Ухвала
від 22.10.2024 по справі 120/8166/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22 жовтня 2024 р. Справа № 120/8166/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у м. Вінниці в порядку письмового провадження за ініціативою суду питання про витребування додаткових доказів в адміністративній справі за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "МОНОЛІТ-ВВ" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні суду перебуває адміністративна справа за позовом Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "МОНОЛІТ-ВВ" (далі ? ТОВ "МОНОЛІТ-ВВ") на користь позивача адміністративно-господарських санкцій в розмірі 40247,11 грн за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та пені за їх несвоєчасну сплату в розмірі 402,50 грн, а всього 40649,61 грн.

Відповідно до ухвали суду від 26.06.2024 розгляд вказаної справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

09.07.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позов заперечує та просить суд відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

Серед іншого відповідач зазначає, що 19.10.2021 ТОВ "МОНОЛІТ-ВВ" подало до Ямпільського районного центру зайнятості звітність за формою № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)". В подальшому уточнена звітність за вказаною формою не подавалась, оскільки на підприємстві не змінювались істотні умови праці.

Також відповідач зазначає, що у період з жовтня 2021 року по травень 2024 року Ямпільським районним центром зайнятості до ТОВ "МОНОЛІТ-ВВ" не направлялися особи з інвалідністю для їх працевлаштування згідною з поданою вакансією і підприємство не надавало відмову у такому працевлаштуванні. Крім того, не надходили й повідомлення про зняття відповідної вакансії.

Відповідач звертає увагу на те, що з кінця 2022 року він самостійно здійснював пошук осіб з інвалідністю на посаду охоронця одна особа була влаштована на таку посаду. Деякий час ця особа повністю виконувала покладені на неї обов`язки, але звільнилася за власним бажанням у січні 2023 року. Водночас після звільнення цієї особи з інвалідністю, при наявності постійно відкритої вакансії охоронця ТОВ «Моноліт-ВВ», звернень до центру зайнятості щодо працевлаштування на цю вакансію не надходило.

Отже, відповідач вважає, що зі свого боку він вжив усіх заходів для облаштування відповідного робочого місця та працевлаштування особи з інвалідністю, але цього не відбулося не з його вини.

12.08.2024 до суду надійшли відповіді на відзив, в яких позивач зазначає, що відповідач не спростував доводів, викладених у позовній заяві, та не підтвердив своїх заперечень документально.

Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, суд вважає за необхідне з власної ініціативи вирішити питання про витребування додаткових доказів, які є необхідними для правильного вирішення справи.

Суд враховує, що одним з визначальних принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.

Принцип офіційності реалізований, зокрема, у ч. 4 ст. 11 КАС України, згідно з якою суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В силу вимог ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Про витребування доказів за власною ініціативою суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).

З метою перевірки обґрунтованості вимог та заперечень сторін та забезпечення повного, об`єктивного та всебічного дослідження істотних для справи обставин, суд доходить висновку про необхідність витребування у відповідача та у Ямпільської районної філії Вінницького обласного центру зайнятості додаткових доказів.

Керуючись ст.ст. 72, 80, 90, 248, 256, 294 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю "МОНОЛІТ-ВВ" у 5-денний строк з дня отримання цієї ухвали надати суду: докази на підтвердження вчинення дій щодо забезпечення працевлаштування інвалідів у 2023 році, зокрема, але не виключно: наказ про створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю; засвідчені належним чином копії звітності за формою № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" з доказами подання такої форми звітності до центру зайнятості у 2021-2023 роках; інформацію про те, чи направлялись центром зайнятості у 2023 році особи з інвалідністю для працевлаштування до відповідача і якщо направлялись, але не були працевлаштовані, то з яких саме причин.

Зобов`язати Ямпільську районну філію Вінницького обласного центру зайнятості у 5-денний строк з дня отримання цієї ухвали надати суду: подані товариством з обмеженою відповідальністю "МОНОЛІТ-ВВ" упродовж 2021-2023 років звіти форми № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" у 2023 році із зазначенням вакансій для працевлаштування осіб з інвалідністю ; відомості про те, чи направлялися центром зайнятості до вказаного товариства особи з інвалідністю для працевлаштування у 2023 році та у разі якщо такі особи направлялися, надати засвідчені належним чином копії корінців всіх направлень на працевлаштування осіб з інвалідністю, а також документів про встановлення інвалідності та програми реабілітації щодо таких осіб.

Роз`яснити сторонам, що наслідки невиконання вимог суду передбачені ч.ч. 8, 9 ст. 80 КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2024
Оприлюднено24.10.2024
Номер документу122478108
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —120/8166/24

Рішення від 12.12.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні