ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
21 жовтня 2024 рокуСправа №160/19382/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучугурної Н.В., розглянувши у письмовому провадженні у м. Дніпрі заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/19382/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» до відповідача-1: Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 25.01.2024 у справі №160/19382/23 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнив;
визнав протиправними та скасував рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області:
рішення № 8611610/42905657 від 12.04.2023 , яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 15 від 07.03.2023;
рішення № 8611611/42905657 від 12.04.2023, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 16 від 10.03.2023;
рішення № 8611609/42905657 від 12.04.2023, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 17 від 14.03.2023;
рішення № 8611608/42905657 від 12.04.2023, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 18 від 14.03.2023;
рішення № 8611612/42905657 від 12.04.2023, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 19 від 15.03.2023;
рішення № 8611613/42905657 від 12.04.2023, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 20 від 27.03.2023.
зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №15 від 07.03.2023; № 16 від 10.03.2023; № 17 від 14.03.2023; № 18 від 14.03.2023; № 19 від 15.03.2023; №20 від 27.03.2023, виписані Товариством з обмеженою відповідальністю «Постфер», датою їх фактичного отримання.
10.04.2024 представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» через систему «Електронний суд» звернувся з заявою про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, в якій просить суд:
- прийняти заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року по справі №160/19382/23 до розгляду;
- задовольнити заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення та зобов`язати ДПС України надати в 30-денний строк з дня набрання законної сили ухвали суду звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року по справі №160/19382/23 в частині реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних: №15 від 07.03.2023; № 16 від 10.03.2023; № 17 від 14.03.2023; № 18 від 14.03.2023; № 19 від 15.03.2023; №20 від 27.03.2023 датою їх фактичного отримання.
Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 10.01.2024 зазначену вище заяву у справі №160/19382/23 (номер провадження 484вр-24/160/19382/23) передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.
Ухвалою суду від 15.04.2024 прийнято до розгляду заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/19382/23; призначено до розгляду заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/19382/23 у порядку письмового провадження; запропоновано відповідачам надати пояснення з приводу поданої позивачем заяви з наданням доказів на їх обґрунтування у строк до 25 квітня 2024 року.
18.04.2024 через систему «Електронний суд» відповідачем-2: Державною податковою службою України подано заперечення на заяву про встановлення судового контролю.
Водночас, 16.04.2024 до суду надійшла ухвала Третього апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024 про витребування з Дніпропетровського окружного адміністративного суду справи №160/19382/23, з якої видно, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подана апеляційна скарга на рішення суду від 25.01.2024 у справі №160/19382/23.
Ухвалою суду від 25.04.2024 зупинено провадження з розгляду заяви представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/19382/23 до розгляду судом апеляційної інстанції апеляційної скарги Головного управлінням ДПС у Дніпропетровській області на рішення суду від 25.01.2024 у справі №160/19382/23.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 26.08.2024 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 повернуто скаржнику.
Відповідно до довідки начальника управління з організаційного забезпечення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.10.2024 адміністративна справа №160/19382/23 передана судді Кучугурній Н.В. у зв`язку із необхідністю розгляду заяви про встановлення судового контролю.
Відповідно до ч.1 ст.237 КАС України, провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Враховуючи, що відпали підстави, які слугували підставою для зупинення провадження у справі, повернення матеріалів адміністративної справи з суду апеляційної інстанції, суд вважає за необхідне з власної ініціативи поновити провадження в адміністративний справі.
Разом з тим, 18.04.2024 від Державної податкової служби України через систему «Електронний суд» надійшла заява, у якій відповідач-2 заперечує проти встановлення судового контролю, оскільки вважає, що відповідачем не наведено причин та не надано достатньо доказів, які б свідчили, що відповідач може ухилятися від виконання рішення суду.
Відповідач-1 письмових пояснень по суті поданої заяви не надав.
Розглянувши заяву про встановлення судового контролю, судзазначає про таке.
Статтею 370 КАС України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно з ч.2 ст.372 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Таким чином, судове рішення, яке набрало законної сили, є підставою для його виконання.
У разі невиконання судового рішення позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу на боржника, передбачених законодавством.
В основу ефективності правосуддя покладається здійснення судом належного контролю за виконанням судового рішення, оскільки головною метою судового рішення є ефективність у поновленні порушених прав осіб.
Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, судовий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, та за наслідками розгляду такого звіту, або в разі неподання цього звіту, суд своєю ухвалою може: встановити новий строк подання звіту; накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Державний орган повинен вжити всіх необхідних заходів для виконання судового рішення, яке набрало законної сили і є обов`язковим до виконання, за умови належного повідомлення державного органу про таке судове рішення.
Так, Дніпропетровським окружним адміністративним судом на виконання рішення суду від 25.01.2024 в адміністративній справі №160/19382/23 07.03.2024 були видані виконавчі листи.
02.04.2024 представником позивача було направлено адвокатський запит до ДПС України щодо виконання рішення суду по справі №160/19382/23, однак у передбачений законом термін відповідь не надана. У зв`язку з цим 10.04.2024 було направлено повторний запит. Проте рішення суду від 25.01.2024 в адміністративній справі №160/19382/23 лишається не виконаним.
У рішенні Європейського суду з прав людини від 19.03.1997 у справі Хорнсбі проти Греції зазначено що пункт 1 статті 6 Конвенції гарантує кожній особі розгляд судом спорів про її цивільні права і обов`язки. У такий спосіб реалізується право на суд, найважливішим аспектом якого є право доступу до правосуддя, тобто право звертатись до суду в цивільних справах. Однак це право стало б ілюзією, якби правова система держави дозволяла щоб остаточне обов`язкове судове рішення залишалось не діючим на шкоду однієї із сторін. Важко уявити, що стаття 6 Конвенції, докладно описуючи надані сторонам процесуальні гарантії справедливий, публічний, швидкий розгляд, залишила реалізацію судових рішень без захисту. Якщо вважати що стаття 6 Конвенції говорить тільки про доступ до правосуддя і судового процесу, то це, імовірно, привело б до ситуацій, несумісних із принципом верховенства права, що договірні держави зобов`язались дотримуватись, коли вони ратифікували Конвенцію. Виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, повинно розглядатись як невід`ємна частина суду в розумінні статті 6 Конвенції.
Станом на час постановлення цієї ухвали відповідач-2 не надав доказів виконання судового рішення у справі №160/19382/23 в частині реєстрації податкових накладних.
З огляду на викладені обставини, суд уважає за можливе встановити судовий контроль за виконанням рішення суду від 25.01.2024 у справі № 160/19382/23.
Керуючись ст. ст. 237, 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Поновити провадження з розгляду заяви представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Постфер» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №160/19382/23.
Встановити судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 в адміністративній справі №160/19382/23.
Зобов`язати Державну податкову службу України подати у 30-тиденний строк з дати отримання копії цієї ухвали подати звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.01.2024 в адміністративній справі №160/19382/23.
Ухвала набирає законної сили 21.10.2024.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Кучугурна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122478584 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні