Справа № 420/20110/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тарасишиної О.М., за участю секретаря судового засідання Дробченко К.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю АРТЕК-СЕРВІС (місцезнаходження: 65014, Одеська обл., м. Одеса, пров Сабанський, буд. 3, оф. 23Н, код ЄДРПОУ 384336780) до Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.02.2024 року №774315320705, №774615320705, №774715320705,
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю АРТЕК-СЕРВІС (місцезнаходження: 65014, Одеська обл., м. Одеса, пров Сабанський, буд. 3, оф. 23Н, код ЄДРПОУ 384336780) до Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 44069166), в якій позивач просить:
визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 28.02.2024 року №774315320705, №774615320705, №774715320705.
Ухвалою від 26.06.2024 року Одеським окружним адміністративним судом провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
11.07.2024 року (вх. №ЕС/28707/24) представником відповідача до канцелярії суду подано відзив на позов.
18.07.2024 року (вх. №ЕС/29592/24) представником позивача до канцелярії суду подано відповідь на відзив.
23.07.2024 року (вх. №ЕС/30184/24) представником відповідача до канцелярії суду подані заперечення.
05.09.2024 року (вх. №ЕС/39800/24) представником відповідача до канцелярії суду подано клопотання про приєднання до матеріалів справи письмових доказів.
Ухвалою від 22.10.2024 року відмолено у задоволенні клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами перевірки складено акт, висновки якого базуються на припущеннях і не враховують докази та відомості у періоді, який перевірявся, та, відповідно, донарахування податкових зобов`язань та покладення на позивача відповідальності у вигляді штрафних санкцій є безпідставним та таким, що суперечить чинному законодавству.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому, в обґрунтування правової позиції, зазначено, що останній діяв у межах наданих йому повноважень, відповідно до Закону, та у спосіб і в порядку визначеному ним, у зв`язку з чим, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
За правилами предметної підсудності встановленими ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (п. 1 ч. 1).
За таких обставин суд дійшов висновку про підсудність позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АРТЕК-СЕРВІС Одеському окружному адміністративному суду.
Головним управлінням ДПС в Одеській області на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п. 200.11 ст. 200, п. 69.2, п. 69.9 п.69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 21.12.2023 року №10913-п, проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «Артекс-Сервіс» з питань декларування за період жовтень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.
За наслідками перевірки складено акт «про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Артекс-Сервіс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за період діяльності жовтень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах» №2106/15-32-07-05-19 від 19.01.2024р., відповідно до висновків якого встановлено порушення:
п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 193.1 ст. 193, п.п. 195.1.3, п. 195.1 ст. 195, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено завищення від`ємного значення з ПДВ за жовтень 2023 року, що зараховується до складу наступного звітного періоду на суму 556968,00 грн. та заниження рядку 18 «Позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» за жовтень 2023 ПДВ в сумі 37240,00 грн.;
п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в частині відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних за жовтень 2023 року.
За результатами перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.02.2024 року №774315320705, №774615320705, №774715320705.
В ході проведення перевірки встановлено заниження рядку 9 декларації на суму 47 627 грн., в тому числі березень 2023 в сумі 10 971 грн., серпень 2023 в сумі 19 747 грн., жовтень 2023 в сумі 16 909 грн., та як наслідок завищення показників у рядку 16 декларації з ПДВ на загальну суму 30 717 грн., що зі свого боку призвело до завищення показників рядку 19 та рядку 21 на суму 47 627 грн. декларації з ПДВ за жовтень 2023 в результаті наступних порушень. При проведені перевірки встановлено, що ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» відповідно деклараціям з податку на додану вартість відображено показники по рядку 3 колонки А «Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою». Встановлено, що даний показник сформовано за рахунок надання міжнародних транспортних перевезень. ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» здійснює надання міжнародних транспортних перевезень власним автомобільним транспортом, що оподатковується за нульовою ставкою. Відповідно до абз. а, п.195.1.3 ст.195 Податкового кодексу України №2755-VІ від 02.12.2010 із змінами та доповненнями: «За нульовою ставкою оподатковуються операції з а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.» Міжнародна вантажна накладна це міжнародний перевізний документ, що відображає шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту призначення. Єдиним міжнародним перевізним документом для автотранспорту є СMR. Згідно з розділом ІІІ Конвенції про автоперевезення, всі договори перевезення підтверджуються такою вантажною накладною. Вона складається у трьох оригінальних примірниках, які підписують відправник і перевізник. Перший примірник передається відправнику, другий супроводжує вантаж, а третій залишається у перевізника. Відповідно до ст. 9 Закону України від 01.07.2004 №1955-IV «Про транспортноекспедиторську діяльність» перевезення вантажів супроводжується товарнотранспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest). Відповідно до ст.6 Закону України від 1172-XIV від 20.10.1999 «Про транзит вантажів» супроводжується товарно-транспортною накладною, складеною мовою міжнародного спілкування. Залежно від обраного виду транспорту такою наклпдною може бути авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest). До перевірки надані первинні документи, які підтверджують міжнародні перевезення: єдиний міжнародний перевізний документ (СMR), в яких зазначено ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» - перевізник, але не в повному обсязі.
При цьому, частина таких документів мала суттєві недоліки, які не дозволяли визнати їх чинними, такими щодо відображують фактично виконані дії, тощо (частина таких документів що перелічені нижче не мали обов`язкових реквізитів - відбитків печаток митної установи). До заперечення ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» надано СМR, в якій відсутні печатки митниці, що унеможливлює підтвердити перетин кордону України. В свою чергу такі документи навпаки підтверджують зворотне про неперетин державного кордону та не здійснення міжнародного перевезення окремого вантажу: податкова накладна № 80 від 26.03.2023, сума без ПДВ 54852,9 грн.; покупець ТОВ «СКАТ-ТРАНС», код ЄДРПОУ 36611840 «міжнародне автоперевезення по маршруту п.Констанца (Румунія) - м. Одеса (Україна) за єдиним транспортним документом»; податкова накладна № 149 від 07.08.2023, сума без ПДВ 98735,22 грн, покупець ТОВ «АЛЬФАКОСТА ЮКРЕЙН», код ЄДРПОУ 38722091 «Міжнародне автоперевезення по маршруту м. Одеса(Україна) - м. Дніпро (Україна) м/п Зіньків (Україна) - п.Гданськ (Польща) за єдиним транспортним документом. Автомобіль: НОМЕР_1 / ВН6238ХІ»; податкова накладна № 201 від 23.10.2023, сума без ПДВ 84543,36 грн, покупець ТОВ «АЛЬФАКОСТА ЮКРЕЙН», код ЄДРПОУ 38722091 «Міжнародне автоперевезення по маршруту м. Одеса(Україна) - м. Дніпро (Україна) м/п Зіньків (Україна) - п.Гданськ (Польща) за єдиним транспортним документом. Автомобіль: НОМЕР_1 / НОМЕР_2 ».
До перевірки не надано оригіналів єдиного міжнародного перевізного документу (СMR) по вищенаведеним операціям, в зв`язку з чим неможливо підтвердити автоперевезення контейнерів в міжнародному сполученні з відтиском печатки митниці надані копії у яких відсутні печатки митниці. Враховуючи, що до перевірки не надано оригіналів єдиного міжнародного перевізного документу (СMR), які б підтверджували надання послуг за межами України, встановлено необхідність застосування ставки 20% з ПДВ.
Таким чином встановлено заниження податкових зобов`язань у зв`язку із не підтвердженням права на нульову ставку ПДВ.
Відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, із змінами та доповненнями: - п. 187.1. ст. 187: Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/ послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно п. 188.1 ст. 188 ПК України: База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). - п. 193.1.ст 193 Ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах: а) 20 відсотків; б) 0 відсотків; в) 7 відсотків г) 14 відсотків. - п.195.1.ст 195 За нульовою ставкою оподатковуються операції з: - п.п.195.1.3.: постачання таких послуг: а) міжнародні перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.
В ході проведення перевірки встановлено заниження рядка 10.1 «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України за основною ставкою» на загальну суму ПДВ 10 698 грн., в тому числі: березень 2023 в су
ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» було віднесено до складу податкового кредиту ПДВ в сумі 10 698 грн., операції з придбання автозапчастин у постачальника ТОВ "ЗА РУЛЕМАВТОЗАПЧАСТИНИ", код 41548619 (нова назва: ТОВ «Фірма Деталікс Груп»).
Згідно рішення від 25.09.2023 №29885 Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку).
В свою чергу, Верховний Суд у постанові від 20.05.2021 по справі № 826/16627/18 застосував новий підхід до вирішення справ, фактично розширивши відповідальність платника податків щодо попередньої перевірки контрагента. «…У разі, коли суб`єкт господарювання не з`ясував, чи є у представника контрагента відповідні повноваження на укладання угоди, здійснення господарської діяльності та складання первинних документів, така поведінка платників свідчить про наявність у нього умислу на отримання податкової вигоди та тягне ризик притягнення до фінансової відповідальності. Також Суд відзначив, що платники повинні дотримуватись принципу «належної обачності» та нести відповідальність за переддоговірну перевірку свого контрагента…
В ході проведення перевірки встановлено, що першою подією вищенаведених взаємовідносин було отримання ТМЦ, відповідно підставою складання податкових накладних слугували видаткові накладні.
Проте, під час перевірки не були надані оригінали видаткових накладних, ТТН для підтвердження факту отримання вищенаведених ТМЦ.
Таким чином ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» на момент перевірки не надано оригінали первинних документів, які стали підставою для виписки та реєстрації вищевказаних податкових накладних.
Також до перевірки та до заперечень не надано документів, щодо внутрішнього переміщення придбаних у ТОВ "ЗА РУЛЕМ-АВТОЗАПЧАСТИНИ" запчастин (картки складського обліку, лімітно-забірні картки тощо), також відсутні будь-які документи, якими затверджено перелік осіб, які наділені правом підписувати документи на отримання та відпуск з місць зберігання запасів, давати дозвіл на вивезення запасів з підприємства та отримання їх від інших підприємств. Надані платником податків первинні документи не спростовують висновків акту перевірки.
Згідно ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року N996-XIV із змінами та доповненнями встановлено:
1. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
2. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
3. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця.
4. Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.
5. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені».
Згідно Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями), а саме: - п.198.1. «До податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.»; - п.198.2 ст.198 «Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/ послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.»; - п.198.3 ст.198 «Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України».
Враховуючи вищевикладене, документальною перевіркою встановлено порушення ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст. 198 Податкового Кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями), що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму ПДВ 10 698 грн.
Порядок відпускання нафтопродуктів для автотранспортних засобів регламентовано Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти її організаціях України, затвердженої спільним наказом Міненергетики, Мінекономіки, Мінтрансу, Держспоживстандарту від 20.05.2008 № 281/171/578/155.
Відповідно до п. 10.3 цієї Інструкції відпускання нафтопродуктів на АЗС може здійснюватися як за безготівковим розрахунком - за відомостями, талонами, пла? тіжними картками, так і за готівку. Згідно з розділом 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв`язку України, Міністерства палива та енергетики України, Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики України від 20.05.2008 N 281/171/578/155: талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому; платіжна картка - спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу коштів з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг; Смарт-картка (паливна картка) є платіжною карткою із вмонтованим мікроконтролером як носієм та обробником інформації, потрібної для ініціювання переказу коштів та/або виконання службових операцій.
Вимоги щодо обігу, використання (видачі водіям тощо) та зберігання платіжних паливних карток (у т. ч. смарт-карток) і талонів встановлюються договором про відпуск палива і паливно-мастильних матеріалів за паливними картками між покупцем і продавцем. Паливна картка, талони передаються на підприємство за актом приймання-передачі після оплати вартості згідно з умовами договору.
Підтвердженням факту отримання пального можуть бути видаткові документи або чеки терміналів, що формуються безпосередньо в момент фактичного отримання пального з АЗС. Відповідно, АЗС повинна видати водієві фіскальний чек РРО на відпущене пальне.
Власне факт придбання пального підтверджується чеками ЕККА, отриманими водіями на АЗС при заправці пального і які передаються до бухгалтерії. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення (частина 1 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Видача талонів, паливних карток водіям, також потрібно оформити документом, це може бути накладна яка оформлюється типової форми № М-11. Якщо водіїв декілька, видача може оформлюватися відповідною відомістю. Вказані документи до перевірки не надавалися.
Таким чином кількість отриманого на АЗС ПММ водій повинен записати в подорожній лист чи інший документ, який використовується підприємством для обліку транспортної роботи. Документами, що підтверджують використання паливних карток, є чеки ЕККА, отримані водіями на АЗС при заправці пального і передані до бухгалтерії.
Згідно п.1 ст 9. Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року N 996-XIV із змінами і доповненнями підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
На підставі вище вказаного, встановлено що ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС», не здійснювало видачу паливних карток на ПММ працівникам підприємства під звіт, та в подальшому не отримувало звіт, щодо фактичного використання карток на АЗС з наданням відповідного чеку РРО.
Також, вищевказані чеки РРО не було надано позивачем разом із запереченнями.
ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС», не здійснювало видачу паливних карток на ПММ працівникам підприємства під звіт, та в подальшому не отримувало звіт, щодо фактичного використання ПММ з наданням чеку РРО.
Таким чином, ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» в порушення п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI (із змінами і доповненнями) занижено податкові зобов`язання за рахунок не здійснення нарахування ПДВ по операціям, щодо списання ПММ, використаного не в господарської діяльності платника податку на загальну суму ПДВ 779886 грн., в тому числі: липень 2022 в сумі 7806 грн, серпень 2022 в сумі 18370 грн., вересень 2022 в сумі 24538 грн., жовтень 2022 в сумі 19844 грн, листопад 28214, грн., грудень 2022 в сумі 44128 грн., січень 2023 в сумі 63974 грн., лютий 2023 в сумі 49608 грн, березень 2023 в сумі 34169 грн., квітень 2023 в сумі 17165 грн., травень 2023 в сумі 23451 грн., червень 2023 в сумі 24725 грн., липень 2023 в сумі 79964 грн., серпень 2023 в сумі 143940 грн., вересень 2023 в сумі 119010 грн, жовтень 2023 в сумі 80980 грн.
В результаті порушень, що викладені в п.3.2 акту перевірки проведеною перевіркою встановлено порушення пункту п.201.1, 201.10 ст.201, 1201.2 ст. 1201 Податкового кодексу в частині відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Відповідальність за відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу, податкової накладної в ЄРПН передбачена пунктом 1201.2 статті 120 Кодексу в редакції, що діяла на момент вчинення порушення.
Відповідно до п. 1201.2 ст. 1201 ПКУ порушення платниками податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН): … - податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.
Враховуючи викладене, в порушення вимог п. 198.5. ст. 198 Податкового кодексу, ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС» занижено податкові зобов`язання та не зареєстровано відповідні податкові накладні в ЄРПН за жовтень 2023.
Враховуючи вищезазначене, перевіркою з питань декларування за період жовтень 2023 від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, встановлено порушення ТОВ «АРТЕКС-СЕРВІС».
Враховуючи наведені приписи чинного законодавства, також встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, у зв`язку з чим у їх задоволенні слід відмовити в повному обсязі
Частиною другою ст.9 КАС України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, не підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно ч.ч.1, 3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Враховуючи, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовної заяви, судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АРТЕК-СЕРВІС (місцезнаходження: 65014, Одеська обл., м. Одеса, пров Сабанський, буд. 3, оф. 23Н, код ЄДРПОУ 384336780) до Головного управління ДПС в Одеській області (місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5; код ЄДРПОУ 44069166) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.02.2024 року №774315320705, №774615320705, №774715320705 відмовити.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст. 295 КАС України.
Рішення набирає законної сили згідно з приписами ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення складено та підписано 22.10.2024 р.
СуддяО.М. Тарасишина
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2024 |
Оприлюднено | 25.10.2024 |
Номер документу | 122515298 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Тарасишина О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні