Рішення
від 25.10.2024 по справі 320/48693/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2024 року м. Київ № 320/48693/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ»доДержавного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу»провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

23 жовтня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (позивач/ ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ») звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (відповідач/замовник/ ДП «ДОТ»), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» з встановлення вимог викладених п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а;

- зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» внести зміни до умов Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а шляхом виключення вимоги викладеної в п.п. 4 п. 1 Розділу III Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюдненого за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а;

- визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» з встановлення вимог викладених п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а;

- зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» внести зміни до умов Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а шляхом виключення вимоги викладеної в п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюдненого за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає наступне.

Замовником 18.10.2024 за ідентифікаторами № UA-2024-10-18-014061-а та № UA-2024-10-18-014051-а оприлюднено Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди за процедурою.

На переконання позивача, вказані Оголошення містять дискримінаційні вимоги та є такими, що напряму порушують права та законні інтереси ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ», зокрема, відповідно до п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, Державний замовник визначив, що серед інших документів, що надаються переможцем запиту пропозицій, учасник подає Гарантійний лист за наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо, що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1. державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 № 98/08-24-ХП».

Як вказує позивач, між позивачем та відповідачем було укладено Державний контракт (договір) про закупівлю № 94/07-24-ХП від 17.07.2024 р., згідно інформації розміщеної в системі Прозоро, кваліфікаційний відбір до рамкової угоди пройшли дев`ять кандидатів - юридичних осіб, що є учасниками рамкової угоди та можуть подати свої цінові пропозиції та прийняти участь в аукціоні. Проте, враховуючи, що державні контракти, перелік яких визначено в формі гарантійного листа згідно п.п. 4 п. 1 Розділу III Оголошень є двосторонніми (однією із сторін виступає - ДОТ), то фактично зазначена умова про надання гарантій згідно гарантійного листа за встановленою формою стосується лише двох з дев`яти учасників, які і є стороною зазначених в Оголошеннях контрактів.

За твердженнями позивача, сім учасників рамкової угоди, які не є сторонами державних контрактів від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 № 98/08-24-ХП (номера яких зазначені в Оголошеннях), апріорі не можуть мати і штрафних санкцій за цими контрактами. При цьому, кожен з допущених учасників має діючі або завершені державні контракти з відповідачем, проте до них вимоги щодо надання гарантій за цими контрактами не висунуті. Отже, на думку позивача, вимоги щодо надання гарантій про відсутність санкцій висунуті лише до двох із дев`яти учасників рамкової угоди є дискримінаційними.

Згідно із протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена судді Жуковій Є.О. 23.10.2024 о 11 год. 44 хв.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.10.2023 відкрито провадження в адміністративній справі. Суд ухвалив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін з урахуванням особливостей розгляду даної категорії справ, передбачених ст. ст. 268, 269, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено судове засідання на 24 жовтня 2024 року о 13:00.

24 жовтня 2024 року через систему «Електронний суд» представником Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» подано відзив на позов.

У відзиві відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує з підстав їх необґрунтованості.

Відповідач зазначає, з метою впровадження страхового (дублюючого механізму) у випадку необхідності термінової заміни діючого постачальника комплектів продуктів харчування за діючим Державний контракт (договір) про закупівлю, ДП «ДОТ» в системі електронних закупівель було оприлюднено оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди за предметом «Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах» (далі Закупівля) (ІД UA-F-2024-07-11-000003).

Разом з інформацією про відбір оприлюднено Тендерну документацію для проведення кваліфікованого відбору кандидатів до рамкової угоди. Пунктом 3 Тендерної документації встановлені підстави для відхилення пропозиції учасника, який визначений переможцем запиту пропозиції, зокрема, визначено, що Державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозицій, що призвели до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору). Дане положення передбачене пунктом 88 Особливостей 1275, а тому, встановивши в тендерній документації зазначену вимогу, ДП «ДОТ» не порушив вимог законодавства щодо публічних закупівель та не прописав дискримінаційних вимог.

Як вказує відповідач, для забезпечення потреби комплектами продуктів харчування за Каталогом продуктів на 3 та 4 квартал 2024 року на території Донецької області, було укладено Договір від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП між ДП «ДОТ» та ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ», за результатом проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-04-010770-a). Проте, у рамках виконання Договору позивач неодноразово порушував умови Договору, що підтверджується складеними військовими частинами Актами про порушення договірних зобов`язань, в тому числі до військової частини НОМЕР_1 здійснено поставку консервованої продукції (консерва «Свинина тушкована» виробництва ТОВ «Ментеріка», дата виготовлення 10.08.2023), з невідповідними документами (документами, які анульовані). Враховуючи систематичне порушення позивачем умов Договору, ДП «ДОТ» керуючись статтями 235 і 237 Господарського кодексу України та своїм правом передбаченим пунктом 7.7 Договору до позивача було застосовано оперативно-господарські санкції, у вигляді: зупинення виконання Замовником своїх обов`язків за Договором у частині розміщення замовлень на поставку Товарів з 14.10.2024 (на період споживання 11.4.); відмови від встановлення на майбутнє будь-яких господарських відносин строком на 1 (один) рік. Повідомлення про застосування оперативно-господарських санкцій за державним контрактом (договором) про закупівлю № 94/07-24-XП від 17.07.2024 було надіслано ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» 16.10.2024.

Відповідач акцентує, що у зв`язку із застосуванням до позивача оперативно-господарської санкції, а саме, зупинення виконання замовником своїх обов`язків за Договором у частині розміщення замовлень на поставку Товарів з 14.10.2024 та відмови від встановлення на майбутнє будь-яких господарських відносин строком на 1 (один) рік, виникла необхідність здійснення термінової закупівлі з метою заміни постачальника ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ». При проведенні кваліфікаційного відбору в Розділі ІІІ Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що серед інших документів, що надаються переможцем запиту пропозицій, учасник надає Гарантійний лист за наведеною формою, що до нього не були застосовані оперативно-господодарські санкції відповідно до пункту 7.7.1 Державного контракту.

Станом на день оголошення, позивачу було направлено повідомлення від 16.10.2024 про застосування оперативно-господарської санкції, а тому, скориставшись своєю дискрецією відповідач передбачив обов`язок надати гарантійний лист щодо незастосування оперативно-господарських санкцій.

При цьому, ДП «ДОТ» наголошує, що відповідач, як замовник наділений правом дискреції на встановлення вимог до предмета закупівлі, зокрема щодо включення до Оголошення вимоги надання гарантійного листа. Враховуючи викладене, ДП «ДОТ» було оприлюднено запит пропозицій за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової за діючою рамковою угодою по Донецькій області за предметом «Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2024 рік)» (ІД UA-2024-10-18-014061-a) із включенням відповідного критерію.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов. Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Учасниками справи заявлені клопотання про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Після надання пояснень учасниками справи у відкритому судовому засіданні та дослідження матеріалів справи, враховуючи подання всіма учасниками справи відповідних клопотань, протокольною ухвалою суду від 24.10.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, вирішено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

11 липня 2024 року Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» як замовником на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором №UA-F-2024-07-11-000003 оприлюднено інформацію про відбір кандидатів до рамкової угоди, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

Як вбачається з відомостей з офіційного веб-сайту Prozorro заявку Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» допущено для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.

18 жовтня 2024 року Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» оприлюднено Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди за ідентифікатором UA-2024-10-18-014061-a. Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2024 рік).

Поряд з цим, 18 жовтня 2024 року Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» оприлюднено Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди за ідентифікатором UA-2024-10-18-014051-a. Назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2024 рік).

Розділ ІІІ вказаних Оголошень містить Вимоги до переможця запиту пропозицій.

Підпунктом 4 пункту 1 Вимоги до переможця Розділу ІІІ Оголошень встановлено, переможцем запиту пропозицій надаються: Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

Позивач, вважаючи, що вказаний пункт Оголошень містить дискримінаційні вимоги та є таким, що напряму порушує права та законні інтереси позивача, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначає Закон України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 №808-IX (далі - Закон №808-IX), метою якого є визначення правових засад для забезпечення матеріально-технічних і наукових потреб сектору безпеки і оборони держави шляхом ефективного та прозорого здійснення оборонних закупівель із дотриманням заходів захисту національних інтересів, створення конкурентного середовища, запобігання корупції у сфері оборонних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції, а також ефективного та прозорого планування, реалізації і контролю за здійсненням оборонних закупівель.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про обороні закупівлі» визначено, що цей Закон застосовується за умови, що:

- вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, до визначених цим Законом державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;

- закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Стаття 7 Закону України «Про обороні закупівлі» встановлює, що державний замовник здійснює планування оборонних закупівель, на підставі чого:

формує пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями відповідно до державних програм та надсилає їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель у встановлений зазначеним органом строк;

складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, вносить зміни до них. Ці плани та зміни до них попередньо погоджуються з комітетом Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки;

організовує та здійснює закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

подає звіти про результати здійснення закупівель, укладання та виконання державних контрактів (договорів) головному органу у сфері планування оборонних закупівель, у визначений ним строк;

укладає договори про закупівлю та державні контракти (договори), у тому числі за імпортом;

забезпечує оплату відповідно до умов державних контрактів (договорів), у тому числі попередню оплату (авансування);

надає виконавцям державних контрактів (договорів) технічну специфікацію;

організовує випробування (державні, міжвідомчі, визначальні відомчі та інші випробування державного замовника, а у разі необхідності - сертифікацію) зразків озброєння, військової та спеціальної техніки, приймає їх на озброєння (використання), постачання, допускає до експлуатації;

бере участь у випробуваннях макетних, дослідних та серійних зразків (комплексів, систем) озброєння, військової та спеціальної техніки, матеріалів і комплектуючих виробів;

здійснює оцінювання наданої учасником відбору інформації щодо вартості життєвого циклу товарів оборонного призначення;

проводить оцінювання відповідності та визначає способи гарантування відповідності товарів, робіт і послуг оборонного призначення встановленим вимогам державного замовника;

проводить ідентифікацію та аналіз ризиків щодо товарів, робіт і послуг оборонного призначення та учасників відбору, а також безпосередньо або через закупівельну організацію подає запити на здійснення державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення у визначеному ним порядку;

здійснює контроль якості товарів, робіт і послуг у разі встановлення їх відповідності вимогам законодавства та умовам державних контрактів (договорів) - забезпечує їх приймання;

затверджує технічну документацію на виробництво товарів оборонного призначення, замовником яких він є;

здійснює облік результатів науково-технічної діяльності, отриманих під час здійснення оборонних закупівель за рахунок або із залученням коштів державного бюджету;

здійснює ідентифікацію предметів закупівлі та готує вихідні дані для їх кодифікації;

звітує перед спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики про укладення державних контрактів (договорів), результати їх виконання, використання бюджетних коштів;

здійснює перегляд ціни державного контракту (договору) за обґрунтованими пропозиціями виконавців у разі істотних змін фінансово-економічних та технічних умов виконання такого контракту (договору);

має право уповноважувати та в установленому законодавством порядку надавати відповідні довіреності суб`єкту господарювання, який належить до сфери його управління і якому надане право здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за імпортом, укладати державні контракти (договори) за імпортом виключно для забезпечення власних потреб;

веде реєстр конструкторської документації на озброєння, військову та спеціальну техніку, державним замовником яких він є;

здійснює міжнародне співробітництво у сфері оборонних закупівель;

взаємодіє з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері оборонних закупівель;

здійснює контроль витрат виконавця державного контракту (договору) у разі закупівлі у єдиного виконавця.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Так, пунктом 8 Особливостей встановлено державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:

1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);

2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України Про публічні закупівлі, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;

3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);

4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.

Згідно із пунктами 50-55 Особливостей закупівля товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), із застосуванням рамкової угоди може здійснюватись державними замовниками, визначеними підпунктом 7 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666; 2023 р., № 50, ст. 2800), - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 1 лютого 2024 р. № 122, в порядку, передбаченому цими особливостями.

Рамкова угода - це конкурентний спосіб здійснення закупівель товарів, робіт, послуг, який передбачає укладення державного контракту (договору) за результатами закупівель відповідно до пункту 75 цих особливостей, проведених державним замовником серед кандидатів, включених до такої рамкової угоди після кваліфікаційного відбору.

У значенні цих особливостей кандидатом є фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, що подала заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.

Предмет закупівлі рамкової угоди визначається державним замовником за показниками від третього до восьмого знака Єдиного закупівельного словника, затвердженого в установленому законодавством порядку.

У разі оголошення рамкової угоди державний замовник може визначити конкретний перелік товарів, робіт, послуг, що будуть закуповуватись із застосуванням рамкової угоди, або визначити загальну категорію товару (товарів), робіт, послуги (послуг) в межах предмета закупівлі.

Рамкова угода створюється державним замовником шляхом проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди та подальшого здійснення державним замовником закупівлі відповідно до пункту 75 цих особливостей лише серед кандидатів, включених до рамкової угоди.

Строк дії рамкової угоди не може бути менш як один рік та не може перевищувати двох років.

Згідно із п.57 Особливостей Рамкова угода припиняється державним замовником у разі відміни ним кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди або у разі припинення чи скасування воєнного стану, або електронною системою закупівель автоматично у разі закінчення строку дії рамкової угоди.

У разі припинення рамкової угоди державний замовник не може проводити закупівлі з використанням рамкової угоди.

Пунктами 58 - 59 Особливостей встановлено для створення рамкової угоди державний замовник в електронній системі закупівель проводить кваліфікаційний відбір кандидатів до рамкової угоди серед кандидатів, що подали заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.

Державний замовник забезпечує вільний доступ усіх кандидатів до інформації про закупівлю шляхом розміщення оголошення в електронній системі закупівель про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди.

Відповідно до п. 60 Особливостей Оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди повинно містити таку інформацію:

1) найменування, у тому числі скорочене (за наявності), місцезнаходження та ідентифікаційний код державного замовника згідно з ЄДРПОУ, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником та найменування товару (послуги, робіт)/конкретний перелік товарів, робіт та/або послуг, що будуть закуповуватись із застосуванням рамкової угоди, або назва категорії предмета закупівлі із зазначенням коду згідно з Єдиним закупівельним словником, назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі (за наявності);

3) строк дії рамкової угоди;

4) строк подання заявок на включення до рамкової угоди, що не може становити менше 15 днів від дати оприлюднення оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди. У разі неподання кандидатом заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди в установлений в оголошенні строк така заявка може подаватися протягом строку дії рамкової угоди з урахуванням вимог пункту 63 цих особливостей.

Згідно п. 61 Особливостей разом з оголошенням про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник оприлюднює тендерну документацію, в якій повинна міститись така інформація:

1) інструкція з підготовки заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди;

2) орієнтовні кількість/обсяг та місце (адміністративно-територіальна одиниця) поставки товару (товарів), надання послуги (послуг), виконання робіт (у разі потреби). Кількість товару (товарів), обсяг виконання робіт або надання послуги (послуг) розраховуються державним замовником приблизно та не потребують обґрунтування;

3) очікувана вартість предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі розраховується державним замовником приблизно та є орієнтовною;

4) один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України Про публічні закупівлі, підстави для відмови в участі у закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та інформація про спосіб підтвердження відповідності кандидатів установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.

Державний замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель через методи електронної інтеграції електронних сервісів з електронною системою закупівель.

Якщо кандидат має намір залучити спроможності інших фізичних осіб та/або суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості державного контракту (договору) у разі закупівлі робіт або послуги (послуг), для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону України Про публічні закупівлі (у разі застосування таких критеріїв до кандидата) кандидат надає підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, на кожного залученого субпідрядника/співвиконавця;

5) прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності), посада та адреса електронної пошти однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з кандидатами;

6) інформація про перелік формальних помилок, затверджений наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 710. Формальними вважаються помилки, що пов`язані з оформленням заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди та не впливають на зміст такої заявки. Допущення кандидатами формальних помилок не є підставою для відхилення їх заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди;

7) орієнтовні строки та/або графіки поставки товару (товарів), надання послуги (послуги), виконання робіт (за наявності);

8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися документи.

Тендерна документація може містити інші вимоги, передбачені частинами третьою і четвертою статті 22 Закону України Про публічні закупівлі.

Тендерна документація не може містити обмеження щодо кількості кандидатів, які допускаються до кваліфікаційного відбору до рамкової угоди.

Тендерна документація може містити вимоги щодо застосування забезпечення виконання державного контракту (договору), що укладається за результатами закупівель, передбачених пунктом 75 цих особливостей. Умови застосування забезпечення виконання державного контракту (договору) визначаються відповідно до статті 27 Закону України Про публічні закупівлі.

У разі коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник визначає конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися з використанням такої рамкової угоди, державний замовник додатково в тендерній документації визначає технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), та порядок їх підтвердження кандидатом під час подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, а також проект державного контракту (договору), що буде укладатися з переможцем запиту пропозиції за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової угоди. Всі істотні умови державного контракту (договору), крім тих, що не можна визначити на момент оголошення про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди, повинні бути визначені у проекті договору про закупівлю, що є частиною тендерної документації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених статтею 23 та частиною четвертою статті 5 Закону України Про публічні закупівлі (пункт 62 Особливостей).

Згідно із пунктом 64 Особливостей під час проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди кандидати подають через електронну систему закупівель заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, що містять інформацію та документи, що підтверджують відповідність кандидата кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України Про публічні закупівлі та відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі, встановлених підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та відповідність іншим вимогам державного замовника до кандидата, визначеним у тендерній документації.

Кандидат підтверджує відсутність підстав, зазначених у пункті 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, які підтверджуються державним замовником самостійно в електронній системі закупівель за результатами розгляду заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди.

У разі коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору до рамкової угоди державний замовник визначив конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися в рамках рамкової угоди відповідно до пункту 62 цих особливостей, кандидат додатково надає інформацію та документи, визначені тендерною документацією, на підтвердження відповідності встановленим технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, в тому числі технічної специфікації.

Пунктом 66 Особливостей встановлено Державний замовник розглядає заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди на відповідність кандидата вимогам кваліфікаційних критеріїв, на відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі, встановлених підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, та на відповідність іншим вимогам, визначеним у тендерній документації.

Згідно із пунктом 69 Особливостей Державний замовник відхиляє заявку для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:

1) кандидат: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (критерію), установленим (установленому) тендерною документацією, та/або наявні підстави для відмови в участі у закупівлі, встановлені підпунктами 1-12 пункту 47 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178;

зазначив у заявці для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди недостовірну інформацію, що є суттєвою для включення кандидата до рамкової угоди, яку державним замовником виявлено під час розгляду;

є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім випадку, якщо він проживає на території України на законних підставах), юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має активи, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА, або пропонує в заявці для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь;

2) заявка для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди кандидата:

не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, визначеним у тендерній документації (у разі встановлення);

не відповідає встановленим тендерною документацією вимогам до кандидата, встановленим відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України Про публічні закупівлі;

викладена іншою мовою, ніж мова, що вимагається тендерною документацією.

Поряд з вказаним, пунктом 74 Особливостей встановлено, Закупівлі з використанням рамкової угоди здійснюються державним замовником, що провів кваліфікаційний відбір до рамкової угоди, якщо виконуються такі умови:

1) кількість кандидатів, включених до рамкової угоди, становить не менш як три;

2) розглянуті всі заявки для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, подані до завершення строку подання заявок для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, визначеного державним замовником в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди.

Відповідно до п. 75 Особливостей Закупівля з використанням рамкової угоди здійснюється шляхом проведення відкритих торгів у порядку, визначеному особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, з урахуванням цих особливостей (далі - тендер) або шляхом оголошення запиту пропозицій за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової угоди (далі - запит пропозицій), у разі, коли в оголошенні про проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди державний замовник визначає конкретний перелік товарів, робіт чи послуг, що будуть закуповуватися в рамках рамкової угоди.

Кандидат, включений до рамкової угоди, має право одночасно подавати пропозиції щодо кількох тендерів/запитів пропозицій, що оголошені державним замовником в межах єдиної рамкової угоди, в тому числі у разі поділу на лоти, але не більш як одну пропозицію на кожен тендер/запит пропозиції або лот, у разі поділу предмета закупівлі на лоти.

У разі проведення тендеру державний замовник розміщує інформацію відповідно до вимог статті 21 Закону України Про публічні закупівлі, при цьому в електронній системі закупівель не оприлюднюється для загального доступу інформація про місце поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт та строк поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт.

Державний замовник у разі оголошення тендеру або запиту пропозицій застосовує Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням цих особливостей (пункт 76).

Пунктами 77 - 79 Особливостей встановлено у разі проведення в рамках рамкової угоди тендеру або запиту пропозицій серед кандидатів, включених до рамкової угоди, державний замовник не встановлює до кандидатів, включених до рамкової угоди, кваліфікаційні вимоги, визначені статтею 16 Закону України Про публічні закупівлі.

Мінімальний строк подання тендерних пропозицій у разі оголошення тендеру серед кандидатів, включених до рамкової угоди, не повинен бути менш як сім календарних днів.

Запит пропозицій здійснюється з використанням електронного аукціону через електронну систему закупівель

У разі коли під час проведення запиту пропозицій свою пропозицію відповідно до вимог, установлених у запиті, подав лише один учасник, електронний аукціон не застосовується, державний замовник визначає такого учасника переможцем запиту пропозицій, після чого електронна система закупівель оприлюднює повідомлення про намір укласти державний контракт (договір) (пункт 80 Особливостей ).

Згідно із пунктом 81 Особливостей Для проведення запиту пропозицій кандидатам, які включені до рамкової угоди, надсилається запит пропозицій. Такий запит пропозицій подається у формі повідомлення через електронну систему закупівель та повинен містити:

1) найменування та місцезнаходження державного замовника, що здійснює запит пропозиції;

2) назву предмета закупівлі;

3) кількість товарів чи кількість (обсяг) наданих послуг/виконаних робіт;

4) місце поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт;

5) строк поставки товарів чи надання послуг, виконання робіт;

6) одиницю виміру товарів або послуг, робіт (аналогічна одиниці виміру, зазначеній у рамковій угоді);

7) очікувану вартість предмета закупівлі запиту пропозиції;

8) кінцевий строк подання пропозицій та строк їх дії;

9) дані про забезпечення виконання державного контракту (договору) (якщо це передбачено умовами рамкової угоди);

10) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону;

11) інформацію про перелік документів переможця, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пункту 87 цих особливостей.

Запит пропозицій оприлюднюється в електронній системі закупівель для загального доступу, крім інформації, визначеної підпунктами 4 і 5 цього пункту.

У разі коли розміщення/оприлюднення в електронній системі закупівель під час кваліфікаційного відбору та/або тендеру, та/або запиту пропозиції інформації про місцезнаходження державного замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено законодавством та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці державного замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), така інформація може зазначатися як найменування населеного пункту місцезнаходження державного замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або найменування населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Згідно із пунктами 82-85 Особливостей під час проведення запиту пропозицій учасники подають свої пропозиції відповідно до вимог, установлених у запиті пропозицій.

До участі в електронному аукціоні допускаються пропозиції всіх учасників (кандидатів), які кваліфіковані до рамкової угоди та подали пропозиції на запит пропозицій.

Кінцевий строк подання пропозицій на запит пропозиції не може бути менш як три дні з дня розміщення запиту пропозицій в електронній системі закупівель.

Електронною системою закупівель автоматично призначається час проведення електронного аукціону.

Відповідно до пункту 86 Особливостей після проведення електронного аукціону державний замовник визначає переможцем того учасника, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, та розміщує повідомлення про намір укласти державний контракт (договір). Строк визначення переможця не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня закінчення аукціону.

Як встановлено судом, що не заперечується учасниками справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» допущено для участі у кваліфікаційному відборі кандидатів до рамкової угоди, відповідно оприлюдненої 11 липня 2024 року Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» як замовником на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором №UA-F-2024-07-11-000003 інформації про відбір кандидатів до рамкової угоди, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

В подальшому, а саме 18 жовтня 2024 року, замовником - Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» опубліковані Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди №UA-2024-10-18-014061-a та №UA-2024-10-18-014051-a.

Підпунктом 4 пункту 1 Вимоги до переможця Розділу ІІІ вказаних Оголошень встановлено, переможцем запиту пропозицій надаються: Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

Предметом оскарження в межах спірних правовідносин є вимоги, викладені в умовах Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди №UA-2024-10-18-014061-a та №UA-2024-10-18-014051, оголошених Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», які на переконання позивача, є дискримінаційними.

Надаючи правову оцінку таким аргументам позивача, суд враховує, відповідно до пункту 3 частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

У постанові Верховного Суду від 28 листопада 2022 року у справі № 826/6029/18 викладено правовий висновок, відповідно до якого у контексті вимог частини другої статті 2 КАС України нормативне обґрунтування прийнятого рішення та його співвідношення з фактичними обставинами не є формальною вимогою, оскільки суд має перевірити чи діяв суб`єкт владних повноважень, у тому числі (…) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

У цій справі Суд також вважає за необхідне звернути увагу на практику Європейського суду з прав людини (наприклад, рішення у справі «Suominen v. Finland», заява № 37801/97, пункт 36), відповідно до якої орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень; принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень полягає у тому, щоб рішенням було прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення..

Отже, критеріями обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень є: 1) логічність та структурованість викладення мотивів, що стали підставою для прийняття відповідного рішення; 2) пов`язаність наведених мотивів з конкретно наведеними нормами права, що становлять правову основу такого рішення; 3) наявність правової оцінки фактичних обставин справи (поданих документів, інших доказів), врахування яких є обов`язковим у силу вимог закону під час прийняття відповідного рішення; 4) відповідність висновків, викладених у такому рішенні, фактичним обставинам справи; 5) відсутність немотивованих висновків та висновків, які не ґрунтуються на нормах права.

В той же час, варто зазначити, що юрисдикційно адміністративний суд в ході розгляду адміністративних справ не наділений повноваженнями надавати правову оцінку чинним господарським правочинам укладеним різними суб`єктами господарювання.

Отже, керуючись завданнями та основними засадами (принципами) адміністративного судочинства, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд приходить до наступних висновків.

Згідно статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» від 06.09.2012 № 5207-VI (далі - Закон №5207-VI) дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.

Непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.

Статтею 2 Закону № 5207-VI визначено, що законодавство України ґрунтується на принципі недискримінації, що передбачає незалежно від певних ознак: 1) забезпечення рівності прав і свобод осіб та/або груп осіб; 2) забезпечення рівності перед законом осіб та/або груп осіб; 3) повагу до гідності кожної людини; 4) забезпечення рівних можливостей осіб та/або груп осіб.

Так, Законом України «Про оборонні закупівлі» визначені принципи здійснення оборонних закупівель, серед яких, запобігання корупції, зловживанням та дискримінації.

Статтею 3 вказаного Закону встановлено, що вітчизняні та іноземні учасники закупівель усіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях на рівних умовах, крім випадків, визначених частиною четвертою статті 11 цього Закону, та якщо до них не застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у них оборонних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції".

Державні замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників закупівель.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до вимог ч. 2 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Таким чином, одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про оборонні закупівлі», є принцип недискримінації учасників. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенціальних учасників закупівлі.

Отже, належним обґрунтуванням принципу недискримінації учасників є забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі.

Так, пунктом 88 Особливостей встановлено, державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору).

Отже, законодавцем надано замовнику безумовне право для відхилення пропозиції учасника, який не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції.

Вказане знайшло своє відображення і у оприлюдненій Тендерній документації для проведення кваліфікованого відбору кандидатів до рамкової угоди UA-F-2024-07-11-000003.

Так, в пункті 3 розділу IV Тендерної документації для проведення кваліфікаційного відбору кандидатів до рамкової угоди за предметом закупівлі: «ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах)» зазначено «Державний замовник має право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору)».

Натомість, вже в Оголошеннях про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди за ідентифікатором UA-2024-10-18-014061-a та UA-2024-10-18-014051-a у пп. 4 пункту 1 Вимоги до переможця Розділу ІІІ Оголошень замовник встановлює, що серед інших документів, переможцем запиту пропозицій надаються: Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 №98/08-24-ХП.».

Аналіз змісту вказаної форми гарантійного листа, у редакції викладеній в Оголошеннях про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди за ідентифікатором UA-2024-10-18-014061-a та UA-2024-10-18-014051-a, вказує, що замовником визначено умову для переможця запиту, яка прямо передбачена пунктом 88 Особливостей (застосування санкції у вигляді штрафів за укладеними державними контрактами), одночасно вказавши і додаткову умову для переможця запиту, а саме відсутність застосування оперативно-господарських санкцій згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 №98/08-24-ХП, обмеживши наявність таких санкцій виключно в межах двох контрактів (договорів).

Судом встановлено, сторонами не заперечується, вказані Оголошення про проведення запиту пропозицій опубліковані в межах закупівлі шляхом застосування рамкової угоди, до участі в якій допущено позивача.

На поставлене питання головуючого судді у судовому засіданні, представник відповідача підтвердив, що в межах рамкової угоди допущено дев`ять учасників, в тому числі і позивач.

Отже, в межах проведення електронного аукціону за даними Оголошеннями можуть брати участь дев`ять допущених учасників до рамкової угоди.

Представник відповідача також підтвердив, що умови Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди застосовуються до майбутнього переможця, визначеного серед всіх учасників рамкової угоди. Після проведення електронного аукціону державний замовник визначає переможцем того учасника, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, та розміщує повідомлення про намір укласти державний контракт (договір).

Судом встановлено, державний контракт (договір) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, посилання на який міститься у формі гарантійного листа, укладений між ДП «ДОТ» та ТОВ «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» (позивачем), за результатом проведення спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-04-010770-a).

Поряд з вказаним, реагуючи на твердження представника позивача щодо наявності укладених державних контрактів з іншими учасниками рамкової угоди, а також відповідаючи на питання головуючого у справі щодо наявності укладених державних контрактів у інших учасників рамкової угоди, представник відповідача не заперечив, що окрім позивача, інші учасники рамкової угоди також мають державні контракти з відповідачем, зазначивши, що точною інформацією щодо дат, номерів зазначених контрактів, їх кількості, наразі не володіє, проте стверджувати про відсутність таких контрактів достеменно не має можливості.

Також, відповідаючи на питання головуючого у справі щодо того, чому в тексті гарантійного листа відповідачем було зазначено саме державний контракт (договір) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, відповідач зазначив, що саме в межах виконання цього контракту позивачу було направлено повідомлення про застосування оперативно господарських санкцій, надавши копію відповідного повідомлення для долучення до матеріалів справи.

При цьому, відповідаючи на питання головуючого у справі щодо наявності факту застосування оперативно господарських санкцій до інших учасників рамкової угоди, представник відповідача зазначив, що не володіє такою інформацією.

З`ясовуючи наявність чи відсутність факту дискримінаційного характеру наведеного вище тексту гарантійного листа у вказаних вище Оголошеннях, судом також задавалися відповідні питання як представнику позивача, так і представнику відповідача щодо укладання будь яких контрактів аналогічного змісту між позивачем та відповідачем, а також застосування оперативно господарських санкцій до позивача в межах раніше укладених контрактів, на що представником позивача було повідомлено про укладання контрактів аналогічного змісту між позивачем та відповідачем починаючи з 2022 року та відсутність застосування оперативно господарських санкцій до позивача в межах раніше укладених контрактів, а представником відповідача було зазначено, що такою інформацією останній не володіє.

Натомість, здійснивши посилання у гарантійному листі на державні контракти (договори) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ, які є двосторонніми, встановлюють коло прав та обов`язків виключно сторін таких контрактів, представник відповідача ані у відзиві, ані у судовому засіданні, не зміг підтвердити, в якій спосіб інші учасники аукціону ( які не є сторонами за контрактами від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 №98/08-24-ХП) повинні гарантувати відсутність оперативно - господарських санкцій згідно укладених державних контрактів (договорів).

Таким чином, судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що фактично така форма гарантійного листа направлена на обмежене коло учасників, а саме виключно на сторін за державними контрактами (договорами) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХП, від 12.08.2024 №98/08-24-ХП, отже, передбачає створення нерівних умов для одних учасників, в порівнянні з іншим.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у справі № 640/4699/19 у постанові від 12.08.2021 вказав, що надмірно деталізована вимога є дискримінаційною. У цій справі предметом було вирішення щодо наявності чи відсутності дискримінаційних вимог, встановлених замовником, що полягали у надмірній конкретизації обсягів виконаних робіт. У цій ситуації суд став на сторону учасника процедури та зазначив про те, що замовник безпідставно встановив вимогу щодо конкретизації обсягів наданих послуг, оскільки встановлення такої вимоги автоматично відхиляє тих учасників, які не мають таких обсягів виконаних робіт, проте повністю відповідають іншим вимогам тендерної документації, що зумовлює штучне обмеження конкуренції та призводить до дискримінації.

Суд вказує на імперативні приписи ч. 5 ст. 242 КАС України, якими передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Варто зазначити, суд не заперечує самої можливості встановлення обов`язковості надання переможцем гарантійного листа, з метою прояву належної обачності та мінімізації ризиків невиконання державних договорів, а дискримінаційний характер такої форми гарантійного листа вбачає саме в редакції цього листа із визначеним в ній вичерпним переліком контрактів.

При цьому, замовнику надано невід`ємне право відхилити пропозицію учасника у разі, коли переможець запиту пропозицій не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого державного контракту (договору).

Згідно Особливостей, вказане право не встановлене у залежність від надання чи ненадання подібних гарантійних листів, має диспозитивний характер та покладається на замовника.

Щодо посилань ДП «ДОТ» на те, що відповідач, як замовник має дискрецію у встановленні критеріїв до учасників та предмету закупівлі згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», саме тому було оприлюднено запит пропозицій за кваліфікаційним відбором серед кандидатів, включених до рамкової за діючою рамковою угодою по Донецькій області за предметом «Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2024 рік)» (ІД UA-2024-10-18-014061-a) із включенням відповідного критерію, суд зазначає наступне.

Суд погоджується з тим, що законодавством передбачено право замовника самостійно визначати у тендерній документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників процедури закупівлі, разом з тим, у будь-якому випадку, встановлені замовником критерії не повинні суперечити вимогам Закону, Особливостей та порушувати принципу запобігання зловживанням та дискримінації.

Отже, зазначене у своїй сукупності вказує на протиправність дій Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» з встановлення вимог викладених п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а та вимог викладених п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а в частині редакції форми гарантійного листа: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

Щодо позовних вимог зобов`язального характеру про виключення вказаних пунктів з Оголошень, суд зазначає наступне.

Метою адміністративного судочинства у силу приписів ч.1 ст. 2 КАС України є ефективний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Ця мета перекликається зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція). Відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб правового захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Європейський Суд з прав людини у своїх численних рішеннях сформував сталу практику оцінки ефективності засобу юридичного захисту. Засіб юридичного захисту, якого вимагає стаття 13 Конвенції, має бути «ефективним» як з практичної, так і з правової точки зору, тобто таким, що запобігає стверджуваному порушенню чи його повторенню в подальшому, або забезпечує адекватне відшкодування за те чи інше порушення, яке вже відбулося. Навіть якщо якийсь окремий засіб юридичного захисту сам по собі не задовольняє вимоги статті 13 Конвенції, задоволення її вимог може забезпечуватися за допомогою сукупності засобів юридичного захисту, передбачених національним законодавством. Засіб юридичного захисту має бути «ефективним» у теорії права та на практиці.

При оцінці ефективності необхідно враховувати не тільки формальні засоби правового захисту, а й загальний правовий і політичний контекст, в якому вони діють, й особисті обставини заявника. Отже, ефективність засобу захисту оцінюється не абстрактно, а з урахуванням обставин конкретної справи та ситуації, в якій опинився позивач після порушення.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах. Ефективний спосіб захисту має бути таким, що відповідає змісту порушеного права, та таким, що забезпечує реальне поновлення прав особи, за захистом яких вона звернулася до суду, відповідно до вимог законодавства.

Адміністративний суд здійснює правосуддя у порядку, встановленому процесуальним законом, і не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного владними суб`єктами, та вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права.

Суд зазначає, що «ефективний засіб правового захисту» повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату. Ухвалення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав і забезпечення їхньої примусової реалізації, не відповідає положенням Конвенції та, відповідно, завданню адміністративного судочинства.

Водночас, суд враховує, що відповідно до вимог п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів, відтак, суд вважає за доцільне, частково задовольняючи позов, викласти зміст резолютивної частини рішення, з урахуванням специфіки спірних правовідносин, відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України, наступним чином:

- визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" зі встановлення вимог, викладених у п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а, в частині редакції форми гарантійного листа: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

- визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" зі встановлення вимог, викладених у п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а, в частині редакції форми гарантійного листа: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

- зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" вимоги Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а, викладені в п.п. 4 п. 1 Розділу III викласти в наступній редакції: « 4. Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції».

- зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" вимоги Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а, викладені в п.п. 4 п. 1 Розділу III викласти в наступній редакції: « 4. Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції».

- у задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Згідно з частинами першою та третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

З матеріалів справи вбачається, при звернення з даним позовом позивачем сплачений судовий збір в розмірі 12112 грн, в силу приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений суд вий збір підлягає відшкодуванню пропорційно до розміру задоволених позовних вимог в розмірі 9084 грн. на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України Київський окружний адміністративний суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ» задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" зі встановлення вимог, викладених у п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а, в частині редакції форми гарантійного листа: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

3. Визнати протиправними дії Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" зі встановлення вимог, викладених у п.п. 4 п. 1 Розділу III. Оголошень про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а, в частині редакції форми гарантійного листа: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції згідно з пунктом 7.7.1 державного контракту (договору) від 17.07.2024 № 94/07-24-ХІІ, від 12.08.2024 №98/08-24-ХІІ.»

4. Зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" вимоги Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014051-а, викладені в п.п. 4 п. 1 Розділу III викласти в наступній редакції: « 4. Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції».

5. Зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" вимоги Оголошення про проведення запиту пропозицій з використанням рамкової угоди, що оприлюднене за ідентифікатором № UA-2024-10-18-014061-а, викладені в п.п. 4 п. 1 Розділу III викласти в наступній редакції: « 4. Гарантійний лист згідно з наведеною формою: «Ми, (найменування переможця), гарантуємо що станом на дату подання даного листа до нас не було застосовано оперативно-господарські санкції за раніше укладеним державним контрактом (договором) з державним замовником, яким оголошено запит пропозиції».

6. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

7. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу" (код ЄДРПОУ 44830311) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД ГРАНІТ ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 44638778) судові витрати зі сплати судового збору 9084 грн (дев`ять тисяч вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини четвертої статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених цією статтею, можуть бути подані до Шостого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня їх проголошення. У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом двох днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Жукова Є.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2024
Оприлюднено31.10.2024
Номер документу122652480
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/48693/24

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні