Cправа № 127/33285/24
Провадження № 1-кс/127/14373/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
Іменем України
09 жовтня 2024 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участі:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
слідчого ОСОБА_4 ,
підозрюваних ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ,
ОСОБА_7 , ОСОБА_8 ,
ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ,
захисників ОСОБА_11 , ОСОБА_12 ,
ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, клопотання слідчого слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_17 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні № 42023022420000128 внесеного до ЄРДР 17.08.2023, за підозрами ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, за фіксації судового розгляду за допомогою технічних засобів, -
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького міського суду Вінницької області надійшло вищевказане клопотання слідчого слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_17 , про продовження строку досудового розслідування в кримінальному провадженні № 42023022420000128 внесеного до ЄРДР 17.08.2023, за підозрами ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Клопотання слідчого мотивовано наступним: Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.
Частиною 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені принципи за якими здійснюється державна закупівля. Одним з таких принципів є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
З 19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - постанова № 1178, Особливості), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Пунктом 13 постанови № 1178 встановлено широкий перелік випадків, коли придбання замовником товарів, робіт і послуг може здійснюватися без застосування ЕСЗ, шляхом укладання прямих договорів, з подальшим розміщенням в ЕСЗ відповідних звітів про такі договори, а також інформації про внесення змін до договорів. Це стосується випадків, передбачених Законом для застосування переговорної процедури закупівлі, а також окремих закупівель для забезпечення невідкладних потреб, таких як заходів із мобілізації та цивільного захисту, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів, для забезпечення функціонування об`єктів критичної інфраструктури тощо. Також до виключень віднесено закупівлю інформації, яка належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, а також якщо замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення тощо.
Досудовим розслідуванням установлено, що в реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на створення організованої групи з метою розтрати коштів Квартирно-експлуатаційних відділів Збройних Сил України, та підбираючи її учасників, ОСОБА_8 при невстановлених під час досудового розслідування обставинах та невстановлений під час досудового розслідування час, але не пізніше березня 2023 року, запропонував своїм знайомим ОСОБА_9 та ОСОБА_10 створити товариство з обмеженою відповідальністю, за допомогою якого зайнятись реалізацією ліжок армійських двох`ярусних на користь Квартирно-експлуатаційних відділів Збройних Сил України за ціною, що є значно вищою за середньо ринкову з метою отримання надприбутків шляхом укладення прямих неконкурентних договорів, на що ОСОБА_9 та ОСОБА_10 надали свою згоду.
Всім учасникам даної групи було доведено план спільної злочинної діяльності, розподілені ролі і функції, направлені на успішне виконання спільного плану та досягнення злочинної мети. Також всім співучасникам групи були доведені загальні правила поведінки, обумовлені конспірацією злочинної діяльності.
Дії та функцій ОСОБА_9 та ОСОБА_10 були заздалегідь розподілені та контролювались ОСОБА_8 , що проявлялось у наданні вказівки ОСОБА_10 створити, очолити ТОВ «КМГ Груп» та виступати підписантом документів зі сторони ТОВ «КМГ Груп», а ОСОБА_9 , як директору ТОВ «Лофт індастрі Україна», надати фіктивну цінову пропозицію щодо вартості ліжка армійського двох`ярусного на адресу КЕВ м. Вінниця від імені зазначеного товариства.
В подальшому ОСОБА_10 з метою реалізації розробленого злочинного плану 21.03.2023 створено ТОВ «КМГ Груп» (код ЄДРПОУ 45088572) з основним видом діяльності «Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі».
Розуміючи, що реалізація вказаного плану є довготривалим процесом, який потребує ретельної підготовки та залучення сторонніх осіб, в тому числі працівників КЕВ м. Вінниця, ОСОБА_8 вирішив залучити до складу організованої групи в якості співорганізатора начальника КЕВ м. Вінниця ОСОБА_6 , який в свою чергу залучив до злочинних дій службових осіб КЕВ м. Вінниця ОСОБА_7 , ОСОБА_5 та ОСОБА_18 .
Дії та функцій ОСОБА_5 , ОСОБА_18 та ОСОБА_7 були заздалегідь розподілені та контролювались ОСОБА_6 , що проявлялось у наданні вказівки ОСОБА_7 , як уповноваженій особі з питань проведення державних закупівель, підготувати документи, необхідні для підписання із ТОВ «КМГ Груп» прямого неконкурентного договору (без використання електронної системи публічних закупівель) на придбання ліжок армійських, а головному бухгалтеру КЕВ м. Вінниця ОСОБА_5 та економісту КЕВ м. Вінниця ОСОБА_18 сформувати та затвердити вартість закупівлі однієї одиниці продукції (ліжок армійських) по ціні, запропонованій ТОВ «КМГ Груп», що є значно вищою за середньо ринкову.
Після чого при невстановлених під час досудового розслідування обставинах та невстановлений під час досудового розслідування час, але не пізніше липня 2023 року ОСОБА_8 досягнув домовленостей з начальником КЕВ м. Вінниця ОСОБА_6 щодо укладання прямої неконкурентної угоди на реалізацію за завищеними цінами ліжок армійських двоярусних шляхом сприяння у визначенні вартості предмета закупівлі через надання комерційних пропозиції від підконтрольних суб`єктів господарювання, серед яких буде ТОВ «КМГ Груп» з найнижчою ціновою пропозицією.
25.07.2023 ОСОБА_8 , дотримуючись розробленого плану, для належного оформлення документів, необхідних КЕВ м. Вінниця, що стануть підставою для підписання саме прямого господарського договору на поставку ліжок армійських двох`ярусних, надіслав економісту КЕВ м. Вінниця ОСОБА_18 технічні вимоги на ліжка, розроблені ТОВ «КМГ Груп», та три комерційних пропозиції щодо вартості ліжок армійських двох`ярусних від підконтрольних суб`єктів господарювання, а саме: ТОВ «Бетонроформ», ТОВ «Лофт індастрі Україна» та ТОВ «КМГ Груп» з найнижчою ціновою пропозицією ТОВ «КМГ Груп».
В подальшому, 28.07.2023 ОСОБА_6 як начальником КЕВ м. Вінниця та ОСОБА_10 як директором ТОВ «КМГ Груп» всупереч вимог ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 13 постанови КМУ від 11.10.2022 №1178 підписано прямий неконкурентний договір № 6114 купівлі-продажу товарів на закупівлю ліжок армійських двоярусних, що розроблений ОСОБА_7 , за договірною ціною, сформованою ОСОБА_5 та ОСОБА_18 , у сумі 5600 грн за ліжко без ПДВ у кількості 2000 штук на загальну суму 11 200 000 грн без ПДВ.
Водночас, відповідно висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 ринкова вартість без ПДВ одного ліжка армійського 2-х ярусного, яке відповідає технічним умовам (характеристикам) відповідно до договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023, станом на 28.07.2023 складала 3455,57 грн.
У цей же час, згідно висновку судово-економічної експертизи № 18/5 від 12.01.2024 матеріальна шкода (збитки) Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця Міністерства оборони України внаслідок закупівлі «ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ» у ТОВ «КМГ Груп» в межах договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 з урахуванням ринкової вартості вищезазначеного товару, визначеної у висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023, документально підтверджується на загальну суму 4 288 860 грн без ПДВ, яка більше ніж у шістсот разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.
ОСОБА_8 крім створення організованої злочинної групи, як організатор планував, координував і спрямовував зусилля інших учасників групи по вчиненню злочину.
ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , діючи як співвиконавці злочину, відповідно до вказівок ОСОБА_8 , безпосередньо приймали участь у вчиненні злочину, здійснювали готування та підписання документів, необхідних для укладення договору купівлі-продажу ліжок саме за завищеною вартістю.
Стійкість організованої групи ОСОБА_8 забезпечував за рахунок її стабільного складу, єдиних для всіх правил поведінки, планування злочинної діяльності та чіткого розподілу функцій учасників.
Постановою керівника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_19 від 17.04.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до трьох місяців, тобто до 20.05.2024 включно.
Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 16.05.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до п`яти місяців, тобто до 20.07.2024 включно.
Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 11.07.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до шести місяців, тобто до 20.08.2024 включно.
Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 14.08.2024 строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до восьми місяців, тобто до 20.10.2024 включно.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_6 , кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_7 , кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 , кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_8 , кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_9 , кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Кримінальне правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_10 кваліфіковано за: ч. 5 ст. 191 КК України розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій організованою групою, в умовах воєнного стану та в особливо великому розмірі.
Вина підозрюваних у вчиненні зазначеного вище кримінального правопорушення підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме:
рапортом про кримінальне правопорушення від 16.08.2023;
висновком судово-товарознавчої експертизи від 06.12.2023, відповідно до якого ринкова вартість без ПДВ одного ліжка армійського 2-х ярусного, яке відповідає технічним умовам (характеристикам) відповідно до договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 станом на 28.07.2023 складала 3455,57 грн.;
висновком судово-економічної експертизи від 12.01.2024 відповідно до якого матеріальна шкода (збитки) документально підтверджується Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця Міністерства оборони України внаслідок закупівлі «ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ» у ТОВ «КМГ Груп» в межах договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 з урахуванням ринкової вартості вищезазначеного товару визначеної у висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 на загальну суму 4 288 860 грн без ПДВ;
висновком судово-почеркознавчої експертизи від 09.04.2024 відповідно до якого підтверджено автентичність підписів, а також зафіксованого рукописного тексту, на виявлених та вилучених у КЕВ м. Вінниця службових документах пов`язаних з укладанням договорів на закупівлю ліжок армійських ОСОБА_6 , ОСОБА_20 , ОСОБА_5 , ОСОБА_18 та ОСОБА_7 ;
висновком судово-почеркознавчої експертизи від 22.04.2024 відповідно до якого підтверджено автентичність підписів, а також зафіксованого рукописного тексту, на виявлених та вилучених у КЕВ м. Вінниця службових документах пов`язаних з укладанням договорів на закупівлю ліжок армійських ОСОБА_6 , ОСОБА_20 , ОСОБА_5 , ОСОБА_18 та ОСОБА_7 ;
протоколом обшуку приміщення КЕВ м. Вінниця від 20.02.2024 у ході якого виявлено та вилучено: оригінальні примірники договорів, додатки до них, листи службових переписок (із відповідними резолюціями), запити до підприємств, установ та організацій, мобільні телефони, накладні, платіжні доручення, наряди, положення, службові обов`язки, відповідні акти, технічні умови, чорнові записи, SSD-накопичувачі, розпорядження Центрального управління інженерно-інфраструктурного забезпечення Міністерства оборони України тощо;
висновком судово психологічної експертизи ОСОБА_6 від 17.06.2024 відповідно до якого поради ОСОБА_20 та ОСОБА_5 озвучені на службовій нараді, вплинули на прийняття рішення ОСОБА_6 щодо необхідності укладення прямого договору саме з ТОВ «КМГ Груп»;
висновком судово технічної експертизи документів відповідно до якої відтиски печаток, що знаходяться в службових документах КЕВ м. Вінниця пов`язаних з укладанням договорів на закупівлю ліжок армійських належать саме КЕВ м. Вінниця;
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених в ПрАТ «Київстар» від 02.05.2024 (трафіки абонентських з`єднань);
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених в ТОВ «лайфселл» від 02.05.2024 (трафіки абонентських з`єднань);
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених в ПАТ «ВФ Україна» від 19.06.2024 (трафіки абонентських з`єднань);
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених в ПрАТ «Київстар» від 19.06.2024 (трафіки абонентських з`єднань);
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених в ТОВ «лайфселл» від 19.06.2024 (трафіки абонентських з`єднань);
аналітичною довідкою про опрацювання номерної інформації, отриманої від операторів мобільного зв`язку від 15.07.2024;
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених 21.06.2024 в АТ «КБ ПриватБанк», які містять відомості про рух коштів по банківському рахунку ТОВ «КМГ Груп» та інших суб`єктів господарської діяльності, що мають значення для встановлення істини під час розслідування кримінального провадження;
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених 13.06.2024 в АТ «Ощадбанк», які містять відомості про рух коштів по банківському рахунку ТОВ «КМГ Груп» та інших суб`єктів господарської діяльності, що мають значення для встановлення істини під час розслідування кримінального провадження;
протоколом тимчасового доступу до документів вилучених 31.05.2024 в Головному управлінні Державної казначейської служби у Вінницькій області, а саме: виписки щодо руху коштів по всіх реєстраційних рахунках ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімками від 09.07.2024 проведеного з ОСОБА_18 , відповідно до якого остання впізнала ОСОБА_8 , як особу що приїжджала в КЕВ м. Вінниця напередодні укладення договору щодо закупівлі ліжок армійських;
протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімками від 09.07.2024 проведеного з ОСОБА_18 , відповідно до якого остання впізнала ОСОБА_9 , як особу що приїжджала в КЕВ м. Вінниця напередодні укладення договору щодо закупівлі ліжок армійських;
протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімками від 09.07.2024 проведеного з ОСОБА_21 , відповідно до якого остання впізнала ОСОБА_9 , як особу що приїжджала в КЕВ м. Вінниця напередодні укладення договору щодо закупівлі ліжок армійських;
протоколом пред`явлення для впізнання за фотознімками від 09.07.2024 проведеного з ОСОБА_21 , відповідно до якого остання впізнала ОСОБА_8 , як особу що приїжджала в КЕВ м. Вінниця напередодні укладення договору щодо закупівлі ліжок армійських;
висновком аналітичного дослідження №25/02-32-08-00-13/08320218 від 10.06.2024 ГУ ДПС у Вінницькій області та висновками за довідкою Управління Північного офісу у Вінницькій області від 17.06.2024, відповідно до яких встановлено необґрунтоване перерахування бюджетних коштів Загального фонду Державного бюджету в сумі 4 288 860 грн в результаті завищення вартості предмету закупівлі «двоярусних армійських ліжок», придбаних за прямим господарським договором № 6114 від 28.07.2023 року у ТОВ «КМГ ГРУП» у невідповідності з вимогами п.10. п.п.4. п.13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт, послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»;
протоколами проведення негласних слідчих (розшукових) дій;
висновком судово лінгвістичної семантико-текстуальноїекспертизи від 16.08.2024, що проводитиметься за результатами негласних слідчих розшукових дій відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_5 ;
висновком судово психологічної експертизи ОСОБА_18 від 28.08.2024 відповідно до якого підтверджено, що саме за вказівками ОСОБА_5 та ОСОБА_7 нею готувались документи для укладання прямого договору саме з ТОВ «КМГ Груп»;
висновком судово-економічної експертизи Херсонського відділення ОНДІСЕ від 23.09.2024, яким підтверджено довідку Управління Північного офісу у Вінницькій області відповідно до якої встановлено необґрунтоване перерахування бюджетних коштів Загального фонду Державного бюджету в сумі 4 288 860 гри. в результаті завищення вартості предмету закупівлі «двоярусних армійських ліжок», придбаних за прямим господарським договором № 6114 від 28.07.2023 року у ТОВ «КМГ ГРУП» у невідповідності з вимогами п. 10 п. п. 4 п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт, послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» з вини начальника КЕВ м.Вінниця ОСОБА_6 та уповноваженої особи ОСОБА_7 ;
протоколом огляду відеореєстратора від 09.09.2024, що вилучений в офісному приміщенні ТОВ «КМГ Груп», на якому зафіксовано, що ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 систематично відвідують офісне приміщення ТОВ «КМГ Груп»;
показами свідків та іншими матеріалами кримінального провадження в сукупності.
Восьмимісячний строк досудового розслідування у зазначеному кримінальному провадженні закінчується 20.10.2024, однак закінчити досудове розслідування у визначений термін неможливо, у зв`язку з тим, що з метою забезпечення повного, всебічного та неупередженого розслідування та подальшого судового розгляду, у кримінальному провадженні необхідно виконати слідчі та процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, зокрема необхідно:
приєднати до матеріалів кримінального провадження висновок товарознавчої експертизи, яка призначена 19.06.2024 з метою дослідження якості поставлених ліжок у відповідності до їх заявлених технічних умов та вимогам Міністерства оборони України. Вказана експертиза на даний час перебуває на виконанні в Вінницькому відділенні Київського НДІСЕ. Орієнтований строк завершення проведення експертизи жовтень 2024 року.;
приєднати до матеріалів кримінального провадження матеріали виконаного доручення УКР ГУНП у Вінницькій області, щодо допитів командирів військових частин надавали подяки та рекомендації в яких ТОВ «КМГ Груп» та ТОВ «Лофт Індасті Україна» рекомендується іншим компаніям, як постачальника ліжок армійських двох`ярусних;
провести на підставі постанови прокурора від 13.09.2024 тимчасовий доступ до документів ГУ ДПС у м. Києві щодо ТОВ «КМГ Груп» та ТОВ «Лофт Індастрі Україна», відомості з реєстру податкових накладних з 24.02.2022 по теперішній час; відомості про рахунки, відкриті в банківських (фінансових) установах (в тому числі закордонних) з 24.02.2022 по теперішній час; податкові декларації з податку на додану вартість, а також додатки № 1 до декларацій з ПДВ за період з 24.02.2022 по теперішній час;
приєднати до матеріалів кримінального провадження податкове дослідження фінансової діяльності ТОВ «КМГ Груп», що проводиться ГУ ДПС у м. Києві з метою встановлення наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 209 КК України і за результатами нього призначити перевірку фінансових операції ТОВ «КМГ Груп», що проводитиметься у Державній службі фінансового моніторингу України;
повідомити зміну підозри та повідомити про нову підозру ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 із конкретним розподілом ролей кожного, які встановлені у ході досудового розслідування та підтверджені зібраними доказами;
вирішити питання щодо наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 КК України, у діях заступника начальника КЕВ м. Вінниця - головного інженера майора ОСОБА_20 , із урахуванням отриманих доказів, а також щодо наявності у окремих підозрюваних складу правопорушення, передбаченого ст. 366 КК України;
призначити та провести судову лінгвістичну експертизу щодо наявних переписок між службовими особами ТОВ КМГ ГРУП та ТОВ ЛОФТ ІНДАСТРІ Україна та КЕВ м. Вінниця;
виконати інші слідчі та процесуальні дії, у яких виникне потреба при проведенні досудового розслідування;
повідомити підозрюваних про завершення досудового розслідування та надати сторонам кримінального провадження доступ для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування, а також скласти обвинувальний акт, реєстр матеріалів досудового розслідування.
Викладені у клопотанні слідчі та процесуальні дії, виконання яких планується, дозволять у повному обсязі встановити обставини вчинення підозрюваними кримінального правопорушення, які матимуть значення для судового розгляду, оскільки їх проведення дозволить повно та неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, надати їм належну правову оцінку, кваліфікувати дії підозрюваного, та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Найкоротшим строком, необхідним для виконання вищевказаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій у даному кримінальному провадженні є строк, не менше одного місяця.
З урахуванням об`єктивних причин, слідчі та процесуальні дії, виконання яких заплановано в подальшому, не могли бути здійснені та завершені раніше, оскільки у зв`язку з значною кількістю свідків у кримінальному провадженні необхідно додатковий час для їх допиту, окрім цього завчасно призначена судово-товарознавча експертиза та дослідження фінансової діяльності ТОВ «КМГ Груп», що проводиться ГУ ДПС у м. Києві, є досить об`ємними й строк їх виконання потребує значного часу.
Враховуючи викладене та зважаючи на неможливість закінчення досудового розслідування у кримінальному провадженні у строк до 20.10.2024 з викладених вище мотивів, враховуючи виняткову складність даного кримінального провадження, у якому розслідуються обставини вчинення кримінальних правопорушень виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування до дев`яти місяців.
Відповідно до ч. 3 ст. 294 КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у п. 4 ч. 3 ст. 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених п.п. 2 та 3 ч. 4 ст. 219 цього Кодексу - до дванадцяти місяців слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим із Генеральним прокурором
чи його заступниками.
Частиною 4 ст. 294 КПК України передбачено, що строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до дванадцяти місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок виняткової складності провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 295-1 КПК України, у випадках, передбачених ст. 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що до клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст. 36, 40, 110, 219, 294, 295-1
КПК України, слідчий просив слідчого суддю клопотання задовольнити.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав та просив слідчого суддю продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженню ще на один місяць, оскільки виконати слідчі дії у встановлений строк не представляється за можливе.
Підозрювані та їх захисники в судовому засіданні заперечили проти клопотання слідчого, просили суд в задоволенні клопотання відмовити, оскільки підозра необгрунтована та підстави для продовження строку досудового розслідування відсутні.
Слідчий суддя, вислухавши учасників судового розгляду, дослідивши та проаналізувавши матеріали клопотання, дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи наведене, судовий розгляд клопотання здійснювався за фіксації судового процесу технічними засобами.
Строк досудового розслідування обчислюється з моменту повідомлення особі про підозру до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності, клопотанням про закриття кримінального провадження або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження (ч.1 ст. 219 КПК України).
З дня повідомлення особі про підозру досудове розслідування повинно бути закінчене протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину (п.4 ч.3 ст. 219 КПК України).
Відповідно до ч. 4 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:
1) одного місяця з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;
2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;
3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до пунктів 2 та 3 частини 3 статті 294 КПК України якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у п. 4 ч. 3 статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу:
1) до трьох місяців - керівником окружної прокуратури, керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступником Генерального прокурора;
2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора;
3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим із Генеральним прокурором чи його заступниками.
Строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження (ч.4 ст. 294 КПК України).
На даний час завершити досудове розслідування не представляється можливим, оскільки органу досудового розслідування необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, а також експертиз, які є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального правопорушення.
Крім того, слідчим та прокурором було доведено те, що вказані дії не могли бути виконанні в строк передбачений ст. 219 КПК України, оскільки органами досудового розслідування станом на час звернення до суду не проведено усіх слідчих дій без проведення яких неможливо належним чином дослідити обставини кримінального правопорушення, надати належну кваліфікацію, дослідити наявні всі докази у їх сукупності та надати їм відповідну правову оцінку.
Щодо заперечень сторони захисту з посиланням на долучені в судовому засіданні докази, слідчий суддя вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно доч.1,2,6ст.22КПК Україникримінальне провадженняздійснюється наоснові змагальності,що передбачаєсамостійне обстоюваннястороною обвинуваченняі стороноюзахисту їхніхправових позицій,прав,свобод ізаконних інтересівзасобами,передбаченими цимКодексом. Сторони кримінального провадження мають рівні права на збирання та подання до суду речей, документів, інших доказів, клопотань, скарг, а також на реалізацію інших процесуальних прав, передбачених цим Кодексом. Суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість, створює необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків.
В судовому засіданні як стороною обвинувачення, так і стороною захисту відстоювалися свої правові позиції, з посиланням на докази, щодо обгрунтованості та, відповідно, необгурунтованості повідомленої підозри, а також, відповідно, наявності та відсутності, у зв`язку із цим, підстав для продовження строку досудового розслідування. З цього приводу, слідчий суддя приходить до висновку, що оцінка доказів як сторони захисту, так і сторони обвинувачення, в своїй сукупності з точки зору належності та допустимості є передчасним. В даному випадку з`ясовуються обставини складності провадження, що зумовлюють продовження строку досудового розслідування.
З огляду на вищевикладене, враховуючи ступінь тяжкості та складності злочину, слідчий суддя вважає за доцільне клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженню.
На підставі наведеного, керуючись ст. 294, 295 1 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого слідчого управління Головного управління національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_17 задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженні № 42023022420000128 внесеного до ЄРДР 17.08.2023, за підозрами ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, до 9 (дев`яти) місяців, тобто до 20 листопада 2024 року.
Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Вінницького міського суду
Вінницької області ОСОБА_22
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 30.10.2024 |
Номер документу | 122614732 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гуменюк К. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні