Справа № 420/19686/24
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Вікторії ХОМ`ЯКОВОЇ, розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
Національного природного парку "Тузловські лимани"
до Південного офісу Держаудитслужби
про визнання протиправним наказу та визнання протиправними дій, -
ВСТАНОВИВ:
Національний природний парк "Тузловські лимани" (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Південного офісу Держаудитслужби (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати наказ Південного офісу Держаудитслужби від 20 грудня 2023 року № 299 в частині пункту 1.3.5.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, яким було призначено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" (далі - НПП "Тузловські лимани", Парк) за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 ;
- визнати протиправними дії посадових осіб Південного офісу Держаудитслужби щодо включення за власною ініціативою ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024, до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2024 року та зобов`язати Південний офіс Держаудитслужби утриматись від проведення такої ревізії.
Ухвалою від 26.06.2024 відкрито спрощене провадження у справі.
Позивач в позовній заяві зазначає, що відповідно до п. 1.3.5.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю природокористування Південного офісу Держаудитслужби на І-й квартал 2024 року, затвердженого наказом № 299 від 20.12.2023, передбачено, що у березні 2024р. заплановано проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності позивача. Підставою проведення вказаного заходу державного фінансового контролю стало звернення Управління СБУ в Одеській області № 65/5/і/6-2616 від 02.06.2023. Відповідно до додатку 7 Плану, ревізія повинна була відбуватись за період 01.01.2020 по 31.12.2023, а місяцем та роком проведення попереднього заходу державного фінансового контролю зазначено 2020 рік. 14.02.2024 відповідач направив позивачу лист-повідомлення про проведення ревізії № 151507-14/810-2024 від 14.02.2024, в якому повідомив, що ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку, яка була вказана у Плані проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року буде розпочата з 05.03.2024 , при цьому на вимогу позивача не була надана програма ревізії та перелік питань, які зазначені у зверненні правоохоронного органу УСБУ в Одеській області. Перенести початок ревізії у зв`язку з перебуванням в.о.директора парку у відрядженні відповідач не погодився.
Південним офісом Держаудитслужби з 04.09.2023 по 10.11.2023 уже здійснювався збір інформації у межах державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів за період 2020-2022 рр. та І півріччя 2023 року. Таким чином відповідач запланував проведення повторної перевірки за той самий період і при цьому не надав позивачу ні план, ні програму ревізії .
13.03.2024 головні державні аудитори відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування Південного офісу Держаудитслужби прибули на ревізію, надавши лише Програму ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку за 01.01.2020-31.12.2023, копії листа - звернення УСБУ в Одеській області від 02.06.2023 №65/5/і/6-2616 не надано. Програма передбачала перевірку питань, що вже перевірялись під час державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міндовкілля за період 2020-2022 роки та І півріччя 2023 року. Ревізори відмовились вносити запит до Журналу перевірок та журналу відвідувачів Парку. 13.03.2024 посадовими особами Південного офісу Держаудитслужби було складено акт про неможливість проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани".
Позивачем було складено порівняння Плану ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 року та запити, які подавалися при проведенні збору інформації у межах державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міндовкілля за період 2020-2022 р. та І півріччя 2023 р., та встановлено, що питання, які були досліджені в межах держаного фінансового аудиту у вересні-листопаді 2023 року є ідентичними тим, які відповідач включив до програми ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку у березні 2024 року.
У подальшому 07.06.2024 Національним природним парком "Тузловські лимани" отримало лист Південного офісу Держаудитслужби № 151507-14/2417-2024, яким повідомлено про те, що відповідно до пункту 1.2.5.1 Плану проведення заходів державногофінансовогоконтролю Південного офісу Держаудитслужби на II-й квартал 2024 року з 18 червня 2024 року буде розпочато ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024 .
18 червня 2024 року до адміністративної будівлі НПП "Тузловські лимани" прибули Головні державні аудитори відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування Південного офісу Держаудитслужби, які надали власні направлення та Програму ревізії, затв. наказом начальника Південного офісу ДержаудитслужбиИ О. СТАВНІЙЧУКА. Копії зверненні УСБУ в Одеській області № 65/5/і/6-2616 від 02.06.2023 не було надано .
При призначенні ревізії були порушені норми Порядку складання і затвердження планів проведення заходів державного фінансового контролю органів державного фінансового контролю визначається Порядком планування заходів державного фінансового контролю органами державного фінансового контролю, затв. Постановою КМУ України від 08 серпня 2001 року № 955 (далі - Порядок № 955). Проведення ревізії за зверненням правоохоронного органу, а так само включення ревізії об`єкта контролю до плану проведення заходів державного фінансового контролю на наступний плановий період (квартал) можливе лише за наявності рішення суду, постанови чи клопотання слідчого або прокурора або ж наявності у зверненні правоохоронного органу фактів, що свідчать про порушення вимог законів, контроль за дотриманням яких віднесено до компетенції органу державного фінансового контролю та відповідності такого звернення вимогам п. 28 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (Порядку № 550). На думку позивача, Південний офіс Держаудитслужби мав залишити лист УСБУ в Одеській області без виконання із обґрунтуванням неможливості його виконання з тих підстав, що воно не відповідає вимогам Порядку, а також з огляду на те, що воно не містить не те, щоб фактів про порушення бюджетного законодавства чи фінансової дисципліни, а навіть не містить періоду за який необхідно провести ревізію НПП "Тузловські лимани", а отже, вказане звернення не відповідає вимогам, що встановлені п. 28 Постанови № 550 та п. 2.3. Порядку взаємодії між органами державної контрольно- ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затв. наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006№ 346/1025/685/53 , оскільки не містить ні обґрунтування необхідності проведення ревізії, ні переліку питань, на які відповідно до компетенції органів державного фінансового контролю необхідно дати відповідь, ні періоду, за який потрібно перевірити НПП "Тузловські лимани".
Таким чином, зважаючи на викладені вище обставини, включення позивача до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І-й квартал 2024 року на підставі звернення правоохоронного органу, яке не відповідає вимогам законодавства із тих самих питань та за той самий період, який вже був об`єктом державного фінансового аудиту у попередньому плановому періоді є безпідставним, необґрунтованим, суперечить нормам чинного законодавства та принципам встановленим ч. 2 ст. 2 КАС України, зокрема, принципу обґрунтованості (прийняття рішення або ж вчинення дій з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), а також використання повноважень з метою, з якою це повноваження надано.
12.07.2024 до суду надійшов відзив на позовну заяву від відповідача, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Вказує, що відповідно до п. 1.12 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на ІІ квартал 2023 року, Державною аудиторською службою України проводився державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за період 2020-2022 роки та І півріччя 2023 року, в рамках якого Південним офісом проводився збір інформації у Національному природному парку "Тузловські лимани", за наслідками якого аудиторами було складено довідку збору інформації від 23 листопада 2023 року за № 07-16/27-у. При проведені збору інформації представниками відповідача не було виявлено порушень, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних правопорушень, заяви до правоохоронних органів не подавалися.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Збір інформації не є заходом державного фінансового контролю, що спростовує твердження позивача щодо проведення повторного заходу державного фінансового контролю за тий самий період.
Управління Служби безпеки України в Одеській області листом від 02.06.2023 № 65/5/І/6-2616 звернулось до Південного офісу щодо включення до плану державного фінансового контролю аудиту та ревізії НПП "Тузловські лимани". Південний офіс листом від 12.06.2023 № 151507-17/2755-2023 повідомив Управління Служби безпеки України в Одеській області, що наразі відповідно до п. 1.12 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на ІІ квартал 2023 року передбачено проведення державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів за період з 01 січня 2020 р. по 30 березня 2023 р., під час якого передбачено збору інформації в НПП "Тузловські лимани". У разі встановлення під час проведення збору інформації порушень, що призвели до втрат ресурсів, Південним офісом буде ініційовано проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності в НПП "Тузловські лимани" .
Відповідно до пункту 1.3.5.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року заплановано проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023, який затверджено наказом Південного офісу Держаудитслужби від 20.12.2023 № 299 "Про затвердження Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південний офіс Держаудитслужби на І квартал 2024 року" .
Згідно із п. 7 Порядок 955 основними підставами для включення заходів з проведення державного фінансового аудиту та інспектування до планів проведення заходів державного фінансового контролю, зокрема, є звернення правоохоронних органів (підпункт "б" пункту 7 Порядку 955). Відповідно до п. 9 Порядку №955 звернення, пропозиції, ініціативи, передбачені у підпунктах "б", "в", "ґ" пункту 7 цього Порядку, що надійшли після затвердження плану заходів державного фінансового контролю, можуть з урахуванням пункту 7-1 цього Порядку бути враховані під час складання плану заходів державного фінансового контролю на наступні планові періоди. Включення в план ревізії відбулось на наступні планові період (квартали), а не в поточному періоді (кварталі).
Згідно додатку 7 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, зазначено період, що буде перевірятись "01.01.2020 по 31.12.2023", рік проведення попереднього заходу державного фінансового контролю "2020" - час проведення та складання акту ревізії. Попередня ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" була проведена за період з 02.02.2016 по 31.12.2020, за результатами якої складено акт від 27.03.2020 № 07-11/11.
На підставі направлень від 07.03.2024 №№ 106, 107, виданих начальником Південного офісу Держаудитслужби, ревізійною групою у складі головних державних аудиторів відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування Південного офісу Держаудитслужби Усенко Н.І., ОСОБА_1 13.03.2024 здійснено виїзд з м. Одеси до м. Татарбунари для проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023. Прибувши 13.03.2024 об 11 год 30 хв. до Національного природного парку "Тузловські лимани" за адресою: м. Татарбунари, вул. Партизанська, буд. 2, Білгород- Дністровського району Одеської області, аудиторами пред`явлені в.о.директора ОСОБА_2 програма ревізії, направлення встановленого зразка на кожну посадову особу Південного офісу разом із посвідченнями посадових осіб відповідно до п. 11 Порядку №550. Однак в.о. директора ОСОБА_2 відмовлено від підпису на направленнях та недопущено посадових осіб Південного офісу Держаудитслужби до проведення планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023. Зазначені дії, які полягають у перешкоджанні проведенню ревізії, позбавляють орган державного фінансового контролю можливості дослідити відповідні документи фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" з метою виконання повноважень та завдань органу державного фінансового контролю, визначених законодавством.
Керуючись п. 23 Порядку 550 складено акт про неможливість проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023. Відділом поліції № 2 (м. Татарбунари) Білгород-Дністровського районного відділу поліції ГУНП в Одеській області 13.03.2024 прийнято заяву від працівників Південного офісу про кримінальне правопорушення, яку зареєстровано в інформаційно-комунікаційній системі "Інформаційний портал Національної поліції України (журналі єдиного обліку) за № 1065. Листом від 15.03.2024 № 151507-17/1236-2024 Південний офіс Держаудитслужби направив повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України, до Головного управління Національної поліції в Одеській області. Відділ поліції № 2 Білгород-Дністровським районним відділом поліції ГУ НП в Одеській області листом від 01.04.2024 № 63.2/2562 повідомлено Південний офіс, що за результатами розгляду заяви від 01.04.2024, до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 351-1 КК України, та розпочато досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12024168240000027).
Щодо другої позовної вимоги про заборону вчиняти певні дії - проводити заходи державного фінансового контролю, відповідач посилається на те, що Державна аудиторська служба України листом від 28.03.2024 № 000700-18/4179-2024, зобов`язала здійснити повторний вихід до НПП "Тузловські лимани" для проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності. Наказом Південного офісу від 23.04.2024 № 92 включено до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2024 року ревізію фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024. На підставі направлень від 14.06.2024 №№ 301, 302, 303 виданих начальником Південного офісу Держаудитслужби, ревізійною групою у складі головних державних аудиторів відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування Південного офісу Держаудитслужби Мірзаханова О.А., ОСОБА_3 , ОСОБА_1 розпочато ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024. Один примірник направлень на проведення ревізії під підпис надані в.о. директора Національного природного парку "Тузловські лимани" Вихристюк І.М. Звертає увагу суду, що це вже інший захід державного фінансового контролю на підставі іншого пункту плану, іншого періоду (План на ІІ квартал 2024 року) проведення та за іншої ініціативи, який жодним чином не відноситься до першої позовної вимоги (скасування наказу № 299 в частині п. 1.3.5.1 Плану). За таких обставин, оскаржувані дії та прийняття наказу здійснено в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, в зв`язку з чим заявлені позивачем позовні вимоги не належать до задоволення.
21.08.2024 представник позивача надав додаткові пояснення у справі. Зазначає, що лист УСБУ в Одеській області від 02.06.2023за №65/5/і/6-2616 не містив обґрунтування необхідності проведення ревізії, переліку питань, на які відповідно до компетенції органів державного фінансового контролю необхідно дати відповідь та зазначення періоду проведення ревізії об`єкта контролю, до такого звернення не було надано рішення суду із зазначенням відповідної інформації, а відтак таке звернення не могло бути підставою для включення позивача до плану проведення заходів державного фінансового контролю. Згідно пункту 30 Порядку № 550 звернення правоохоронного органу, що не відповідає вимогам визначеним у пунктах 28 і 29 цього порядку підлягає поверненню протягом 10 робочих днів правоохоронному органу для уточнення. Водночас як вбачається з наданого відповідачем листа від 12 червня 2023 року за № 151507-17/2755-2023 всупереч п. 30 Порядку № 550 відповідач не повернув УСБУ в Одеській області лист від 02.06.2023 за № 65/5/і/6-2616.
Справу розглянуто в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи доказами, суд встановив наступне.
Національний природний парк "Тузловські лимани" є територією природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, є бюджетною, неприбутковою, природоохоронною, науково-дослідною установою загальнодержавного значення. НПП віднесено до сфери управління Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.
Управління Служби безпеки України в Одеській області листом від 02.06.2023 № 65/5/і/6-2616 звернулось до Південного офісу Держаудитслужби щодо включення до плану державного фінансового контролю аудиту та ревізії НПП "Тузловські лимани" та перевірки з питань дотримання чинного законодавства службовими особами вказаного підприємства при використанні бюджетних коштів, а також дотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорціональності при проведенні державних закупівель, з посиланням на те, що Управління СБУ на виконання завдань з контррозвідульного захисту об`єктів критичної інфраструктури в бюджетній, соціальній та фінансовій сферах, перевіряються факти можливого порушення чинного законодавства при використанні НПП "Тузловські лимани" бюджетних коштів.
Південний офіс листом від 12.06.2023 № 151507-17/2755-2023 повідомив Управління Служби безпеки України в Одеській області, що наразі відповідно до п. 1.12 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на ІІ квартал 2023 року передбачено проведення державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів за період з 01 січня 2020 р. по 30 березня 2023 р., під час якого передбачено збору інформації в НПП "Тузловські лимани". У разі встановлення під час проведення збору інформації порушень, що призвели до втрат ресурсів, Південним офісом буде ініційовано проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності в НПП "Тузловські лимани" .
Відповідно до п. 1.12 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на ІІ квартал 2023 року, Державною аудиторською службою України проводився державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за період 2020-2022 роки та І півріччя 2023 року, в рамках якого Південним офісом у вересні-листопаді 2023 року проводився збір інформації у Національному природному парку "Тузловські лимани". За наслідками збору інформації у НПП "Тузловські лимани" аудиторами відповідача було складено довідку збору інформації у НПП "Тузловські лимани" від 23 листопада 2023 року за № 07-16/27-у. Вказану довідку відповідач надіслав на адресу НПП "Тузловські лимани" листом від 23.11.2023 № 151507- 14/5280-2023 та до Державної аудиторської служби України листом від 08.12.2023 № 151507-12/5491-2023
Відповідачем включено до Плану проведення заходів державного фінансового контролю природокористування Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, ( п. 1.3.5.1) у березні 2024 року проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності позивача. План затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби № 299 від 20.12.2023. Підставою проведення вказаного заходу державного фінансового контролю зазначено звернення УСБУ в Одеській області № 65/5/і/6-2616 від 02.06.2023. Відповідно до додатку 7 згаданого Плану, ревізія повинна була відбуватись за період 01.01.2020 по 31.12.2023, а місяцем та роком проведення попереднього заходу державного фінансового контролю було зазначено 2020 рік.
14 лютого 2024 року відповідач направив позивачу лист-повідомлення про проведення ревізії № 151507-14/810-2024 , в якому повідомив, що ревізія буде розпочата з 05.03.2024 . На звернення Парку про надання програми ревізії та переліку питань, які зазначені у зверненні правоохоронного органу УСБУ в Одеській області, про перенесення початку ревізії у зв`язку з перебуванням в.о.директора парку у відрядженні, відповідач надав відповідь, в якій повідомив Парк, що проведення контрольного заходу буде розпочато з 13.03.2024, копія програми ревізії буде надана керівнику, просив Парк забезпечити посадових осіб Держаудитслужби всім необхідним для здійснення перевірки (робоче місце, зв`язок, місце для зберігання документів), а також надати до ревізії установчі, фінансові, бухгалтерські (первинні і зведені на паперових носіях) документи, статистичну, фінансову та бюджетну звітність, господарські договори, розпорядчі та інші документи, пов`язані із плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складанням фінансової звітності, призначити посадову особу на період відрядження в.о. директора Парку.
13.03.2024 в адміністративну будівлю НПП "Тузловські лимани" прибули головні державні аудитори відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування ПО ДАС Ніна УСЕНКО та Олена КАРТАКАЙ, надали направлення від 07.03.2024 №№ 106, 107 в.о. директора Парку Ірині ВИХРИСТЮК, також була надана Програма ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку за 01.01.2020-31.12.2023 роки.
В.о. директора ОСОБА_2 відмовлено від підпису на направленнях та недопущено посадових осіб Південного офісу Держаудитслужби до проведення планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023. Свої дії позивач аргументує відсутністю копії листа - звернення УСБУ в Одеській області від 02.06.2023 № 65/5/і/6-2616, на підставі якого і здійснювалась вказана ревізія перевірка, а також тією обставиною, що серед основних питань ревізії, що містились в наданій аудиторами Програмі, були питання, що вже перевірялись під час державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм МІНДОВКІЛЛЯ за період 2020-2022 роки та І півріччя 2023 року. Посадовими особами Південого офісу складений акт про неможливість проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.12.2023.
Відповідач направив позивачу відповідь на лист № 142/01/29-24 від 13.03.2024, в якій повідомив, що відповідно до п. 12 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними органами, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2006 № 550, не передбачено надання інших документів, окрім направлення та програми ревізії .
22.03.2024 листом № 166/01/29-24 позивач надіслав відповідачу заперечення щодо акту, складеного посадовими особами Південного офісу Держаудитслужби, в якому зазначив, що зважаючи на програму ревізії, аудитори планують перевіряти ті ж самі питання, які перевірялись у вересні-листопаді 2023 року. Вичерпний перелік зазначених питань ревізії , повинен міститись у вказаному зверненні УСБУ в Одеській області. Проте, лист № 65/5/і/6- 2616 не було надано для ознайомлення
26.03.2024 Державна аудиторська служби України звернулась з листом № 000700-14/4065-2024 до Міндовкілля, в якому просила вжити невідкладних заходів реагування та сприяти проведенню органом державного фінансового контролю ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку.
Державна аудиторська служба України листом від 28.03.2024 № 000700-18/4179-2024, зобов`язала здійснити повторний вихід до НПП "Тузловські лимани" для проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності, додавши копію листа Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27.03.2024 № 11/11-01/1031-24 "Про сприяння у проведенні ревізії", в якому Департамент природно-заповідного фонду та біорізноманіття Міндовкілля листом від 27.03.2024 № 11/11-01/1024-24 доручив керівництву НПП "Тузловські лимани" вжити заходів щодо сприяння проведенню органом державного фінансового контролю ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності .
Наказом Південного офісу від 23.04.2024 № 92 внесені зміни до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2024 року шляхом доповнення розділу 1 пунктом 1.2.5.1 "Ревізія окремих питань фінансово- господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" та додатком 9 , який передбачає, що період перевірки охоплює 01.01.2020 по 31.05.2024.
На підставі направлень від 14.06.2024 №№ 301, 302, 303 виданих начальником Південного офісу Держаудитслужби, ревізійною групою у складі головних державних аудиторів відділу контролю в аграрній галузі, екології та природокористування Південного офісу Держаудитслужби Мірзаханова О.А., Усенко Н.І., ОСОБА_1 18.06.2024розпочато ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024.
Не погоджуючись із наказом Південного офісу Держаудитслужби від 20 грудня 2023 року № 299 в частині пункту 1.3.5.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, діями посадових осіб Південного офісу Держаудитслужби щодо включення за власною ініціативою ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024 до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2024 року , позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Приписами ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26 січня 1993 року № 2939-XII, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2939-XII), здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Відповідно до статті 2 Закону "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" №2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування установлюється Кабінетом Міністрів України.
Державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі органом державного фінансового контролю фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та їх оцінка викладаються у звіті.(ст.3 Закону №2939-ХІІ).
Відповідно до статті 4 Закону інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. На підконтрольних установах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господарської діяльності відповідно до цього Закону проведено державний фінансовий аудит, інспектування за ініціативою органу державного фінансового контролю не проводиться.
За пунктом 1 частини 1 статті 8 Закону № 2939, орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль та контроль за: виконанням функцій з управління об`єктами державної власності; цільовим та ефективним використанням коштів державного і місцевих бюджетів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії; достовірністю визначення потреби в бюджетних коштах при складанні планових бюджетних показників; відповідністю взятих бюджетних зобов`язань розпорядниками бюджетних коштів відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі); веденням бухгалтерського обліку, а також складанням фінансової і бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів; усуненням виявлених недоліків і порушень;
За приписами статті 11 Закону, плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік. Право на проведення планової виїзної ревізії підконтрольних установ надається лише у тому разі, коли їм не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної ревізії надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.
Постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016 затверджено Положення про Державну аудиторську службу України, основними завданнями якої є, зокрема, реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю. Згідно з пунктом 7 Положення № 43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Відповідно до пункту 9 Положення, Держаудитслужба в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.
Крім того, підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 закріплено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Положення Закону № 2939-XII розрізняє два види ревізій: планові виїзні і позапланові виїзні. Частиною 1 статті 11 Закону №2939-ХІІ визначено, що плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.
Процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і у суб`єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб`єктів господарювання регламентовано Порядком проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року № 550 (далі - Порядок № 550).
Відповідно до п.2 Порядку №550 планова виїзна ревізія це ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані проведення заходів державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої підконтрольної установи чи за місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться ревізія, не частіше ніж один раз на календарний рік.
Планові виїзні ревізії проводяться відповідно до планів проведення заходів державного фінансового контролю, затверджених в установленому порядку, позапланові виїзні ревізії - за наявності підстав, визначених Законом (п. 5 Порядку №550).
Постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2001 року № 955 затверджено Порядок планування заходів державного фінансового контролю органами державного фінансового контролю, яким, зокрема, установлюється механізм складання і затвердження планів проведення заходів державного фінансового контролю органів державного фінансового контролю (далі - Порядок № 955).
Відповідно до пункту 6 Порядку № 955 строки підготовки та порядок затвердження планів проведення заходів державного фінансового контролю визначає Держаудитслужба.
Проведення державного фінансового аудиту та інспектування здійснюється відповідно до планів проведення заходів державного фінансового контролю, які складаються на плановий період, яким є кожний квартал.
Згідно з п.5, 6 Порядку №995 плани проведення заходів державного фінансового контролю включають питання, вирішення яких належить до компетенції органів державного фінансового контролю. Строки підготовки та порядок затвердження планів проведення заходів державного фінансового контролю визначаються Держаудитслужбою.
Пунктом 7 Порядку №995 визначено основні підстави для включення заходів з проведення державного фінансового аудиту та інспектування до планів проведення заходів державного фінансового контролю є,
а) закони, акти Президента України, постанови Верховної Ради України, прийняті відповідно до Конституції та законів України, акти Кабінету Міністрів України, доручення Прем`єр-міністра України, накази Мінфіну;
б) звернення правоохоронних органів, юридичних і фізичних осіб;
в) пропозиції Рахункової палати, Мінфіну, Мінекономіки, ДФС, Казначейства, прийняті органами державного фінансового контролю до виконання;
г) ініціатива, виявлена органами державного фінансового контролю з урахуванням таких критеріїв, як:
економічна та соціальна важливість питань, які обов`язково включаються до програм і планів дій Кабінету Міністрів України на відповідний період;
значний обсяг фінансових потоків, інших державних ресурсів, що спрямовувалися на виконання бюджетних програм, утримання державних органів;
публічна інформація про факти порушень і зловживань у фінансовій сфері та неефективного управління державним майном;
імовірність виникнення фінансових порушень, у тому числі внаслідок відсутності (низького рівня) внутрішнього контролю;
ризики допущення фінансових порушень у підконтрольних установах;
ґ) ініціатива, виявлена підконтрольними установами та їх органами управління, прийнята органами державного фінансового контролю до виконання.
Відповідно до п.1 ч.14 ст.11 Закону № 2939-XII, посадові особи органу державного фінансового контролю вправі приступити до проведення ревізії за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання посадовим особам підконтрольних установ, інших суб`єктів господарської діяльності під розписку, зокрема направлення на ревізію, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державного фінансового контролю, мета, вид, підстави, дата її початку та дата закінчення ревізії, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державного фінансового контролю, які проводитимуть ревізію.
Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 26 жовтня 2005 року № 319 (у редакції наказу Держаудитслужби від 26.08.2016 № 71) затверджено Положення про планування контрольно-ревізійної роботи Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами. Це Положення розроблено з метою виконання Порядку планування контрольно-ревізійної роботи Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2001 року № 955. Цим Положенням визначається порядок планування контрольно-ревізійної роботи Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами.
Згідно п.4. Положення №319 не допускається включення до планів контрольно-ревізійної роботи інспектувань певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольних підприємств, в установах і організаціях (далі - об`єктів), на яких Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами вже проводилось планове інспектування певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності у відповідному календарному році.
План контрольно-ревізійної роботи офісу складається на квартал за визначеною у додатку 3 до цього Положення формою, погоджується Держаудитслужбою і затверджується наказом офісу. (п.13. Положення №319).
Доводи позивача, що те, що питання, які були досліджені в межах держаного фінансового аудиту у вересні-листопаді 2023 року є ідентичними тим, які відповідач включив до програми ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Парку у березні 2024 року. не свідчать про повторність включення такого заходу державного фінансового контролю до плану відповідача.
Дійсно, Державною аудиторською службою України проводився державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за період 2020-2022 роки та І півріччя 2023 року, в рамках якого Південним офісом проводився збір інформації у Національному природному парку "Тузловські лимани".
Пунктом 6 Порядку проведення Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.2004 № 1017 (далі - Порядок № 1017), зазначено, що під час проведення аудиту з метою дослідження гіпотез аудиту та отримання аудиторських доказів може здійснюватися збір інформації (отримання від учасника аудиту необхідних документів, інформації) такими способами: за письмовим запитом органу Держаудитслужби; державними аудиторами за місцезнаходженням учасника аудиту. Результати збору інформації (зокрема зустрічних звірок) таким способом відображаються в довідці, яка підписується державним аудитором та керівником учасника аудиту і додається до аудиторського звіту.
За результатами збору інформації складено довідку від 23.11.2023 № 07-16/27-у, яку направлено на адресу НПП "Тузловські лимани" листом від 23.11.2023 № 151507- 14/5280-2023, яку було надіслано також позивачу.
Як вже зазначалось судом, згідно на ч. 2 ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю" державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Збір інформації не є заходом державного фінансового контролю, що спростовує твердження позивача щодо проведення повторного заходу державного фінансового контролю з тих самих питань та за той самий період. Попередня ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності Національного природного парку "Тузловські лимани" була проведена за період з 02.02.2016 по 31.12.2020, за результатами якої складено акт від 27.03.2020 № 07-11/11.
Щодо доводів позивача про відсутність підстав для включення перевірки НПП до Плану проведення заходів державного фінансового контролю природокористування Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року.
Відповідачем як підставу включення НПП "Тузловські лимани" до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на 1-й квартал 2024 року зазначено звернення Служби безпеки України в Одеській області від 02.06.2023 № 65/5/І/6-2616.
За зверненням правоохоронного органу органи державного фінансового контролю в межах своєї компетенції проводять планові та позапланові виїзні ревізії за місцезнаходженням об`єкта контролю. У разі ненадання правоохоронним органом рішення суду про проведення позапланової виїзної ревізії, але за наявності у зверненні правоохоронного органу фактів, що свідчать про порушення вимог законів, контроль за дотриманням яких віднесено до компетенції органу державного фінансового контролю, можливе включення ревізії об`єкта контролю до плану проведення заходів державного фінансового контролю на наступний плановий період за умови, що така установа не ревізувалася органами державного фінансового контролю у плановому порядку протягом поточного календарного року. Звернення правоохоронного органу розглядається органом державного фінансового контролю, якщо воно підписане керівником правоохоронного органу чи його заступником і містить: повну назву об`єкта контролю, дані про його місцезнаходження, організаційно-правову форму; інформацію про належність об`єкта контролю до підконтрольних установ; обґрунтування необхідності проведення ревізії; перелік питань, на які відповідно до компетенції органів державного фінансового контролю необхідно дати відповідь; зазначення періоду проведення ревізії об`єкта контролю. Рішення щодо включення ревізії об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу до плану проведення заходів державного фінансового контролю приймається керівником органу державного фінансового контролю. (пп. 27, 28 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550 (Порядку № 550).
З метою комплексного охоплення плановою виїзною ревізією питань фінансово-господарської діяльності об`єкта контролю до програми крім зазначених у зверненні правоохоронного органу питань можуть включатися за ініціативою органу державного фінансового контролю інші питання відповідно до компетенції органу державного фінансового контролю.(п. 32 Порядку № 550).
У копії звернення УСБУ , наданому суду, зазначається, що Управлінням на виконання завдань з контррозвідувального захисту об`єктів критичної інфраструктури в бюджетній, соціальній та фінансовій сферах, перевіряються факти можливого порушення чинного законодавства при використанні НПП "Тузловські лимани" бюджетних коштів. Тому просить включити до Плану державного фінансового аудиту та ревізії у 2023 році НПП "Тузловські лимани" та здійснити перевірку з питань дотримання чинного законодавства службовими особами вказаного підприємства при використанні бюджетних коштів, а також дотримання принципу максимальної економії, ефективності та пропорціональності при проведенні державних закупівель.
Суд враховує ту обставину, що до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на 1 квартал 2024 року Південний офіс включив ревізію позивача з урахуванням виявлених недоліків в ході проведення державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів за період з 01 січня 2020 р. по 30 березня 2023 р., під час якого збиралась інформація в НПП "Тузловські лимани". Отже, встановлення під час проведення збору інформації порушень, що призвели до втрат ресурсів, також слугувало причиною ініціювання проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності в НПП "Тузловські лимани".
Відповідно до п. 9 Порядку № 955, звернення, пропозиції, ініціативи, передбачені у підпунктах "б", "в", "ґ" пункту 7 цього Порядку, що надійшли після затвердження плану заходів державного фінансового контролю, можуть з урахуванням пункту 7-1 цьогоПорядкубутиврахованіпідчас складання плану заходів державного фінансового контролю на наступні планові періоди.
Зазначене спростовує твердження позивача порушення порядку планування, оскільки включення в план ревізії відбулось на наступні планові період (квартали), а не в поточному періоді (кварталі).
Стосовно факту незазначення відповідачем критерію власної ініціативи для включення позивача до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, суд зазначає, що з урахуванням положень Порядку №995 не зазначення всіх підстав для включення відповідного суб`єкта до Переліку підконтрольних установ (об`єктів контролю), на яких планується проведення ревізію, не є порушенням, достатнім для визнання протиправним наказу про затвердження Плану проведення заходів державного фінансового контролю, оскільки не вплинуло на зміст оспорюваного наказу.
Посилання позивача на порушення Порядку взаємодії між органами державної контрольно- ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України, затв. наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006№ 346/1025/685/53 (далі - Порядок №346/1025/685/53), суд вважає необгрунтованим, оскільки п. 2.6 вказаного Порядку допускає, що у разі ненадання правоохоронним органом рішення суду про дозвіл органу ДКРС на проведення позапланової виїзної ревізії та при відсутності в зверненні правоохоронного органу фактів, що свідчать про порушення законів, контроль за додержанням яких віднесено Законом до компетенції органів ДКРС, можливе включення ревізії на об`єкті контролю - підконтрольній установі до плану роботи органу ДКРС на наступний плановий період, за умови, що така установа не ревізувалася органами ДКРС у плановому порядку протягом поточного календарного року. Ревізії за такими зверненнями можуть включатися в плани роботи органу ДКРС в порядку черговості їх надходження та в залежності від важливості порушених питань.
Враховуючи те, що в ході розгляду даної справи судом не було встановлено допущених з боку відповідача фундаментальних порушень вимог чинного законодавства, які б стосувалися процедури включення ревізії позивача до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на І квартал 2024 року, суд доходить висновку про відсутність законних підстав для задоволення позову.
Що стосується вимоги визнати протиправними дії посадових осіб Південного офісу Держаудитслужби щодо включення за власною ініціативою ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП "Тузловські лимани" за період з 01.01.2020 по 31.05.2024 до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Південного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2024 року та зобов`язати Південний офіс Держаудитслужби утриматись від проведення такої ревізії, то з урахуванням того, що 18.06.2024 вже розпочалась ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності НПП «Тузловські лимани» , відповідач завершив ревізію, складений акт ревізії від 22.08.2024, та сформована та надіслана позивачу вимога про усунення порушень № 151507-14/4270-2024 від 18.09.2024, суд дійшов висновку, що позивач допустив орган державного фінансового контролю до ревізії, отже фактично визнав законність такої ревізії. Тому позивач має оскаржувати вже результати ревізії. Неправомірність дій органу державного фінансового контролю при призначенні ревізії не може бути предметом окремої позовної вимоги, але може бути підставами позову про визнання протиправною вимоги, прийнятої за наслідками такої ревізії та складеного акту. При цьому підставами для скасування такої вимоги є не будь-які порушення, допущені під час призначення і проведення такої ревізії, а лише ті, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків органу державного фінансового контролю за результатами такої ревізії та відповідно на обґрунтованість і законність прийнятої за результатами ревізії вимоги про усунення порушень.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, не підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.
Враховуючи, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовної заяви, судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинтва України, суд
В И Р І Ш И В :
Відмовити Національному природному парку "Тузловські лимани" в задоволенні позову.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Вікторія ХОМ`ЯКОВА
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122654438 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні