ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/9129/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінік Ко" про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
До Полтавського окружного адміністративного суду подано позовну заяву (з урахуванням уточненої позовної заяви) Товариства з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" /надалі позивач, ТОВ "БВКК "Константа"/ до Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі відповідач-1, ГУ ДПС у Полтавській області/ та Державної податкової служби України /надалі відповідач-2, ДПС України/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 10453978/37440271 від 29 січня 2024 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 46 від 24 листопада 2023 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна виробничо-комерційна компанія "Константа";
- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 46 від 24 листопада 2023 року на суму 217912,40 грн, у тому числі ПДВ - 36318,73 грн, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна виробничо-комерційна компанія "Константа" в Єдиному реєстрі податкових накладних за датою її подання /а.с. 113-126/.
Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі документи, необхідні для реєстрації податкової накладної № 46 від 24 листопада 2023 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10453978/37440271 від 29 січня 2024 року, яким відмовлено в реєстрації вказаної податкової накладної, є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалами Полтавського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінік Ко" /надалі третя особа/, витребувано докази.
Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 177-185/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 46 від 24 листопада 2023 року згідно рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10453978/37440271 від 29 січня 2024 року стало ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку корегування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Правом на подання відповіді на відзив позивач не скористався.
У письмових поясненнях /а.с. 214-218/ третя особа зазначила, що позивачем були подані усі первинні документи, які підтверджують реальність здійснення господарської операції по податковій накладній та достатні для реєстрації податкової накладної.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" (ідентифікаційний код 37440271) пройшло державну реєстрацію юридичної особи та відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрованими видами діяльності товариства є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.21 Будівництво трубопроводів; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна /а.с. 291-293/.
02 жовтня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Домінік Ко" (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" (Підрядник) укладено договір підряду №02/10/2023 /а.с. 146-152/, відповідно до якого Підрядник за завданням Замовника зобов`язується в порядку і на умовах, обумовлених в цьому договорі, відповідно до технічного завдання і кошторису, на свій ризик, своїми силами, засобами виконати роботи на об`єкті, а замовник зобов`язується прийняти і сплатити виконані роботи та поставлені матеріали на умовах, обумовлених цим договором. власником результату виконаних робіт є Замовник (підпункт 2.1 пункту 2); вид робіт: ремонт покрівлі цукеркова-карамельного цеху ТОВ «Домінік Ко» (підпункт 2.2 пункту 2); роботи, не передбачені цим договором, виконуються Підрядником з узгодження із Замовником шляхом укладення додаткової угоди, в якій вказуються характер і вартість робіт (підпункт 2.3 пункту 2); вартість робіт за цим договором згідно розрахунку договірної ціни складає загалом 517912,40 грн., в т.ч. ПДВ 86318,73 грн (підпункт 3.1 пункту 3); за погодженням сторін у разі виконання робіт з матеріалів Замовника, плата за виконані роботи здійснюється відповідно до довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3. за вирахуванням вартості матеріалів, наданих Замовником (підпункт 3.2 пункту 3); об`єми робіт. що виконуються Підрядником і вказані в локальних кошторисах на кожен вид робіт не є фіксованими. Остаточні об`єми визначаються по факту і фіксуються в акті виконаних робіт КБ-2в (підпункт 3.3 пункту 3); порядок розрахунків: перший платіж у розмірі 300000,00 грн (триста тисяч гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ 20% 50000,00 грн, сплачується Замовником протягом 5 (п`яти) робочих днів з моменту підписання договору (підпункт 4.1.1 пункту 4); остаточний розрахунок у розмірі 217912,40 грн (двісті сімнадцять тисяч дев`ятсот дванадцять гривень сорок копійок), у тому числі ПДВ 20% 36318,73 грн, сплачується Замовником впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту здачі-прийому виконаних робіт за формою КБ-2в і довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-З (підпункт 4.1.2 пункту 4); загальний термін виконання робіт по даному договору складає 45 робочих днів з моменту підписання Договору (підпункт 5.1 пункту 5); Підрядник приступає до виконання робіт протягом 15-ти календарних днів з дати підписання сторонами Акту про початок робіт (підпункт 5.2 пункту 5); прийом виконаних Підрядником робіт здійснюється Замовником впродовж 5 (п`яти) робочих днів з моменту повідомлення Підрядником про виконання об`єму робіт і оформлюється Актом здачі-прийому виконаних підрядних робіт за формою КБ-2 та довідки про вартість виконаних робіт (форма КБ-3) (підпункт 7.1 пункту 7).
Додатковою угодою №1 до договору підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року /а.с. 153/ сторони вирішили: збільшити вартість робіт по договору підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року на 49038,11 грн на суму 49038,11 грн (сорок дев`ять тисяч тридцять вісім гривень 11 коп.) у тому числі ПДВ 20% 8173,02 грн (вісім тисяч сто сімдесят гри гривні 02 коп.) Виконавець зобов`язаний надати Замовнику окремий рахунок на оплату (пункт 1); доповнити договір підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року пунктом 4.1.3 в наступній редакції: « 4.1.3 Остаточний розрахунок за збільшені обсяги робіт у розмірі 49038,11 грн (сорок дев`ять тисяч тридцять вісім гривень 11 коп.). у тому числі ПДВ 20% 8173,02 грн (вісім тисяч сто сімдесят три гривні 02 коп.) проводиться Замовником впродовж 10 (десяти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту здачі-прийому виконаних робіт за формою КБ-2в і довідки про вартість виконаних робіт та формою КБ-3» (пункт 2); пункт 13.6 Договору підряду №02 10/2023 від 02 жовтня 2023 року. викласти в наступній редакції: « 13.6. У разі порушення термінів оплати більше ніж на 7 (сім) днів Замовником, Замовник сплачує Підряднику пеню у розмірі 0.1% (нуль цілих одна десятих відсотка) від простроченої до сплати суми, але не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент прострочки, за кожен день прострочення» (пункт 3); в розділі 17 «Адреса, банківські реквізити Сторін» Договору підряду №02.10/2023 від 02 жовтня 2023 року. адресу ТОВ «Домінік Ко» викласти в наступній редакції: « 36009. м. Полтава, вул, Решетилівська. 2» (пункт 4); всі інші умови договору підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року, не порушені цією Додатковою угодою №1, залишаються чинними, і сторони підтверджують по ним свої зобов`язання (пункт 5); ця Додаткова Угода набуває чинності з моменту її підписання Сторонами, скріплення її печатками та є невід`ємною частиною Договору підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року (пункт 6); цю Додаткову Угоду № 1 укладено українською мовою в двох автентичних примірниках - по одному для кожної сторони, що мають однакову юридичну силу (пункт 7).
Сторонами (відповідною стороною) договору підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року оформлено:
-довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2023 року /а.с. 130, 206, 224/ щодо об`єкта будівництва: покрівля цукерково-карамельного цеху ТОВ «Домінік Ко», за адресою: м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, 2, згідно з якою: всього вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва (без ПДВ): з початку будівництва по звітний місяць включно 431,59367 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 431,59367 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 431,59367 тис. грн; у тому числі: ремонт: з початку будівництва по звітний місяць включно 431,59367 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 431,59367 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 431,59367 тис. грн; у тому числі: будівельні роботи: з початку будівництва по звітний місяць включно 428,27313 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 428,27313 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 428,27313 тис. грн; інші витрати: з початку будівництва по звітний місяць включно 3,32054 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 3,32054 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 3,32054 тис. грн; податок на додану вартість (ПДВ) - з початку будівництва по звітний місяць включно 86,31873 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 86,31873 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 86,31873 тис. грн; всього вартість виконаних будівельних робіт з ПДВ: з початку будівництва по звітний місяць включно 517,91240 тис. грн, з початку року по звітний місяць включно - 517,91240 тис. грн, у тому числі за звітний місяць - 517,91240 тис. грн;
- акт приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2023 року /а.с. 131-134, 206-зворот-208, 225-228/ щодо об`єкта будівництва: покрівля цукерково-карамельного цеху ТОВ «Домінік Ко» за адресою: м. Полтава, вул. Маршала Бірюзова, 2, згідно з яким за локальним кошторисом 02-01-01 на ремонт покрівлі були виконані наступні роботи: розбирання покриття покрівлі з рулонних матеріалів в 1-3 шари, витрати 5274,23 грн; ремонт покрівель в один шар з рулонних матеріалів із застосуванням газопламеневих пальників, витрати 167523,22 грн; улаштування покрівель рулонних з матеріалів , що наплавляються, із застосуванням газопламеневих пальників, в один шар, витрати 145647,53 грн; улаштування примикань висотою 400 мм з рулонних покрівельних матеріалів до цегляних стін і парапетів із застосуванням газопламеневих пальників, з улаштуванням фартуха з оцинкованої сталі, витрати - 13941,84 грн; додавати або виключати на кожні 100 мм зміни висоти примикання до цегляних стін і парапетів з рулонних покрівельних матеріалів (при улаштуванні примикань) до 600, витрати 3808,52 грн; руберойд верхній шар, витрати 10556,69 грн; руберойд нижній шар, витрати 8383,50 грн, прижимна планка, витрати 11882,95 грн; транспортні витрати, витрати 4950,00 грн; кран переносний, вантажопідйомність 1 т, витрати 8075,00 грн; разом за локальним кошторисом прямі витрати 380043,48 грн; разом прямі витрати - 380043,48 грн; загальновиробничі витрати 41699,53 грн; разом вартість будівельних робіт 421743,01 грн; прибуток 6530,12 грн; адміністративні витрати 3320,54 грн; податок на додану вартість 86318,73 грн; всього за актом 517912,40 грн.
Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вказаних норм "БВКК "Константа" складено податкову накладну № 46 від 24 листопада 2023 року/а.с. 201/ на загальну суму з ПДВ: 217912,40 грн (сума ПДВ: 36318,73 грн) за фактом оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт, а саме: Акту здачі-прийому виконаних робіт за листопад 2023 року та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за листопад 2023 року.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.
Додатком 3 до Порядку №1165 (у відповідній редакції) визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/ умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД / Державного класифікатора продукції та послуг / умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної зупиняється.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкової накладної №46 від 24 листопада 2023 року контролюючий орган направив ТОВ "БВКК "Константа" квитанцію від 15 грудня 2023 року /а.с. 200/, в якій зазначено: Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної від 24.11.2023 №46 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.91, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=8.7047%, "Рпоточ"= 0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, у квитанції від 15 грудня 2023 року зазначено конкретний критерій ризиковості здійснення операцій із розрахованим показником критерію, якому відповідає платник податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена у відповідній податковій накладній. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів та фактично складених на виконання таких договорів первинних та супровідних документів.
Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у відповідній редакції) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі Порядок № 520/.
Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (у відповідній редакції) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №46 від 24 листопада 2023 року ТОВ "БВКК "Константа" направило контролюючому органу Повідомлення № 1 від 16 січня 2024 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо такої податкової накладної (кількість додатків 5) /а.с. 197-зворот/.
Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку необхідних для реєстрації копій документів, але складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 січня 2024 року № 15 /а.с.203/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, встановлено, що платником надано неповний пакет документів для підтвердження господарської операції, а саме: ТОВ "БВКК "Константа" (37440271) до податкової накладної від 24 листопада 2023 року № 46, виписаної на ремонт покрівлі цукерково-карамельного цеху на адресу ТОВ «ДОМІНІК КО», не надано платіжне доручення/виписку банку, акт звірки взаєморозрахунків з контрагентом-замовником, а також пояснення та/або підтверджуючі документи про залучення трудових ресурсів для здійснення даної господарської операції.
Таким чином, у Комісії виникло зауваження до повноти наданих платником документів та платнику було надіслано Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, № 10408393/37440271 від 19 січня 2024 року /а.с.198/, в якому зазначено, що необхідно надати платіжне доручення/виписку банку, акт звірки взаєморозрахунків з контрагентом-замовником, а також пояснення та/або підтверджуючі документи про залучення трудових ресурсів для здійснення даної господарської операції.
Також пунктом 9 Порядку № 520 (у відповідній редакції) встановлено, що платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 (у відповідній редакції) комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Правом на подання до контролюючого органу додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, ТОВ "БВКК "Константа" не скористалося.
Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29 січня 2024 року № 21 /а.с. 204/ відповідно до журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/PK, платником, якому було направлено Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів (з граничним терміном подання документів 26 січня 2024 року), не надано пакет додаткових документів для підтвердження господарських операцій. Відповідно до пункту 9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунку коригування в ЄРПН, з і змінами внесеними наказом Міністерства фінансів України від 12 січня 2023 року №19, в разі, якщо платник податків не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; ухвалено прийняти рішення (одноголосно) щодо відмови реєстрації від 24 листопада 2023 року №46 ТОВ "БВКК "Константа".
29 січня 2024 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10453978/37440271 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 24 листопада 2023 року /а.с.202/.
Вказане рішення обґрунтовано ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Не погодившись з рішенням Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10453978/37440271 від 29 січня 2024 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товару, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.
Судовим розглядом встановлено, що податкова накладна №46 від 24 листопада 2023 року на загальну суму з ПДВ: 217912,40 грн, сума ПДВ: 36318,73 грн складена ТОВ "БВКК "Константа" за фактом оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт, а саме: Акту здачі-прийому виконаних робіт і довідки про вартість виконаних робіт за листопад 2023 року.
Контролюючим органом не заперечується та обставина, що позивачем разом з повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо розрахунку коригування, реєстрацію якого зупинено, надавалися зокрема: договір підряду №02/10/2023 від 02 жовтня 2023 року, Акт здачі-прийому виконаних робіт за листопад 2023 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2023 року.
Зауважень до змісту, форми та достовірності Акту здачі-прийому виконаних робіт за листопад 2023 року, а також довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2023 року у Комісії ГУ ДПС у Полтавській з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не виникло, а відтак відповідач-1 на етапі розгляду питання щодо реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної погодився з повнотою та достовірністю зазначених в них реквізитів і відомостей.
З огляду на те, що до податкового органу позивачем надано документи на підтвердження інформації про господарську операцію, яка зазначена в податковій накладній №46 від 24 листопада 2023 року, посилання відповідача-1 у витязі із протоколу засідання комісії №15 від 19 січня 2024 року на факт ненадання платником податку платіжного доручення/виписки банку, акту звірки взаєморозрахунків з контрагентом-замовником, а також пояснень та/або підтверджуючих документів про залучення трудових ресурсів для здійснення даної господарської операції, не відповідає правильному застосуванню норми статті 201 ПК України в системному взаємозв`язку із нормами пунктів 5 та 11 Порядку № 520, проаналізувавши які Верховний Суд у постанові від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20 дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Тож оцінка реальності здійснення господарської операції згідно податкової накладної №46 від 24 листопада 2023 року може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Крім того, при вирішенні спору суд враховує і ту обставину, що оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання /часткове надання документів без конкретизації переліку документів, які зазначалися Комісією у витязі із протоколу засідання комісії №15 від 19 січня 2024 року, що свідчить про необґрунтованість прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення.
Суд зазначає, що будь-яке рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими (вчиненими, допущеними) в межах наданих повноважень, ґрунтуватися на конкретних об`єктивних фактах, на підставі яких рішення ухвалено (дії вчинено, а бездіяльність допущено), та правових нормах, якими керувався суб`єкт владних повноважень при прийнятті рішення (вчиненні дій чи допущенні бездіяльності).
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.
Невиконання суб`єктом владних повноважень законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Суд наголошує, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає особі можливість апелювати. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання суб`єктом владних повноважень вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для прийняття рішення, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини можуть бути підтверджені, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення. Принцип обґрунтованості рішення або дії вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі. Суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Такі висновки суду узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними, зокрема, у постановах від 23 жовтня 2019 року у справі №822/190/18, від 17 жовтня 2019 року у справі №826/13854/17 та від 11 вересня 2023 року у справі № 460/7260/20.
Оскільки позивачем був поданий пакет документів, достатній для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №46 від 24 листопада 2023 року та оскаржуване рішення є необґрунтованим, суд доходить висновку про те, що рішення Комісії Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10453978/37440271 від 29 січня 2024 року є протиправним, у зв`язку із чим підлягає скасуванню, а відповідна позовна вимога - задоволенню.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 24 листопада 2023 року, яку складену ТОВ "БВКК "Константа", датою її фактичного подання на реєстрацію, а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.
Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання цього позову сплаті підлягав судовий збір в сумі 3028,00 грн і така сума судового збору була сплачена позивачем, що підтверджується платіжною інструкцією №2167 від 29 липня 2024 року /а.с. 15/.
Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 3028,00 грн.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" (вул. Заводська, буд. 3, м. Полтава, Полтавська область, 36037, ідентифікаційний код 37440271) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Домінік Ко" (вул. Решетлівська, буд. 2, м. Полтава, Полтавська область, 36009, ідентифікаційний код 00382208) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29 січня 2024 року №10453978/37440271.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 24 листопада 2023 року, яку складену Товариством з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа", датою її фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БВКК "Константа" витрати зі сплати судового збору в сумі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122414643 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні