Справа № 461/6947/24
Провадження № 1-кс/461/6379/24
УХВАЛА
про продовження строку досудового розслідування
18.10.2024 року, слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1 , секретар ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП у Львівській області ОСОБА_6 про продовження строку досудового розслідування, -
в с т а н о в и в :
старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП у Львівській області ОСОБА_6 , за погодженням із заступником керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_7 , звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024140000000713 від 09.07.2024 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, до 4 (чотирьох) місяців, тобто до 24 грудня 2024 року.
Подане клопотання мотивує тим, що для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, необхідний строк досудового розслідування не менше чотирьох місяців, а також те, що вказані дії не могли бути здійснені та завершені раніше з об`єктивних причин та внаслідок особливої складності провадження.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав.
Підозрюваний та його захисник стосовно задоволення клопотання заперечили.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.
Згідно норм ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту повідомлення особі про підозру до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності, клопотанням про закриття кримінального провадження або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Згідно п. 3 ч. 4 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно частини 1 статті 295-1 КПК України у випадках, передбачених ст.294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Слідчим суддею встановлено, що відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУ НП у Львівській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12024140000000713 від 09.07.2024 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до Рішення № 3446 від 23.12.2022 прийнятого Солонківською сільською радою Львівського району Львівської області на XL позачерговій сесії ІХ демократичного скликання «Про затвердження на посаду заступника голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради» затверджено на посаді заступника голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради з 02 січня 2023 року.
Відповідно до посадової інструкції заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради встановлено, що відповідно до п.1.1 заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради відноситься до п`ятої категорії посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до п.1.2 посадової інструкції заступник працює в Солонківській сільській раді на постійній основі. Заступник обирається на сесії депутатів Солонківської сільської ради більшістю голосів на строк повноважень ради за пропозицією Солонківського сільського голови.
Відповідно до п.1.3 посадової інструкції заступник не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи в позаурочний час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибуток, якщо інше передбачено законом.
Відповідно до п.1.5 посадової інструкції заступник сільської ради в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Кодексами України, актами органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування, документами районної ради та районної державної адміністрації, які прийняті у межах їх повноважень, розпорядженнями сільського голови, рішеннями сільської ради та її виконавчого комітету, регламентом сільської ради, даною посадовою інструкцією, інструкцією з діловодства та іншими законодавчими актами.
Пунктом 2 посадової інструкції передбачено повноваження та функціональні обов`язки заступника, а саме:
п. 2.1. Заступник координує та контролює роботу відділу економічного розвитку, торгівлі, інвестицій тa міжнародної співпраці Солонківського сільського виконавчого комітету (далі по тексту виконавчий комітет) щодо:
-підготовки проектів програм економічного та соціального розвитку об`єднаної територіальної громади (далі по тексту ОТГ), цільових програм з інших питань;
- розроблення і виконання програм та угод стосовно економічного та соціального розвитку ОТГ;
-аналізу і оцінки стану економічного та соціального розвитку ОТГ;
-забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;
-виконання доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, Прем`єр-міністра України, Першого віце-прем`єр-міністра та Віце-прем`єр-міністрів України, голови облдержадміністрації, сільського голови;
-вирішення питань діяльності відділу економічного розвитку, торгівлі, інвестицій та міжнародної співпраці, що до розподілу обов`язків.
2.2. Вносить на розгляд сільського голови пропозиції з питань, що належать до компетенції виконавчого комітету сільської ради;
2.3. Від імені виконавчого комітету сільської ради у встановленому порядку веде переговори та листування з юридичними та фізичними особами з питань, віднесених до його компетенції;
2.4. Представляє сільську раду з відповідними повноваженнями на переговорах з представниками іноземних державних органів, юридичних осіб та громадянами інших держав;
2.5. Забезпечує розгляд депутатських запитів та депутатських звернень народних депутатів України та депутатів місцевих рад, виступає в засобах масової інформації, дає інтерв`ю з питань, віднесених до власної компетенції;
2.6. В установленому порядку здійснює особистий прийом громадян та
забезпечує розгляд їх звернень;
2.7.Здійснює за дорученням сільського голови керівництво відповідними консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, службами, комісіями, що утворюються сільським головою;
2.8. Вносить пропозиції до формування бюджету громади;
2.9. У встановленому порядку бере участь у проведенні атестації та щорічної оцінки виконання відповідними посадовими особами покладених на них обов`язків і завдань;
2.10.Організовує співпрацю з українськими та іноземними органами місцевої влади та господарськими організаціями, фондами та іншими недержавними організаціями з метою залучення позабюджетних коштів, призначених для реалізації муніципальних програм.
Таким чином, ОСОБА_4 , відповідно до Рішення № 3446 від 23.12.2022 прийнятого Солонківською сільською радою Львівського району Львівської області на XL позачерговій сесії ІХ демократичного скликання «Про затвердження на посаду заступника голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради» перебуваючи на посаді заступника голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради, відповідно до положень посадової інструкції, обіймав у Солонківській сільській раді посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а отже є службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.
Відповідно ст. 1, 22, 25, 28,32 регламенту Солонківської сільської ради, затвердженого рішенням Солонківської сільської ради № 4621 від 08.08.2024 року, Солонківська сільська рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, що складається з депутатів і відповідно до закону представляє Солонківську сільську територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування. Порядок діяльності ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про добровільне об?єднання територіальних громад», іншими законодавчими актами України, цим регламентом та іншими рішеннями ради.
Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія ради складається з пленарних засідань, а також засідань постійних комісій. У разі необхідності сесії ради можуть складатися з двох та більше пленарних засідань.
Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а 3 питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Проект порядку денного сесії ради, не пізніш як за два тижні до дати початку сесії ради, формує Солонківський сільський голова на основі:
1) плану роботи ради;
2) пропозицій секретаря ради;
3) пропозицій депутатів ради;
4) пропозицій постійних та інших комісій ради;
5) пропозицій, поданих громадою в порядку місцевої ініціативи;
6) пропозицій виконавчого комітету;
7) пропозицій старост;
8) пропозицій членів територіальної громади, поданих у порядку місцевої ініціативи або електронної петиції.
Погодження проекту рішення із відповідними особами ради здійснюється шляхом проставлення віз:
-автора(рів) проекту;
-керівників виконавчого органу (органів) ради, до компетенції яких належить дане питання, чи визначених секретарем ради інших осіб, до компетенції яких належить дане питання;
- керівника юридичного відділу (юриста ради);
- секретаря ради;
-голів відповідних постійних комісій;
-старости відповідного округу .
На прикінці травня 2024 року, точний час слідством не встановлено, ОСОБА_8 , з метою оформлення право власності на земельну ділянку АДРЕСА_1 , що розташований на вказаній земельній ділянці, яка перебуває в його користуванні із 2000 року, звернувся до заступника голови з питань діяльності виконавчих органів та міжнародних відносин Солонківської сільської ради ОСОБА_4 .
В ході спілкування останній, роз`яснив ОСОБА_8 , процедуру, що спочатку необхідно оформити право власності на садовий будинок, що в подальшому стане підставою для оформлення право власності на земельну ділянку, та діючи з прямим умислом на одержання неправомірної вигоди, керуючись корисливими мотивами, висловив ОСОБА_8 вимогу про необхідність надання неправомірної вигоди в розмірі 1 000 доларів США, за сприяння в отриманні права власності на садовий будинок та земельну ділянку.
ОСОБА_8 усвідомлюючи, що у разі відмови виконати вищевказану умову, ОСОБА_4 будуть вчинені дії, пов`язані із створенням перешкод для оформлення право власності на садовий будинок та земельну ділянку, погодився надати неправомірну вигоду.
В подальшому точний час слідством не встановлено, ОСОБА_4 вступив в злочинну змову з невстановленими службовими особами Солонківської сільської ради, Львівського району, Львівської області, до компетенції та повноважень яких входить приймання рішень про надання дозволу на оформлення права власності на земельну ділянку з метою одержання неправомірної вигоди від ОСОБА_8 .
17.06.2024 ОСОБА_4 продовжуючи реалізовувати злочинний умисел через месенджер «Viber» із мобільного номеру НОМЕР_1 , надіслав ОСОБА_8 номер мобільного телефону НОМЕР_2 (ФОП ОСОБА_9 ), та повідомив , що дана особа займеться виготовленням документації на садовий будинок, який розміщений на земельній ділянці АДРЕСА_1 , що в подальшому надасть право на оформлення право власності.
Протягом липня-серпня 2024 року ОСОБА_8 усвідомлюючи, що у разі відмови виконати вищевказану умову, ОСОБА_4 будуть вчинені дії, пов`язані із створенням перешкод для оформлення право власності на садовий будинок та земельну ділянку, зустрічався із ОСОБА_10 , задля обговорення питань стосовно виготовлення документації на садовий будинок, який розміщений на земельній ділянці АДРЕСА_1 , що в подальшому стануть підставою для встановлення права власності вказаного садового будинку за матір`ю ОСОБА_11 ( ОСОБА_12 ).
Після чого 22.08.2024 близько о 12:30 год. ОСОБА_8 зустрівся із ОСОБА_10 на паркінгу гіпермаркету « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_2 , де остання передала ОСОБА_8 документи, що підтверджують оформлення права власності за ОСОБА_12 на садовий будинок АДРЕСА_3 , садівничого товариства « ОСОБА_13 », з якою він розрахувався.
23.08.2024 о 14:00 год. за вказівкою ОСОБА_4 прибув на паркінг Солонківської сільської ради, що за адресою: АДРЕСА_4 .
23.08.2024 близько о 14:05 год. ОСОБА_4 реалізовуючи свій злочинний умисел на вимагання та отримання неправомірної вигоди зустрівся із ОСОБА_8 на паркінгу Солонківської сільської ради, що за адресою: АДРЕСА_4 , де під час розмови ОСОБА_8 , повідомив, що ОСОБА_10 , надала йому пакет документів, що підтверджують право власності на вищевказаний садовий будинок та перепитав стосовно приватизації земельної ділянки. В ході спілкування ОСОБА_4 повідомив, що він посприяє, щоб на сесії, яка повинна відбутись в середині вересня, було прийнято позитивне рішення стосовно оформлення права власності на земельну ділянку в користь ОСОБА_8 . Після чого ОСОБА_8 , передав ОСОБА_4 раніше обумовлену ОСОБА_4 неправомірну вигоду у розмірі 1000 доларів США, що станом на 23.08.2024 згідно з курсом НБ України становить 41 206 грн.
Після цього ОСОБА_4 було затримано працівниками поліції.
Таким чином ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вимаганні та одержанні службовою особою неправомірної вигоди за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, чи в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища, вчиненому за попередньою змовою групою осіб,тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Санкція ч. 3 ст. 368 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна, що відповідно до вимог ст. 12 КК України є тяжким злочином.
Згідно з п.175 рішення Європейського суду з прав людини від 21.04.2011 у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30 серпня 1990 року, п.32, Series A, N 182).
Обставинами, що дають підстави обґрунтовано підозрювати ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України,підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження, а саме:
- заява ОСОБА_8 від 09.07.2024 року;
- протоколами допиту свідка ОСОБА_8 від 09.07.2024, 21.08.2024, 23.08.2028;
- протоколом огляду, ідентифікації та вручення грошових коштів від 22.08.2024;
- протоколом затримання особи ОСОБА_4 , підозрюваного у вчиненні злочину від 23.08.2024;
- протоколом обшуку в службовому кабінеті Давидівської сільської ради за адресою: АДРЕСА_5 від 23.08.2024;
- протоколом про результати проведення негласної слідчої(розшукової) дії від 12.09.2024;
-протоколом про результати контролю за вчиненням злочину від 12 вересня 2024 року;
- іншими матеріалами кримінального провадження №12024140000000713 від 09.07.2024.
Разом з тим, на даний час не проведено усі необхідні слідчі та процесуальних дії, у зв`язку з чим виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України відносно ОСОБА_4 , який спливає 24.10.2024.
Для завершення досудового розслідування є необхідним проведення додаткових слідчих (розшукових) та процесуальних дій, результати яких матимуть доказове значення у кримінальному провадженні, зокрема є необхідним:
проведення усіх необхідних слідчих дій за участі підозрюваного та свідків в межах даного кримінального провадження, зокрема допитів, одночасних допитів та інших слідчих і процесуальних дій;
перевірка в межах кримінального провадження причетність до вчинення вказаного кримінального правопорушення інших осіб;
долучення до матеріалів кримінального провадження розсекречених ухвал про проведення негласних слідчих (розшукових) дій;
скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.
Слідчий вказує, що перелічені вище слідчі та процесуальні дії мають доказове значення у провадженні є необхідними для об`єктивного розслідування кримінального провадження та не є вичерпними, оскільки після їх проведення може виникнути необхідність у проведенні інших слідчих (розшукових) дій.
Провести вказані слідчі дії у двохмісячний строк не видалось за можливе у зв`язку із значною кількістю та тривалістю проведення слідчих, процесуальних дій, без яких неможливо завершити досудове розслідування, а також складності кримінального провадження з огляду на наступні обставини.
Слідчим доведено, що перелічені вище слідчі та процесуальні дії мають доказове значення у провадженні, є необхідними для об`єктивного розслідування кримінального провадження та не є вичерпними, оскільки після їх проведення може виникнути необхідність у проведенні інших слідчих (розшукових) дій.
В результаті проведення вказаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій будуть отримані додаткові докази, які можуть бути використані під час судового розгляду кримінального провадження для встановлення об`єктивної істини у справі.
Слідчий вказує, що для проведення вищевказаних слідчих та процесуальних дій та завершення досудового розслідування необхідний строк 4 місяці.
На переконання слідчого судді, для здійснення зазначених слідчим заходів, доцільність продовження строку досудового розслідування слідчим та прокурором доведена, оскільки на даний час є очевидним, що провести вказані слідчі (розшукові) дії у строк, який спливає, неможливо.
Таким чином, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню та строк досудового розслідування необхідно продовжити.
Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в :
клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12024140000000713 від 09.07.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, у вчиненні якого повідомлено про підозру ОСОБА_4 , до 4 (чотирьох) місяців, тобто до 24 грудня 2024 року, включно.
Ухвала остаточна, оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122400834 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні