ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
21 жовтня 2024 року м. Житомир справа № 240/19716/24
категорія 108020200
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Леміщак Д.М., розглядаючи позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Коргормаш" до Житомирської митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішень і карток відмови,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Коргормаш" звернулося до суду з даним позовом.
Перевіряючи позовну заяву на відповідність вимогам, установленим Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом ураховано наступне.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору, визначено Законом України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір".
Статтями 1, 2 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI "Про судовий збір" визначено, що судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Абзацом першим частини 3 статті 6 Закону № 3674-VI встановлено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
Позивачем заявлено позовні вимоги майнового (оскарження рішень про коригування митної вартості) та немайнового (оскарження карток відмови) характеру, однак доказів сплати судового збору в повному обсязі не надано.
Відповідно до ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, встановлено ставку судового збору в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано: суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлено ставку судового збору в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Рішенням про коригування митної вартості митний орган визначає митну вартість, за якою необхідно здійснити митне оформлення товару, що тягне за собою необхідність сплати податку на додану вартість, акцизний збір та/або інші митні платежі у збільшеному розмірі. Отже, рішення про коригування митної вартості впливає на майновий стан декларанта. Враховуючи вищенаведене, безпосереднім наслідком прийняття відповідачем рішення про коригування митної вартості товарів є зміна майнового стану позивача, а відтак, позовна вимога про скасування такого рішення за своїм змістом є вимогою майнового характеру.
При цьому, ціна позову у позовній вимозі про скасування рішення про коригування митної вартості товару становить різницю показників митної вартості товару, визначених контролюючим органом та позивачем. Такий висновок судді відповідає позиції Верховного Суду в ухвалі від 21.01.2019 у справі № 826/5126/18 (К9901/983/19).
З позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що різниця показників митної вартості, визначених митним органом та позивачем у гривневому еквіваленті на день коригування складає - 256110,67 грн (12936 EUR - 7203,890 EUR) х 44,686), що й становить ціну позову за позовну вимогу про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості № UA101000/2024/000234/1; за позовну вимогу про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості №UA101070/2024/000007/2 - 251352,36 грн (11984,00 EUR - 6465,460 EUR) х 45,5431)
Отже, розрахований від ціни позову розмір судового збору за позовні вимоги про скасування рішень про коригування митної вартості (майнові вимоги) (256110,67 грн х 1,5% = 3841,66 грн) + (251352,36 грн х 1,5% = 3770,28 грн) становить 7611,94 грн.
Крім того, згідно із частиною третьою статті 6 Закону № 3674-VI за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
Станом на 01.01.2024 приписами Закону України Про Державний бюджет України на 2024 рік встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 3028,00грн.
Оскільки позивачем заявлено поміж майнових дві вимоги немайнового характеру, судовий збір за подання до суду позову в цій частині становить 6056,00 грн.
З огляду на зазначене та враховуючи заявлені позивачем вимоги майнового та немайнового характеру, суд приходить до висновку, що судовий збір за подання до суду вказаного позову становить 13667,94 грн (7638, 94 грн + 6056,00 грн).
Однак позивач до позовної заяви приєднав квитанцію про сплату судового збору в розмірі 3028,00 грн.
Таким чином, при подачі даного позову до суду позивачем вимог ст.ст. 160-161 КАС України дотримано не було.
Згідно із абзацом першим частини першої статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Частиною другою статті 169 КАС України, передбачено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому закономрозмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
З огляду на викладене позовну заяву необхідно залишити без руху із встановленням позивачу строку для усунення виявлених недоліків шляхом надання до Житомирського окружного адміністративного суду доказу сплати судового збору в розмірі 10639,94 грн.
Реквізити для сплати судового збору:
Отримувач коштів ГУК у Жит.обл/ТГ м.Житомир/22030101
Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37976485
Банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.)
Код банку отримувача (МФО) 899998
Рахунок отримувача UA048999980313181206084006797
Код класифікації доходів бюджету 22030101
Призначення платежу *;101;
Керуючись статтями 160, 161, 169, 243, 248, 256 КАС України, суд
ухвалив:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Коргормаш" залишити без руху.
Позивачу усунути зазначені в ухвалі суду недоліки протягом семи днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення.
У разі якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк, встановлений судом, позовну заяву буде повернуто позивачу.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Д.М. Леміщак
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122478966 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Леміщак Дмитро Михайлович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Леміщак Дмитро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні