ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2024 рокусправа № 380/30005/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі судді Желік О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Рембуд» про стягнення податкового боргу, -
в с т а н о в и в:
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Рембуд» про стягнення податкового боргу із вимогою стягнути з юридичної особи Львівського комунального підприємства «Рембуд» до бюджету податковий борг у сумі 185506,61 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач має податковий борг перед бюджетом в сумі 185506,61 грн. Вказана сума є узгодженою та не сплаченою відповідачем у встановлений законодавством строк. У зв`язку з цим просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі та стягнути податковий борг в сумі 185506,61 грн.
Ухвалою судді від 25.12.2023 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
07.02.2024 від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому він щодо задоволення позову заперечив та вказав, що Львівським комунальним підприємством «Рембуд» подано до Львівського окружного адміністративного суду позовну заяву про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023, на підставі якого відповідачу нараховано суму грошового зобов`язання.
Ухвалою суду від 08.02.2024 у справі зупинено провадження до набрання законної сили судовим рішення у справі №380/26780/23 за позовною заявою Львівського комунального підприємства «Рембуд» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Ухвалою суду від 30.07.2024 у справі поновлено провадження.
Розглянувши позов, подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Львівське комунальне підприємство «Рембуд» внесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій і присвоєний ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 20775826.
Згідно з довідкою про податкову заборгованість ЛКП «Рембуд» від 21.11.2023 №12653/5/13-01-13-02-12 станом на 20.11.2023 за платником податків числиться заборгованість з: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 185506,61 грн.
Вказана заборгованість виникла на підставі податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023.
Податковим органом приймалась податкова вимога від 11.10.2023 року №0013744-1302-1301, яка направлялась відповідачу.
Несплата відповідачем у встановлений законом строк узгоджених сум грошових зобов`язань обумовила позивача на звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи справу суд керується таким.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах встановлених законом. Норми встановлені та закріплені Конституцією України є нормами прямої дії виходячи з того, що відповідно до ст. 8 Конституції в Україні встановлено і діє принцип верховенства права.
У відповідності до п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі ПК України), платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.п. 20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.4 ПК України податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п.49.2 ст.49 ПК України).
Згідно п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п.57.1 ст.57 ПК України).
В силу вимог п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно п. 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення (п.59.5 ст.59 ПК України).
За приписами підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.2 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Отже, право контролюючого органу на звернення до суду з позовом про стягнення коштів, залежить від наявності в останнього податкового боргу. При цьому, за умови існування такого боргу, податковий орган набуває право на здійснення за платника податків заходів щодо його погашення, зокрема і шляхом його стягнення (в тому числі, і в судовому порядку).
Пунктом 56.18 ст. 56 ПК України передбачено, що при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
З наведених норм Податкового кодексу України вбачається, що платник податків після визначення контролюючим органом суми грошового зобов`язання має право оскаржити відповідне рішення цього органу.
Якщо платник податків ініціював процедуру оскарження податкового повідомлення-рішення, грошове зобов`язання визначене податковим органом набуває статусу узгодженого після набрання законної сили відповідним судовим рішенням і платник зобов`язаний сплатити визначену суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем такого узгодження.
Судом встановлено, що Львівським комунальним підприємством «Рембуд» було оскаржено в судовому порядку податкове повідомлення-рішення №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023, на підставі якого йому було нараховано суму грошового зобов`язання, заявлену до стягнення в межах цієї справи.
Так, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26.02.2024 у справі №380/26780/23 визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 27.05.2024 повернуто апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2024 року у справі № 380/26780/23.
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23.09.2024 відмовлено у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2024 року у справі № 380/26780/23 за адміністративним позовом Львівського комунального підприємства «Рембуд» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Отже рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.02.2024 у справі №380/26780/23, яким визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023, набрало законної сили 27.05.2024.
Таким чином суд відзначає, що обставина, яка слугувала підставою для звернення контролюючого органу до суду з позовною заявою про стягнення з Львівського комунального підприємства «Рембуд» податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 185506,61 грн., фактично відпала з огляду на скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №11219/13-01-04-07/20775826 від 22.05.2023 судом.
З урахуванням викладеного суд доходить висновку про відсутність підстав для стягнення з Львівського комунального підприємства «Рембуд» податкового боргу.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.
Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VI «Прикінцевих положень» Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяЖелік О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122392397 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні