ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 жовтня 2024 року Справа 160/20484/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпро заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/20484/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
29.07.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
1) рішення від 18.07.2024 року № 11436413/433336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 18.06.2024 року;
2) рішення від 17.07.2024 року № 11430927/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 16.05.2024 року;
3) рішення від 03.05.2024 року № 11002152/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 19.03.2024;
4) рішення від 16.07.2024 року № 11420165/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 18.04.2024 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 5 від 18.06.2024 року; № 4 від 16.05.2024 року; № 5 від 19.03.2024; № 4 від 18.04.2024 року датою їх фактичного отримання.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.09.2024 року відкрито провадження у справі №160/20484/24 та призначено розгляд останньої за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.09.2024 року прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» про збільшення позовних вимог у справі №160/20484/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, та вирішено розглядати справу з наступними позовними, а саме:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
1) рішення від 18.07.2024 року № 11436413/433336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 18.06.2024 року;
2) рішення від 17.07.2024 року № 11430927/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 16.05.2024 року;
3) рішення від 03.05.2024 року № 11002152/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 5 від 19.03.2024;
4) рішення від 16.07.2024 року № 11420165/43336706, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 18.04.2024 року;
5) рішення № 11653640/43336706 від 20.08.2024 року, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 10.07.2024 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 5 від 18.06.2024 року; № 4 від 16.05.2024 року; № 5 від 19.03.2024; № 4 від 18.04.2024 року, № 2 від 10.07.2024 року датою їх фактичного отримання.
11.10.2024 до суду надійшла заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, в якій останній просив суд здійснити розгляд справи №160/20484/24 за адміністративним позовом ТОВ «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження, у разі відмови у розгляді справи №16020484/24 за адміністративним позовом ТОВ «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії за правилами загального позовного провадження, розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження, але з викликом сторін.
Вказана заява була обґрунтована тим, що предметом даної адміністративної справи є Рішення комісії про відмову у реєстрації ПН згідно Порядку №1165. Зазначає, що позивачем було подано до Єдиного державного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкові накладні на загальну суму 1090393,02 грн., що є значною для ГУ ДПС у Дніпропетровській області, а також рішення відповідно до якого здійснюється донарахування коштів, які беруть участь у формуванні державного бюджету та відповідно до цього справа має значний суспільний інтерес.
При вирішенні заяви відповідача про необхідність розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження, суд виходить із наступного.
Положеннями ст.12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Відповідно до ч.2 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
При цьому ч.4 ст.257 КАС України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, приписами КАС України визначено вичерпний перелік справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження, при цьому всі інші справи можуть розглядатися судом як за правилами спрощеного позовного провадження, так і за правилами загального, у разі, якщо через складність або інші обставини таких справ недоцільно здійснювати їх розгляд у спрощеному позовному провадженні.
При цьому згідно з ч.3 ст.257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:
1) значення справи для сторін;
2) обраний позивачем спосіб захисту;
3) категорію та складність справи;
4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо;
5) кількість сторін та інших учасників справи;
6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;
7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Як зазначалося вище, звертаючись з клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін, відповідачем не зазначено та не обґрунтовано в чому полягає для нього важливе значення розгляду справи саме з повідомленням (викликом) сторін, дослідження яких саме матеріалів та надання яких саме пояснень є необхідним саме у судовому засіданні та яким чином розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) вплине на об`єктивність з`ясування обставин справи, або їх повноту.
Покликання відповідача на значимість справи не може бути сприйняте як належний аргумент для переходу до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Будь-який спір з огляду на дії позивача щодо його ініціювання є значимими для нього, так само як і для відповідача, оскільки судове провадження має наслідком ухвалення судового рішення, яким вирішується спір між ними.
Щодо посилань представника відповідача, що предметом спору є рішення відповідно до якого здійснюється донарахування коштів, які беруть участь в формуванні державного бюджету, суд зазначає, що предметом спору у даній справі є, зокрема, оскарження рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якими ТОВ «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» відмовлено в реєстрації податкових накладних №5 від 18.06.2024 року; №4 від 16.05.2024 року; №5 від 19.03.2024; №4 від 18.04.2024 року, №2 від 10.07.2024, тому судом встановлюється саме факт правомірності/неправомірності прийняття означеного рішення, а не вирішення питання щодо донарахувань коштів, які беруть участь у формуванні державного бюджету.
Водночас, таке судове рішення підлягатиме оскарженню в порядку, визначеному КАС України.
Суд також звертає увагу відповідача на те, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі (частина перша статті 262 КАС України) з усіма правами, наданими сторонам Кодексом адміністративного судочинства України та наведених додатково судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Відповідач не позбавлений права викладати свої аргументи, пояснення, міркування у відзиві на позовну заяву, запереченнях, додаткових поясненнях та подавати докази.
Також, положення Кодексу адміністративного судочинства України гарантують права учасників справи безпосередньо знайомитись з матеріалами справи, зокрема і з аргументами іншої сторони та інших учасників та реагувати на ці аргументи відповідно до процесуального законодавства.
Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
При цьому, суд звертає увагу на те, що згідно з частиною 2 статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Зважаючи на наведене вище, підстави стверджувати, що розгляд цієї справи повинен в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відсутні, тому суд доходить висновку про відмову у задоволенні заяви про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/20484/24.
Керуючись ст.ст. 12, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в адміністративній справі №160/20484/24 за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛКОМ ЕСТЕЙТ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Відповідно до ч. 3 ст. 293 заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122478513 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні