ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"25" жовтня 2024 р.справа № 809/891/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши заяву Державної фіскальної служби України про заміну відповідача та боржника у виконавчому листі в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженої відповідальності «Ґудвеллі Україна» до Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за №809/891/18 за позовом Товариства з обмеженої відповідальності «Ґудвеллі Україна» до Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.08.2018 (т. 1 а.с. 132-141), залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2019 (т. 1 а.с. 222-229), позов задоволено повністю, визнано протиправною бездіяльність ДФС України щодо не включення Товариства до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за жовтень 2017 року, зобов`язано ДФС України включити Товариство до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за жовтень 2017 року.
Таким чином, рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.08.2018 в справі №809/891/18 набрало законної сили 20.02.2019.
Івано-Франківським окружним адміністративний судом 10.05.2019 на виконання рішення суду від 06.08.2019 у справі №809/891/18 видано:
виконавчий лист про зобов`язання Державної фіскальної служби України включити Товариство з обмеженої відповідальності «Ґудвеллі Україна» до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за жовтень 2017 року (т. 2 а.с. 66);
виконавчий лист про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариство з обмеженої відповідальності «Ґудвеллі Україна» сплаченого судового збору в розмірі 1 762,00 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн (т. 2 а.с. 62).
На адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від Державної фіскальної служби України надійшла заява про заміну сторони по справі №809/891/18 та заміну боржника у виконавчому листі по даній справі (т. 2 а.с. 54-55).
У зв`язку із тим, що раніше визначена головуюча суддя у даній справі відрахована зі штату суду згідно наказу 127-ОС від 01.07.2019, проведено повторний автоматизований розподіл справи №809/891/18.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу справи головуючим суддею по даній справі призначено Кафарського В.В.
Суд зазначає, що у зв`язку із перебуванням матеріалів справи на касаційному розгляді у Верховному Суді, судом призначено подану заяву до розгляду після повернення матеріалів із Верховного Суду супровідним листом (т. 2 а.с. 52).
У судове засідання, призначене на 25.10.2024 о 13:15, учасники справи не з`явилися, хоча про час, дату та місце розгляду заяви повідомлялися належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили.
Частиною 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).
Відповідно до частин 1, 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
У відповідності до частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин, у зв`язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд вважає за необхідне вирішити питання про заміну боржника у виконавчому листі в даній адміністративній справі в порядку письмового провадження.
Розглянувши подану заяву, суд зазначає таке.
Згідно з частиною 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 4 статті 379 КАС України встановлено, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
За змістом частини першої статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.
Суд зазначає, що Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі Порядок №1074).
За приписами п. 8 Порядку №1074, внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
18.12.2018 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1200 «Про утворення Державної податкової служби та Державної митної служби України» (далі Постанова №1200) якою, відповідно, утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
За змістом пункту 2 Постанови №1200, Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 17.05.2019 зареєстровано ДПС України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.092019 №846 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» (далі Постанова №846) розподілено сервісну та правоохоронну функції ДПС та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» затверджено, крім іншого, Положення про ДПС, відповідно до якого ДПС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно із Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р «Питання Державної податкової служби», ДПС України розпочала виконання функцій і повноважень ДФС України з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, суд встановив, що повноваження ДФС України в частині ведення Єдиного реєстру податкових накладних передані ДПС України.
Отже, враховуючи, що на сьогодні ДФС України не має адміністративної процесуальної правоздатності у виниклих правовідносинах, як орган, який згідно із законом виконує відповідні функції, оскільки такі повноваження виконує, як уже встановлено, ДПС України, та беручи до уваги ту обставину, що всі дії для правонаступника, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив, а також вимоги ч. 4 ст. 379 КАС України, суд дійшов до висновку про необхідність заміни сторони боржника у виконавчому листі №809/891/18, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом 10.05.2019 про зобов`язання Державної фіскальної служби України включити Товариство з обмеженої відповідальності «Ґудвеллі Україна» до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за жовтень 2017 року (т. 2 а.с. 66).
Вимогами ст. 52 КАС України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ураховуючи зазначене, суд вважає, що заяву ДФС України про заміну відповідача (боржника) на правонаступника слід задовольнити та замінити відповідача Державну фіскальну службу України на Державну податкову службу України.
На підставі наведеного, керуючись статтями 52, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
заяву Державної фіскальної служби про заміну відповідача та боржника у виконавчому листі задовольнити.
Замінити відповідача (боржника) у виконавчому листі №809/891/18, виданому Івано-Франківським окружним адміністративним судом 10.05.2019, а саме Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код 39292197) замінити її правонаступником Державною податковою службою України (ідентифікаційний код 43005393).
Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам).
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя /підпис/Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122608441 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні