Ухвала
від 23.10.2024 по справі 826/15106/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

23 жовтня 2024 року м. Київ № 826/15106/18

Київський окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Перепелиця А.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про видачу дубліката виконавчого листа та про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльності органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Капустіна Віктора Олександровича, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кроун» про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів та постанов,-

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» (далі - позивач, заявник) з позовом до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльності органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Капустіна Віктора Олександровича, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кроун» про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів та постанов.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2019 по справі №826/15106/18, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» задоволено частково.

Суд вирішив:

- визнати протиправними дії Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльності органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Капустіна Віктора Олександровича щодо проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об`єкті «Будівництво житлового будинку з прибудованими нежитловими приміщеннями на просп. Оболонському (біля будинку №30) у Оболонському районі м. Києва» на підставі наказів наказу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві від 16 травня 2017 року №150 «Про проведення позапланової перевірки» та від 25 травня 2017 року №158 «Про проведення позапланової перевірки», яка оформлена актом перевірки від 01 червня 2017 року;

- визнати протиправними та скасувати постанови Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 13 червня 2017 року №57/17/10/26-33/1306/02/2, №58/17/10/26-34/1306/02/2, №59/17/10/26-35/1306/02/2, від 07 листопада 2017 року №145/17/10/26-4/0711/02/2, №147/17/10/26-3/0711/02/2, №146/17/10/26-5/0711/02/2 та №148/17/10/26-6/0711/02/2;

- визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві про усунення порушень, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 01 червня 2017 року;

- визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 01 червня 2017 року;

- визнати протиправним та скасувати припис Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 26 жовтня 2017 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення головного інспектора будівельного нагляду Державної архітектурно-будівельної інспекції України Ткачук О.А. від 10 листопада 2017 року №196 «Про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт»;

- зобов`язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України вчинити дії щодо відновлення в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів відомостей про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 19 квітня 2005 року №1415-Об/Т «Будівництво житлового будинку з прибудованими нежитловими приміщеннями за адресою: просп. Оболонський (біля будинку №30) у Оболонському районі м. Києва», замовник ТОВ «БК «Кроун»;

- в іншій частині позовних вимог відмовити

На виконання рішення від 29.11.2019 судом видано виконавчі листи від 26.02.2020 у справі №826/15106/18.

Відповідно до Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 №2825-ІХ ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва; утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; визначено територіальну юрисдикцію Київського міського окружного адміністративного суду, яка поширюється на місто Київ.

Пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ установлено, що з дня набрання чинності цим Законом: до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, справа надіслана до Київського окружного адміністративного суду за належністю.

До суду від представника товариства з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» надійшла заява про видачу дубліката виконавчого листа та про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями заява розподілена судді Перепелиці А.М.

Ознайомившись із заявою про видачу дубліката виконавчого листа та про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд враховує наступне.

Згідно пп. 18.4 п. 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в разі втрати виконавчого провадження суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Відповідно до частин першої, другої статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Згідно частини першої статті 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Єдиною та необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання є наявність в особи поважних причин його пропуску. При цьому, поважність причин є оціночною категорією та повинна визначатися, виходячи з наявності реальних обставин, які фактично унеможливили вчинення особою відповідної процесуальної дії вчасно, тобто в межах строків, установлених законодавством.

Разом з тим, необхідно зазначити, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, пов`язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.

Як вбачається з матеріалів поданої до суду заяви, 21.08.2020 товариство з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» звернулось до Державної виконавчої служби з заявою про примусове виконання рішення (від 21.08.2020 вих. №21/08/20), з доданим виконавчим листом, шляхом вкладення заяви у відповідну скриньку для кореспонденції Печерського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління міністерства юстиції м.Київ, що підтверджується відповідним Актом від 21.08.2020.

Як зазначено заявником, підставою для такого способу подання кореспонденції стало встановленння на усій території України карантину, починаючи з 12.03.2020 до 30.06.2023 відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11.03.020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», продовженого відповідними постановами, внаслідок чого в усіх установах незалежно від форми власності, були вжиті певні обмежувальні заходи. Зокрема, в Печерському відділі ДВС безпосередній доступ до канцелярії був скасований і прийом вхідної кореспонденції в паперовому вигляді здійснювався саме шляхом вкидання кореспонденції до відповідної скриньки розташованій на вході установи. При цьому, у випадку подання кореспонденці шляхом вкидання заяви у відповідну скриньку, вхідні реквізити на другому примірнику не проставлялися.

Окрім того, за посиланням заявника, через встановленням в 2020 році на усій території України карантину, у зв?язку з всесвітньою епідемією короновірусу, а також запровадженням у 2022 році військового стану, через військову агресію російської федерації проти України, встановленим Указом президента України №64/2022, затвердженим Законом від 24.02.2022 №2102-IX, продовженого відповідними указами, та настанням у зв?язку з цим негативних соціально-економічних наслідків, господарська діяльність ТОВ «Інжпромбудсервіс» була дезорганізована у зв?язку з кадровими, організаційними та фінансовими проблемами і де-факто була припинена.

Так, судом встановлено, що відповідно до довідки від 23.09.2024 №23/29/24 ТОВ «Інжпромбудсервіс» засвідчено, що починаючи з IV кварталу 2020 року по І-й квартал 2024 року господарська діяльність ТОВ «Інжпромбудсервіс» не здійснювалась.

Згідно з листом Печерського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), перевіркою АСВП (автоматизованої системи виконавчого провадження) встановлено, що на виконанні у відділі не перебувало та не перебуває виконавче провадження із примусового виконання згідно виконавчого листа по справі №826/15106/18, що набрало законної сили 11.02.2020 стосовно Головного інспектора будівельного контролю та ринкого нагляду Департаменту ДАБІ у м. Києві Капустіна Віктора Олександровича та Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

З огляду на обставини, що зумовили пропуск строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання та з огляду на встановлені під час листування із органом виконавчої служби обставини, суд вважає, що причини пропуску строку не залежали від позивача та є об`єктивно поважними, у зв`язку з чим пропущений строк для пред`явлення виконавчого листа в адміністративній справі №826/15106/18 до виконання підлягає поновленню на три місяці з моменту набрання ухвалою суду законної сили.

У свою чергу, зважаючи на поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання та враховуючи його фактичну втрату під час листування, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви ТОВ «Інжпромбудсервіс» про видачу дубліката виконавчого документа.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» про видачу дубліката виконавчого листа та про поновлення пропущеного строку пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №826/15106/18 - задовольнити.

Поновити товариству з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №826/15106/18 на три місяці з моменту набрання ухвалою суду законної сили.

Видати товариству з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» дублікат виконавчого листа у справі №826/15106/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Інжпромбудсервіс» до Головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльності органу державного архітектурно-будівельного контролю та ринкового нагляду Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Капустіна Віктора Олександровича, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Кроун» про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування приписів та постанов.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Суддя Перепелиця А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено25.10.2024
Номер документу122514120
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —826/15106/18

Ухвала від 19.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 19.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бабенко Костянтин Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні