Рішення
від 17.10.2024 по справі 380/8792/22
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2024 рокусправа № 380/8792/22Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гулкевич І.З., секретар судового засідання Антонюк Ю.І., за участю: представника позивача Панчука Ю.Г., представника відповідача Жук Ю.Р., представника третьої особи Щербанік Л.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства Західтранс до Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходить за межі території області Львівської обласної державної адміністрації, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ПП Дрогобич-Автотранс про визнання протиправними та скасування наказів, скасування рішення та договору,-

встановив:

Мале приватне підприємство Західтранс у червні 2022 року звернулось до суду з позовом, в якому просило:

визнати протиправним та скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 14 від 23 лютого 2022 року;

скасувати рішення обласного конкурсного комітету, оформлене протоколом № 1 від 27.01./05.04.2022 року в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 ПП Дрогобич-Автотранс;

скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації №23 від 12 квітня 2022 року щодо об`єкту конкурсу №42;

скасувати договір №55/22 від 14 квітня 2022 року.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації №14 від 23.02.2022 в частині недопущення до участі у конкурсі з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області МПП Західтранс; скасовано рішення обласного конкурсного комітету, оформлене протоколом №1 від 27.01.2022 в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 ПП Дрогобич-Автотранс, скасовано наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 23 від 12.04.2022 щодо об`єкту конкурсу №42 в частині визнання переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області ПП Дрогобич-Автотранс на маршруті №637 Трускавець АС- Шегині АС ч/з Борислав; визнано недійним договір з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області № 55/22 від 14.04.2022. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2023 року скасовано повністю рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року та ухвалено нове рішення, яким в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 26 жовтня 2023 року було задоволено частково касаційну скаргу Малого приватного підприємства Західтранс, скасовано рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07 лютого 2023 року, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.11.2023 для розгляду вказаної справи призначено суддю Гулкевич І.З.

Ухвалою суду від 13.11.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за цим позовом та вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою суду від 16.01.2024 залучено до участі у справі №380/8792/22 другого відповідача - Обласний конкурсний комітет з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходить за межі території області Львівської обласної державної адміністрації.

Представник позивача подав заяву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої просить прийняти таку до розгляду та з урахуванням збільшення позовних вимог:

- визнати протиправним та скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 14 від 23 лютого 2022 року в частині недопущення до участі у конкурсі з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області МПП Західтранс;

-визнати протиправним та скасувати рішення обласного конкурсного комітету, оформлене протоколом №1 від 27.01.2022 в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 ПП Дрогобич-Автотранс;

-визнати протиправним та скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації №23 від 12 квітня 2022 року щодо об`єкту конкурсу №42 в частині визнання переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області ПП Дрогобич-Автотранс на маршруті №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав;

-визнати недійсним договір з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області №55/22 від 14.04.2022;

-зобов`язати обласний конкурсний комітет визначити МПП Західтранс переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 (маршрут №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав) на підставі поданих документів та укласти з ним договір на перевезення.

Ухвалою суду від 17.01.2024 прийнято заяву про збільшення позовних вимог.

Ухвалою суду від 22.01.2024 призначено справу до розгляду в загальне позовне провадження.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що МПП Західтранс подало відповідачу документи для участі в конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав, однак наказом Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 14 від 23.02.2022 позивача не допущено до участі у конкурсі. Рішенням конкурсного комітету від 05.04.2021 переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 42 визначено ПП Дрогобич-Автотранс та з переможцем підписано договір. Позивач зазначив, що згідно листа Львівської обласної державної адміністрації №36-661/0/2-22 від 06.06.2022 МПП Західтранс не допущено до участі в конкурсі у зв`язку із порушенням підпункту 1 пункту 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від З грудня 2008 року № 1081 (зі змінами), в частині подання для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію та підпункту 3 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині невідповідності вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт щодо утримання транспортного засобу в належному технічному стані. Перевізник-претендент МПП Західтранс для роботи на об`єкті конкурсу №42 пропонував автобус марки БАЗ А079.46, д.н.з НОМЕР_1 , Євро-3. Згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 та сертифікату відповідності UА1.173.0207752-13 даний автобус обласний підйомником та має площадку для розміщення крісла-коляски. Листом від 08.02.2022 №2432/41/12/02-2022 Управління патрульної поліції у Львівській області повідомило Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації, що за результатами перевірки 07.02.2022 у автобусі БАЗ А079.46, д.н.з НОМЕР_1 виявлено порушення відповідних правил, норм та стандартів, а саме: збільшено кількість місць для сидіння до 25. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу кількість місць для сидіння з місцем водія становить 15. На водія автобуса БАЗ А079.46 д.н.з. НОМЕР_1 , який надавав послуги з перевезення пасажирів, винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАО №5294374 від 07.02.2022 згідно з ч.2 ст.121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Територіальним сервісним центром МВС № 4642 на запит позивача проведено огляд транспортного засобу з метою встановлення наявності чи відсутності будь-яких порушень. За наслідками такого огляду складено акт огляду та реєстраційних документів від 08.02.2022 № 4, який підтверджував наявність в автобусі 15-ти місць для сидіння пасажирів, а також відсутність інших технічних несправностей. Також рішенням Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 28.002.2022 (справа №442/876/22) скасовано постанову серії ЕАО №5294374 від 07.02.2022 про накладення адміністративного стягнення у справі про адміністративне правопорушення. Таким чином, постанова про накладення адміністративного стягнення на основі якої Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації констатувало порушення МПП Західтранс Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування та не допустило МПП Західтранс до участі у конкурсі, була в судовому порядку скасована, а відтак відсторонення МПП Західтранс від участі у конкурсі було незаконним та протиправним. Зазначене, у свою чергу, вплинуло на результати конкурсу (рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства).Просить позов задовольнити.

Представником відповідача 2 подано відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що відповідно до наданої інформації організатором конкурсу в особі Управління транспорту та зв`язку облдержадміністрації на засіданні обласного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходять за межі території Львівської області, встановлено, що у зв`язку з надходженням звернення ПП Дрогобич-Автотранс Управлінням транспорту та зв`язку ЛОДА скеровано звернення для перевірки до Управління патрульної поліції у Львівській області. Відповідно до листа-відповіді від 08.02.2022 № 2432/41/12/02-2022 за результатами перевірки 07.02.2022 виявлено порушення відповідних правил, норм та стандартів, а саме: збільшено кількість місць для сидіння до 25. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу кількість місць для сидіння з місцем водія становить 15. На водія автобуса БАЗ А079.46 д.н.з. НОМЕР_1 , який надавав послуги з перевезення пасажирів, винесено постанову про накладення адміністративного стягнення.

Переобладнаний автобус експлуатується без відповідного дозволу. Проведення самостійного переобладнання автобуса шляхом встановлення у салоні автобуса додаткових пасажирських сидінь може мати вкрай негативні наслідки в разі скоєння дорожньо-транспортних пригод, оскільки сприятимуть суттєвому підвищенню їх важкості.

Переобладнання транспортних засобів повинно здійснюватися у відповідності до вимог Закону України Про дорожній рух. Так, вказаним законом визначено, що переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.

Враховуючи наведене вище, на засіданні Робочої групи з питань організації пасажирських перевезень на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, склад якої затверджений розпорядженням голови обласної державної адміністрації №51/0/5-22 від 26.01.2022 і уповноважений на опрацювання заяв та матеріалів автомобільних перевізників поданих для участі в конкурсі, на голосування було винесено питання не допуску МПП Західтранс до участі в конкурсі через порушення підпункту 1 пункту 12 Порядку, про що було ухвалене відповідне рішення про не допуск.

На даному голосуванні було вирішено рекомендувати організатору перевезень не допустити МПП Західтранс до участі в конкурсі на об`єкті конкурсу № 42 за порушення підпункту 1 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині подання для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію та підпункту 3 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині невідповідності вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт щодо утримання транспортного засобу в належному технічному стані.

З урахуванням вищезазначеного, в представників обласного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходять за межі території Львівської області, не було зауважень до наказу управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації №14 від 23.02.2022, оскільки він є таким, що відповідає всім чинним нормативно-правовим актам у сфері транспорту. Просить в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Представником позивача подано додаткові пояснення, в яких зазначено, що у разі допущення відповідачем до участі у конкурсі МПП Західтранс на об`єкті конкурсу №42 (п.1.3 Наказу начальника управління транспорту та зв`язку облдержадміністрації від 23.02.2022 №14), останньому мало б бути нараховано 18 балів. Однак у зв`язку з незаконними діями відповідачем не було допущено до участі в конкурсі МПП Західтранс, а тому бали нараховані не були. Також претенденту ПП Дрогобич-Автотранс нараховано 15 балів, тобто на 3 бали менше ніж мало бути нараховано МПП Західтранс. У зв`язку з незаконними діями та порушенням процедури конкурсних торгів, відповідачем не було допущено до оцінки пропозицій конкурсних торгів, більш вигідну пропозицію МПП Західтранс внаслідок чого, переможцем на об`єкт конкурсу №42 маршрут №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав оголошено перевізника, яким подано менш вигідну пропозицію.

Представником відповідача 1 подано пояснення, в яких зазначено, що відповідно до ст. 45 ЗУ Про автомобільний транспорт до участі в конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Відповідно МПП Західтранс було не допущено до участі у конкурсі на об`єкті конкурсу №42 за порушення підпункту 1 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині подання для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію та підпункту 3 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині невідповідності вимогам статті 34 ЗУ Про автомобільний транспорт щодо утримання транспортного засобу в належному технічному стані.

Звертає увагу суду, що відповідно до листа Управління патрульної поліції у Львівській області від 08.02.2022 №2432/41/12/02-2022 за результатами перевірки 07.02.2022, було встановлено порушення МПП Західтранс відповідних правил, норм та стандартів, а саме: збільшено кількість місць для сидіння до 25. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу кількість місць для сидіння з місцем водія становить 15. На водія автобуса БАЗ А079.46 д.н.з. НОМЕР_1 , який надавав послуги з перевезення пасажирів, винесено постанову про накладення адміністративного стягнення.

Переобладнаний автобус експлуатується без відповідного дозволу. Проведення самостійного переобладнання автобуса шляхом встановлення у салоні автобуса додаткових пасажирських сидінь може мати вкрай негативні наслідки в разі скоєння дорожньо-транспортних пригод, оскільки сприятимуть суттєвому підвищенню їх важкості.

Переобладнання транспортних засобів повинно здійснюватися у відповідності до вимог Закону України Про дорожній рух. Так, вказаним законом визначено, що переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.

З доводами позивача, що транспортний засіб з екологічним стандартом Євро-3 вплинув би на покращення якості надання послуг автомобільних перевезень на маршруті №637 рускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав категорично не згідні, оскільки обслуговування транспортним засобом екологічної норми Євро 3 жодним чином не вплинуло б на підвищення комфортабельності для пасажирів, які користуватимуться послугами вищезазначеного автобусного маршруту.

Протокольною ухвалою суду від 25.09.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, просив задовольнити.

Представник відповідача щодо позовних вимог заперечив повністю, просив в задоволенні таких відмовити повністю.

Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги заперечив повністю, просив в задоволенні таких відмовити повністю.

В судовому засіданні 07.10.2024, суд заслухав думку сторін, ухвалив завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Судом встановлено, що в газеті Львівська Пошта №49 (2370) від 02.12.2021 оголошено конкурс з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області (внутрішньообласні маршрути).

Перевізники-претенденти МПП Західтранс та ПП Дрогобич-Автотранс подали документи для участі у конкурсі на об`єкті конкурсу №42 за маршрутом №637 Трускавець АС Шегині АС ч/з Борислав (далі об`єкт конкурсу №42). Разом із заявами-анкетами про участь у конкурсі з перевезення пасажирів вказаними претендентами долучено всі документи, які визначені конкурсним комітетом та є необхідними для участі у конкурсі.

Голові конкурсного комітету Львівської обласної адміністрації від ПП Дрогобич-Автотранс надійшло звернення № 2 від 20.01.2022, в якому підприємство просило перевірити наявність обладнання для перевезення пасажирів із особливими можливостями на автобус марки БАЗ А079.46 д.н.з. НОМЕР_1 , Євро-3, який запропоновано для перевезення на об`єкті конкурсу № 42 МПП Західтранс, оскільки вказаний транспортний засіб не відповідає дійсності поданих документів на конкурс. На думку ПП Дрогобич-Автотранс, у вказаному автобусі проведено самовільне переобладнання

Звернення ПП Дрогобич-Автотранс стосовно порушення транспортного законодавства МПП Західтранс Управлінням транспорту та зв`язку листом № 36-119/0/2-22 від 24.01.2022 було скеровано для проведення перевірки повідомлених фактів на адресу Західного міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки.

Листом від 03.02.2022 № 415/825.1/23-22 Відділ державного нагляду (контролю) у Львівській області Укртрансбезпеки повідомив відповідача, що за результатами проведених заходів державного контролю (рейдової перевірки) щодо інформації, яка зазначена у зверненні, встановлено, що автобус марки БАЗ А079.46 д.р.н. НОМЕР_1 , який належить МПП Західтранс, обладнаний пристроєм для перевезення пасажирів з обмеженими можливостями.

Крім цього, листом № 36-213/0/2-22 від 04.02.2022 Управлінням транспорту та зв`язку скеровано звернення ПП Дрогобич-Автотранс для перевірки повідомлених фактів до Управління патрульної поліції у Львівській області

Відповідно до листа-відповіді від 08.02.2022 № 2432/41/12/02-2022 за результатами перевірки 07.02.2022 виявлено порушення відповідних правил, норм та стандартів, а саме: збільшено кількість місць для сидіння до 25. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу кількість місць для сидіння з місцем водія становить 15. На водія автобуса БАЗ А079.46 д.н.з. НОМЕР_1 , який надавав послуги з перевезення пасажирів, винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕАО №5294374 від 07.02.2022 згідно з частиною 2 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За замовленням позивача в Територіальному сервісному центрі МВС у Львівській області № 4642 08.02.2022 проведено огляд автобуса марки БАЗ А079.46 державний номерний знак НОМЕР_1 . За наслідками такого огляду, у відповідності до положень Інструкції з організації взаємодії підрозділів Експертної служби МВС з територіальними органами з надання сервісних послуг МВС, складено акт огляду ТЗ та реєстраційних документів від 08.02.2022 № 4, відповідно до якого в автобусі наявні 15-ть місць для пасажирів, а також відсутні інші технічні несправності.

Копія цього акту разом з позовною заявою про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення від 07.02.2022 серії ЕАО №5294374 були надіслані позивачем на адресу голови конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсу листом № 30 від 10.02.2022.

На засіданні робочої групи 11.02.2022 враховано інформацію Управління патрульної поліції у Львівській області щодо самовільного переобладнання позивачем автобуса марки БАЗ А079.46 д.р.н. НОМЕР_1 та винесено на голосування питання не допускати МПП Західтранс до участі в конкурсі через порушення підпункту 1 пункту 12 Порядку. Робочою групою вирішено рекомендувати організатору перевезень не допустити МПП Західтранс до участі в конкурсі на об`єкті конкурсу № 42 за порушення підпункту 1 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині подання для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію та підпункту 3 пункту 12 Порядку проведення конкурсу в частині невідповідності вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт щодо утримання транспортного засобу в належному технічному стані.

На підставі вказаних рекомендацій наказом Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 14 від 23.02.2022 не допущено до участі в конкурсі на об`єкті конкурсу № 42 МПП Західтранс.

Рішенням Дрогобицького міськрайонного суду від 28.02.2022 у справі № 442/876/22 скасовано постанову серії ЕАО №5294374 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі від 07.02.2022 на ОСОБА_1 у виді штрафу в сумі 680 грн за адміністративне правопорушення, передбачене частиною 2 статті 121 КУпАП. Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за частиною 2 статті 121 КУпАП закрито у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку із недопуском позивача до участі в конкурсі на об`єкті конкурсу № 42, рішенням обласного конкурсного комітету, яке оформлене протоколом № 1 від 27.01/05.04.2022, та наказом Управління транспорту та зв`язку № 23 від 12.04.2022 визначено переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу № 42 ПП Дрогобич-Автотранс.

На підставі вказаних рішень відповідачем 14.04.2022 укладено з ПП Дрогобич-Автотранс договір № 55/22 з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області.

Позивач не погодився з такими діями та рішеннями відповідачів, звернувся до суду за захистом своїх прав.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року №2344-ІІІ (далі Закон №2344-III).

Відповідно до частини першої статті 7 Закону №2344-ІІІ, забезпечення організації пасажирських перевезень покладається: на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.

Вказані повноваження обласної державної адміністрації кореспондуються з повноваженнями, зазначеними у пункті 2 статті 20 Закону України від 9 квітня № 586-ХІV Про місцеві державні адміністрації, який передбачає, що місцева державна адміністрація забезпечує організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, зв`язку, телебачення, радіомовлення, торгівлі та громадського харчування, побутового і транспортного обслуговування незалежно від форм власності.

Згідно з приписами ст. 34 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

За ч. 1 ст. 43 Закону №2344-ІІІ визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами. Визначення кандидатури автомобільного перевізника для роботи на міжнародному автобусному маршруті загального користування здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Статтею 44 Закону №2344-ІІІ встановлено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

Згідно з ст. 45 Закону №2344-ІІІ у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону. До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:

- визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;

- подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;

- не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;

- передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Відповідно до ст. 46 Закону №2344-ІІІ для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:

-заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент;

-відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником;

- відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;

- документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.

Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.

Порядок №1081 визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є, зокрема, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському автобусних маршрутах, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва (п. 4 Порядку).

Відповідно до п. 8 Порядку №1081 переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Згідно з п. 10 Порядку №1081 організатор перевезень затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт. Крім обов`язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об`єкті конкурсу, який включає міські та приміські внутрішньообласні автобусні маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 35 відсотків загальної кількості автобусів до 31 грудня 2019 р. та до 50 відсотків - з 1 січня 2020 року.

За змістом п. 12 Порядку №1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України Про автомобільний транспорт;

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:

1) найменування організатора та робочого органу;

2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу:

на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;

на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);

3) умови конкурсу;

4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу;

5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;

6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;

7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;

8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;

9) розмір плати за участь у конкурсі;

10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу (п. 28 Порядку №1081).

Відповідно до п. 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт, за формою згідно з додатками 1-4.

У п. 37 Порядку №1081 передбачено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Згідно з п. 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

Відповідно до п. 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.

Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.

За правилами п. 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Відповідно до пункту 51 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу та визначення переможців та протокол засідання конкурсного комітету організатор перевезень опубліковує на своєму офіційному веб-сайті.

Організатор перевезень на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах не пізніше десяти робочих днів з дня опублікування свого рішення на офіційному веб-сайті укладає з переможцем конкурсу договір згідно з обов`язковими та додатковими (за наявності) умовами конкурсу та додатковими умовами обслуговування маршруту, наданими перевізником-претендентом (абз. 1 п. 53 Порядку №1081).

Згідно з п. 55 Порядку №55 організатор зобов`язаний, зокрема, укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:

1) - настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано (наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;

-підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів);

2) відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу);

Також у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету організатор зобов`язаний провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.

Згідно з п. 67 Порядку №1081 документи та зазначена в них інформація, що подані автомобільними перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинні бути достовірними станом на дату подання таких документів на конкурс і на дату проведення самого конкурсу.

Підсумовуючи викладене у сукупності суд зазначає, що відповідно до аналізу положень Порядку №1081 перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу; автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються; перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками; рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій; переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.

Тобто, перевізник допускається до участі у конкурсі саме за результатами перевірки його відомостей робочим органом. Рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій. Рішення про не допуск перевізника-претендента до участі в конкурсі має бути обґрунтоване конкретними доказами.

В контексті даної спірної ситуації суд зазначає, що підставою для прийняття відповідачем рішення про не допуск МПП Західтранс до участі в конкурсі на об`єкті конкурсу №42 вказано порушення позивачем вимог п.п.1 п.12 та п.п.3 п.12 Порядку №1081 в частині подання для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію та невідповідності позивача вимогам ст.34 Закону №2344-ІІІ.

Тобто, за висновками відповідача недостовірною є подана позивачем інформація щодо кількості місць в автобусі марки БАЗ А079.46 д.р.н. НОМЕР_1 . Крім цього, утримання позивачем транспортного засобу в неналежному технічному стані полягає в проведенні самовільного переобладнання цього автобуса з метою збільшення кількості місць.

Суд зазначає, що відповідачем не надано належних та допустимих доказів порушення позивачем вказаних вище норм.

Водночас, поданими позивачем доказами, зокрема рішенням Дрогобицького міськрайонного суду від 28.02.2022 у справі № 442/876/22 та актом огляду транспортного засобу та реєстраційних документів №4 від 08.02.2022, проведеного Територіальним сервісним центром МВС №4642, спростовано висновок відповідача про самовільне переобладнання позивачем автобуса марки БАЗ А079.46 д.р.н. НОМЕР_1 з метою збільшення кількості місць.

Крім того, додатком до Порядку №1081 передбачено Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів.

Згідно з Переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів :

+3 бали нараховується перевізнику-претеденту за наявності у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-3 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів);

+15 балів нараховуються перевізнику-претенденту за наявність матеріальної-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої базі на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру).

Як встановлено з матеріалів справи, відповідачем були надані попередні результати оцінки пропозицій перевізників-претендентів, які беруть участь в конкурсі, який був оголошений в газеті Львівська Пошта №49 (2370) від 02.12.2021.

В матеріалах справи наявна пропозиція конкурсних торгів, на участь в конкурсі, а саме пропозиція конкурсних торгів МПП Західтранс, відповідно до якої позивач підтвердив наявність у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-3 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) (3 бали); наявність матеріальної-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої базі на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) (15 балів).

Відтак, у разі допущення відповідачем до участі у конкурсі МПП Західтранс на об`єкті конкурсу №42, останньому мало б бути нараховано 18 балів. Відповідно претенденту ПП Дрогобич-Автотранс нараховано 15 балів, тобто на 3 бали менше ніж мало бути нараховано МПП Західтранс. Відтак, відповідачем не було допущено до оцінки пропозицій конкурсних торгів, більш вигідну пропозицію МПП Західтранс внаслідок чого, переможцем на об`єкт конкурсу №42 маршрут №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав оголошено перевізника, яким подано менш вигідну пропозицію.

Частиною другої статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин та досліджених доказів суд дійшов висновку, що наказ відповідача №14 від 23.02.2022 в частині недопущення до участі у конкурсі з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області МПП Західтранс прийнятий з порушенням вказаних в ст.2 КАС України принципів, а тому є протиправним та таким, що в цій частині необхідно скасувати.

Рішення обласного конкурсного комітету, оформлене протоколом № 1 від 27.01.2022, та наказ відповідача №23 від 12.04.2022, в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 ПП Дрогобич-Автотранс, також суд вважає протиправними, оскільки такі прийняті без урахуванням пропозицій МПП Західтранс, як учасника конкурсу.

Договір між Львівською обласною державною адміністрацією та ПП Дрогобич-Автотранс №55/22 від 14.04.2022 на перевезення пасажирів на автобусному маршруті №637 Трускавець АС Шегині АС ч/з Борислав також необхідно визнати недійсним, оскільки такий укладено на підставі протиправного рішення відповідача про визначення переможця конкурсу на об`єкті конкурсу №42.

Враховуючи викладене та те, що відповідачем не враховано всі обставини, суд приходить до висновку, що ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Обласного конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходить за межі території області Львівської обласної державної адміністрації розглянути подані документи МПП Західтранс з врахуванням висновків суду та визначити переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 (маршрут №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав).

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності оскаржуваного рішення, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 242-246, 250, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

ухвалив:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації №14 від 23.02.2022 в частині недопущення до участі у конкурсі з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області МПП Західтранс.

Скасувати рішення обласного конкурсного комітету, оформлене протоколом № 1 від 27.01.2022 в частині визначення переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 ПП Дрогобич-Автотранс.

Скасувати наказ Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації № 23 від 12.04.2022 щодо об`єкту конкурсу №42 в частині визнання переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Львівської області ПП Дрогобич-Автотранс на маршруті №637 Трускавець АС- Шегині АС ч/з Борислав.

Визнати недійним договір з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який не виходить за межі території області № 55/22 від 14.04.2022.

Зобов`язати Обласний конкурсний комітет з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що не виходить за межі території області Львівської обласної державної адміністрації розглянути подані документи МПП Західтранс з врахуванням висновків суду та визначити переможцем конкурсу на об`єкті конкурсу №42 (маршрут №637 Трускавець АС-Шегині АС ч/з Борислав).

Стягнути з Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації за рахунок бюджетних асигнувань на користь МПП Західтранс судовий збір в сумі 12405,00 грн.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяГулкевич Ірена Зіновіївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122414588
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —380/8792/22

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 17.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні