Ухвала
від 17.10.2024 по справі 991/7832/24
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

Справа № 991/7832/24

Провадження 2-а/991/20/24

У Х В А Л А

17 жовтня 2024 року м.Київ

Вищий антикорупційний суд у складі:

судді-доповідача Мойсака С.М.,

суддів Михайленко В.В., Хамзіна Т.Р.,

за участю секретаря судового засідання: Яковенко Н.К.,

представників позивача: Сєровської Я.М., Петрової Є.С.,

представника відповідача/ третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_1 ,

розглянувши заяву про зупинення розгляду справи за позовом Міністерства юстиції України до

ОСОБА_2 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_3 , ТОВ «АМСТЕЛ-СКІ», ОСОБА_1

про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції»,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вищого антикорупційного суду перебуває позовна заява Міністерства юстиції України до ОСОБА_2 про застосування санкції, передбаченої п. 1-1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про санкції», та стягнення активів у дохід держави.

До початку судового засідання 17.10.2024 представник ОСОБА_1 через канцелярію суду подав клопотання про зупинення розгляду адміністративної справи № 991/7832/24.

В обґрунтування клопотання зазначив таке.

Як вбачається з матеріалів позову, всі обставини, якими позивач обґрунтовує наявність підстав, передбачених ст. 5-1 Закону України «Про санкції» для застосування до відповідача санкцій, передбачених пунктом 1-1 частини першої статті 4 цього Закону, є обставини, що викладені у обвинувальному акті щодо відповідача у кримінальному провадженні № №22023000000000018 від 09.01.2023, розгляд якого здійснюється Подільським районним судом м. Києва - справа № 758/9137/24.

Переважна більшість наданих позивачем документів, доказів є матеріалами кримінального провадження - результатами негласних слідчих дій, а отже, їх розгляд та оцінка мають бути здійснені виключно в порядку, передбаченому КПК України, у сукупності з іншими доказами та з урахуванням вимог ст. 87 КПК України, яка не може застосовуватися в адміністративному судочинстві під час розгляду адміністративної справи.

Також посилається на те, що переважна більшість об`єктів, щодо стягнення та негайної реалізації яких заявлено у позові позивачем, визнано речовими доказами у кримінальному провадженні, які підлягають дослідженню під час розгляду кримінальної справи по суті як докази (у тому числі і докази сторони захисту). Тому передчасне вилучення та реалізація їх завдасть шкоду кримінальному провадженню. Прийняття та виконання рішення щодо такого майна перешкодить виконанню завдань кримінального провадження та суперечитиме вимогам п. 2 ч. 2 ст. 19 КАС України.

Таким чином, встановлення обставин, на які посилається позивач, дослідження доказів на їх підтвердження та застосування санкцій у вигляді можливої конфіскації всього майна є виключним предметом розгляду кримінальної справи (провадження) Подільським судом м. Києва. Вирішення питання по вчиненню інкримінованих позивачу дій та його винуватості у них іншим шляхом ніж судовий розгляд пред`явленого обвинувачення в уповноваженому суді буде суттєвим порушенням норм Конституції України та інших Законів України.

З огляду на це просить зупинити розгляд справи № 991/7832/24 у зв`язку з об`єктивною неможливістю розгляду цієї справи до вирішення справи 758/9137/24 за обвинуваченням ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 111-2, ч. 1 ст. 263 КК України (у кримінальному провадженні №22023000000000018 від 09.01.2023), що розглядається в порядку кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 758/9137/24.

У судовому засіданні ОСОБА_1 клопотання підтримав. Навів доводи аналогічні тим, що містяться у письмовому клопотанні. Просив його задовольнити.

Представники позивача заперечували проти задоволення клопотання. Зазначили, що такі підстави суперечать нормам КАС України. Вважають, що представник зловживає своїм правом, оскільки ця обставина була відома і при зверненні з іншим клопотанням про зупинення розгляду адміністративної справи, яке вже було розв`язано.

Дослідивши клопотання ОСОБА_1 та долучені до нього додатки, колегія суддів дійшла такого.

Пунктом 3 ч. 1 статті 236 КАС України закріплено, що суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.

Керуючись положеннями ст. 236 КАС України представник, як на підставу про зупинення справи, посилається на те, що у Подільському районному суді м. Києва розглядається обвинувальний акт за обвинуваченням ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 111-2, ч. 1 ст. 263 КК України (у кримінальному провадженні № №22023000000000018 від 09.01.2023). Матеріали цієї справи є частиною доказів у справі за позовом Міністерства юстиції України до ОСОБА_2 . Через це вважає, що не можливо розв`язати адміністративну справу до вирішення кримінального провадження відносно ОСОБА_2 . Першочергове вирішення адміністративної справи із стягненням об`єктів у дохід держави, які є речовими доказами у кримінальному провадженні №22023000000000018 від 09.01.2023, зашкодять розгляду кримінальної справи.

Водночас колегія суддів зазначає, що ч. 3 ст. 283-1 КАС України є спеціальною нормою по відношенню до ст. 236 КАС України. Так ч. 3 ст. 283-1 КАС України визначила, що не допускається зупинення провадження у справі з підстав, передбачених пунктом 3 частини першої статті 236 цього Кодексу (об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду).

Відповідно до ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Отже, колегія суддів, здійснюючи провадження у порядку ст. 283-1 КАС України

має керуватися у першу чергу положеннями цієї статті як спеціальної норми.

Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку про незаконність вимог заявника, а тому клопотання ОСОБА_1 не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 243, 248, 283-1 КАС України, Суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про зупинення розгляду справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена протягом 15 днів з дня її проголошення до Апеляційної палати ВАКС.

Повний текст ухвали складено 22.10.2024 року

Суддя-доповідач Сергій МОЙСАК

Судді Тимур ХАМЗІН

Віра МИХАЙЛЕНКО

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено23.10.2024
Номер документу122461478
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо застосування санкцій у порядку антикорупційного законодавства

Судовий реєстр по справі —991/7832/24

Рішення від 05.02.2025

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Рішення від 05.02.2025

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Павлишин О. Ф.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні