КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі
28 жовтня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/6862/24
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Савонюк М.Я., розглянувши матеріали позову ОСОБА_1 , яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (надалі позивач), яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, у якій просить суд:
-визнати протиправним і скасувати рішення у формі повідомлення «Про надання державної допомоги сім`ям з дітьми» без номеру від 03.05.2024 року Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572), яким відмовлено у призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 );
-зобов`язати Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572) повторно розглянути заяву уповноваженої особи сім`ї ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) з 01.03.2024 року.
Відповідно до пункту 3 частини першої КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Частиною третьою статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
Частиною третьою статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Нормативно-правовим актом, який визначає правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору, є Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI).
За приписами частини першої статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI передбачено, що розмір судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" від 09 листопада 2023 року № 3460-IX встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2024 року становить 3028 гривні.
З матеріалів адміністративного позову встановлено, що позовна заява містить вимогу немайнового характеру. Відтак, позивачу належало сплатити судовий збір у розмірі 1211,20 грн.
Водночас у позовній заяві позивач просить суд звільнити її від сплати судового збору.
Згідно з частиною першою статті 133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на невизначений строк.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону № 3674-VI, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Частиною другою статті 8 Закону № 3674-VI передбачено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Судом встановлено, що позивач діє в інтересах малолітніх дітей, перебуває у відпустці по догляду за дітьми до трьох років, знаходиться на обліку як внутрішньо-переміщена особа, звернулася до суду з повозом з приводу захисту своїх соціальних прав.
Тож, ураховуючи вищенаведене правове регулювання, враховуючи предмет спору, а також з метою забезпечення права позивача на доступ до правосуддя, суд вважає за можливе задовольнити клопотання позивача від 21.10.2024 про звільнення від сплати судового збору, звільнивши позивача від сплати судового збору на частини першої статті 8 Закону України «Про судовий збір».
За результатами перевірки матеріалів позову в порядку статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено:
1) позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність (частина друга статті 43 КАС України);
2) позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 цього Кодексу;
3) позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства (статті 19, 20, 21 КАС України);
4) позовну заяву подано з дотриманням правил підсудності (статті 25, 26 КАС України);
5) позов подано у строк, установлений законом (стаття 122 КАС України);
6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху (частина перша статті 169 КАС України), повернення позовної заяви (частина четверта статті 169 КАС України) або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом (стаття 170 КАС України).
З урахуванням значення справи для сторін, обраного позивачем способу захисту, категорії та складності справи, обсягу та характеру доказів у справі, кількості сторін та інших учасників справи, суспільного інтересу до справи, на підставі частини третьої статті 257 та частини п`ятої статті 262 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Позивачкою в статусі відповідача у справі визначено Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фортечної районної у м.Кропивницькому раді (ЄДРПОУ 03197635) з 02.03.2021 також перебуває у стані припинення.
Судом встановлено, що Кропивницькою міською радою прийнято рішення №49 від 02.02.2021 "Про структуру та загальну чисельність виконавчих органів Кропивницької міської ради".
Зі змісту рішення № 49 вбачається, що міською радою було вирішено утворити виконавчий орган зі статусом юридичної особи - Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради (п. 5), а також ліквідувати управління соціального захисту населення Фортечної районної у м. Кропивницькому ради (п. 6).
Згідно до пункту 1.2 Положення про Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради, затвердженого рішенням Кропивницької міської ради від 02.02.2021 № 49, останній продовжує виконувати повноваження у сфері соціального захисту населення, які до цього виконували управління соціального захисту населення Подільської та Фортечної районних у місті Кропивницькому рад.
Також, рішенням Кропивницької міської ради від 25.03.2021 № 190 надано дозвіл на приєднання Управління соціального захисту населення Фортечної районної у м. Кропивницькому ради (код ЄДРПОУ 03197635) до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572) та затверджено Положення про Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради в новій редакції.
Згідно до п. 1.3 Положення Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки відкриті в установах Державної казначейської служби, поточні рахунки в банківських установах, передбачені законодавством України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи і відповідні бланки.
Департамент може бути позивачем, відповідачем та третьою особою у судах.
Відповідно до підпунктів 4.2-4.5 Положення Департамент має структурні підрозділи. Структурні підрозділи департаменту не мають статусу юридичної особи, діють у складі департаменту і виконують завдання та здійснюють функції, визначені Положенням про департамент та Положеннями про структурні підрозділи. Положення про структурні підрозділи департаменту затверджуються розпорядженням міського голови. Структурні підрозділи департаменту підзвітні та підконтрольні директору департаменту.
В свою чергу, згідно Положення про управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, затвердженого розпорядженням міського голови 21.03.2023 № 40, Управління є структурним підрозділом Департаменту, не є юридичною особою, діє у його складі та утворюється з метою реалізації покладених на департамент повноважень.
За визначеннями, наведеними у пунктах 7, 9 статті 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно до вимог частини 3 статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача.
Враховуючи вказане, з метою забезпечення всебічного та об`єктивного розгляду адміністративної справи та з`ясування усіх обставин, що мають значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі в якості другого відповідача Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572).
Керуючись статтями 12, 48, 171, 248, 256, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
Клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору задовольнити. Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позову у даній справі.
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572, вулиця Академіка Корольова, будинок 11, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25030) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Розгляд справи здійснюватиметься суддею Савонюком М.Я. одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в строки, визначені статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Залучити до участі у справі №340/6862/24 за позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, другого відповідача - Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572, вулиця Архітектора Паученка, 41/26, місто Кропивницький, Кіровоградська область).
Роз`яснити учасниками справи, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими Кодексом адміністративного судочинства України для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у главі 10 цього Кодексу.
Встановити відповідачам п`ятиденний строк з дня вручення ухвали, для подання заяви із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Встановити відповідачам п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.
У разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання (вручення) відзиву для подання до суду відповіді на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана (вручена) іншим учасникам у справі.
Встановити відповідачам п`ятиденний строк з дня отримання (вручення) відповіді на відзив для подання заперечення, копія якого одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана (вручена) іншим учасникам у справі.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: https://court.gov.ua/fair/sud1170/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо не оскаржується, заперечення на неї можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122608799 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
М.Я. САВОНЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні