Рішення
від 17.10.2024 по справі 420/13816/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/13816/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2024 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіЛевчук О.А.,

за участю секретаряГур`євої К.І.

представника позивачаІноземцева О.В.,

представника відповідачаБасан Д.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю РОСТДОРСТРОЙ до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та, змінивши підстави позову, просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 18.04.2024 р. № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Верховною Радою України 01.04.2022 р. був прийнятий Закон України № 2173-Х «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану». Вказаним Законом були внесені зміни в підпункт 9.2. пункту 9 Розділу 8 Податкового кодексу України. Позивач скористався зазначеною нормою та з 01.04.2022 р. обрав спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку у розмірі 2 % від отриманого доходу. В подальшому позивач повернувся на загальну систему оподаткування, що відбулося 31.07.2022 р. При цьому у період перебування на єдиному податку позивач був позбавлений можливості проводити реєстрацію податкових накладних з ПДВ, оскільки тимчасово не мав статусу платника цього податку. В подальшому після відновлення статусу платника ПДВ у серпні місяці 2022 року всі податкові накладні були зареєстровані, що зокрема підтверджується складеним співробітником відповідача актом камеральної перевірки, з якого вбачаються дати реєстрації податкових накладних серпень 2022 року. При цьому, відповідно до п. 69.39 Підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України законодавець встановив обов`язок реєстрації податкових накладних, сформованих за період лютий травень 2022 року після відновлення статусу платника ПДВ на протязі 60 днів з моменту відновлення такого статусу. Як вбачається з акту перевірки переважна більшість податкових накладних була сформована саме у вказаний податковий період та в подальшому зареєстрована на протязі навіть не 60ти днів, а 15 днів з моменту відновлення позивачем статусу платника ПДВ після повернення зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему.

Представником відповідача Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що під час перевірки встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, зазначених в розрахунку штрафу оскаржуваного ППР. За результатами перевірки ЦМУ ДПС по роботі з ВПП прийнято податкове повідомлення-рішення від 18.04.2024 № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31, яким до позивача за порушення вимог п. 201.10. ст. 201 ПК України, на підставі п. 120-1.1 ст. 120-1 та пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 3 623 301,43 грн. При цьому, позивач перебував на спрощеній системі оподаткування у період з 1 квітня по 31 липня.2022 року. Разом з тим, згідно пункту 69.1 підрозділу 10 «Перехідні положення» ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 ПУ України, за умови забезпечення реєстрації не пізніше 20 липня. Відповідно до додатку № 1 акту перевірки від 15.03.2024 року №528/Ж5/31-00-04-02- 04-26/33658865 податкові накладні за порядковими номером 1-359 виписані у період з лютого-березня 2022 року на загальну суму незастосованих штрафних санкцій - 3 618 497,59 грн., період реєстрації яких після 15 липня 2022 року.

Ухвалою суду від 10 червня 2024 року відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 08 липня 2024 року призначено судове засідання в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою власних технічних засобів учасників справи в підсистемі відеоконференцзв`язку (https://vkz.court.gov.ua/).

Ухвалою суду від 10 липня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 17 вересня 2024 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги, з урахуванням заяви про зміну підстав позову, підтримав, просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 18.04.2024 р. № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31 в частині нарахування штрафу у розмірі 3 618 497,59 грн.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в задоволенні позовної заяви.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.08.2005 року проведено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю РОСТДОРСТРОЙ (код ЄДРПОУ 33658865).

15 березня 2024 року Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків складено акт про результати камеральної перевірки щодо дотримання ТОВ РОСТДОРСТРОЙ порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригувань до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних № 528/Ж5/31-00-04-02-04-26/33658865 (а.с. 20-32 т. 1).

18 квітня 2024 року Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято податкове повідомлення-рішення № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31, яким до ТОВ РОСТДОРСТРОЙ застосовано штраф у розмірі 3623301,43 грн. (а.с. 14-18 т. 1).

Згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також можуть бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних.

Згідно ст. 76 ПК України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Пунктом 120.1-1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

З аналізу вищевикладеного слідує, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту: «За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

При цьому, карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX).

Законом №2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом № 2142-IX від 24 березня 2022 року внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».

В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі - Закон № 2260-IX).

У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції: «У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».

Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.

Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.

З акту перевірки від 15 березня 2024 року № 528/Ж5/31-00-04-02-04-26/33658865 вбачається, що перевіркою встановлено порушення ТОВ РОСТДОРСТРОЙ п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, внаслідок несвоєчасної реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік яких наведено у Додатку № 1 до акту перевірки (який є невід`ємною його частиною) (а.с. 20-32 т. 1).

Згідно додатку № 1 до акту від 15 березня 2024 року № 528/Ж5/31-00-04-02-04-26/33658865 ТОВ РОСТДОРСТРОЙ порушено строки реєстрації 369 податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: № 10 від 03.02.2022 року зареєстровано 02.08.2022, № 19 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 15 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 27 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 28 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 26 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 16 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 11 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 29 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 13 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 18 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 20 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 12 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 17 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 14 від 03.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 31 від 07.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 32 від 07.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 33 від 07.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 60 від 10.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 83 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 81 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 88 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 82 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 86 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 85 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 84 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 89 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 87 від 14.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 68 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 69 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 71 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 65 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 78 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 66 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 74 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 72 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 77 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 90 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 80 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 76 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 70 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 64 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 75 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 79 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 67 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 73 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 63 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 62 від 15.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 144 від 16.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 143 від 16.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 91 від 16.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 141 від 16.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 92 від 16.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 142 від 16.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 94 від 17.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 95 від 17.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 96 від 17.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 93 від 17.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 180 від 18.02.2022 зареєстровано 02.08.2022, № 99 від 18.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 100 від 18.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 98 від 18.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 97 від 18.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 108 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 103 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 106 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 153 від 21.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 107 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 104 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 140 від 21.02.2022 зареєстровано 03.08.2022, № 105 від 21.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 109 від 22.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 139 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 148 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 138 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 135 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 134 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 137 від 23.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 150 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 131 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 121 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 145 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 129 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 127 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 147 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 122 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 152 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 124 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 128 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 149 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 133 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 116 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 123 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 130 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 125 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 132 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 118 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 117 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 114 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 113 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 119 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 120 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 115 від 28.02.2022 зареєстровано 04.08.2022, № 126 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 146 від 28.02.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 14 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 15 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 5 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 16 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 10 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 9 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 18 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 17 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 13 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 4 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 8 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 7 від 10.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 76 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 84 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 85 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 86 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 73 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 72 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 78 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 71 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 79 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 87 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 75 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 80 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 82 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 77 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 74 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 83 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 81 від 11.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 20 від 11.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 19 від 11.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 32 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 64 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 69 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 40 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 70 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 45 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 55 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 22 від 11.03.2022 зареєстровано 08.08.2022, № 33 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 62 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 30 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 42 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 46 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 49 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 23 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 63 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 25 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 35 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 39 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 57 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 41 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 28 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 56 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 67 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 48 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 44 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 59 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 24 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 65 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 66 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 21 від 11.03.2022 зареєстровано 08.08.2022, № 34 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 53 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 60 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 27 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 54 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 52 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 47 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 58 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 61 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 43 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 50 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 26 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 36 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 29 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 51 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 37 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 31 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 68 від 11.03.2022 зареєстровано 09.08.2022, № 240 від 15.03.2022 зареєстровано 08.08.2022, № 93 від 16.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 6 від 16.03.2022 зареєстровано 05.08.2022, № 233 від 16.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 89 від 16.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 91 від 16.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 90 від 16.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 92 від 16.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 211 від 17.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 212 від 17.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 226 від 18.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 213 від 22.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 235 від 25.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 227 від 25.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 214 від 25.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 234 від 25.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 188 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 193 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 197 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 190 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 198 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 195 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 184 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 194 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 158 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 147 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 172 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 148 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 141 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 150 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 164 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 173 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 175 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 169 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 178 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 163 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 180 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 144 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 160 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 174 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 165 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 166 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 183 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 152 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 177 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 170 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 149 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 154 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 140 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 155 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 169 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 189 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 191 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 162 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 151 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 182 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 156 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 157 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 153 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 196 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 161 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 159 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 143 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 145 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 187 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 192 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 185 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 186 від 28.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 96 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 104 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 110 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 124 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 126 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 130 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 101 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 107 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 137 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 105 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 120 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 98 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 132 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 99 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 134 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 133 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, №08 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 117 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 136 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 100 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 122 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 94 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 119 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 111 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 97 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 95 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 127 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 128 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 112 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 106 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 128 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 102 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 113 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 121 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 114 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 135 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 115 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 116 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 103 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 129 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 125 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 109 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 131 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 138 від 28.03.2022 зареєстровано 10.08.2022, № 146 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 171 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 139 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 181 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 167 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 179 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 142 від 28.03.2022 зареєстровано 11.08.2022, № 201 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 219 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 218 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 252 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 209 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 215 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 254 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 225 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 228 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 200 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 208 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 246 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 221 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 247 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 222 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 199 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 205 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 223 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 237 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 224 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 251 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 207 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 253 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 210 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 245 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 220 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 244 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 241 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 229 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 255 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 204 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 216 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 256 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 250 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 231 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 239 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 258 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 230 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 238 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 203 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 202 від 31.03.2022 зареєстровано 12.08.2022, № 257 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 243 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 206 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 236 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 232 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 242 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 248 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 217 від 31.03.2022 зареєстровано 15.08.2022, № 188 від 29.09.2022 зареєстровано 19.10.2022, № 1 від 21.10.2022 зареєстровано 02.12.2022, № 8 від 23.12.2022 зареєстровано 19.01.2023, № 68 від 20.03.2023 зареєстровано 19.04.2023, № 2 від 09.11.2023 зареєстровано 06.12.2023; № 198 від 10.11.2023 зареєстровано 20.12.2023, № 199 від 15.11.2023 зареєстровано 20.12.2023, № 100 від 29.11.2023 зареєстровано 19.12.2023, № 232 від 04.12.2023 зареєстровано 15.01.2024, № 549 від 21.12.2023 зареєстровано 22.01.2024.

В той же час, з матеріалів справи вбачається, що 30.03.2022 року ТОВ РОСТДОРСТРОЙ подано до податкового органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з 01.04.2022 року (а.с. 55-58 т. 3).

13 липня 2022 року ТОВ РОСТДОРСТРОЙ подано до податкового органу заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування з 01.08.2022 року (а.с. 51-54 т. 3).

Таким чином, в період з 01.04.2022 року по 31.07.2022 року ТОВ РОСТДОРСТРОЙ перебувало на спрощеній системі оподаткування та не було платником податку на додану вартість, що не заперечується відповідачем.

При цьому, 15 березня 2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» №2120-ІХ, який набрав чинності 17 березня 2022 року.

Вказаним Законом підрозділ 8 розділу ХХ ПК України доповнено пунктом 9, згідно якого тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу ХІV цього Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті. Підпунктом 9.5 цього пункту було передбачено, що платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У подальшому Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» від 24 березня 2022 року №2142-ІХ, який набрав чинності 05 квітня 2022 року, підпункти 9.5 9.8 пункту 9 викладено у новій редакції.

Згідно підпункту 9.5 платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов`язку нарахування та сплати податку на додану вартість за операціями з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, та при ввезенні товарів на митну територію України, а також від подання податкової звітності з податку на додану вартість, а їх реєстрація платником податку на додану вартість є призупиненою. Під призупиненням реєстрації платником податку на додану вартість для цілей цього пункту розуміється, що для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, призупиняються права та обов`язки, встановлені розділом V та підрозділом 2 розділу XX цього Кодексу (у тому числі щодо формування податкового кредиту) на період використання особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом. Операції, здійснені платником єдиного податку третьої групи, який використовує особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, вважаються такими, що не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість. Для осіб, реєстрація яких платником податку на додану вартість є призупиненою відповідно до цього пункту, обрахунок показників, визначених статтею 2001 цього Кодексу, призупиняється на період використання особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом. Не враховуються в обрахунку показника ?НаклОтр суми податку на додану вартість за отриманими платником податку на додану вартість податковими накладними та/або розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, що складені за операціями, дата виникнення податкових зобов`язань за якими припадає (припадала) на період, протягом якого платник податку застосовував спрощену систему оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30 червня 2023 року №3219-ІХ, який набрав чинності з 01 серпня 2023 року (далі Закон України №3219-ІХ) пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПК України доповнено пунктом 9-11, який передбачив особливості переходу суб`єктів господарювання, які використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 цього підрозділу, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 цього підрозділу.

Вказаним Законом абзац 1 пункту 9 викладено у новій редакції, згідно якої установлено, що тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше ніж до 1 серпня 2023 року, положення розділу XIV цього Кодексу застосовуються з урахуванням таких особливостей.

Згідно підпункту 9-1.1 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПК України платники єдиного податку третьої групи, які станом на 31 липня 2023 року використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 цього підрозділу, та не відмовилися від їх використання самостійно, з 1 серпня 2023 року автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 цього підрозділу.

Відповідно до п. 9.8 п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПК України суб`єкт господарювання вважається платником єдиного податку третьої групи з особливостями, встановленими цим пунктом: з 1 квітня 2022 року - у разі подання заяви до 1 квітня 2022 року.

При цьому, підпункт пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України доповнено підпунктом 69.39 такого змісту: «Для платників податку на додану вартість, якими сформовано податковий кредит за звітні (податкові) періоди лютий - травень 2022 року на підставі первинних документів, отриманих від особи, яка на дату виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг відповідно до статті 187 цього Кодексу була зареєстрована як платник податку на додану вартість та обрала особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 цього розділу, зберігається право на податковий кредит за лютий - травень 2022 року за податковими накладними, складеними такою особою, за умови їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 60 календарних днів з дня відновлення реєстрації платником податку на додану вартість».

Таким чином, вказаними приписами законодавства України врегульовано порядок виконання приписів ПК України для суб`єктів, які були платникам податку на додану вартість та обрали особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ ПК України.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В той же час, відповідачем, суб`єктом владних повноважень, не доведено того, що позивач, ТОВ РОСТДОРСТРОЙ, в період перебування на спрощеній системі оподаткування, мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких його притягнуто до відповідальності, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, зокрема реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, у строки визначені пунктом 69.1 підрозділу 10 «Перехідні положення» ПК України.

Таким чином, оскільки податкові накладні зазначені під номерами 1-359 в додатку № 1 до акту від 15 березня 2024 року № 528/Ж5/31-00-04-02-04-26/33658865 зареєстровані ТОВ РОСТДОРСТРОЙ в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах 60 календарних днів з дня відновлення реєстрації платником податку на додану вартість, у Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків були відсутні підстави для нарахування штрафу, відповідно до 120-1 ПК України.

В той же час, оскільки податкові накладні № 188 від 29.09.2022, № 1 від 21.10.2022, № 8 від 23.12.2022, № 68 від 20.03.2023, № 2 від 09.11.2023; № 198 від 10.11.2023, № 199 від 15.11.2023, № 100 від 29.11.2023, № 232 від 04.12.2023 , № 549 від 21.12.2023, зазначені під номерами 360-369 в додатку № 1 до акту від 15 березня 2024 року № 528/Ж5/31-00-04-02-04-26/33658865, зареєстровані ТОВ РОСТДОРСТРОЙ в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням приписів статті 201 ПК України, Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків правомірно застосовано до ТОВ РОСТДОРСТРОЙ штраф у розмірі 4 803,84 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 18.04.2024 року № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31 підлягає скасуванню в частині нарахування штрафу у розмірі 3 618 497,59 грн.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд вважає, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню шляхом визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 18.04.2024 року № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31 в частині нарахування штрафу у розмірі 3 618 497,59 грн. В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Таким чином, з урахуванням приписів ч. 3 ст. 139 КАС України, з Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю РОСТДОРСТРОЙ слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 24192,51 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю РОСТДОРСТРОЙ (код ЄДРПОУ 33658865, адреса місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Генуезька, 1-а) до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44082145, адреса місцезнаходження: 02068, м. Київ, вул. Кошиця, 3) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 18.04.2024 року № 787/Ж10/31-00-04-02-04-31 в частині нарахування штрафу у розмірі 3 618 497,59 грн.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44082145, адреса місцезнаходження: 02068, м. Київ, вул. Кошиця, 3) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю РОСТДОРСТРОЙ (код ЄДРПОУ 33658865, адреса місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Генуезька, 1-а) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 24192,51 грн. (двадцять чотири тисячі сто дев`яносто дві гривні 51 копійка).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 17 жовтня 2024 року.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122410510
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/13816/24

Ухвала від 26.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 17.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Рішення від 08.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні