Рішення
від 17.10.2024 по справі 600/3056/24-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2024 року м. Чернівці Справа № 600/3056/24-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - відповідач), в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо не зарахування старшого сержанта ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік на підставі наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 про бронювання військовозобов`язаного;

зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 зарахувати старшого сержанта ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік на підставі наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 про бронювання військовозобов`язаного.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідно до наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429 йому надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на шість місяців, а відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 516 від 07.05.2024 строк дії відстрочки від призову під час мобілізації, яка не закінчилася на день прийняття цієї постанови, продовжується автоматично на три місяці. Невиконання відповідачем вимог п. 11 Порядку бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, в частині незарахування на спеціальний військовий облік на підставі наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429, порушує його законні права на відстрочку від призову під час мобілізації.

До суду позивачем надано докази на підтвердження надіслання рекомендованим поштовим відправленням на адресу відповідача позовної заяви, а також копії доданими до неї документів (а.с. 51 на звороті 52, 52 на звороті).

За вказаною позовною заявою, ухвалою суду від 17.07.2024 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою суду витребувано з ІНФОРМАЦІЯ_1 письмові докази по справі.

Про відкриття провадження у справі та призначення її до розгляду повідомлено ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 24.07.2024 (а.с. 55).

ІНФОРМАЦІЯ_2 відзив на позов та витребувані документи до суду не подав, причини не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про відкриття провадження у справі.

Враховуючи приписи ст. ст. 80 та 162 КАС України, суд вважає, що ненадання відповідачем відзиву та витребуваних документів не є перешкодою для розгляду справи за наявних в справі матеріалами.

Позивачем подано до суду додаткові пояснення, в яких зазначив, що станом на 09.10.2024 відомості про зарахування його на спеціальний облік (бронювання) в Єдиному Державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів відсутні. На думку позивача, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 і надалі ігноруються вимоги вищевказаного наказу Мінекономіки, а також вимоги Порядку бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76. Крім того, позивач зазначав, що згідно постанови Кабінету Міністрів України № 516 від 07.05.2024 (із змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України № 642 від 04.06.2024) продовжено автоматично на три місяці строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов`язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки (щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час). Враховуючи вказане, на думку позивача, строк дії наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 про його бронювання продовжено на три місяці до 10.12.2024.

З`ясувавши обставини, на які позивач посилаються як на підставу своїх вимог, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Позивач перебуває на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_4 , що підтверджується витягом № 515499-21062024 від 21.06.2024 з Єдиного Державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (а.с. 26 на звороті).

На підставі наказу № 111-К від 13.04.2022, позивач з 14.04.2022 працює на посаді тракториста у ТОВ "Мрія Сервіс" (а.с. 20).

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Мрія Сервіс" (Тернопільська область, Тернопільський район, м. Підгайці, вул. Міцкевича, будинок, 12, код ЄДРПОУ 38554271) зареєстроване як юридична особа 16.05.2013 та взяте на облік як платник податків 17.03.2013 (а.с. 21 на звороті - 22).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, ТОВ "Мрія Сервіс" здійснює наступні види економічної діяльності: 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення (основний); 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену.

Згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 144 від 19.01.2024, ТОВ "Мрія Сервіс" є критично важливим підприємством для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (а.с. 15 на звороті - 16).

Відповідно до пункту 1 наказу Мінекономіки «Про бронювання військовозобов`язаних за ТОВ "Мрія Сервіс"» від 11.03.2024 № 6429, за ТОВ "Мрія Сервіс" заброньовано на період мобілізації та на воєнний час військовозобов`язаних, які працюють у зазначеному товаристві, за списком погодженим Генеральним штабом Збройних Сил України, в т.ч. позивача, який працює на посаді тракториста. Згідно пункту 2 цього наказу, надано заброньованим військовозобов`язаним, в т.ч. позивачу, відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на 6 місяців (а.с. 16 на звороті 17, 18 на звороті, 19 на звороті).

На виконання п. 11 Порядку бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, 24.06.2024 ТОВ "Мрія Сервіс" листом за вих. № 2024/06/24_01 направило на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 Повідомлення про бронювання військовозобов`язаного ОСОБА_1 за формою згідно з Додатком 5 Порядку (а.с. 22 на звороті, а.с. 23).

Цим же листом ТОВ "Мрія Сервіс" повідомило відповідача про необхідність зарахування позивача на спеціальний військовий облік та про продовження автоматично на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 642 від 04.06.2024 на три місяці строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов`язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час. Про результати розгляду даного листа, ТОВ "Мрія Сервіс" просило повідомити додатково.

Судом встановлено, що лист від 24.06.2024 за вих. № 2024/06/24_01 ТОВ "Мрія Сервіс" направлено на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 рекомендованим поштовим відправленням, який отримано відповідачем 28.06.2024 та підтверджується трекінгом відстеження поштового відправлення 4601500118863 (а.с. 23 на звороті, 24, 24 на звороті).

В матеріалах справи відсутні докази розгляду відповідачем листа від 24.06.2024 за вих. № 2024/06/24_01 та зарахування позивача на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Як стверджував позивач у позові, 09.07.2024 він через мобільний застосунок «Резерв+» оновив свій військово-обліковий документ, однак відомості стосовно його бронювання (зарахування на спеціальний облік) відсутні в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів (а.с. 14).

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо не зарахування на спеціальний військовий облік на підставі наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 про бронювання військовозобов`язаного протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Згідно зі ст. 65 Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України "Про військовий обов`язок та військову службу" від 25.03.92 № 2232-XII (далі - Закон № 2232-XII, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) військовий обов`язок включає підготовку громадян до військової служби, приписку до призовних дільниць, прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу, проходження військової служби, виконання військового обов`язку в запасі, проходження служби у військовому резерві, дотримання правил військового обліку.

Від виконання військового обов`язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом (ч. 5 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ).

Частиною 1 ст. 2 Закону № 2232-ХІІ встановлено, що військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 2 Закону № 2232-ХІІ проходження військової служби здійснюється громадянами України у добровільному порядку (за контрактом), за направленням або за призовом.

Збройні Сили України та інші військові формування комплектуються військовослужбовцями шляхом: призову (направленням) громадян України на військову службу; прийняття громадян України на військову службу за контрактом (ч. 1 ст. 4 Закону № 2232-ХІІ).

Відповідно до абз. 3 ч. 6 ст. 2 Закону № 2232-ХІІ до видів військової служби належить військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Абзацом 1 ч. 1 ст. 39 Закону № 2232-ХІІ встановлено, що призов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законами України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов`язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства, установи і організації), повноваження і відповідальність посадових осіб та обов`язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів встановлює Закон України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію від 21.10.1993 № 3543-XII (далі Закон № 3543-ХІІ).

Абзацом 4 ст. 1 Закону № 3543-ХІІ встановлено, що мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано.

Згідно з п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України Президент України приймає відповідно до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози нападу, небезпеки державній незалежності України.

Вид, обсяги, порядок і строк проведення мобілізації визначаються Президентом України в рішенні про її проведення. Рішення про проведення відкритої мобілізації має бути негайно оголошене через засоби масової інформації (ч. 5, 6 ст. 4 Закону № 3543-ХІІ).

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Надалі, воєнний стан був неодноразово продовжений і Верховна Рада України щоразу їх затверджувала відповідними законами.

Указом Президента України № 69/2022 Про загальну мобілізацію від 24.02.2022 оголошено про загальну мобілізацію на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва. Укази Президента України про мобілізацію щоразу затверджувала Верховна Рада України відповідними законами.

Згідно зі ст. 4 Указу № 65/2022 постановлено призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону № 3543-ХІІ громадяни зобов`язані з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів України за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду.

Згідно з абз. 1 ч. 5 ст. 22 Закону № 3543-ХІІ призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, забезпечують місцеві органи виконавчої влади та здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки або командири військових частин (військовозобов`язаних, резервістів Служби безпеки України Центральне управління або регіональні органи Служби безпеки України, військовозобов`язаних, резервістів розвідувальних органів України відповідний підрозділ розвідувальних органів України, осіб, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту, відповідні органи управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).

На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку (абз. 2 ч. 1 ст. 39 Закону № 2232-ХІІ).

Абзацом 2 ч. 1 ст. 23 Закону № 3543-ХІІ (у редакції, чинній до 17.05.2024) встановлено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, а саме: заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 23 Закону № 3543-ХІІ (у редакції, чинній з 18.05.2024) не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і перебувають на спеціальному військовому обліку.

Таким чином, у період проведення загальної мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 24.02.2022 № 65/2022 Про загальну мобілізацію, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації до і після 18.05.2024 військовозобов`язані, які заброньовані на період мобілізації та на воєнний час, зокрема, за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 13 ч. 1 ст. 21 Закону № 3543-XII обумовлено, що підприємства, установи і організації зобов`язані вести військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів із числа працюючих, здійснювати заходи щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та в особливий період і надавати звітність з цих питань відповідним органам державної влади, іншим державним органам та органам місцевого самоврядування в установленому порядку.

Згідно ст. 24 Закону № 3543-XII бронювання військовозобов`язаних, які перебувають у запасі, здійснюється в мирний та у воєнний час з метою забезпечення функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій в особливий період.

Відповідно до ч. 3 ст. 25 Закону №3543-XII (в редакції чинній на дату прийняття наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429 про бронювання позивача) порядок та організація бронювання, переліки посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України. Під час дії воєнного стану бронювання військовозобов`язаних може також здійснюватися за списком військовозобов`язаних, поданим у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку відповідним органом державної влади, іншим державним органом, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією, зазначеними в частині першій цієї статті.

Механізм бронювання під час дії воєнного стану військовозобов`язаних за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час, які працюють на підприємствах, в установах і організаціях, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період визначає Порядок бронювання військовозобов`язаних за списком військовозобов`язаних під час дії воєнного стану, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (далі - Порядок № 76, в редакції чинній на дату прийняття наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429 про бронювання позивача).

Згідно п. 2 Порядку №76 бронювання військовозобов`язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов`язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі - список), погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, - за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

Заброньованим військовозобов`язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі - відстрочка).

У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати: шість місяців - для військовозобов`язаних, зазначених в абзацах третьому - п`ятому пункту 1 цього Порядку.

Відповідно до п. 3 Порядку №76 керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій відповідають за включення військовозобов`язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов`язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов`язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам здійснюється в установленому законодавством порядку.

Органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями під час формування списків можуть враховуватися критерії бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час згідно з додатком 6 до Порядку бронювання військовозобов`язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2015 р. № 45, - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12, а також переліки посад і професій військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 493.

За п. 8 Порядку № 76 підприємства, установи і організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (у разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані.

Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов`язаних за формою згідно з додатком 2.

В обґрунтуванні зазначається: дата прийняття і номер рішення центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, органу державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за відповідною сферою управління та галуззю національної економіки), або обласної, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, або обласної, Київської та Севастопольської міських військових/військово-цивільних адміністрацій (у разі їх утворення) про визначення підприємства, установи і організації критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період або рішення МЗС чи Секретаріату Кабінету Міністрів України про затвердження переліку таких підприємств; інформація про відповідність облікових даних військовозобов`язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

Кількість військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов`язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку. У разі наявності обґрунтованої потреби кількість військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню, може перевищувати 50 відсотків кількості військовозобов`язаних підприємства, установи і організації на дату подання списку.

Центральний орган виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або обласна, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, або обласна, Київська та Севастопольська міські військові/військово-цивільні адміністрації (у разі їх утворення), МЗС, Секретаріат Кабінету Міністрів України проводять перевірку повноти заповнення списку, наявності наданого до нього обґрунтування, дотримання вимог щодо кількості військовозобов`язаних, які підлягають бронюванню, та подають його у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня отримання списку на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

Згідно з п. 9 Порядку №76 з метою погодження списки, подані відповідно до пунктів 4-8 цього Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) у строк не більше ніж 10 робочих днів з дня їх отримання. Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) подає погоджені відповідно до абзацу першого цього пункту списки до Мінекономіки.

Пунктом 10 Порядку №76 передбачено, що за результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 9 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки) Мінекономіки приймає у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов`язаних.

Відповідно до п. 11 Порядку №76 з метою оформлення військовозобов`язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов`язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов`язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки.

Витяг видається військовозобов`язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п`ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов`язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов`язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов`язаних зараховує у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік.

Пунктом 12 Порядку 76 встановлено, що надана відстрочка підлягає анулюванню у разі: 1) закінчення строку її дії; 2) завершення підприємством, установою, організацією виконання мобілізаційного завдання (замовлення) або його скасування; 3) завершення підприємством, установою, організацією виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань; 4) позбавлення підприємства, установи і організації статусу критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період органом, який прийняв рішення про визначення таких підприємств, установ і організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період; 5) ліквідації органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації; 6) звільнення військовозобов`язаного з органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації.

У випадках, зазначених у підпунктах 2-6 цього пункту, анулювання відстрочки здійснюється за рішенням Мінекономіки на підставі обґрунтованого подання органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації. Відповідно до зазначеного рішення органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п`ятиденний строк з дня його прийняття вилучають у військовозобов`язаного витяг, виданий відповідно до пункту 11 цього Порядку, та надсилають його до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіонального органу СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), з відміткою у відомості видачі бланків спеціального військового обліку (додаток 4).

Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487 (далі - Порядок № 1487, в редакції чинній на дату прийняття наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429 про бронювання позивача).

Згідно п. 4 Порядку № 1487 завданням військового обліку, серед іншого, є: організація своєчасного бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час.

Пунктом 16 Порядку № 1487 визначено, що військовий облік поділяється на облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів, з урахуванням обсягу та деталізації - на персонально-якісний, персонально-первинний та персональний.

Приписами п. 17 Порядку № 1487 встановлено, що військовий облік військовозобов`язаних та резервістів за призначенням поділяється на загальний та спеціальний.

На загальному військовому обліку перебувають військовозобов`язані та резервісти, які не заброньовані за державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями на період мобілізації та на воєнний час.

Військовозобов`язані, які згідно із Законом України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію заброньовані за державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час, перебувають на спеціальному військовому обліку.

Водночас, п. 12 Порядку бронювання військовозобов`язаних під час воєнного стану, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650, чинній з 08.06.2024) передбачено, що з метою оформлення військовозобов`язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов`язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).

Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідного підрозділу розвідувального органу Міноборони. Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов`язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов`язаному відстрочки.

Витяг видається військовозобов`язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації у п`ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов`язаному надсилають територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідному підрозділу Центрального управління та/або регіональному органу СБУ, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідному підрозділу розвідувального органу Міноборони), повідомлення про бронювання військовозобов`язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік

Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов`язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки, відповідний підрозділ розвідувального органу Міноборони), на підставі рішення про бронювання військовозобов`язаних зараховує у строк не більш як п`ять робочих днів з дня його отримання такого військовозобов`язаного на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

З огляду на наведене, суд зазначає, що Порядок № 76 (в різних редакціях) передбачав імперативний обов`язок територіального центру комплектування та соціальної підтримки, у строк не більше ніж п`ять робочих днів з дня отримання рішення про бронювання військовозобов`язаного зарахувати його на спеціальний військовий облік, а з 08.06.2024 також із внесенням відомостей про надану військовозобов`язаному відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Розглядом справи по суті встановлено, що позивач з 2022 року по день звернення до суду з даним позовом працював в ТОВ "Мрія Сервіс", яке відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 144 від 19.01.2024, набуло статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Відповідно до наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429, за ТОВ "Мрія Сервіс" заброньовано на період мобілізації та на воєнний час військовозобов`язаних, які працюють у зазначеному товаристві, за списком погодженим Генеральним штабом Збройних Сил України, в т.ч.: позивача строком на 6 місяців до 10.09.2024.

На підставі вказаного наказу та відповідно до Порядку № 76, ТОВ "Мрія Сервіс" видало позивачу Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного за формою згідно з додатком 3 до Порядку (а.с. 25).

Дослідженням Витягу з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного встановлено, що вказаний витяг видано військовозобов`язаному ОСОБА_1 , 1976 року народження, номер військово-облікової спеціальності (профіль) 100, у військовому званні старший сержант, що працює ТОВ "Мрія Сервіс" за адресою: вул. Міцкевича, 12, м. Підгайці, Тернопільський район, Тернопільська область на посаді тракториста, відповідно до наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на 6 місяців до 10.09.2024.

Судом встановлено, що Витяг з наказу Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаного засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою ТОВ "Мрія Сервіс".

Матеріалами справи також підтверджується, що 24.06.2024 ТОВ "Мрія Сервіс" направило на адресу відповідача Повідомлення про бронювання військовозобов`язаного ОСОБА_1 , який працевлаштований у ТОВ Мрія Сервіс за формою згідно з Додатком 5 Порядку № 76 для зарахування його на спеціальний військовий облік .

Дослідженням Повідомлення про бронювання військовозобов`язаного встановлено, що військовозобов`язаному ОСОБА_1 , 1976 року народження, номер військово-облікової спеціальності (профіль) 100, у військовому званні старший сержант, що працює ТОВ "Мрія Сервіс" за адресою: АДРЕСА_1 на посаді тракториста, відповідно до наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 надано відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації строком на 6 місяців до 10.09.2024.

Судом встановлено, що лист від 24.06.2024 за вих. № 2024/06/24_01 ТОВ "Мрія Сервіс" направлено на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 рекомендованим повідомленням, який отримано відповідачем 28.06.2024 (а.с. 23 на звороті, 24, 24 на звороті).

З матеріалів справи видно, що 09.07.2024 позивач через мобільний застосунок Міністерства оборони «Резерв +» оновив свій військового-обліковий документ, однак відомості стосовно його бронювання (зарахування на спеціальний облік) відсутні в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів (а.с. 14).

Дослідженням військово-облікового документу позивача, сформованого за допомогою мобільного застосунку «Резерв+» від 09.07.2024 встановлено, що відомості відносно позивача про постановку його на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів відсутні (а.с. 14).

Суд зауважує, що єдиним правомірним варіантом поведінки відповідача після отримання рішення про бронювання військовозобов`язаного та повідомлення про бронювання позивача було зарахування його на спеціальний облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно абз. 9 п. 11 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154 (далі - Положення № 154, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 558 від 16.05.2024) районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації, які надаються в установленому порядку, та проводять перевірку підстав їх надання, ведуть спеціальний облік військовозобов`язаних;

Пунктом 15 Положення № 154 встановлено, що керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов`язаний, серед іншого, здійснювати контроль за веденням персонального військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, бронюванням військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час в місцевих держадміністраціях, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах (крім СБУ та розвідувальних органів);

Суд наголошує, що відповідач, як центр комплектування та соціальної підтримки (на час спірних відносин) не пізніше ніж п`ять робочих днів з дня отримання рішення про бронювання військовозобов`язаного (позивача) зобов`язаний був зарахувати його на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Суд констатує, що відповідач не виконує рішення (наказ № 6429 від 11.03.2024) Мінекономіки про бронювання позивача. Так, на відміну від відстрочок, які надаються комісіями при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, заброньовані особи мають відстрочку вже в силу факту їх бронювання. ІНФОРМАЦІЯ_5 лише сприймає цей факт та здійснює облік особи відповідним чином, не приймаючи при цьому жодних рішень щодо права особи на відстрочку. Це очевидно вбачається з положень Порядку № 76, згідно яких факт надання відстрочки (а не право на відстрочку) підтверджується витягом з наказу Мінекономіки.

Суд зауважує, що відстрочка у позивача наявна в силу факту його бронювання.

Отже, відповідач повинен був здійснити зарахування позивача на спеціальний військовий облік одразу після отримання відомостей про його бронювання, що оформлено повідомленням ТОВ «Мрія Сервіс», направлене листом від 24.06.2024.

Таким чином, відповідач саме впродовж п`яти робочих днів з дати отримання такого повідомлення мав обов`язок зарахувати позивача на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Судом встановлено, що 28.06.2024 відповідачем отримано Повідомлення про бронювання військовозобов`язаного ОСОБА_1 , однак впродовж п`яти робочих днів з дати отримання такого повідомлення не зарахував позивача на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів (а.с. 24 на звороті).

Дослідження військово-облікового документу позивача, сформованого за допомогою мобільного застосунку «Резерв+» 09.07.2024 встановлено, що у військово-обліковому документі відсутня інформація про постановку позивача на спеціальний облік, та відповідно, відсутні відомості про надану йому відстрочку в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Суд зауважує, що така інформація відсутня і нас час розгляду справи в суді, зокрема станом на 09.10.2024 відомості про зарахування на спеціальний облік (бронювання) військовозобов`язаного ОСОБА_1 на підставі наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів відсутні, що підтверджується військово-обліковим документом, сформованим за допомогою мобільного застосунку «Резерв +» від 09.10.2024 (а.с. 57 на звороті).

Під час розгляду справи по суті відповідач не надав до суду належні та допустимі докази не отримання від ТОВ «Мрія Сервіс» Повідомлення про бронювання військовозобов`язаного (позивача), направленого листом від 24.06.2024, а також не обґрунтував причини та підстави не зарахування позивача на спеціальний військовий облік на підставі вказаного Повідомлення про бронювання, із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Суд також звертає увагу, що в силу вимог та приписів Порядку № 76, відповідач отримував від Генерального штабу Збройних Сил рішення Мінекономіки про бронювання військовозобов`язаних, в т.ч. про бронювання позивача, однак впродовж п`яти робочих днів з дати отримання такого рішення не зарахував позивача на спеціальний військовий облік.

Під час розгляду справи по суті відповідач не надав до суду належні та допустимі докази не отримання від Генерального штабу Збройних Сил рішення Мінекономіки про бронювання позивача, а також не обґрунтував причини та підстави не зарахування позивача на спеціальний військовий облік на підставі вказаного рішення.

Беручи до уваги вищенаведене, суд наголошує, що відповідач як центр комплектування та соціальної підтримки не має повноважень для прийняття рішення про зарахування чи незарахування особи на спеціальний військовий облік. Наявна система правового врегулювання спірних правовідносин передбачає узгодженість факту бронювання з фактом перебування на спеціальному військовому обліку. Відокремлення цих обставин щодо однієї особи, на переконання суду, нівелює наявну систему законодавчого врегулювання спірних правовідносин, за якої центри комплектування та соціальної підтримки мають відокремити заброньованих осіб від інших осіб, які перебувають на обліку в такому центрі комплектування, шляхом зарахування заброньованих осіб на спеціальний військовий облік.

Крім того, суд зазначає, що чинним законодавством України відповідач не наділений повноваженнями оцінювати правомірність прийняття наказів Мінекономіки про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та, відповідно, за наслідками такої оцінки приймати рішення про наявність підстав для їх виконання або залишення без виконання.

Як зазначалося вище, відповідно до наказу Мінекономіки від 11.03.2024 № 6429, за ТОВ "Мрія Сервіс" заброньовано на період мобілізації та на воєнний час військовозобов`язаних, які працюють у зазначеному товаристві, за списком погодженим Генеральним штабом Збройних Сил України, в т.ч.: позивача строком на 6 місяців до 10.09.2024.

Строк дії відстрочки позивача в зв`язку з бронюванням згідно витягу з наказу Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 про бронювання позивача сплив 10.09.2024.

Водночас, постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2024 № 516 Про продовження строків дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації (з урахуванням змін згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2024 № 642) установлено, що строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов`язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 Деякі питання реалізації положень Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію щодо бронювання військовозобов`язаних на період мобілізації та на воєнний час, які не закінчилися на день прийняття цієї постанови, продовжуються автоматично на три місяці.

Таким чином, строк дії відстрочки позивача, яка надана йому згідно з наказом Мінекономіки № 6429 від 11.03.2024 до 10.09.2024, автоматично продовжено до 10.12.2024.

В матеріалах справи відсутні докази анулювання позивачу відстрочки за рішенням Мінекономіки, з підстав передбачених Порядком № 76.

Отже, позивач є заброньованим до 10.12.2024, тому відповідач все ще має правові підстави та обов`язок для зарахування позивача на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Оскільки йдеться про виконання імперативного положення законодавства та відсутність у відповідача жодного іншого правомірного варіанту поведінки, втручання в дискреційні повноваження відповідача відсутні.

З огляду на викладене, суд приходить до переконання, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо незарахування позивача на спеціальний військовий облік із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, чим порушив його законні права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. Тому позовні вимоги є обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Пунктом 10 ч. 2 ст. 245 КАС України передбачено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

З огляду на суть та характер спірних відносин, зважаючи на бездіяльність відповідача, суд вважає, що належним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язання відповідача зарахувати позивача на спеціальний військовий облік як особу, яка є заброньованою, із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч. 1 ст. 2 КАС України, згідно яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положення ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними до суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи по суті відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів належними засобами доказування правомірність своїх дій (бездіяльності), тому позовні вимоги підлягають до задоволення.

Суд також зауважує, що відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

У даному випадку відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не було подано до суду відзив на позов без зазначення причин його неподання. Тому, неподання без поважних причин відповідачем відзиву кваліфікується судом як визнання позову, що, в свою чергу, дає додаткові підстави для прийняття рішення про його задоволення.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи видно, що за подання вказаного позову позивачем сплачено судовий збір у 968,96 грн.

Враховуючи зазначене, суд стягує з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір у сумі 968,96 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 14, 77, 139, 243 - 246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо незарахування ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік, як особи, яка є заброньованою.

3. Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 зарахувати ОСОБА_1 на спеціальний військовий облік як особу, яка є заброньованою, із внесенням відомостей про надану відстрочку в Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь ОСОБА_1 судові витрати (судовий збір) у сумі 968,96 грн.

Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Повне найменування учасників процесу:

позивач ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122396908
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них

Судовий реєстр по справі —600/3056/24-а

Рішення від 17.10.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні