Справа № 930/657/24
№2/930/377/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.10.2024 року Немирівський районний суд
Вінницької області
в складі головуючого судді Алєксєєнка В.М.
при секретарі: Загребельного О.С.
за участю прокурора Немирівської окружної прокуратури: Юрченка В.В.
за участю відповідачів: ОСОБА_1 , ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Немирові цивільну справу за позовною заявою керівника Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Немирівської міської ради Вінницького району Вінницької області до ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про розірвання договору оренди та повернення земельної ділянки, -
В С Т А Н О В И В :
06.03.2024 року керівник Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Немирівської міської ради Вінницького району Вінницької області звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про розірвання договору оренди та повернення земельної ділянки. Позовні вимоги обгрунтовує тим, що Рішенням Немирівської міської ради № 1616 від 06.04.2023 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . На виконання вказаного рішення сесії між Немирівською міською радою та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 21.04.2023 укладено договір оренди землі б/н предметом якого є земельні ділянки з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби. Відповідно до п.5 Договору нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 36311,10 грн. Договір укладено на 10 років (п.8 Договору). Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна та інформації Державного земельного кадастру земельні ділянки з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га перебувають у комунальній власності Немирівської міської ради Вінницької області.
27.06.2023 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області складено акт перевірки (обстеження) земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га та в ході обстеження виявлено їх обробіток для вирощування сільськогосподарських культур. Так, відповідно до пояснень ОСОБА_1 та ОСОБА_2 останні підтвердили факт використання ділянок не за цільовим призначення та повідомили, що на останніх наявні насадження соняшника. Діяльність Відповідачів щодо розорювання земельних ділянок сільськогосподарського призначення та вирощування соняшника, які за своїми характеристиками відносяться до земель для сінокосіння та випасання худоби є такою, що порушує встановлені законодавством та договором вимоги використання земельної ділянки за цільовим призначенням. Орендовані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби можуть використовуватися лише у межах вказаного виду використання.
Установлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 використовують надані в оренду земельні ділянки не за цільовим призначенням, на земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га вирощувалась сільськогосподарська культура соняшник, тобто здійснювалось товарне сільськогосподарське виробництво. У зв`язку з неналежним виконанням відповідачами обов`язків, а саме використанням орендованих земельних ділянок не за цільовим призначенням, договір б/н, що укладений 21.04.2023 між Немирівською міською радою та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 підлягає достроковому розірванню, а земельні ділянки - поверненню Немирівській міській раді.
13.03.2024 суд відкрив провадження у справі, постановив розглядати справу в порядку загального позовного провадження, призначивши підготовче засідання з викликом сторін.
19.09.2024 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті, в судове засідання було викликано учасників справи.
Представник Немирівської міської ради, ОСОБА_3 , надіслав на адресу суду заяву про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Прокурор Немирівської окружної прокуратури, який діє в інтересах держави вособі Немирівськоїміської радиВінницького районуВінницької області в судовому засіданні заявлені вимоги підтримав повністю, наполягав на їх задоволенні.
Відповідачі, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , у судовому засіданні свою вину у порушенні умов договору оренди землі визнали, зазначили, що обробили земельні ділянки фрезою та посіяли соняшник, але просили залишити надані земельні ділянки у їхньому користуванні та зобов`язувалися більше не порушувати умов договору оренди.
Дослідивши докази по справі та заслухавши думку учасників суд дійшов наступного висновку. Суд встановив, що рішенням Немирівської міської ради № 1616 від 06.04.2023 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га в оренду ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
На виконання вказаного рішення сесії між Немирівською міською радою та ОСОБА_1 , ОСОБА_2 21.04.2023 укладено договір оренди землі б/н предметом якого є земельні ділянки з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби.
Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна та інформації Державного земельного кадастру земельні ділянки з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га перебувають у комунальній власності Немирівської міської ради Вінницької області.
27.06.2023 Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області складено акт перевірки (обстеження) земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га та в ході обстеження виявлено їх обробіток для вирощування сільськогосподарських культур. Установлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 використовують надані в оренду земельні ділянки не за цільовим призначенням, на земельних ділянок з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га вирощувалась сільськогосподарська культура соняшник, тобто здійснювалось товарне сільськогосподарське виробництво.
Так, відповідно до пояснень ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , вони підтвердили факт використання ділянок не за цільовим призначення та повідомили, що на останніх наявні насадження соняшника.
Отже, діяльність Відповідачів щодо технічного обробітку орендованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення та вирощування соняшника, які за своїми характеристиками відноситься до земель для сінокосіння та випасання худоби є такою, що порушує встановлені законодавством та договором вимоги використання земельної ділянки за цільовим призначенням.
Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно з загальним правилом, визначеним ч. 2 ст. 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.
Відносини найму (оренди) врегульовані главою 58 Цивільного кодексу України, зокрема ч. 2 ст. 759 ЦК України вказує, що законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).
Частиною 2 ст.792 ЦК України визначено, що відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Але, при цьому, оскільки правовідносини, що виникли між сторонами, стосуються земельної ділянки та відповідно до ч. 1 ст. 2 Земельного кодексу України є земельними відносинами, - при вирішенні питання про розірвання договору оренди землі (дострокового припинення земельних відносин) слід враховувати вимоги Земельного кодексу України щодо дострокового припинення права відповідача користуватись орендованою земельною ділянкою.
Відповідно до положень ст. 5 Земельного кодексу України, одним із основних принципів земельного законодавства є принцип забезпечення раціонального використання та охорони земель.
Так, статтею 19 Земельного кодексу України визначено наступні категорії земель: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Частиною 5 статті 20 Земельного кодексу України встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статями 31, 33-37 Земельного кодексу України.
Згідно із статтею 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення є землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей. До земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Відповідно до статті 34 Земельного кодексу України громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіальної громади, громадські сіножаті і пасовища.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону України "Про оренду землі").
Відповідно до ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); дата укладення та строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови. У разі якщо договором оренди землі передбачено здійснення заходів, спрямованих на охорону та поліпшення об`єкта оренди, до договору додається угода щодо відшкодування орендарю витрат на такі заходи. Договір оренди може передбачати надання в оренду декількох земельних ділянок, що перебувають у власності одного орендодавця (а щодо земель державної та комунальної власності - земельних ділянок, що перебувають у розпорядженні одного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування). У разі укладення договору оренди (суборенди) в порядку обміну правами користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення, розташованими у масиві земель сільськогосподарського призначення, у такому договорі зазначається договір, взамін якого він укладений. Договір оренди земельної ділянки під полезахисною лісовою смугою має також містити умови щодо утримання та збереження таких смуг і забезпечення виконання ними функції агролісотехнічної меліорації.
Згідно зі статтею 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Приписами статті 32 Закону України "Про оренду землі" унормовано, що на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об`єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.
В силу ч.1 ст.24 Закону України «Про оренду землі» орендодавець має право вимагати від орендаря використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно договору оренди.
Орендар земельної ділянки має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі (ч. 1 ст. 25 Закону України «Про оренду землі»).
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України «Про оренду землі» орендар земельної ділянки зобов`язаний виконувати встановлені щодо об`єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі.
Згідно ст. 1 Закону України «Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п.п. 1.2, 1.4 Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 , код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі. КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.
Частиною 5 ст. 20 Земельного кодексу України передбачено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу.
За приписами ч. 5 ст. 20, ст. 34 Земельного кодексу України земельна ділянка для сінокосіння і випасання худоби може використовуватися лише у межах вказаного виду використання.
Статтею 37 Закону України «Про охорону землі» передбачено, що власники та землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок зобов`язані здійснювати заходи щодо охорони родючості ґрунтів, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України. Використання земельних ділянок способами, що призводять до погіршення їх якості, забороняється. На землях сільськогосподарського призначення може бути обмежена діяльність щодо: вирощування певних сільськогосподарських культур, застосування окремих технологій їх вирощування або проведення окремих агротехнічних операцій; розорювання сіножатей, пасовищ; використання деградованих, малопродуктивних, а також техногенно забруднених земельних ділянок; необґрунтовано інтенсивного використання земель. З метою здійснення контролю за динамікою родючості ґрунтів систематично проводиться їх агрохімічне обстеження, видаються агрохімічні паспорти, в яких фіксуються початкові та поточні рівні забезпечення поживними речовинами ґрунтів і рівні їх забруднення. Дані агрохімічної паспортизації земель використовуються в процесі регулювання земельних відносин при: передачі у власність або наданні в користування, в тому числі в оренду, земельної ділянки; зміні власника земельної ділянки або землекористувача; проведенні грошової оцінки земель; визначенні розмірів плати за землю; здійсненні контролю за станом родючості ґрунтів. Форму агрохімічного паспорта та порядок його ведення встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Відповідно до п. «а» ч. 1 ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки.
Виходячи з положень ст. 141 Земельного кодексу України, використання земельної ділянки не за цільовим призначенням є підставою припинення права користування земельною ділянкою.
Статтею 35 Закону України «Про охорону земель» передбачено, що власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку.
Спірна земельна ділянка призначена для сінокосіння та випасання худоби, що підтверджується договором оренди земельної ділянки.
Використання земельної ділянки не за цільовим призначенням встановлено з наданого позивачем акту перевірки (обстеження) Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області земельних ділянок від 27.06.2023 року.
Так, якщо в договорі оренди передбачено, що земельна ділянка надається для сінокосіння та випасання худоби, то ведення на ній будь-якої іншої сільськогосподарської діяльності (товарного сільськогосподарського виробництва) не допускається та може бути підставою для розірвання договору в судовому порядку через порушення істотних умов договору.
Такі висновки викладені у Постанові Верховного суду у складі Першої судової палати Касаційного цивільного суду у справі № 473/4413/17 від 28.01.2019. Так при істотному порушенні умов договору оренди землі (нецільове використання земельної ділянки) для дострокового його розірвання за рішенням суду достатньо встановлення факту такого істотного порушення. А подальше його усунення не позбавляє орендодавця права вимагати розірвання договору у зв`язку із невиконанням його умов.
Аналогічна позиція міститься в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду у справі № 468/1498/17-ц від 22.01.2020.
Всупереч умовам договору та чинного законодавства відповідачі здійснили технічний обробіток земельних ділянок наданих в оренду та засіяли їх технічною сільськогосподарською культурою (соняшником).
Факт технічного обробітку та засівання земельних ділянок відповідачами не заперечується.
З боку відповідачів мало місце неналежне виконання умов договору, а саме нецільове використання орендованих земельних ділянок, яке дає право орендодавцю вимагати розірвання такого договору.
Діяльність відповідачів щодо технічного обробітку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які за своїми характеристиками відносяться до земель для сінокосіння та випасання худоби, є такою, що порушує встановлені законодавством та договором вимоги використання спірних земельних ділянок за цільовим призначенням, а тому вимоги позивача про розірвання спірного договору оренди землі ґрунтуються на законі та підлягають задоволенню.
Що стосується вимог позивача про повернення земельної ділянки орендодавцю, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.34Закону України«Про орендуземлі» у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов`язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця.
Власником та розпорядником земельної ділянки є Немирівська міська рада Вінницької області.
У зв`язку з розірванням договору оренди землі спірні земельні ділянки підлягають поверненню Немирівській міській раді Вінницької області, а тому позовні вимоги в частині повернення земельної ділянки підлягають задоволенню.
Так, відповідно до підпункту 1 пункту «б» ч. 1 ст.33Закону України«Про місцевесамоврядування» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.
Окрім цього, згідно ст.189Земельного кодексуУкраїни самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.
Таким чином Немирівська міська рада, як суб`єкт здійснення контролю за використанням та охороною земель, має законні повноваження для проведення обстеження та є належним органом здійснення контролю за використанням та охороною земель загальнодержавного та місцевого значення.
За таких обставин, позов керівника Немирівськоїокружної прокуратури,який дієв інтересахдержави вособі Немирівськоїміської радиВінницького районуВінницької області є обґрунтованим, а тому підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до вимог ч. 1 ст.141ЦПК України з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 6056,00 грн. (за дві немайнові вимоги).
Керуючись ст.ст. 13, 24, 25, ч. 1 ст. 32, ч. 1 ст. 34 Закону України «Про оренду землі», ч. 2 ст. 617, ст. 651 Цивільного кодексу України, ст.ст. 12, 13, 80, 81, 89, 141, 263-268, 354, 355 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов керівника Немирівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Немирівської міської ради Вінницького району Вінницької області до ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про розірвання договору оренди та повернення земельної ділянки задовольнити повністю.
Розірвати достроково договір оренди землі б/н від 21.04.2023, укладений між Немирівською міською радою (код ЄДРПОУ 03772619) та ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ) предметом якого є земельні ділянки сільськогосподарського призначення для сінокосіння та випасання худоби, які знаходяться на території Немирівської міської ради з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га.
Зобов`язати ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 (код НОМЕР_2 ) повернути Немирівській міській раді (код ЄДРПОУ 03772619) земельні ділянки з кадастровими номерами 0523084400:02:001:0675 площею 5,7307 га та 0523084400:02:001:0674 площею 7,8568 га.
Стягнути з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 судовий збір у сумі 6056,00 грн. на користь Вінницької обласної прокуратури (отримувач коштів: Вінницька обласна прокуратура, код ЄДРПОУ: 02909909, банк отримувача: ДКСУ м. Київ, МФО 820172, рахунок: UA568201720343110002000003988).
Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя: В.М. Алєксєєнко
Суд | Немирівський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 23.10.2024 |
Номер документу | 122449969 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: що виникають з договорів оренди |
Цивільне
Немирівський районний суд Вінницької області
Алєксєєнко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні