Рішення
від 18.10.2024 по справі 340/3919/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3919/24

Суддя Кіровоградського окружний адміністративний суду Притула К.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області (філія ГСЦ МВС), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області (філія ГСЦ МВС) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом, в якому просить:

- визнати дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області /філія ГСЦ МВС/ щодо відмови в скасуванні реєстраційної дії - «зняття з обліку в зв`язку вибракуванням» вчиненої 25.02.2023 в ТСЦ 3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 ;

- зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Київській області /філія ГСЦ МВС/ скасувати реєстраційну дію - «зняття з обліку в зв`язку вибракуванням» вчинену 25.02.2023 року в ТСЦ 3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 ;

- поновити реєстрацію автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 .

Позовні вимоги мотивовані тим, що 25.01.2023 ОСОБА_1 уклав договір купівлі-продажу транспортного засобу № 8123/23/000033 з ФОП ОСОБА_2 та придбав вказаний автомобіль. В подальшому позивач дізнався, що після укладення договору купівлі продажу 25.02.2023 в ТСК 3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області здійснено зняття даного автомобіля з обліку, в звязку з його вибраковкою.

В звязку з наведеними обставинами, позивач звернувся до відповідача з заявою про скасування даної реєстраційної дії.

Позивач зазначає, що відповідачем неправомірно відмовив у скасуванні реєстраційної дії «зняття з обліку в звязку з вибракуванням» вчиненої 25.02.2023 в ТСЦ 3249 РСЦ МВС в Київській області відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 .

У зв`язку з вищенаведеним просить адміністративний позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 20.06.2024 дану позовну заяву було залишено без руху та встановлено строки для виправлення недоліків (а.с.29-30).

На виконання вимог ухвали суду, 28.06.2024 представник позивача подав заяву про усунення недоліків визначених ухвалою суду про залишення без руху позовної заяви (а.с.32-36).

Ухвалою судді від 08 липня 2024 року відкрито провадження по даній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного провадження без виклику сторін (а.с.40-41).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 березня 2024 року залишено дану позовну заяву без руху після відкриття провадження та надано позивачеві строк для усунення недоліків.

23.07.2024 (вх. № 19298/24) на адресу суду надійшов відзив на позов, в якому відповідач просить в позові відмовити, посилаючись на те, що 25.02.2023працівниками ТСЦ МВС № 3249, в ході обробки заяви ОСОБА_3 щодо зняття з обліку транспортного засобу у зв`язку з вибракуванням, було проведено перевірки відповідних документів та/або відомостей відповідно до абзацу 1 пункту 15 Порядку №1388, згідно яких власником транспортного засобу значився ОСОБА_3 , та на час здійснення відповідних перевірок інформація щодо нового власника транспортного засобу відсутня, у зв`язку із тим, що Позивачем не була вчасно проведена державна перереєстрація транспортого засобу. Також, працівниками сервісного центру відповідно до Інструкції № 379, на підставі заяви ОСОБА_3 до Єдиного державного реєстру МВС внесено мацію щодо викрадення номерних знаків та свідоцтва про реєстрацію ТЗ.

Таким чином, працівники ТСЦ МВС № 3249, відмовляючи Позивачу листом 14.12.2023 р. № 31/10-р-874 у скасуванні реєстраційної дії - «зняття з обліку в зв`н: вибракуванням», вчиненої 25.02.2023 р. відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , діяли відповідно до вимог чинного законодавства.

Відповідач зазначає, про безпідставність посилання позивача, на те що його законні права, як власника автомобіля були порушені саме Відповідачем через проведення вибракування транспортного засобу. Оскільки, в наявних документах та базах даних, згідно яких проводились перевірки адміністраторами ТСЦ МВС відсутня інформація щодо нового власника транспортного засобу HYUNDAI SONATA, VIN НОМЕР_1 ОСОБА_1 . Згідно відомостей ЄДРТЗ, вибракування було проведено за заявою власника ( ОСОБА_3 ) транспортного засобу.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання державної реєстрації транспортного засобу регулюються Законом Україні «Про дорожній рух» (далі Закон № 3353-ХІІ), Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388, Інструкцією про порядок здійснення підрозділам Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом МВС України від 11.08.2010 р. № 379, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2011 р. за № 123/18861, (із змінами) (далі Інструкція № 379) та Порядком ведення Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого наказом МВС України від 16.11.2020 року № 779 (далі Порядок №779).

Суд зазначає, що єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі встановлюється Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 р. № 1388, (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудню 2009 р. № 1371), зі змінами, (далі - Порядок № 1388), який носить імперативний-характер.

Порядок № 1388 є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх.

Згідно з пунктом 7 Порядку № 1388 власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів.

Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають вимогам, установленим МВС, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 відповідно до договору купівлі-продажу транспортного засобу № 8123/23/000033 придбав транспортний засіб.

В подальшому, маючи намір зареєструвати на своє ім`я вказаний автомобіль, 07.09.2023 позивач звернувся до ТСЦ МВС з відповідним пакетом документів для проведення його державної реєстрації (перереєстрації).

Листом від 13.09.2023 за вих.№31/11/3541-Р-4-з/в сервісним центром в Кіровоградській області відмовлено ОСОБА_1 в задоволенні його звернення, вказавши, що 25.02.2023 в ТСЦ 3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області здійснено зняття автомобіля HYUNDAI SONATA, VIN НОМЕР_1 , 2014 р.в. з обліку, в зв`язку з його вибраковкою (а.с.11).

В зв`язку з наведеними обставинами, позивач звернувся до відповідача з заявою про скасування реєстраційної дії - «зняття з обліку в зв`язку вибракуванням» вчинену 25.02.2023 року в ТСЦ 3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 .

Листом від 14.12.2023 за №31/10-р-874 відповідач повідомив позивача, що підстави для задоволення заяви відсутні, оскільки в діях працівників ТСЦ №3249 РСЦ ГСЦ МВС в Київській області при проведенні технологічної операції з вибракування автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 - порушень чинного законодавства не було (а.с.12-14).

Відповідно до абзацу першого пункту 40 Порядку №1388, зняття з обліку транспортних засобів (зокрема у зв`язку з вибракуванням (списанням) транспортного засобу в цілому) здійснюється в сервісному центрі МВС або через центр надання адміністративних послуг на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України чи спеціальний статус особи, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного або приватного виконавця чи рішення суду.

Судом встановлено, що відповідно до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, держателем якого є МВС України, (далі - ЄДР ТЗ), 25.02.2023 р. в ТСЦ МВС №3249 транспортний засіб HYUNDAI моделі SONATA, рік випуску 2014, колір червоний, тип кузову седан, ідентифікаційний номер (VIN) НОМЕР_1 ,попередній номерний знак НОМЕР_3 , попереднє свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 - знято з обліку у зв`язку з вибраковкою на підставі заяви власника транспортного засобу ОСОБА_3 (а.с.84).

Відповідно до пункту 5.1 Інструкції № 379 посадовими особами Центру приймаються до розгляду письмові заяви власників (фізичних або юридичних осіб) про зняття ТЗ з обліку (вибракування), зразки яких наведено в додатках 9, 10 до цієї Інструкції. Такі заяви можуть прийматись від осіб, уповноважених у встановленому порядку на такі дії.

Згідно з пункту 5.5 Інструкції № 379 при знятті з обліку ТЗ у зв`язку з їх вибракуванням виконуються дії, передбачені пунктами 3.2-3.6, 3.9, 3.17, 3.18 глави З та пунктом 5.2 глави 5 цієї Інструкції, огляд ТЗ не проводиться, номерні знаки для разових поїздок не видаються.

Свідоцтво про реєстрацію ТЗ анулюється способом, що не дозволяє його повторного використання, і долучається до матеріалів про зняття з обліку ТЗ.

Якщо номерні знаки, свідоцтво про реєстрацію ТЗ (технічний паспорт) викрадені або власником втрачені, зняття з обліку ТЗ у зв`язку з його вибракуванням працівниками центру проводиться після внесення відповідної інформації до ЄДР ТЗ.

Отже, зняття з обліку транспортних засобів у зв`язку з вибраковкою здійснюється з ініціативи власника (юридичної чи фізичної особи) на підставі затвердженого акту (для підприємства) чи заяви власника (для громадян).

Судом встановлено, що 25.02.2023 р. до ТСЦ МВС № 3249 звернувся ОСОБА_3 із заявою, складеною в довільній формі, щодо вибракування його транспортного засобу HYUNDAI SONATA, номерний знак НОМЕР_3 . У заяві власноручно зазначив, що свідоцтво про реєстрацію вказаного транспортного засобу та номерні знаки втрачені при невідомих обставинах (а.с.79). Разом з тим, за заявою ОСОБА_3 встановленого зразка від 25.02.2023 р. № 1075889629 щодо проведення операції «540 Зняття з обліку у зв`язку з вибраковкою» цей транспортний засіб був знятий з державної реєстрації через його вибракування (а.с.78).

Абзацом першим пункту 15 Порядку №1388 передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів здійснюються після проведення уповноваженими особами сервісного центру МВС перевірки відповідних документів та/або відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, державному Реєстрі атестованих судових експертів, автоматизованій базі даних про розшукувані транспортні засоби, банку даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірки відомостей про обмеження відчуження з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також відомостей про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування), що містяться в Єдиному державному демографічному реєстрі (крім внутрішньо переміщених осіб, інформація щодо і підтверджується даними Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб), відомостей про особу, що містяться в Єдиному реєстрі боржників, відповідних базах даних та державних реєстрах щодо осіб, які перебувають у розшуку, перевірки дійсності довіреності за Єдиним реєстром довіреностей, дійсності сертифіката відповідності за Державним реєстром сертифікатів відповідності транспортних засобів, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, та реєстром виданих сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання, що формується за повідомленнями уповноважених органів, і сертифікатів відповідності нових транспортних засобів, виданих виробником документів, що підтверджують правомірність придбання, отримання відомостей щодо митного оформлення транспортних засобів, а також установлення відповідності конструкції вимогам правил та нормативів. За результатами таких перевірок на заяві власника транспортного засобу робиться відповідний напис про їх проведення, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) і дати (крім випадків подання заяви в електронній формі через електронний кабінет водія або засобами Порталу Дія).

Судом з`ясовано, що 25.02.2023 працівниками ТСЦ МВС № 3249, в ході обробки заяви ОСОБА_3 щодо зняття з обліку транспортного засобу у зв`язку з вибракуванням, було проведено перевірки відповідних документів та/або відомостей відповідно до абзацу 1 пункту 15 Порядку №1388, згідно яких власником транспортного засобу значився ОСОБА_3 , та на час здійснення відповідних перевірок інформація щодо нового власника транспортного засобу відсутня, у зв`язку із тим, що Позивачем не була вчасно проведена державна перереєстрація транспортного засобу.

Також, відповідно до пояснень відповідача, працівниками сервісного центру відповідно до Інструкції № 379, на підстав: заяви ОСОБА_3 до Єдиного державного реєстру МВС внесено інформацію щодо викрадення номерних знаків та свідоцтва про реєстрацію ТЗ. (а.с.79 зв.б., 80).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що працівники ТСЦ МВС № 3249, відмовляючи ОСОБА_1 листом від 14.12.2023 № 31/10-р-874 у скасуванні реєстраційної дії - «зняття з обліку в зв`язку вибракуванням», вчиненої 25.02.2023 р. відносно автомобіля HYUNDAI SONATA, 2014 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , діяли відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Згідно частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищезазначене, а також те, що оскільки в базах даних, згідно яких проводились перевірки адміністраторами ТСЦ МВС була відсутня інформація щодо нового власника транспортного засобу HYUNDAI SONATA, VIN НОМЕР_1 ОСОБА_1 , відповідачем відповідно до норм чинного законодавства правомірно було проведено вибракування за заявою ОСОБА_3 , як власника транспортного засобу.

З огляду на зазначене, суд не встановив факту порушення відповідачем норм чинного законодавства та дійшов висновку, що позовні вимоги не обґрунтовані та задоволенню не підлягають.

Зважаючи на результат вирішеного спору, відсутні підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ

В задоволені позовних вимог ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області (філія ГСЦ МВС), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122410142
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/3919/24

Рішення від 18.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні