У Х В А Л А
18 жовтня 2024 року справа 160/6214/21
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий суддя Суховаров А.В.
судді Білак С.В., Чабаненко С.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в м.Дніпрі заяву Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області про зобов`язання прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021, прийнятому у спрощеному провадженні, визнані протиправними і скасовані рішення Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області №304 від 16.02.2021 про відмову ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та №337 від 10.032021 про внесення доповнень до рішення №304 від 16.02.2021; зобов`язано Миколаївську сільську раду Петропавлівського району Дніпропетровської області прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2га кадастровий номер 1223881500:02:001:5554 для ведення особистого селянського господарства.
Рішення отримано відповідачем 20.07.2021 та ОСОБА_1 21.09.2021 виданий виконавчий лист, який 01.10.2021 пред`явлений до виконання.
Постановою Петропавлівського відділу Державної виконавчої служби в Синельниківському районі Дніпропетровської області від 11.10.2021 відкрито виконавче провадження №67090084.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.11.2021 боржник змінений на Миколаївську сільську раду Синельниківського району Дніпропетровської області.
Постановою Петропавлівського відділу Державної виконавчої служби в Синельниківському районі Дніпропетровської області від 02.02.2022 на боржника накладений штраф в сумі 5100гр за невиконання рішення суду.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.06.2022 відмовлено в задоволенні апеляційної скарги Дніпропетровської обласної прокуратури та рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 23.06.2023 відмовлено в задоволенні касаційної скарги Дніпропетровської обласної прокуратури. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 та постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 09.06.2022 залишені без змін.
ОСОБА_1 22.05.2024 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з заявою про встановлення судового контролю за виконання рішення суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 в задоволенні заяви відмовлено. Суд вказав що не вбачає необхідності зобов`язувати відповідача подавати звіт про виконання судового рішення оскільки такі процедури повинні реалізовуватись в межах відкритого виконавчого провадження.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 29.08.2024 задоволена апеляційна скарга ОСОБА_1 , скасована ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 про відмову у встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, встановлений судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021, зобов`язано Миколаївську сільську раду Синельниківського району Дніпропетровської області протягом місяця з дня отримання цієї постанови подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 у справі №160/6214/21.
Від Миколаївської сільської ради надійшла заява, в якій вони просять роз`яснити порядок виконання судового рішення з урахуванням обмежень, встановлених Законами України №2145 від 24.03.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» та №2698 від 19.10.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та вдосконалення законодавства щодо охорони земель». Посилаються на те, що названими нормами заборонена безоплатна передача земель у приватну власність під час дії воєнного стану. По закінченню воєнного стану буде затверджений проект землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2га кадастровий номер 1223881500:02:001:5554 для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до частини 1 статті 254 КАС України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Звернення відповідача обумовлено роз`ясненням порядку виконання судового рішення в зв`язку з прийняттям постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 29.08.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021 та зобов`язанням подати звіт про його виконання.
Вирішуючи заяву про роз`яснення судового рішення, колегія суддів виходить з наступного:
Законом України №2145 від 24.03.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», який набрав чинності 07.04.2022, Перехідні положення Земельного Кодексу України доповнені пунктами 27, 28. Зокрема підпунктом 5 пункту 27 передбачалось що під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Законом України №2698 від 19.10.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та вдосконалення законодавства щодо охорони земель», який набрав чинності 19.11.2022, підпункт 5 пункту 27 Перехідних положень Земельного Кодексу України доповнений другим реченням: «Положення цього підпункту не поширюються на безоплатну передачу земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також на безоплатну передачу у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом.
Виходячи з перелічених норм, з 07.04.2022 і до закінчення воєнного стану заборонена безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації.
Проте, зобов`язання Миколаївської сільської ради прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2га кадастровий номер 1223881500:02:001:5554 для ведення особистого селянського господарства виникло задовго до воєнного стану.
Відповідно до статті 124 Конституції України, судові рішення є обов`язковими для виконання на всій території України. Відповідно до частини 2 статті 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Відповідно до частини 1 статті 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Відповідно до частини 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
В діях Миколаївської сільської ради є очевидне навмисне тривале невиконання конституційних приписів про обов`язковість судових рішень попри отримання судового рішення, відкриття виконавчого провадження, накладання державним виконавцем штрафу за невиконання судового рішення.
З огляду на викладене, до спірних правовідносин не можуть бути застосовані приписи Законів України №2145 від 24.03.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» та №2698 від 19.10.2022 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та вдосконалення законодавства щодо охорони земель» адже Миколаївська сільська рада була зобов`язана задовго до набрання чинності цими законами відновити порушені та захищені судовим рішенням права ОСОБА_1 та на пленарному засіданні, у відповідності до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування», прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2га кадастровий номер 1223881500:02:001:5554 для ведення особистого селянського господарства.
Керуючись статтею 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Роз`яснити, що Миколаївська сільська рада Синельниківського району Дніпропетровської області, на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 29.08.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.06.2021, зобов`язана протягом місяця з дня отримання цієї постанови на пленарному засіданні, у відповідності до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування», прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2га кадастровий номер 1223881500:02:001:5554 для ведення особистого селянського господарства.
Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів.
Головуючий А.В. Суховаров
суддяС.В. Білак
суддяС.В. Чабаненко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2024 |
Оприлюднено | 23.10.2024 |
Номер документу | 122447287 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Суховаров А.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні