Рішення
від 24.09.2024 по справі 400/3631/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2024 р. № 400/3631/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засідання Тарнавської О.О., представника позивача Гусака О.М., представника відповідача Марченка О.І. за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство" до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.12.2023 №13422/041109,

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство» (далі Підприємство або позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

визнати протиправним та скасувати прийняте 28.12.2023 Головним управлінням ДПС у Миколаївській області (далі Управління або відповідач) податкове повідомлення-рішення № 13422/041109.

В обґрунтування позову Підприємство вказало, що спірне рішення суперечить нормам Податкового кодексу України.

Управління позов не визнало з підстав, що викладені у відзиві (арк. 162-170).

Позивач подав відповідь на відзив (арк. 181-183). Правом подати заперечення на відповідь на відзив Управління не скористалося. Позивач подав пояснення (арк. 196-201) щодо обставин надіслання для реєстрації податкових накладних.

В судовому засіданні представник Підприємства вимоги позову підтримав, представник Управління просив у задоволенні позову відмовити.

Як встановлено судом, у грудні 2023 року посадові особи Управління провели камеральну перевірку щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН Комунального підприємства «Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство» за липень 2022 року, результати якої оформили актом від 05.12.2023 № 12012/14-29-04-11-09/31948866 (далі Акт, арк.15-18).

Актом, зокрема, встановлено, що Підприємством «… порушено терміни подачі на реєстрацію … податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за липень 2022 року … порушено вимоги пункту 201.10 статті 201 … Податкового кодексу України … відповідальність платника передбачена пунктом 1201.1 статті 1201 … Податкового кодексу України …».

В Акті вказані: номери та дати виписки податкових накладних (загальна кількість 37), суми ПДВ (загальна сума ПДВ за всіма накладними 1 368 637,69 грн), дати реєстрації податкових накладних, кількість днів «протермінування». Цю інформацію (фактичні обставини) позивач не заперечив.

28.12.2023 Управління, з посиланням на висновки Акта та на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, прийняло податкове повідомлення-рішення № 13422/041109 (далі Рішення, арк.11-14).

У Рішенні вказано про «порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних» та про застосування штрафу у загальній сумі 410 591,31 грн.

Як вказано у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (про порушення якої вказано в Акті), реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а"»- «г"» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

За усіма вказаними в Акті податковими накладними порушення строку реєстрації становить від 31 до 60 календарних днів, тому відповідач наклав на позивача штраф в розмірі 30 відсотків (1 368 637,69 х 30% = 410 591,31).

У позові Підприємство, стверджуючи про протиправність Рішення, висловило такі доводи:

1.Штраф було накладено за порушення, про виявлення якого не зазначено в Акті.

2.Платник податків допустив порушення під час дії карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі карантин), а саме у липні 2022 року, що, в силу пункту 521 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, виключає застосування штрафних санкцій.

3.Податкові накладні були вперше подані на реєстрацію в ЄРПН своєчасно, але незаконно не були прийняті до реєстрації.

4.Відповідач при прийнятті Рішення мав керуватися пунктами 89 і 90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, оскільки воєнний стан діє з 24.02.2022.

5.Квитанція про неприйняття податкової від 15.07.2022 № 24 (сума ПДВ 240,12 грн), що була вперше подана на реєстрацію в ЄРПН 27.07.2022, надійшла платнику податків не 27.07.2022 (протягом операційного дня), а наступного дня, тому ця податкова накладна вважається зареєстрованою саме 27.07.2022 (арк. 82-83). Відповідно, накладення штрафу в сумі 72,04 грн є незаконним.

6.Відповідні норми законодавства є суперечливими та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків та контролюючих органів, тому контролюючий орган мав прийняти рішення на користь платника податків.

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

1.Як вказано вище, підпунктом 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України встановлено відповідальність за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. В Акті міститься висновок про порушення Підприємством пункту 201.10 Податкового кодексу України і вказано про те, що відповідальність за порушення встановлена пунктом 1201. 1 статті 1201 Податкового кодексу України. Та обставина, що за наслідками перевірки контролюючий орган встановив, що позивачем «несвоєчасно подано на реєстрацію податкові накладні», при тому, що своєчасністю, згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, визнається вчинення певних дій у межах граничних строків, на думку суду, жодним чином не доводить того, що штраф було накладено за порушення, вчинення якого не було встановлено перевіркою. Суд визнав слушними доводи Управління, яке зазначило, що використання в Акті вислову «несвоєчасно подано на реєстрацію податкові накладні» є цілком виправданим з огляду на те, що предметом камеральної перевірки була саме своєчасність реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України). Реєстрація податкових накладних сукупність дій платника податків і контролюючого органу. Є цілком очевидним, що контролюючий орган, який проводить камеральну перевірку, перевіряє дії саме платника податків, тобто встановлює, чи були податкові накладні своєчасно виписані та надіслані (подані) для реєстрації.

2.Доводи Підприємства про те, що штраф було накладено в порушення пункту 521 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, суд відхилив. 27.05.2022 набрав чинності Закон України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час воєнного, надзвичайного стану» (надалі Закон № 2260). Згідно з останнім абзацом підпункту 69.2 пункту 69підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу (в редакції Закону № 2260), у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються. Таким чином, з 27.05.2022 встановлена у березні 2020 року норма (пункт 521 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, яка звільняла від штрафних санкцій, у тому числі санкцій, передбачених статтею 1201 Податкового кодексу України, не мала застосовуватися.

3.Актом встановлено (і позивач ці обставини визнав), що 37 податкових накладних (період складання липень 2022 року) Підприємство надіслало для реєстрації 22.09.2022.

Згідно з доданими до позову доказами, 35 з 37 податкових накладних Підприємство вперше надіслало для реєстрації раніше: 22 податкові накладні, складених з 1 до 15 (включно) липня 2022 року, - до 31 (включно) липня 2022 року; 9 податкових накладних, складених з 16 до 31 (включно) липня 2022 року, - до 15 (включно) серпня 2022 року; 4 податкових накладних, складених 31.07.2022, - 18.08.2022. Детальна інформація викладена у поясненнях позивача (арк. 196-201).

Причини несвоєчасного (18.08.2022, при тому, що останнім днем граничного строку було 15.08.2022) надіслання для реєстрації 4 податкових накладних від 31.07.2022, позивач не повідомив.

Доводів щодо неправомірності накладення штрафу за 2 податковими накладними від 31.07.2022, які Підприємство надіслало для реєстрації вперше лише 22.09.2022 (арк. 124-127), позов не містить.

Вдруге 35 податкових накладних Підприємство надіслало для реєстрації 22.09.2022, і в цей день накладні були зареєстровані.

Позивач стверджує, що нереєстрація контролюючим органом 35 податкових накладних (що були надіслані у липні та серпні 2022 року) була незаконною, що, у свою чергу, свідчить про незаконність Рішення.

Суд встановив, що у квитанціях про неприйняття 35 податкових накладних (арк. 20, 23, 26, 29, 32, 35, 38, 41, 44, 47, 50, 53, 56, 59, 62, 65, 68, 71, 74, 77, 80, 83, 86, 89, 92, 95, 98, 100, 103, 107, 110, 113, 116, 119, 122) контролюючий орган вказав: «… Документ не може бути прийнятий сума ПДВ в документі … не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні …».

Підприємство зазначило, що, відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, квитанція про неприйняття надсилається лише у випадку, якщо податкову накладну сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті, а у вказаних вище квитанціях інформація про порушення позивачем вимог, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, відсутня.

Суд аргументи позивача відхилив.

По-перше, правомірність рішень (дій, бездіяльності) контролюючого органу, що призвели до нереєстрації у липні та у серпні 2022 року податкових накладних, не є предметом розгляду у цій справі.

По-друге, безпідставне, за твердженнями Підприємства, неприйняття для реєстрації податкових накладних, в результаті чого платник податків був вимушений вдруге надіслати податкові накладні для реєстрації, з урахуванням обставин цієї справи, не може бути підставою для звільнення платника податків від відповідальності.

Так, пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлений обов`язок платника податку на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України вказано, що платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001- цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 2001.3 статті 200-11 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Отже, виконання обов`язку, встановленого пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, вимагає від платника податку перерахування (у випадку недостатності) на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість певної суми. Якщо ж такого перерахування (обов`язкова умова для реєстрації) не було, то у платника податку відсутні підстави для тверджень про дотримання ним вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.

Доказів на спростування зазначеної у квитанціях інформації про перевищення (про недостатність коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість) позивач не подав, тому суд не погодився з доводами Підприємства про те, що несвоєчасне реєстрація 35 податкових накладних є результатом протиправних дій (бездіяльності) контролюючого органу.

У пунктах 12, 13 затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» вказано, що

після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001- Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

4.Законом України від 12.01.2023 № 2876-IX «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (дата набрання чинності 08.02.2023) підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України було доповнено пунктами 89 та 90 такого змісту.

Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Позивач зазначив, що оскільки вказані в Акті податкові накладні було складено під час дії воєнного стану, то контролюючий орган мав врахувати вказані норми.

Суд визнав ці аргументи хибними.

Менші (у порівнянні з пунктом 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України) розміри штрафу, про що прямо зазначено у пункті 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, застосовуються за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні було зареєстровано у вересні 2022 року, до того, як підрозділ 2 розділу ХХ Податкового кодексу України було доповнено пунктом 89.

Відповідно, контролюючий орган не мав законних підстав застосувати для відповідальності за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого іншою нормою Податкового кодексу України (пунктом 201.10 статті 201), пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Позивач послався на пункт 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України. Згідно з цією нормою, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідкам перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу). Оскільки Рішення було прийнято у грудні 2023 року, Підприємство вважає, що Управління мало визначити суму штрафу на підставі пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Суд зазначив, що доповнення підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України пунктом 90 не скасувало чинність пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України. Ці норми застосовуються паралельно, залежно від того, коли були допущені порушення. Актом не встановлено порушення позивачем пункту 89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, що виключало застосування пункту 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.

5.Доводи Підприємства про незаконність накладення штрафу в сумі 72,04 грн, оскільки податкова накладна від 15.07.2022 № 24 вважається зареєстрованою 27.07.2022, суд відхилив.

Податкову накладну від 15.07.2022 № 24 позивач надіслав для реєстрації 27.07.2022. У квитанції № 1, що додана до позову, вказані дата та час отримання її Підприємством 28.07.2022, 14:16 (арк. 82-83).

Дата отримання платником податку квитанції не є датою надіслання квитанції (а саме про надіслання квитанції протягом операційного дня йдеться у пункті 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).

До відзиву Управління додало квитанцію (арк. 180) з датою 27.07.2022, результат обробки: «Документ доставлено до ДПС України ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО. При необхідності виправте документ та надішліть його знову».

Докази на підтвердження того, що контролюючий орган надіслав квитанцію 28.07.2022, у справі відсутні.

Суд також зауважив, що позивач, незважаючи на твердження про те, що податкова накладна від 15.07.2022 № 24 вважається зареєстрованою 27.07.2022, у вересні 2022 року повторно надіслав її для реєстрації.

Крім того, податкова накладна від 15.07.2022 № 24, поряд з іншими 34 податковими накладними, не могла бути прийнята для реєстрації з підстав, що викладені вище.

6.Суд визнав необґрунтованими посилання у позові на підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4, пункт 56.21 статті 56, пункт 112.7 статті 112 Податкового кодексу України.

Так, в даному випадку не йдеться про презумпцію правомірності рішень платника податку, оскільки цілком очевидним є факт порушення позивачем Податкового кодексу України.

Норми, якими Управління обґрунтувало Рішення, не є суперечливими і не припускають неоднозначного трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів: позивач порушив пункт 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, відповідальність за це порушення встановлена пунктом 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.

В останньому абзаці пункту 112.7 статті 112 Податкового кодексу України вказано, що усі сумніви щодо наявності обставин, за яких особа може бути притягнута до відповідальності за порушення податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, трактуються на користь такої особи. На думку суду, будь-які сумніви щодо наявності обставин, за яких Підприємство було притягнуто до відповідальності, відсутні. Як вказано вище, фактичні обставини, що викладені в Акті, позивач не заперечив, доказів на існування обставин, що звільняють від фінансової відповідальності (пункт 112.8 статті 112 Податкового кодексу України), не подав.

На підставі викладеного суд встановив, що Рішення прийнято відповідно до норм Податкового кодексу України, тому підстави для визнання його протиправним та скасування відсутні.

Оскільки суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, судові витрати (сплачена Підприємством сума судового збору) покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Комунального підприємства "Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство" (вул. Європейська, 8, м. Южноукраїнськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 55001, РНОКПП - 31948866) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код - 444104027) - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Дата складання повного судового рішення - 21.10.2024.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено24.10.2024
Номер документу122480552
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —400/3631/24

Рішення від 24.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні