Рішення
від 29.01.2025 по справі 340/6862/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/6862/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - позивач), яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (далі - відповідач1), Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (далі - відповідач2), у якій просить суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення у формі повідомлення «Про надання державної допомоги сім`ям з дітьми» без номеру від 03.05.2024 року Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, яким відмовлено у призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради повторно розглянути заяву уповноваженої особи сім`ї ОСОБА_1 про призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ОСОБА_1 ОСОБА_2 , ОСОБА_3 з 01.03.2024.

В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що вона з малолітніми дітьми зареєстровані як внутрішньо переміщені особи з селища Миронівський Бахмутського району Донецької області. В березні і квітні 2024 року подавала заяви на призначення допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.03.2024 на сім`ю у складі трьох осіб строком на шість місяців. Водночас Управлінням соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради у призначенні такої допомоги було відмовлено, оскільки середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Вказує, що відповідач під час обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї протиправно врахував виплати її чоловіку за безпосередню участь у заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України. При цьому, не застосував положення пункту 8 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №632 (далі - Порядок №632).

З цих підстав просить позов задовольнити.

Відповідач2 надав суду відзив на позовну заяву, у якому заперечив проти задоволення позовних вимог.

На обгрунтування заперечень зазначив, що 30.04.2024 позивач звернулась із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам на наступний шестимісячний термін, починаючи з 01.03.2024. При наданні заяви надала довідку ОСОБА_4 від 22.04.2024 №317 про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпеченн оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України. При розрахунку розміру допомоги враховувались доходи за четвертий квартал 2023 року без урахування грошового забезпечення ОСОБА_4 з за жовтень, листопад 2023 року.

Вказує, що допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам сім`ї позивача не було призначено з тих підстав, що середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в сім`ї (10017,08 грн) перевищує чотири прожиткових мінімуми для осіб, які втратили працездатність (9444 грн).

З цих підстав просить відмовити у задоволенні позову.

Разом із позовною заявою позивачем подано клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання позовної заяви.

03.12.2024 позивачем подано суду клопотання про долучення додаткових доказів по справі.

Будь-яких інших клопотань від учасників справи не надходило.

28.10.2024 ухвалою Кіровоградського окружного суду відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження), звільнено ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позову у даній справі, залучено до участі у справі другого відповідача - Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради.

Установивши фактичні обставини справи, на які посилаються сторони як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши та оцінивши докази, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до Свідоцтва про шлюб від 07.09.2021 серія НОМЕР_1 , виданого Бахмутським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) між ОСОБА_4 та ОСОБА_1 укладено шлюб (а.с. 17).

Згідно свідоцтва про народження від 28.02.2022 серія НОМЕР_2 , виданого виконавчим комітетом Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області ОСОБА_4 та ОСОБА_1 є батьками ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 18).

Позивач та ОСОБА_4 також є батьками ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується свідоцтвом про народження серія НОМЕР_3 від 30.03.2023, виданим Подільським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у місті Кропивницькому Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (а.с. 19).

Відповідно до довідок від 29.08.2022 №3525-5002052896 та від 03.04.2023 №3525-5002687662 діти позивач взяті на облік як внутрішньо переміщені особи із фактичним місцем проживання: АДРЕСА_1 (а. с. 18зв., 19зв.).

30.04.2024 позивач звернулася до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, у якій зазначено осіб, які входять до складу сім`ї: ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_2 (а.с. 53).

Згідно розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї за період з жовтня по грудень 2023 року сукупний дохід сім`ї позивача кількістю 4-х осіб складає 120204,92 грн, сукупний середньомісячний дохід сім`ї - 40068,31 грн., середньомісячний дохід члена сім`ї - 10017,08 грн. У тому числі: дохід позивача у період з жовтня по грудень 2023 року становить 2580,00 грн; дохід її чоловіка ОСОБА_4 у період з жовтня по грудень 2023 року становить 117624,92 грн. У дітей ОСОБА_3 , ОСОБА_2 дохід відсутній (а.с. 55).

Рішенням 1548495003-2024-2 від 02.05.2024 допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам сім`ї позивача не було призначено в зв`язку із тим, що особа не відповідає умовам, визначеним п.13.2-13.4 порядку, оскільки середньомісячний дохід на одного члена сім`ї перевищує чотири розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (а.с. 56).

03.05.2024 Управлінням соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради направлено позивачу повідомлення про те, що заявник не має права на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (а.с. 20).

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб встановлені Законом України від 20.10.2014 №1706-VII "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" (далі - Закон №1706-VII).

Частиною 1 статті 1 вказаного Закону встановлено, що внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 4 Закону №1706-VII факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

Частиною 1 статті 5 Закону №1706-VII визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 7 Закону №1706-VII встановлено, що Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина з інвалідністю та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.

За приписами частини першої статті 9 Закону №1706-VII внутрішньо переміщена особа має право, зокрема, на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.

Механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі - допомога) визначає Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №332 (далі - Порядок №332 у редакції на дату виникнення спірних правовідносин).

Допомога призначається для забезпечення соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб із числа незахищених верств населення та стимулювання до працевлаштування внутрішньо переміщених осіб працездатного віку (п. 1 Порядку №332).

Пунктом 2 Порядку №332 передбачено, що з 1 серпня 2023 р. допомога призначається на шість місяців внутрішньо переміщеній особі, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця внутрішньо переміщеній особі або уповноваженій особі на внутрішньо переміщену особу у випадку недієздатності отримувача або дитину (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:

для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;

для інших осіб - 2000 гривень.

Допомога призначається на кожну внутрішньо переміщену особу (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Допомога призначається за повний місяць, у якому уповноважена особа звернулася за її наданням, незалежно від дати такого звернення.

Згідно з пунктом 3 Порядку №332 з 1 листопада 2023 р. допомога призначається на шість місяців на сім`ю, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця одному з членів сім`ї (далі - уповноважена особа) у такому розмірі:

для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;

для інших осіб - 2000 гривень.

Допомога призначається на кожного члена сім`ї (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Допомога призначається за повний місяць, у якому уповноважена особа звернулася за її наданням, незалежно від дати такого звернення.

До складу сім`ї уповноваженої особи включаються (незалежно від наявності відомостей щодо включення їх до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб) чоловік, дружина, діти, прийомні діти, діти, які виховуються батьками-вихователями в дитячих будинках сімейного типу, усиновлені діти, діти, над якими встановлено опіку або піклування, а також діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (зокрема у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим рівнем за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; діти з інвалідністю після досягнення ними 18-річного віку до визнання їх особами з інвалідністю з дитинства I та II групи; не перебувають в шлюбі повнолітні діти; визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи, які проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи та доглядає за нею; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім`єю і мають спільних дітей, та/або особи, які встановили у судовому порядку факт проживання однією сім`єю. Членом сім`ї може вважатися одинока особа, а також неповнолітня дитина, якщо така особа не входить до складу сім`ї.

Склад сім`ї уповноваженої особи визначається на дату звернення за призначенням допомоги.

До складу сім`ї уповноваженої особи не включаються:

особа, яка перебуває на повному державному утриманні;

особа, яка представляє інтереси дитини (переміщеної без супроводження законного представника) та перебуває з дитиною у сімейних, родинних відносинах (баба, дід, прабаба, прадід, повнолітні брат, сестра, тітка, дядько, вітчим, мачуха), але не є внутрішньо переміщеною особою, за наявності виданого службою у справах дітей за місцем звернення документа, що підтверджує такі відносини з дитиною;

особа, яку батьки або інші законні представники уповноважили супроводжувати дитину, що підтверджується письмовою заявою одного із законних представників, завіреною органом опіки та піклування;

особа, у сім`ю якої влаштовано дитину, яка залишилася без батьківського піклування (за наявності копії наказу служби у справах дітей про тимчасове влаштування);

особа, яка разом не проживає із отримувачем та не пов`язана з ним спільним побутом, що підтверджено документально, або перебуває за кордоном/зникла безвісти/депортована за межі України;

законний представник (для недієздатних або обмежено дієздатних осіб, а також дітей, яким призначено опікуна або піклувальника).

Для призначення допомоги внутрішньо переміщена особа або уповноважена особа подає заяву про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за формою згідно з додатком 1 (далі - заява). Така заява подається структурному підрозділу з питань соціального захисту населення районної, районної у м. Києві державної (військової) адміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради (далі - орган соціального захисту населення) або уповноваженій особі виконавчого органу сільської, селищної, міської ради чи центру надання адміністративних послуг за місцем обліку внутрішньо переміщеної особи із використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (за технічної можливості) та електронних систем Мінсоцполітики (пункт 4 Порядку №332).

Згідно із пунктом 13-2 Порядку №332, для отримувачів допомоги, які не підпадають під дію пункту 13-1, та які перемістилися (повторно перемістилися) з 1 січня 2022 р. з територій, включених до переліку територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, допомога призначається на другий шестимісячний період на підставі подання заяви на осіб із складу членів сім`ї, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в такій сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент продовження виплати допомоги, не перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення допомоги.

Відповідно до пункту 14 Порядку №332 період, за який враховуються доходи, становить один квартал, що передує місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період, або три місяці, що передують місяцю звернення за допомогою або продовженням виплати допомоги на другий шестимісячний період. Середньомісячний сукупний дохід сім`ї обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою №632.

Відповідно до абзаців 3 та 4 пункту 31 Порядку №332 для призначення/продовження допомоги Мінсоцполітики отримує від Пенсійного фонду України інформацію про доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також інформацію про працевлаштування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Порядок інформаційної взаємодії між Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики, структура та формат інформації, що передається, визначаються в договорі інформаційної взаємодії.

Для призначення/продовження допомоги Мінсоцполітики отримує від ДПС інформацію про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном.

Пунктом 4 Порядку №632 передбачено, що до середньомісячного сукупного доходу враховуються такі доходи:

заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб;

грошове забезпечення військовослужбовців;

пенсія, щомісячне довічне грошове утримання суддів у відставці;

стипендія, у тому числі із сумою її індексації, нарахованої відповідно до закону (крім соціальної стипендії, яка надається дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа);

соціальні виплати, які призначаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення);

допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування;

грошові перекази, отримані із-за кордону;

дивіденди від цінних паперів;

інші доходи, відомості про які отримано від ДПС і Пенсійного фонду України, а також задекларовані особою доходи, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення.

Відповідно до пункту 8 Порядку №632 до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, не враховуються отримані ними у період безпосередньої участі у зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, передбачені законодавством для працівників правоохоронних органів, військовослужбовців і працівників Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, МВС, Національної поліції, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, інших військових формувань, утворених відповідно до закону.

Отже, до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ, не враховуються отримані ними у період безпосередньої участі у зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, передбачені законодавством для військовослужбовців.

Як встановлено судом, позивач 30.04.2024 звернулася до відповідача2 із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

До вказаної заяви додала довідку військової частини НОМЕР_4 від 22.04.2024 №317 про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, виданої сержанту ОСОБА_4 .

Як вбачається з вказаної Довідки, старший сержант ОСОБА_4 , зокрема в період з 12.09.2023 по 13.10.2023, з 04.11.2023 по 21.11.2023 брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (а.с. 54).

Згідно розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї за період з жовтня по грудень 2023 року сукупний дохід сім`ї позивача кількістю 4-х осіб складає 120204,92 грн., сукупний середньомісячний дохід сім`ї - 40068,31 грн., середньомісячний дохід члена сім`ї - 10017,08 грн. У тому числі: дохід позивача у період з жовтня по грудень 2023 року становить 2580,00 грн; дохід її чоловіка ОСОБА_4 у період з жовтня по грудень 2023 року становить 117624,92 грн.

При цьому, при здійсненні відповідного розрахунку не враховано дохід чоловіка ОСОБА_4 за жовтень 2023 у розмірі 95738,10 грн та листопад 2023 року у розмірі 87609,07 грн, оскільки періоди з 01.10.2023 по 13.10.2023 та з 04.11.2023 по 21.11.2023 указані у довідці військової частини НОМЕР_4 від 22.04.2024 №317.

Водночас, доказів того, що у грудні 2023 року чоловік позивача брав безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації матеріали адміністративної справи не містять.

Також, суд зазначає, що долучена позивачем довідка Військової частини НОМЕР_4 від 01.11.2024 №1093 про грошове забезпечення ОСОБА_4 в період з 01.12.2023 по 31.03.2024 не підтверджує період його участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації протягом грудня 2023.

Згідно довідки Військової частини НОМЕР_4 від 01.11.2024 №1093 про грошове забезпечення ОСОБА_4 в період з 01.12.2023 по 31.03.2024 вбчається, що він у грудні 2023 році отримував грошове забезпечення, до якого включено додаткову винагороду згідно постанови від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

З цього приводу суд зауважує, що отримання додаткової грошової винагороди згідно Постанови №168 особою за відповідний період не є безумовною обставиною, з якою положення пункту 8 Постанови №332 пов`язують наявність відповідної пільги, оскільки має бути належним чином підтверджена саме участь особи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України у відповідний період. Тобто, самого лише отримання виплат згідно Постанови №168 недостатньо для висновку про безпосередню участь особи у відповідних заходах.

Разом з цим суд наголошує на тому, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України). Принцип законності в Україні належить до переліку конституційних. Частина 2 статті 6, частина 2 статті 19, пункт 12 частини 1 статті 92 Конституції України передбачають, що органи державної влади та місцевого самоврядування діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією й законами України. Це означає, що виключно законом визначаються повноваження, організація та порядок діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування. Ці органи діють у відповідності до режиму, за яким їм дозволено тільки те, що передбачено законом.

Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 10.10.2024 у справі №340/4709/23.

Правомірність оскаржуваних дій, рішень, бездіяльності суб`єкта владних повноважень, суд оцінює на момент їх вчинення.

Аналогічний правовий висновок міститься у постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 23.07.2021 у справі №826/17810/18.

Тобто, для висновку про протиправність дій відповідача та наявність підстав для задоволення позову необхідним є встановлення того, що відповідач саме станом на дату прийняття спірної відмови мав підстави для призначення позивачу допомоги, однак протиправно не призначив її.

Судом констатовано, що навіть в ході судового розгляду відсутні докази на підтвердження наявності правових підстав для призначення позивачу відповідної допомоги.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що оскільки середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім`ї позивача перевищував чотири прожиткових мінімуми для осіб, які втратили працездатність (9444,00 грн), відповідач правомірно відмовив у призначенні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам сім`ї позивача, а тому правові підстави для задоволення заявленого позову відсутні.

Відповідно до статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 , яка діє в інтересах малолітніх ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , до Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради, Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 29 січня 2025 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_5 , АДРЕСА_2 ) ;

Відповідач1 - Управління соціального захисту населення Фортечного району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (вулиця Академіка Корольова, будинок 11, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25030);

Відповідач2 - Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради (код ЄДРПОУ 43947572, вулиця Архітектора Паученка, 41/26, місто Кропивницький, Кіровоградська область).

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2025
Оприлюднено31.01.2025
Номер документу124776438
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб

Судовий реєстр по справі —340/6862/24

Рішення від 29.01.2025

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

М.Я. САВОНЮК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні