Центральний районний суд м. Миколаєва
54607, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua
490/8292/24
н\п 1-кс/490/3667/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23вересня 2024року слідчийсуддя Центральногорайонного судум.Миколаєва ОСОБА_1 ,за участюсекретаря ОСОБА_2 ,прокурора ОСОБА_3 ,захисника ОСОБА_4 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчогов ОВССВ УСБУв Херсонськійобласті ОСОБА_5 про здійсненняспеціального досудовогорозслідування укримінальному провадженні№22022230000000357від 01.09.2022року щодо
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Вдалий (Удачный), Республіка Саха-Якутія, рф, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , -
ВСТАНОВИВ:
01.09.2022 року в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстроване кримінальне провадження №22022230000000357 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 28, ч. 5 ст. 111-5 КК України.
30.08.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 28, ч. 5 ст. 111-1 КК України.
06.09.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 28, ч. 5 ст. 111-5 КК України.
Згідно вказаногоповідомлення, ОСОБА_6 , фактично проживаючи на території м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області, розуміючи факт захоплення м. Гола Пристань збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 27.05.2023, перебуваючи в м. Гола Пристань Скадовського Херсонської області, діючи умисно, з ідеологічних мотивів, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями держави- агресора, усвідомлюючи свою протиправну діяльність та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, добровільно зайняв посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, в окупаційній адміністрації держави- агресора, а саме: посаду «заместителя глави военно-гражданской администрации Голопристанской городской территориальной громады Скадовского района Херсонской области».
Так, ОСОБА_6 , добровільно зайнявши вищевказану посаду, на виконання завдання держави-агресора (рф), у якості заступника керівника незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території', а саме окупаційної адміністрації держави-агресора, погодився організовувати роботу із:
- співробітництва з представниками влади держави-агресора (рф);
- функціонування окупаційного органу влади, а саме: «военно-гражданской администрации Голопристанской городской территориальной громады Скадовского района Херсонской области».
- проведення масових заходів на території м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області з метою популяризації серед місцевого населення рішень і дій держави-агресора (рф), та окупаційної адміністрації, створеної на території населеного пункту.
- взаємодії окупаційною адміністрацією Херсонської області та виконання її рішень.
Крім того, громадянин України ОСОБА_6 перебуваючи на тимчасово окупованій території України, а саме у м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області, будучи обізнаним про факт збройної агресії рф проти України, усвідомлюючи негативні наслідки співпраці з представниками держави-агресора та контрольованої ними окупаційної адміністрації, у не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше ніж 2 серпня 2023 року, діючи добровільно, в групі невстановлених осіб без попередньої змови, переслідуючи мету обрання до незаконних окупаційних органів влади, умисно, тобто розуміючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, надав згоду включення його до списків кандидатів для участі у незаконних виборах до незаконного органу влади створеного на окупованій території, а саме так званого «совета депутатов Голопристанского муниципального округа первого созыва» від політичної партії російської федерації «Единая россия».
В подальшому, 10 вересня 2023 року, протоколом так званої «Голопристанской территориальной избирательной комиссии о результатах выборов» оголошено результати виборів депутатів так званого «Совета депутатов Голопристанского муниципального округа первого созыва». Відповідно до вищевказаного протоколу, до так званого «Совета депутатов Голопристанского муниципального округа первого созыва» обрано 20 депутатів, серед яких у тому числі і ОСОБА_6 , який обраний депутатом за списками всеросійської політичної партії «Единая россия».
В подальшому (точної дати в ході досудового розслідування не встановлено) проте не пізніше 20 вересня 2023 року, ОСОБА_6 , приступив до виконання повноважень депутата «Совета депутатов Голопристанского муниципального округа первого созыва».
Також, встановлено, що указом тимчасово виконуючого обов`язки губернатора Херсонської області від 29.03.2023 № 54-у «Про утворення міський округів та муніципальних округів на території Херсонської області», з метою організації місцевого самоврядування на території Херсонської області, у відповідності до федерального конституційного закону від 04.10.2022 № 8-ФКЗ «Про прийняття в російську федерацію Херсонської області і утворенні в складі російської федерації нового суб`єкта - Херсонської області» утворено у складі Херсонської області муніципальний округ - муніципальне утворення Голопристанський муніципальний округ.
Указом тимчасово виконуючого обов`язки губернатора Херсонської області від 29.03.2023 №67-у «Об установлении границ муниципального образования Херсонской области Голопристанский муниципальный округ», з метою організації місцевого самоврядування на території Херсонської області, у відповідності до федерального конституційного закону російської федерації від 04.10.2022 №8-ФКЗ «Про прийняття в російську федерацію Херсонської області і утворенні в складі російської федерації нового суб`єкта Херсонської області» до складу муніціпального утворення Голопристанський муніціпальний округ віднесено 56 населених пунктів з адміністративним центром в м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області.
Продовжуючи свою злочинну діяльність, громадянин України ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 , фактично проживаючи на території м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області, з ідеологічних мотивів, розуміючи факт захоплення м. Гола Пристань збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 18.10.2023, перебуваючи в м. Гола Пристань Скадовського Херсонської області, діючи умисно, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями держави- агресора, усвідомлюючи свою протиправну діяльність та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, вирішив добровільно обратися на посаду «Голови Голопристанського муніципального округу», тобто до незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території Скадовського району - окупаційної адміністрації держави-агресора.
З метою реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на добровільне обрання до незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території, а саме до окупаційній адміністрації держави-агресора, громадянин України ОСОБА_6 , 18.10.2023 перебуваючи у м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області, добровільно прийняв участь в засіданні четвертої сесії першого скликання так званої «Ради депутатів Голопристанського муніципального округу Херсонської області», на якій шляхом відкритого голосування так званих депутатів був обраний на посаду голови Голопристанського муніципального округу.
Так, ОСОБА_6 , добровільно зайнявши вищевказану посаду, на виконання завдання держави-агресора (рф), у якості керівника незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території, а саме окупаційної адміністрації держави-агресора, в якості «глави Голопристанського муніципального округу» здійснює організацію виконання покладених на адміністрацію виконавчо-розпорядчих повноважень відповідно до «положення про адміністрацію Голопристанського муніципального округу Херсонської області», тобто:
1) здійснює загальне керівництво діяльністю адміністрації щодо вирішення всіх питань, віднесених до фінансово-господарської діяльності адміністрації, у тому числі затверджує бюджетний кошторис адміністрації у межах виділених асигнувань; розпоряджається у встановленому бюджетним законодавством порядку фінансовими коштами, передбаченими бюджетним кошторисом адміністрації; користується та розпоряджається муніципальним майном у межах, визначених чинним законодавством, та порядку, встановленому муніципальними правовими актами; керує виконанням бюджету міського округу, відкриває та закриває рахунки в кредитних організаціях відповідно до законодавства рф;
2) призначає та звільняє з посади керівників муніципальних підприємств та установ у встановленому законодавством рф порядку;
3) погоджує прийом на роботу головних бухгалтерів муніципальних підприємств муніципального округу, а також, укладання, зміну і припинення із ними трудових договорів;
4) затверджує Положення про структурні підрозділи так званої адміністрації (за винятком галузевих (функціональних) та територіальних органів адміністрації з правами юридичної особи), а також посадові інструкції працівників адміністрації та керівників галузевих (функціональних) та територіальних органів адміністрації з правами юридичної особи;
5) здійснює повноваження представника наймача (роботодавця) щодо укладання трудових договорів щодо проходження муніципальної служби в адміністрації (за винятком співробітників галузевих (функціональних) органів адміністрації з правами юридичної особи, які перебувають у підпорядкуванні керівника такого органу), а також щодо вирішення інших питань з проходженням та припиненням муніципальної служби, у тому числі з укладанням та розірванням трудових договорів з особами, які здійснюють технічне забезпечення діяльності Адміністрації та не є муніципальними службовцями;
6) приймає рішення про заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності муніципальних службовців, осіб, які здійснюють технічне забезпечення діяльності адміністрації, керівників галузевих (функціональних) та територіальних органів, муніципальних підприємств та установ за невиконання або неналежний її виконання; відповідно до чинного законодавства;
7) діє без доручення у судах загальної юрисдикції та арбітражних судах, органах державної влади, органах місцевого самоврядування муніципального округу та інших муніципальних утворень, з громадянами та організаціями, видає іншим особам довіреності від імені муніципального округу;
8) бере участь у засіданнях ради депутатів муніципального округу, делегує на ці засідання представників окупаційної адміністрації;
9) видає у межах виконавчо-розпорядчих повноважень адміністрації муніципальні правові акти та доручає організацію їх виконання;
10) несе відповідальність за результати роботи адміністрації та надає до ради депутатів муніципального округу звіт про діяльність адміністрації;
11) здійснює особистий прийом громадян, розглядає пропозиції, заяви, звернення та скарги фізичних та юридичних осіб та приймає за ними рішення, а також доручає розгляд вищезазначених пропозицій, заяв та звернень працівникам адміністрації;
12) забезпечує організацію заходів щодо інформування населення про діяльність адміністрації;
13) здійснює інші повноваження, віднесені федеральним та обласним законодавством до його компетенції;
14) організовує заходи щодо забезпечення захисту державної таємниці, а також вживає заходів щодо забезпечення захисту державної таємниці та їх носіїв у випадках ліквідації адміністрації або припинення робіт з використанням відомостей, що становлять державну таємницю.
Приступивши до виконання вказаних повноважень так званого «глави Голопристанського муніципального округу» ОСОБА_6 , в період з 18.10.2023 по 26.08.2024 затверджено ряд нормативно-правових рішень незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території, а саме так званого «совета депутатов Голопристанского муниципального округа», які мають нормативно-правовий характер, зокрема рішення, про передачу майна у власність, про затвердження офіційних символів (герба та прапора), про встановлення надбавок так званим «депутатам Голопристанского муниципального округа», та інших рішень незаконного органу влади, що є обо`язковими для виконання на тимчасово окупованій території м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області, наслідком прийняття та затвердження яких є функціонування незаконних органів влади та окупаційної адміністрації держави-агресора на тимчасово окупованій території м. Гола Пристань Скадовського району Херсонської області.
Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва з погодженим із прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_7 клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022230000000357 від 01.09.2022 року стосовно оголошеного у розшук підозрюваного ОСОБА_6 .
У відповідності до вимог статей 111, 112, ч. 8 ст. 135, 278 КПК України повідомлення про повідомлення ОСОБА_6 про підозру, а також повістка про виклик останнього до органу досудового розслідування як підозрюваного на 03.09.2024 та 04.09.2024, 05.09.2024 року, розміщені відповідні публікації в засобі масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газеті КМУ «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора).
Також, у відповідності до вимог статей 278, 111, 112, ч. 8 ст. 135 КПК України, про повідомлення ОСОБА_6 про підозру, а також повістка про виклик останнього до органу досудового розслідування як підозрюваного на 10.09.2024 та 11.09.2024, 12.09.2024 року, розміщені відповідні публікації в засобі масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газеті КМУ «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора).
12.09.2024 беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій Скадовського району Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, підозрюваний ОСОБА_6 оголошений у розшук.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив задовольнити.
Захисник заперечував проти задоволення клопотання.
Заслухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання та додані до нього матеріали, вважаю необхідним клопотання задовольнити, виходячи з наступного.
ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 28, ч. 5 ст. 111-5 КК України,які відносяться до категорії тяжкого злочину, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої. Підозра є обґрунтованою, підтверджується наступними зібраними матеріалами кримінального провадження:
- Протоколом огляду від 15.12.2022, а саме розпорядження так. зв. «военно-гражданской администрации Голопристанской городской территериальной громады Скадовского района Херсонской области», в якому зазначається, що громадянин ОСОБА_6 «Заместитель главы ВГА Голопристанской городской территориальной громады Херсонской области»;
- Протоколом огляду від 16.12.2022, а саме розпорядження голови так. зв. «военно-гражданской администрации Голопристанской городской территериальной громады Херсонской области», в якому зазначається, громадянина ОСОБА_6 включають до складу так.зв.«Оперативного штаба по эвакуации населения Голопристанского муниципального округа»;
- Протоколом огляду від 10.11.2023, а саме публікації в телеграм-каналі так зв. «Администрации Голопристанского муниципального округа», в якій зазначається, що громадянин ОСОБА_6 прийняв присягу в якості так зв. «Главы Голопристанского муниципального округа Херсонской области»;
- Протоколом огляду від 24.11.2023, а саме публікації в телеграм-каналі так зв. «Администрации Голопристанского муниципального округа», в якій зазначається, що громадянин ОСОБА_6 виразив слова подяки від мешканців всього району за допомогу так зв. «Главе Республики Кабардино-Балкарии ОСОБА_8 »;
- Протоколом огляду від 09.08.2024, а саме Web-сторінки, на якій міститься «Решение совета депутатов Голопристанского муниципального округа от 10.10.2023 № 014 «Об утверждении порядка избрания главы Голопристанского муниципального округа»;
- Висновком судової портретної експертизи № КСЕ-19/116-23/22248 від 02.04.2024;
- Протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 08.06.2024;
- Протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 30.05.2024;
- Протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 30.05.2024,
- Протоколом пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 30.05.2024;
- Протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 30.05.2024;
- Висновком експерта № СЕ-19/112-24/7782-ФП від 05.07.2024;
- іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що 12.09.2024 року у зв`язку з невстановленим місцезнаходженням підозрюваного ОСОБА_6 його оголошено в розшук.
03.09.2024, 04.09.2024, 05.09.2024, 10.09.2024, 11.09.2024, 12.09.2024 року ОСОБА_6 викликався шляхом розміщення повідомлення про виклик на сайті видання «Урядовий кур`єр» та офісу Генерального прокурора України, але за викликами останній не з`явився.
Зібрані у кримінальному провадженні докази беззаперечно вказують на те, що підозрюваний ОСОБА_6 належним чином повідомлений про проведення стосовно нього досудового розслідування, набуття ним статусу підозрюваного у цьому кримінальному провадженні відповідно до повідомлення про підозру від 30.08.2024 року та про нову підозру від 06.09.2024 року про необхідність його явки до слідчого для проведення процесуальних дій, а також на те, що підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності на тимчасово окупованій території України.
Таким чином, існують достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 ухиляється від явки на виклик слідчого, прокурора (не прибув на виклик без поважної причини більше ніж два рази), перебуває на тимчасово окупованій території України.
Відповідно до ч. 5 ст. 139, п. 20-1 розділу ХІ КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваними, та оголошення їх у міждержавний та/або міжнародний розшук, або які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Згідно з ст. 297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченим цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».
Ч. 2 ст. 297-1, п. 20-1 розділу ХІ КПК України, передбачають, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого зокрема статтею 258 - 3 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, або який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності або оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у ч. 2 ст. 297 - 1 КПК України, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.
Вимогами ст. 5 «Здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження стосовно осіб, які перебувають в районі проведення антитерористичної операції» Закону України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції» № 1632-VІІ від 12.08.2014р., передбачено, що ухилення від явки на виклик до слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш ніж два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його в розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження, передбаченому КПК України, з особливостями, встановленими цим Законом.
Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.
З урахуванням викладеного, беручи до уваги обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 28, ч. 5 ст. 111-5 КК України, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, на виклики слідчого не з`являється, оголошений у розшук та перебуває на тимчасово окупованій території України, вважаю необхідним клопотання задовольнити.
Керуючись ст.ст. 297-1, 297-2, 297-4, п. 20-1 розділу ХІ "Перехідні положення", 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання - задовольнити.
Надати дозвіл на здійснення у кримінальному провадженні №22022230000000357 від 01.09.2022 року спеціального досудового розслідування стосовно оголошеного у розшук ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 111-1 КК України.
Зобов`язати прокурора у кримінальному провадженні внести відомості про здійснення спеціального досудового розслідування до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали оголошено 27 вересня 2024 року о 11 год. 20 хв.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_12
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 23.10.2024 |
Номер документу | 122436379 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Подзігун Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні