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.

Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв`язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов`язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.

Згідно з положеннями п. 10.2.1 ДСТУ 4607:2006 "Консерви м`ясорослинні. Каші з м`ясом. Загальні технічні умови", консерви зберігають відповідно до правил, затверджених у встановленому порядку, за температури від 0 °C до 20 °C та відносної вологості повітря не вищої ніж 75 % не більше 2 років.

Позивач у складі пропозиції надав Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, зазначив інформацію про всі складські та інші приміщення, та всі обладнання, які використовує для ведення господарської діяльності, в тому числі про камеру швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 та камеру швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/726346, та відмітив, що зазначені камери не мав задіювати під час виконання даного предмета закупівлі, у зв`язку з чим, не мав обов`язку надавати експлуатаційний дозвіл на ці камери.

Позивач у складі тендерної пропозиції надав рішення про державну реєстрацію потужності № 989 від 13.07.2023 року на склад, загальною площею 835 кв.м, розташований за адресою: 65071, Одеська обл., м. Одеса, вул. Новомосковська, буд. 21 (21-А), надав Договір оренди № 01/01-23 від 01.01.2023, укладений з ПрАТ "Янтар", акти приймання-передачі та додаткову угоду, щодо оренди складу, загальною площею 835 кв.м., на свідчення того, що саме вказаний склад буде використано для зберігання предмету закупівлі. В рішенні також зазначено про вид діяльності торгівля, транспортування, та/або зберігання харчових продуктів: гуртова торгівля харчовими продуктами; зберігання харчових продуктів; транспортування харчових продуктів (FORD TRANSIT спеціалізований вантажний фургон НОМЕР_3; JAC № НОМЕР_5 спеціалізований вантажний фургон рефрижератор Євро-5 - НОМЕР_4).

Також надано рішення про державну реєстрацію потужностей №548 від 24.04.2023 року за адресою: 65049, Одеська обл., м. Одеса, вул. Суднобудівна, буд. 1 Харчоблок в КНП "Одеський обласний клінічний медичний центр" OOP, за видом діяльності - Громадське харчування: Діяльність закладів громадського харчування (стаціонарна потужність).

Отже за даним предметом закупівлі вимоги до учасників в Оголошенні про закупівлю викладені щодо використання Учасником при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів таких потужностей - будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об`єктів санітарних заходів.

Колегія суддів зазначає, що предметом закупівлі є консерви м`ясорослинні "Каша рисова з яловичиною", температура зберігання продукції згідно Декларації виробника № 1931/24-3 - від 0° до 20° C, тобто продукція, яка може зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатною для споживання людиною. При цьому, інгредієнтами продукції, що виступає предметом закупівлі, а саме консерви м`ясорослинні "Каша рисова з яловичиною", є виключно продукти рослинного походження та перероблені продукти тваринного походження.

В свою чергу, зазначені обставини в силу пп. 3, 4 ч. 2 ст. 23 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" не передбачають отримання експлуатаційного дозволу.

Так, за приписами п.3 ч.2 ст.23 Закону №771 обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.23 Закону №771 обов`язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження.

Перероблений харчовий продукт - харчовий продукт, отриманий у результаті переробки непереробленого харчового продукту. Перероблений харчовий продукт може містити інгредієнти, необхідні для його виготовлення або надання йому особливих характеристик (п.64-2 ч.1 ст.1 Закону №771).

До перероблених продуктів тваринного походження згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України "Вимоги щодо ввезення (пересилання) на митну територію України харчових продуктів тваринного походження, кормів, сіна, соломи, а також побічних продуктів тваринного походження та продуктів їх оброблення, переробки" від 16.11.2018 № 553 віднесено м`ясні продукти, молочні продукти, яєчні продукти, перероблені рибні продукти, топлені жири, шкварки, желатин, колаген, оброблені шлунки, міхури та кишки.

Таким чином в силу приписів пп. 3, 4 ч. 2 ст. 23 Закону №771 на позивача не поширюється обов`язок отримання експлуатаційного дозволу на потужності, задіяні під час зберігання предмету закупівлі.

Тому відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону №771 потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу, підлягають державній реєстрації.

Підсумовуючи викладене, експлуатаційний дозвіл повинні отримувати оператори ринку харчових продуктів, які здійснюють діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження. Тобто, відповідно до вимог Закону №771, експлуатаційний дозвіл необхідно отримувати в тому випадку, якщо діяльність оператору ринку безпосередньо пов`язана з виробництвом харчових продуктів тваринного походження, інгредієнтами яких є неперероблені продукти тваринного походження, а також із зберіганням харчових продуктів тваринного походження, які потребують дотримання спеціального температурного режиму (повинні зберігатися за температури нижче 10 °C).

Проаналізувавши вимоги Закону №771 щодо обов`язку отримати експлуатаційний дозвіл на діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження та враховуючи предмет спірної закупівлі суд приходить до висновку, що позивач не має обов`язку отримувати експлуатаційний дозвіл на потужності, задіяні під час виконання даного предмета закупівлі.

Так, як встановлено колегією, позивачем у складі тендерної пропозиції надано рішення про державну реєстрацію потужності №989 від 13.07.2023, відповідно до якого зареєстровано потужність ТОВ "Фабрика Смаку" (39785646), особистий реєстраційний номер потужності - r-UA-51-10-443, а саме: Склад, загальною площею 835 кв.м, розташований за адресою: 65071, Одеська обл., м. Одеса, вул. Новомосковська, буд. 21 (21-А), на вид діяльності, що планується здійснювати з використанням потужності, а саме: Торгівля, транспортування, та/або зберігання харчових продуктів: гуртова торгівля харчовими продуктами; зберігання харчових продуктів; транспортування харчових продуктів (FORD TRANSIT спеціалізований вантажний фургон НОМЕР_3 ; JAC НОМЕР_6 спеціалізований вантажний фургон рефрижератор Євро-5 - НОМЕР_4).

На переконання суду надання позивачем у складі своєї пропозиції рішення уповноваженого органу про держану реєстрацію потужності (складу) є достатнім та належним доказом виконання позивачем вимог пункту 6 Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

Щодо тверджень відповідача про обов`язок позивача надати експлуатаційний дозвіл на Камеру швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 та Камеру швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/72634, колегія суддів зазначає наступне.

В судовому засіданні представники відповідача стверджували, що з огляду на зазначення у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази вказаних камер швидкісного охолодження/замороження у позивача є обов`язок з надання експлуатаційного дозволу на такі камери.

Так, позивач у складі тендерної пропозиції надав Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій зазначив інформацію про всі складські та інші приміщення, та все обладнання, які використовуються для ведення господарської діяльності, в тому числі: Камера швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 у кількості 1 шт та Камера швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/726346 у кількості 1 шт.

При цьому у позовній заяві позивач вказує, що зазначені камери не мав задіювати під час виконання даного предмета закупівлі, у зв`язку з чим, не мав обов`язку надавати експлуатаційний дозвіл на ці камери.

Згідно з пунктом 15 Додатку 1 до Оголошення учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати сканований оригінал в кольоровому вигляді довідки в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності), в якій зазначається інформація про складські та інші приміщення, та обладнання, які учасник використовує для ведення господарської діяльності із зазначенням площ(и) та правової підстави володіння/користування або пояснення про їх відсутність.

Тобто, Замовник визначив обов`язок позивача надати інформацію про складські та інші приміщення, та обладнання, які учасник використовує для ведення господарської діяльності, а не лише які учасник буде використовувати під час виконання предмета закупівлі.

Тому позивач у складі пропозиції надав Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, в якій на виконання вимог пункту 15 Додатку 1 до Оголошення зазначив інформацію про всі складські та інші приміщення, та все обладнання, які Позивач використовує для ведення господарської діяльності, в тому числі про камеру швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 та камеру швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/726346.

В свою чергу, відповідно до пункту 16 Додатку 1 до Оголошення учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати сканований оригінал(и) в кольоровому вигляді документа(ів), підтверджуючих наявність складського(их) приміщення(ь), пристосованого(их) для зберігання товару, що закуповується, та іншого(их) приміщення(ь) із зазначенням площ(и) цього(их) приміщення(ь) та адреси його/їх розташування, та обладнання, (оригінал документа(ів) на право власності або договору(ів) оренди, або іншого(их) документа(ів), що підтверджують право на використання приміщення(ь), обладнання зі всіма додатками, дійсних на дату розкриття пропозицій).

Проте, позивач у складі пропозиції не надавав оригінал документа(ів) на право власності або договору(ів) оренди, або іншого(их) документа(ів), що підтверджують право на використання обладнання, а саме: камеру швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 та камеру швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/726346.

Наведене свідчить про те, що вказані камери швидкісного охолодження/замороження не будуть задіяні під час виконання даного предмета закупівлі, у зв`язку з чим позивач не має обов`язку надавати експлуатаційний дозвіл на ці камери, отримання якого позивачем й так не передбачено в силу пп. 3, 4 ч. 2 ст. 23 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".

Отже виконання предмету закупівлі в даному випадку полягає у зберіганні готових консервів та їх поставці Замовнику.

Зазначення цих камер швидкісного охолодження/замороження у Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази обумовлена вимогами Оголошення Замовника, який у пункті 15 Додатку 1 до Оголошення вимагав надання довідки з інформацією про складські та інші приміщення, та обладнання, які учасник використовує для ведення господарської діяльності, а не лише які учасник буде використовувати під час виконання предмета закупівлі.

Таким чином вимога відповідача про обов`язок позивача надати експлуатаційний дозвіл на Камеру швидкісного охол./замор.30/25 KG 6 GN AOFPS 061 CT 726347 та Камеру швидкісного охол./замор.30/25 AOFPS061C/72634 є необґрунтованою.

Відповідно до п. 16.12. Оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; 2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; 4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю, що узгоджується відповідно зі ч. 13 ст. 14 Закону України "про публічні закупівлі".

Відповідно до п. 11 ст. 14 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Таким чином, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Позивача жодним чином не обґрунтовано та прийнято усупереч вимогам Закону №771, Закону України "Про публічні закупівлі" , без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

На підставі викладеного, колегія суддів доходить висновку, що тендерна пропозиція учасника ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ" відповідає умовам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, а тому у Замовника не було правових підстав для її відхилення.

З огляду на викладене, колегія суддів доходить висновку про те, що рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА СМАКУ» у публічній закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012870-a, оформленого протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 року № 928, є необґрунтованим та протиправним, а тому підлягає скасуванню судом.

Відповідно до пункту 23 частини 1 статті 4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Позовна вимога щодо визнання протиправним та скасування рішення Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код юридичної особи: НОМЕР_2 ) про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП" переможцем публічної закупівлі, що оголошена за ідентифікатором № UA-2024-09-17-012870-a, та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІТРГРУП", оформлене протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України від 03.10.2024 року № 939 також підлягає скасуванню, як похідна позовна вимога.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Належних і достатніх доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач не надав.

Виходячи з викладеного та беручи до уваги достатній і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 11, 243, 250, 282, 308, 315, 320, 321, 325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2024 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Сорочко Є.О.

Чаку Є.В.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122366347
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/45909/24

Постанова від 14.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні