Рішення
від 25.10.2024 по справі 400/1242/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2024 р. № 400/1242/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "С-ФУД", пров. Мирний, 23, с. Мішково-Погорілове, Миколаївський р-н,Миколаївська обл., 57214, до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 02.11.2023 № 00102390410, рішення від 18.01.2024 № 1433/6/99-00-06-03-01-06,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «С-ФУД» (далі Товариство або позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

визнати протиправним та скасувати прийняте 02.11.2023 Головним управлінням ДПС у Миколаївській області (далі Управління або відповідач 1) податкове повідомлення-рішення № 00102390410;

визнати протиправним та скасувати рішення № 1433/6/99-00-06-03-01-06, що було прийняте 18.01.2024 Державною податковою службою України (далі ДПС або відповідач 2) за скаргою Товариства.

На обґрунтування позовних вимог Товариство, зокрема, вказало, що Управління прийняло спірне рішення всупереч пункту 521 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Управління позов не визнало, у відзиві (арк. 71-75) зазначило про доведеність факту порушення позивачем вимог Податкового кодексу України та про обґрунтованість застосування штрафних санкцій.

ДПС позов не визнала, у відзиві (арк. 82-85), зокрема, вказала, що «… оскаржуване рішення ДПС України про результати розгляду скарги саме по собі не є юридично значеним для Позивача, оскільки не має безпосереднього впливу на суб`єктивні права та обов`язки останнього шляхом позбавлення його можливості реалізувати належне йому право або шляхом покладення на нього будь-якого обов`язку, а відтак, безпосередньо не порушує права та інтереси позивача …».

Правом подати відповіді на відзиви Товариство не скористалося.

В судовому засіданні представник Товариства вимоги адміністративного позову підтримала, представник відповідачів просила у задоволенні позову відмовити.

Як встановлено судом, у жовтні 2023 року посадові особи Управління провели камеральну перевірку Товариства «… щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН … за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2022 року та січень 2023 року …», результати якої оформили актом від 05.10.2023 № 9382/14-29-04-10-09/43153686 (далі Акт, арк. 25-29).

У висновках Акта вказано: «За результатами перевірки встановлено, що на порушення пункту 201.10 статті 201 розділу V та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України ТОВ «С-ФУД» несвоєчасно подано на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 278 171,47 грн., у тому числі:

-до 15 календарних днів на суму ПДВ 53 364,46 грн.;

-від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 28 846,04 грн.;

-від 31до 60 календарних днів на суму ПДВ 20 558,88 грн.;

-від 61 до 365 календарних днів на суму ПДВ 175 402,09 грн.

Відповідальність платника, передбачена пунктом 1201.1 статті 1201 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України …».

Докази подання Товариством заперечень до Акта у справі відсутні.

В судовому засіданні представник Товариства вказала, що заперечень щодо викладених в Акті фактичних обставин не має.

02.11.2023 Управління, з посиланням на висновки Акта, на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, пункту 1201.1 статті 1201 з урахуванням вимог абзацу третього пункту 69.1 статті 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, прийняло податкове повідомлення-рішення № 00102390410 (далі Рішення, арк. 14, 132-137) наклало на Товариство штраф у загальній сумі 118 332,13 грн.

Позивач заперечень проти розрахунку суми штрафу не висловив.

Відповідно до пункту 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;

податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;

податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;

податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.

Згідно з розрахунком до Рішення, Управління, відповідно до кількості днів, на які було порушено граничний строк, передбачений статтею 201 Податкового кодексу України, застосувало штрафні санкції у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість (41 податкова накладна), 20 відсотків суми податку на додану вартість (10 податкових накладних), 30 відсотків суми податку на додану вартість (14 податкових накладних), 40 відсотків суми податку на додану вартість (81 податкова накладна).

Також були застосовані штрафні санкції у розмірі 2 відсотків обсягу постачання (112 податкових накладних із сумою ПДВ « 0» грн).

Як вказано вище, позивач фактичні обставини, що викладені в Акті не заперечив.

27.05.2022 набрав чинності Закон України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон № 2260).

У третьому абзаці підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції Закону № 2260) вказано, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Жодного доказу на підтвердження неможливості своєчасного виконання Товариством податкових обов`язків (як підстави для звільнення від відповідальності, визначеної Податковим кодексом України) до позову не додано.

Згідно з Актом, щодо податкових накладних, які були складені Товариством в період з 01.02.2022 до 23.05.2022 (до дня набрання чинності Законом № 2260), граничним строком для реєстрації Управління визначило 15.07.2022, що відповідає вказаній вище норми (позиції 1-46 у таблиці Акта).

За іншими податковими накладними кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної в ЄРПН Управління визначило на підставі пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу). Суд встановив, що штрафні санкції у листопаді 2023 року Управління застосувало у розмірах, передбачених чинною на той час статтею 1201 Податкового кодексу України.

Доводи Товариства про те, що штраф було накладено в порушення пункту 521 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, суд відхилив.

Згідно з останнім абзацом підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (в редакції Закону № 2260), у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Таким чином, з 27.05.2022 встановлена у березні 2020 року норма (пункт 521 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, яка звільняла від штрафних санкцій, у тому числі санкцій, передбачених статтею 1201 Податкового кодексу України, не мала застосовуватися.

На підставі викладеного суд встановив, що Управління прийняло Рішення відповідно до норм Податкового кодексу України, тому возовні вимоги про визнання протиправним та скасування Рішення задоволенню не підлягають.

З урахуванням висновків суду щодо правомірності Рішення, а також з огляду на те, що рішення ДПС про результати розгляду скарги не порушує прав та інтересів позивача (за захистом яких він звернувся до суду), суд визнав безпідставними позовні вимоги до ДПС.

Судові витрати (сплачена позивачем сума судового збору), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "С-ФУД" (пров. Мирний, 23,с. Мішково-Погорілове, Миколаївський р-н, Миколаївська обл., 57214, ідентифікаційний код: 43153686) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, ідентифікаційний код: 44104027), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код: 43005393) відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2024
Оприлюднено30.10.2024
Номер документу122608974
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —400/1242/24

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Бульба Н.О.

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні