Рішення
від 11.10.2024 по справі 320/11799/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 жовтня 2024 року справа №320/11799/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРІТІ ЯВОР» до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого структурного підрозділу Державної податкової служби України про визнати протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРІОРІТІ ЯВОР» з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого структурного підрозділу Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 12.09.2022 №00216560704;

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 12.09.2022 №00216570704.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що про факт та підстави проведення документальної позапланової невиїзної перевірки відносно ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» стало відомо лише 15.12.2022 після отримання акут перевірки. Проте станом на 08.03.2023 ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» не отримала Запит про надання інформації та копії документів, передбачений ст. 73 ПК України, наказ та направлення на проведення перевірки. Наголошує, що ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» підтверджено первинними документами формування задекларованих показників в Деклараціях з ПДВ за січень 2022 року, а саме заявленого бюджетного відшкодування за січень 2022 в розмірі 361 019 грн та сформованого від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року на суму 699 535 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.05.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

12.06.2023 до Київського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній стверджує про правомірність прийнятих ним рішень та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. У відзиві на позовну заяву, як підставу для відмови у задоволенні позовних вимог, відповідач вказує, що позивачем не було надано контролюючому органу під час проведення перевірки первинних документів, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, тому податкові повідомлення-рішення є правомірними та не підлягають скасуванню. Крім того, платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи підприємця.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР», ідентифікаційний код юридичної особи - 44194812, зареєстровано як юридична особа 08.11.2019, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - 10651020000031754, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 11.11.2019.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» є платником податку на додану вартість з 01.12.2019.

Основним видом господарської діяльності ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» є код КВЕД 25.62 Механічне оброблення металевих виробів.

Крім того, ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» може здійснювати інші види господарської діяльності, а саме: код КВЕД 31.01 Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі; код КВЕД 31.09 Виробництво інших меблів; код КВЕД 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; код КВЕД 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; код КВЕД 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальними приладами; код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, про що свідчать відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 14.11.2019.

Головним управлінням ДПС у м. Києві на підставі посвідчень від 18.11.2011 серія КВ №002057, від 18.11.2021 серія КВ №6002473 та згідно з наказом виданого Головним управлінням ДПС у м. Києві від 20.06.2022 №2051-1 та повідомлення від 24.06.2022 №348/26-15-07-04-01, виданого Головним управлінням ДІС у м. Києві, головними державними інспекторами відділу позапланових перевірок ризикових платників управління спеціального аудиту Головного управління ДПС у м. Києві Григоренко Оленою, Трухно Оленою відповідно до пп. 78.1.8 п. 78.1 cт. 78, п. 79.1 cт. 79 Податкового кодексу України, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРІТІ ЯВОР» (код 42560988) (далі - ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР») щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за січень 2022 у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.02.2022 №9036190546 сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку.

За результатами перевірки складено акт від 22.07.2022 №17091/26-15-07-04-01/43339763 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень 2022 року», в якому встановлено порушення ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» вимог п.44.6 ст.44 та п.85.2 ст.85, п. 198.6 ст. 198, п.200.4 ст.200 Кодексу, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2022 року на 361 019 грн та завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року на 699 535 грн.

На підставі акта перевірки від 22.07.2022 №17091/26-15-07-04-01/43339763 було винесено податкові повідомлення-рішення від 12.09.2022 №00216560704, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 361019 грн та штрафні санкції в розмірі 90 254,75 грн та податкове повідомлення-рішення від 12.09.2022 №00216570704, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 690 535 грн.

Не погоджуючись з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями відповідача та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із наступного.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, регламентовано статтею 200 Податкового Кодексу України (далі ПК України).

Відповідно до пункту 200.1 ст.200ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.2 статті 200 ПК України передбачено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.

За приписами пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а)враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б)або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в)та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно з пунктом 200.7 статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до пункту 200.8 статті 200 ПК України до податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону.

Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (пункт 200.9 статті 200 ПК України).

За приписами пункту 200.10 статті 200 ПК України у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

Як визначено пунктом 200.14 статті 200 ПК України якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Розділом III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість№21регламентовано порядок оформлення та подання податкової звітності.

Згідно з пунктом 10 розділу III Порядку №21 додатками до декларації є, зокрема: розрахунок суми бюджетного відшкодування (ДЗ) (додаток 3); заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) (додаток 4).

З матеріалів справи встановлено, що висновки податкового органу про порушення ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» вимог податкового законодавства описані в п. 3.3.2 акту перевірки та базуються на наступному.

Перевіркою достовірності і правильності визначення суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (показник рядка 20.2 Декларації за наявності): встановлено порушення податкового законодавства.

Перевіркою правомірності визначення податкових зобов`язань та податкового кредиту, розрахунків з бюджетом та показників, відображених у декларації за періоди, що підлягають перевірці (з додатками) встановлено, що на порушення п.44.6 ст.44 та п.85.2 ст.85, п. 198.6 ст. 198, п.200.1, п.200.4 ст.200 Кодексу, ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» не надано до перевірки документи, що підтверджують ведення фінансово-господарської діяльності, формування від`ємного значення та заявленого бюджетного відшкодування у вказаних періодах, а саме: договори господарської діяльності, акти виконаних робіт (наданих послуг), накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, банківські виписки, штатний розпис, табель робочого часу, оборотно-сальдові відомості загальні та по рахунках 10, 11, 12, 15, 20, 23, 24, 26, 28, 311, 361, 3711, 631, 685, за періоди, що перевіряються, та інші документи, які не зазначені у переліку, але безпосередньо пов`язані із декларуванням суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку, що призвело до завищення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2022 року на 361019 грн, а саме:

Відповідно до п.44.6 ст.46 Кодексу: «Уразі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в п.86.7 ст.86 цього Кодексу, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого неподання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності».

Відповідно до п.85.2 ст.85 Кодексу: «Платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки».

Відповідно до п.200.4 ст.200 Кодексу при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п.200.1 цієї статті, така сума:

а)враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.200-1.3 ст.200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б)або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1 3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюдлсету,

в)та/або зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 198.6cт. 198 Кодексу «У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу».

Пунктом 3.3.4 акту перевірки зазначено, що перевіркою достовірності і правильності визначення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (показник рядка 21 Декларації), встановлення її завищення на 699535 грн внаслідок завищення показника рядка 19 та рядка 20.2 Декларації.

Таким чином, висновки податкового органу про завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ за січень 2022 року на 361 019 грн та завищені суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року на 699 535 грн базуються твердження податкового органу у зв`язку з відсутністю первинних бухгалтерських документів ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР».

Суд звертає увагу, що ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» не було надано до податкової перевірки жодних первинних бухгалтерських документів у зв`язку з неповідомленням ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» про проведення ГУ ДПС у м. Києві перевірки, не вручення наказу, повідомлення про перевірку та не вручення запиту про надання інформації/документів.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» про наявність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень стало відомо лише 31.10.2022 в день відображення оскаржуваних рішень в особистому кабінеті платника податків.

Про підстави проведення перевірки та висновки податкового органу стало відомо лише 15.12.2022 в день отримання відповіді від ГУ ДПС у м. Києві на лист ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР».

Разом із тим, з наданих разом із позовною заявою документів, вбачається, що для ведення господарської діяльності ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» та виконання взятих на себе зобов`язань, орендує відповідне приміщення, а саме площа в будівлі ремонтно-механічного цеху, інв. №105 (поз.29), загальною площею 415,4 кв.м., яке розташоване за адресою: 07400, Київська обл., м. Бровари, бульвар Незалежності, буд. 53, ПрАТ «Броварський завод пластмас», що підтверджується договором суборенди приміщення №БС-53/21 від 01.04.2021, актом прийому-передачі приміщення від 01.04.2021 та додатковою угодою №3 від 01.11.2022 до договору суборенди приміщення №БС-53/21 від 01.04.2021 про, що подано товариством «Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» за формою 20-ОПП від 21.09.2020.

Для створення матеріально-технічної бази та виконання взятих на себе зобов`язань ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» були придбані основні засоби, інструменти, розхідний матеріал для виготовлення продукції, виробництва та механічної обробки деталей (як в вітчизняних, так і в зарубіжних партнерів), що підтверджується Договором оренди №0110 від 01.10.2020 укладений між Орендодавцем АВЕ-ТЕС BremenGmbH та Орендарем ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР»; Договором оренди №0111 від 01.11.2019 укладений між Орендодавцем АВЕ-ТЕС BremenGmbH та Орендарем ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР».

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» у розпорядженні має основні засоби, інструменти, розхідний матеріал для виготовлення продукції, виробництва та механічної обробки деталей, а саме: верстат для обробки металу, стрічко-пиляльний б/y Amada; верстат для заточування свердел OptimumMaschinenOPTIgrind GPI 15 T; верстат для обробки металу, оброблювальний центр б/y Matес 30HV; верстат для обробки металу, стрічко-пиляльний б/y Amada; верстат для свердління Infratirea мод. G25 б/y; верстат для свердління Interkrenn мод. SB25/12RLM б/y; верстат токарний з ЧПУ б/y верстат VDF DUS 560X1500; верстат токарний з ЧПУ для обробки металу новий ST16A25; гвинтовий повітряний компресор FM15-8Pack500; зварювальний апарат Fastmig х 350 в комплекті; оброблювальний центр горизонтальний фрезерний станок з ЧПУ б/y для обробки металу 1200x630 REIDEN; центр станочний верстатний обертовий С80 стандартний; лектричний обертаючий зварювальний апарат SDT 500 W, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №01 за січень 2022 року, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №104 за 2022 рік, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №106 за 2022 рік.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» 20.02.2022 подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року в котрій відповідно до даних рядка 19 (від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 17 - рядок 9 декларації (позитивне значення), задекларовано суму 1 060 554,00 грн, у тому числі в рядку 20.2 (підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1 + рядок 20.2.2) (рядок 3 ДЗ), задекларовано суму 361 019,00 грн, у тому числі в рядку 21(сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду), задекларовано суму 699 535,00 грн.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» 20.02.2022 подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року разом з додатком №1, додатком №2, додатком №3, додатком №4 та додатком №5, що підтверджується квитанцією №2 від 21.02.2022.

Зокрема в додатку №3 (розрахунок суми бюджетного відшкодування) до податкової декларації за січень 2022 року у рядку 1 (сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислення відповідно до пункту 200-1.3 ст.200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вираховуванням суми, зарахованої у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість (рядок 20 - рядок 20.1 декларації звітного (податкового) періоду), задекларовано суму 1 060 554,00 грн, у тому числі в рядку 2 (фактично сплачено у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальником товарів/послуг або до Державно бюджету України (значення рядка «Усього» графи 7 таблиці 2), задекларовано суму 361 019, 00 грн, у тому числі в рядку 3 (сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню (зазначається сума рядка 1, яка не більша значення рядка 2) (значення цього рядка переноситься до рядка 20.2 декларації за поточний звітній (податковий) період), задекларовано суму 361 019,00 грн.

Також, ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» подано додаток №4 (заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунки у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника) котрим відповідно до статі 200 розділу V Кодексу бюджетне відшкодування, визначене у податковій декларації за звітній (податковий) період (рядок20.2) з податку на додану вартість за січень 2022 року у суми (рядок 20.2.1) 361 019,00 грн повернення суми бюджетного відшкодування на рахунки у системі електронного адміністрування.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» в жовтні-грудні 2021 року було придбано матеріали у постачальників з метою їх переробки та виготовлення металевих виробів для подальшої їх реалізації, яка здійснювалась в основному на експорт (за ставкою ПДВ 0%) на загальну суму ПДВ 361 018,91 грн, що відображено ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» в поданій податковій декларації від 20.02.2022 в рядку 20.2 (підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1 + рядок 20.2.2) (рядок 3 ДЗ), задекларовано суму 361 019,00 грн та підтверджується податковими накладними виписаними контрагентами постачальниками на ім`я ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР»:№ 1 від 01.10.2021, № 568 від 13.10.2021, № 138 від 18.10.2021, № 569 від 19.10.2021, № 60 від 05.11.2021, № 17 від 05.11.2021, № 20 від 05.11.2021, № 864 від 12.11.2021, № 425 від 12.11.2021, № 70 від 12.11.2021, № 41 від 12.11.2021, № 120 від 16.11.2021, № 1319 від 18.11.2021, № 87 від 19.11.2021, № 114 від 19.11.2021, № 46 від 19.11.2021, № 47 від 19.11.2021, № 11 від 19.11.2021, № 48 від 22.11.2021, № 36 від 22.11.2021, № 280 від 23.11.2021, № 6076 від 24.11.2021, № 187 від 24.11.2021, № 155 від 24.11.2021, № 201 від 24.11.2021, № 57 від 24.11.2021, № 64 від 25.11.2021, № 65 від 25.11.2021, № 95 від 25.11.2021, № 69 від 26.11.2021, № 18245 від 29.11.2021, № 353 від 29.11.2021, № 1356 від 30.11.2021, № 270 від 30.11.2021, № 9115353 від 01.12.2021, № 7 від 02.12.2021, № 26747 від 02.12.2021, № 26851 від 03.12.2021, № 9115354 від 03.12.2021, № 26 від 03.12.2021, № 16 від 03.12.2021, № 17 від 03.12.2021, № 59 від 07.12.2021, № 61 від 07.12.2021, № 24 від 08.12.2021, № 18875 від 08.12.2021, № 1038144 від 08.12.2021, № 1038134 від 08.12.2021, № 65 від 08.12.2021, № 10 від 08.12.2021, № 1060609 від 09.12.2021, № 27349 від 09.12.2021, № 2030 від 09.12.2021, № 129 від 09.12.2021, № 19 від 09.12.2021, № 20 від 09.12.2021, № 41 від 10.12.2021, № 42 від 10.12.2021, № 8 від 10.12.2021, № 27617 від 11.12.2021, № 27625 від 11.12.2021, № 9115355 від 13.12.2021, № 1388 від 13.12.2021, № 38 від 13.12.2021, № 27875 від 14.12.2021, № 202 від 15.12.2021, № 9112232 від 16.12.2021, № 28082 від 16.12.2021, № 57 від 16.12.2021, № 9112621, № 678 від 17.12.2021, № 236 від 17.12.2021, № 75 від 17.12.2021, № 76 від 17.12.2021, № 62 від 17.12.2021, № 1418 від 20.12.2021, № 83 від 20.12.2021, № 135 від 21.12.2021, № 10 від 22.12.2021, № 1137869 від 22.12.2021, № 1437 від 22.12.2021, № 1245 від 22.12.2021, № 154 від 22.12.2021, № 109 від 22.12.2021, № 285 від 22.12.2021, № 9114930 від 23.12.2021, № 19019 від 24.12.2021, № 28948 від 27.12.2021, № 9116076 від 28.12.2021, № 1137 від 28.12.2021, № 152 від 28.12.2021, № 4251 від 29.12.2021, № 20045 від 29.12.2021, № 78 від 29.12.2021, № 75 від 29.12.2021, № 17 від 30.12.2021, № 137 від 31.12.2021, № 263 від 31.12.2021, № 265 від 31.12.2021, № 264 від 31.12.2021.

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПК України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках обов`язкові реквізити.

Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п. 201.4 ст.201 ПК України).

Згідно з п. 201.6 ст. 201 ПК України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10ст.201 ПК України).

Отже, податкова накладна є тим документом, який складається у момент виникнення податкових зобов`язань продавця за наслідком вчинення певної господарської операції, за якою, з одного боку, у продавця виникають податкові зобов`язання, а з іншого, у покупця виникає право на нарахування податкового кредиту.

Таким чином, право покупця на формування податкового кредиту прямо залежить від факту реєстрації податкової накладної.

Отже за правилом першої події, відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187, п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України контрагентами на користь ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» було виписані вищезазначені податкові накладні та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В свою чергу сплата ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» за придбаний в жовтні-грудні 2021 року матеріал у постачальників з метою переробки та виготовлення металевих виробів підтверджується платіжними дорученнями: № 210 від 04.10.2021, № 252 від 13.10.2021, № 254 від 18.10.2021, № 259 від 19.10.2021, № 298 від 05.11.2021, № 318 від 12.11.2021, № 320 від 12.11.2021, № 323 від 16.11.2021, № 324 від 16.11.2021, № 333 від 19.11.2021, № 334 від 19.11.2021, № 335 від 19.11.2021, № 337 від 19.11.2021, № 339 від 22.11.2021, № 340 від 22.11.2021, № 343 від 23.11.2021, № 347 від 24.11.2021, № 349 від 24.11.2021, № 350 від 24.11.2021, № 353 від 24.11.2021, № 354 від 24.11.2021, № 356 від 25.11.2021, № 362 від 26.11.2021, № 364 від 29.11.2021, № 366 від 29.11.2021, № 370 від 01.12.2021, № 373 від 03.12.2021, № 376 від 03.12.2021, № 377 від 03.12.2021, № 374 від 06.12.2021, № 379 від 06.12.2021, № 385 від 08.12.2021, № 386 від 08.12.2021, № 387 від 08.12.2021, № 388 від 08.12.2021, № 390 від 09.12.2021, № 392 від 09.12.2021, № 393 від 09.12.2021, № 394 від 09.12.2021, № 397 від 09.12.2021, № 398 від 09.12.2021, № 400 від 13.12.2021, № 401 від 13.12.2021, № 404 від 13.12.2021, № 405 від 13.12.2021, № 408 від 15.12.2021, № 410 від 16.12.2021, № 412 від 17.12.2021, № 413 від 17.12.2021, № 415 від 20.12.2021, № 417 від 20.12.2021, № 418 від 20.12.2021, № 420 від 21.12.2021, № 421 від 22.12.2021, № 422 від 22.12.2021, № 423 від 22.12.2021, № 424 від 22.12.2021, № 425 від 22.12.2021, № 429 від 28.12.2021, № 430 від 28.12.2021, № 431 від 28.12.2021, № 433 від 28.12.2021, № 434 від 28.12.2021, № 435 від 29.12.2021, № 436 від 29.12.2021, № 437 від 29.12.2021, № 438 від 29.12.2021, № 440 від 04.01.2022, № 441 від 04.01.2022, № 477 від 17.01.2022, чеками №MDTJZTD5Y1227 від 27.12.2021, № MDTHKZWJM1216 від 16.12.2021, №MDTEJW9Z21214 від 14.12.2021, № 058876 від 09.12.2021, № MDT4YJENU1211 від 11.12.2021, № MDT4JSBNV1211 від 11.12.2021, № MDTZA95WK1202 від 02.12.2021, №057443 від 03.12.2021.

Також на задекларовану суму 361 019,00 грн до бюджетного відшкодування в поданій податковій декларації від 20.02.2022, вплинули господарські операції з імпорту товару за котрі було сплачено ПДВ, що підтверджується: Контрактом №01-04 від 01.04.2020 між Компанія АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» та між ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець»; Додатком №1 від 22.04.2020 до Контракту №01-04 від 01.04.2022 підписаний між сторонами з одного боку Компанія АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» та з іншого боку ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець»; Накладною AL 212333-4 від 09.11.2021 виписаною Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» на поставку подовжувача сопла D260/150x260, що постачається на безоплатній основні, вартість вказується лише для митних цілей; Рахунком AR 21-22943 від 09.11.2021 виписаний Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» в розмірі 2 368,80 євро, вартість вказується лише для митних цілей; ВМД (форма МД-2) UA100180/2021/596907 від 15.11.2021 відправник АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» на поставку подовжувача сопла D260/150x26Q загальною вартістю 2 368,80 євро, з котрих сплачено ПДВ; Накладною AL 212333-10 від 02.12.2021 виписаною Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» на поставку деталей, що постачається на безоплатній основні, вартість вказується лише для митних цілей; Рахунком AR 21-23205 від 02.12.2021 виписаний Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» в розмірі 10 727,59 євро, вартість вказується лише для митних цілей; ВМД (форма МД-2) UA100180/2021/597890 від 03.12.2021 відправник АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» поставка брусків з вуглецевої сталі; Накладною AL 213390-2 від 13.01.2022 виписана Компанією АВЕ- ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» на поставку деталей, що постачається на безоплатній основні, вартість вказується лише для митних цілей; Рахунком від 13.01.2022 виписаний Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» в розмірі 1 390,25 євро, вартість вказується лише для митних цілей;ВМД(формаМД-2)UА100180/2022/010359 від 14.01.2022 відправник АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» на поставку деталей загальною вартістю 1 390,25 євро. з котрих сплачено ПДВ; Накладною AL 213390-1 від 13.01.2022 виписана Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» на поставку деталей, що постачається на безоплатній основні, вартість вказується лише для митних цілей; Рахунком AR 22-23514 від 13.01.2022 виписаний Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» в розмірі 10 760,68 євро, вартість вказується лише для митних цілей; Міжнародною товарно-транспортною накладною від 13.01.2022 відправник Компанія АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) та Одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР»;ВМД (форма МД-2) UA100180/2022/010660 від 21.01.2022 відправник АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» на поставку деталей загальною вартістю 10 760,68 євро з котрих сплачено ПДВ; Рахунком AR 22-201278-14-1 від 19.01.2022 виписаний Компанією АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Продавець» на адресу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Покупець» в розмірі 9 880,00 євро, вартість вказується лише для митних цілей; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/302533 від 27.01.2022 відправник АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) одержувач ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» на поставку деталей загальною вартістю 9 880,00 євро з котрих сплачено ПДВ.

Подальша реалізація отриманих матеріалів після їх переробки здійснювалась на експорт про що укладено Контракт №15-04 від 15.04.2020 між Компанія АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Покупець» та між ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Продавець» та Контракт №01-03 від 01.03.2021 укладений з одного боку між ArcelorMittalBremenGmbH (Німеччина) «Покупець» та з іншого боку ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Продавець».

Так, на підтвердження експорту товарів на користь двох контрагентів ТОВ «ПРІОРІТІЯВОР» позивачем надано наступні первинні документи: Контракт №15-04 від 15.04.2020 між Компанія АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) «Покупець» та між ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Продавець»; Комерційний інвойс №0601-22-1 від 06.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на товар у кількості 146 одиниць та загальною сумою 26 720,10 євро; Пакувальний лист №0601-22-1 від 06.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на товар у кількості 146 одиниць та загальною вагою 3293,46 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520024 від 06.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на поставку корпусу підшипників без вмонтованих кулькових або роликових підшипників, запасні частини до металургійного обладнання/вироби з чорних металів/ зубчасті колеса зі сталі; Інвойс-проформа №0601-22-2 від 06.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на товар у кількості 11 одиниць та загальною сумою 361,90 євро; Пакувальний лист №0601-22-2 від 06.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на товар у кількості 11 одиниць та загальною вагою 847,00 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520023 від 06.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на поставку вироби з чорних металів; Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR 060122-1-2 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина); Комерційний інвойс №0501-22/1 від 05.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на кришку корпусу підшипника креслення у кількості 11 шт. та загальною сумою 2 531,25 євро; Комерційний інвойс №0501-22/2 від 05.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на робоче колесо креслення 2 шт. та загальною сумою 790,00 євро; Пакувальний лист №0501-22 від 06.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) у кількості 15 одиниць та загальною вагою 187,10 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520022 від 06.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на поставку кришки корпусу підшипника; Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR 060122-3 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина); Комерційний інвойс № 2401-22 від 24.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на запчастини у кількості 286 шт. та загальною сумою 35 026,87 євро; Пакувальний лист №2401-22 від 24.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) у кількості 286 шт. та загальною вагою 3488,98 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520262 від 24.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на вироби з чорних металів, запасні частини; Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR 200122-3 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина); Контракт №01-03 від 01703.2021 між Компанія ArcelorMittalGmbH (Німечинна) «Покупець» та між ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» «Продавець»; Комерційний інвойс № 2101-22 від 21.01.2022 для одержувача ArcelorMittalBremenGmbU (Німеччина) на проміжну пластину для столу прокатного стану креслення у кількості 1 шт. та загальною сумою 278,40 євро; Пакувальний лист №2101-22 від 21.01.2022 для одержувача ArcelorMittalBremenGmbU (Німеччина) у кількості 1 шт. та загальною вагою 4,50 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520263 від 24.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на проміжну пластину для столу прокатного стану креслення у кількості; Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR 200122-4 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина); Комерційний інвойс №3101-22 від 31.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на брус з вуглецевої сталі 8 шт. та загальною сумою 2 995,52 євро; Пакувальний лист №3101-22 від 31.01.2022 для одержувача АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) у кількості 8 шт. та загальною вагою 808,00 кг.; ВМД (форма МД-2) UA100320/2022/520383 від 31.01.2022 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина) на брусу з вуглецевої сталі. Міжнародна товарно-транспортна накладна CMR 310122 відправник ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» одержувач АВЕ-ТЕС BremenGmbH (Німеччина).

Щодо задекларованого в поданій податковій декларації за січень 2022 року суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового періоду в розмірі 699 535 грн, суд вказує наступне.

ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» 20.02.2022 подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року, зокрема у рядку 19.1 (сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 ст. 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації), визначено суму ліміту реєстрації 1 346 255,00 грн.

Отже, розмір ліміту реєстрації в сумі 1 3465 255,00 грн визначено Системою електронного адміністрування (СЕА), ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» у рядку 20 податкової декларації (сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислення відповідно до пункту 200-1.3 ст. 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації) задекларовано у сумі 1 060 554,00 грн з визначеної суми ліміту реєстрації 1 346 255,00 грн з котрих 361 019,00 грн заявлено до бюджетного відшкодування (рядок 20.2 декларації) та 699535 грн заявлено до складу податкового кредиту наступного звітного періоду (рядок 20.3 декларації).

Пункт 4 розділу V Порядку №21 передбачає наступні правила заповнення розділу II «Податковий кредит» податкової декларації з ПДВ:

1)до розділу II «Податковий кредит» (рядки 10, 11 та 13 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з податком на додану вартість (рядки 10.1 та 10.2) або без податку на додану вартість (рядок 10.3) товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1 та 11.2), отриманих на митній території України від нерезидента послуг (рядок 13).

У рядку 13 також відображаються коригування податкового кредиту за отриманими на митній території України від нерезидента послугами;

2)у рядку 12 вказується обсяг ввезення на митну територію України товарів, при митному оформленні яких сплату податку на додану вартість було відстрочено шляхом видачі податкового векселя відповідно до підрозділу 3 розділу XX Кодексу. Цей рядок заповнюється у звітному (податковому) періоді, у якому податкові векселі погашені;

3)коригування податкового кредиту відображається у рядку 14.

При заповненні рядка 14 обов`язковим є подання (Д1) (додаток 1), що заповнюється в розрізі контрагентів;

4)у рядку 15 відображається коригування податкового кредиту у зв`язку з перерахунком частки використання необоротних активів, придбаних до 01 липня 2015 року, в оподатковуваних операціях, виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій.

Перерахунок частки використання необоротних активів, придбаних до 01 липня 2015 року, в оподатковуваних операціях здійснюється за підсумками одного, двох і трьох календарних років, що настають за роком, в якому вони почали використовуватись (введені в експлуатацію), у порядку і за формою відповідно до таблиці 3 «Перерахунок частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях» (Д7) (додаток 7).

Результати перерахунку сум податкового кредиту відображаються у податковій декларації за останній звітний (податковий) період року. У разі зняття з обліку платника податку, у тому числі за рішенням суду, коригування відображається платником податку у податковій декларації останнього податкового періоду, коли відбулося зняття з обліку.

При заповненні рядка 15 обов`язковим є подання (Д7) (додаток 7);

5)у рядку 16 відображається від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.

У рядок 16.1 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період.

У рядку 16.2 вказуються суми збільшення/зменшення залишку від`ємного значення за результатами уточнюючих розрахунків, поданих протягом звітного (податкового) періоду.

У рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу, що узгоджена протягом звітного (податкового) періоду.

У рядку 16.3 також вказується підтверджена за результатами документальної перевірки контролюючого органу сума від`ємного значення реорганізованого платника податку, що переноситься до податкового кредиту правонаступника (за умови подання таким правонаступником заяви (таблиця 3 додатка 2) у складі податкової декларації за звітний (податковий) період).

У разі заповнення рядків 16.2 та/або 16.3 обов`язковим є заповнення таблиці «Збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку».

Як встановлено з поданої податкової декларації за січень 2022 року, що станом на дату подання податкової декларації за січень 2022 року за даними системи електронного адміністрування сума ліміту становить 346 255,00 грн, податковий борг у ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» відсутній.

Відповідач в акті перевірки дійшов висновку про порушення ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» вимог п.44.6 ст.44 та п.85.2 ст.85, п. 198.6 ст. 198, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, встановлено завищення суми від`ємного значення яка зараховується до складу податкового кредиту в розмірі 699 535,00 грн внаслідок завищення показника рядка 19 та рядка 20.2 Декларації.

Проте, пунктом 5 розділу V Порядку №21 визначено такі правила заповнення розділу III «Розрахунки за звітний період» податкової декларації з ПДВ:

1)якщо в результаті розрахунку різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано позитивне значення, то заповнюється рядок 18 декларації.

У рядку 18 вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та сплачується до загального фонду державного бюджету у порядку, визначеному у статті 200 Податкового кодексу України;

2)якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових

зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.#-

При від`ємному значенні суми податку на додану вартість, розрахованої інвестором (оператором) за угодою про розподіл продукції, така сума підлягає відшкодуванню інвестору (оператору) в порядку та строки, передбачені угодою про розподіл продукції, затвердженою Кабінетом Міністрів України. При цьому інвестор (оператор) має право на автоматичне бюджетне відшкодування такої суми в повному обсязі.

З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).

У разі якщо сума від`ємного значення (рядок 19) менша або дорівнює сумі, обчисленій відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, рядок 19.1 не заповнюється.

Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі у рядку 19.1;

3)сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20;

4)сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації):

зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) (відображається у рядку 20.1);

підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок латника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).

Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (ДЗ) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.

Значення рядка 3 таблиці 1 (ДЗ) (додаток 3) переноситься до рядка 20.2 декларації;

зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

При заповненні рядка 20.2 обов`язковим є подання (ДЗ) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Залишок від`ємного значення після вирахування суми податкового боргу та суми бюджетного відшкодування (рядок 20 - рядок 20.1 - рядок 20.2) відображається у рядку 20.3;

5)сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема, на такому принципі, як превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Враховуючи надану позивачем первинну документацію, викладені у позовній заяві доводи та пояснення, що підтвердженні належними та допустимими доказами, суд дійшов до висновку, що ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» підтверджено первинними документами, формування задекларованих показників в Деклараціях з ПДВ за січень 2022 року, а саме заявленого бюджетного відшкодування за січень 2022 в розмірі 361 019 грн та сформованого від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за січень 2022 року на 699 535 грн.

За таких обставин, суд дійшов висновку про відсутність з боку позивача порушень норм податкового законодавства, тому податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 12.09.2022 №00216560704 та №00216570704 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо доводів позивача, як на підставу для скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, що про факт та підстави проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» повідомлено не було, як і не булоотримано позивачемзапиту про надання інформації та копії документів, наказу та направлення на проведення перевірки, суд зазначає наступне.

Твердження позивача обґрунтовані тим, що TOB «ПРІОРІТІ ЯВОР» внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», що призвело до настання обставин непереборної сили та внаслідок ризиків життю та здоров`ю співробітників компанії, наказом №9/1-П від 24.02.2022 «Щодо призупинення виробничої діяльності компанії» оголосили про призупинення виробничої діяльності ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» з 24 лютого 2022 року до закінчення активних бойових дій на території, де розташовані виробничі потужності підприємства або закінчення обставин непереборної сили.

Наказом №13/1-П від 25.05.2022 ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР» у зв`язку з необхідністю відновлення господарської діяльності підприємства:

1.Оголошено про відновлення виробничу діяльність з 25 травня на виробничій ділянці за адресою: 07400, київська область., м. Бровари, бульвар Незалежності, буд.53, територія ПрАТ «Броварський завод пластмас»;

2.У зв`язку з триваючим військовим станом і нагальною небезпекою ракетних обстрілів, перевести всіх працівників офісу, що знаходиться за юридичною адресою: 02088, м. Київ, вул.1 Травня, буд. 1Б, на дистанційну роботу до закінчення дії режиму військового стану, зі збереженням заробітної плати та посади.

На думку позивача, той факт, що всі працівники офісу ТОВ «ПРІОРІТІ ЯВОР», що знаходиться за юридичною адресою: 02088, м. Київ, вул.1 Травня, буд. 1Б, в період з 25.05.2022 та по теперішній час перебувають на дистанційний роботі у зв`язку військовою агресією Російської Федерації проти України, унеможливило платника податків бути обізнаним про проведення перевірки та про необхідність вчинення будь-яких процесуальних дій пов`язаних із нею.

Відповідно до пункту 78.4. ст. 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно пункту 79.2. ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

У разі надіслання (вручення) відповідно до статті 42 цього Кодексу платнику податків (його представнику) копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки, шляхом надсилання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення документальна позапланова невиїзна перевірка (крім перевірки, визначеної статтею 200 цього Кодексу) розпочинається не раніше 30 календарного дня з дати надсилання такого повідомлення та копії наказу.

Згідно з п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Відповідно до пункту 79.3 статті 79 ПК України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова.

Незважаючи на необов`язковість присутності платника податків під час проведення документальних невиїзних перевірок, останній все ж має право бути присутнім. Такий висновок узгоджується з приписами підпункту 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 ПК України, відповідно до якого платник податків має право бути присутнім Під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому цим Кодексом.

За наявності письмового звернення платника податків замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка (пункт 79.5 статті 79 ПК).

Отже, у посадових осіб контролюючого органу виникає право на проведення документальної позапланової невиїзної перевірки за сукупності двох умов: 1) наявності визначених законом підстав для її проведення (правова підстава) та 2) надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (формальна підстава).

При цьому абзац другий пункту 79.2 статті 79 ПК України визначає, що виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Разом із тим, суд звертає увагу, що відповідно до пп.16.1.11 п.16.1 ст.16ПК України платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи підприємця.

Натомість, матеріали справи не містять будь-яких доказів, що позивач повідомляв податковий орган про вимушену зміну порядку та способу комунікації з контролюючим органом, зокрема і в частині неможливості отримання кореспонденції за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків.

При цьому, податковим органом разом із відзивом на позовну заяву долучено копії рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень, які підтверджують виконання суб`єктом владних повноважень свого обов`язку з повідомлення платника податку чи його представника про проведення перевірки та необхідність подання доказів.

Таким чином, суд дійшов до висновку, що зазначені доводи позивача не можуть бути покладені в основу скасування оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Оцінюючи доводи податкового органу щодо наявності підстав для відмови у задоволенні позову, суд звертає увагу, що позиція відповідача ґрунтується лише на тому, що позивач не подав первинні документи на запит контролюючого органу.

Дійсно, документи позивачем надано не було, однак, враховуючи обставини справи, перебування в період з 25.05.2022 по теперішній час усіх працівників позивача на дистанційний роботі у зв`язку військовою агресією Російської Федерації проти України, унеможливило платника податків бути обізнаним про проведення перевірки та про необхідність вчинення будь-яких процесуальних дій пов`язаних із нею, оскільки позивач не знав та не міг знати про необхідність подання відповідних документів з огляду на неотримання відповідного запиту.

При цьому, суд вважає за можливе такі документи прийняти під час розгляду даної справи з огляду на обставини їх неподання під час проведення перевірки.

Інших доводів, як б спростовували позицію позивача викладену у позовній заяві, відповідачем зазначено не було.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є законними та обґрунтованими, відповідач правомірності оскаржуваних рішень не довів, а тому позов слід задовольнити повністю.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 17262,14 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 08.03.2023 № 1005.

Враховуючи задоволення позову, сплачений позивачем судовий збір підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві на суму 17262,14 грн.

Докази понесення позивачем інших витрат, пов`язаних із розглядом справи у матеріалах справи відсутні.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 12.09.2022 №00216560704 та №00216570704.

3. Стягнути з Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого структурного підрозділу ДПС України (код ЄДРПОУ ВП 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРІТІ ЯВОР» (код ЄДРПОУ 43339763, місцезнаходження: 02088, м.Київ, вул. Першого Травня, 1Б) судовий збір у розмірі 17262,14 (сімнадцять тисяч двісті шістдесят дві грн. 14 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122414334
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —320/11799/23

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 11.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні