Рішення
від 25.10.2024 по справі 580/7700/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 жовтня 2024 року справа № 580/7700/24

м. Черкаси

Черкаський? ? окружний? ? адміністративний? ? суд? ? у? ? складі? ? головуючого? ? судді Кульчицького С.О., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» (далі - позивач) з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 17.04.2024 № 4713/23-00-07-04-01 та №4727/23-00-07-04-01.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що Наказ В.о. начальника Головного управління ДПС у Черкаській області від 26.02.2024 №430-п не містить законодавчо обґрунтованих підстав для призначення і проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Бі Оіл» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023, а також зазначено, що відповідачем було порушено строк проведення вказаної документальної позапланової виїзної перевірки, визначених п. 82 ст. 82 Податкового кодексу України. Також позивачем вказано, що ним не було порушення норми податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Бі Оіл» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023, тому збільшення позивачу суми грошового зобов`язання за платежем податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 1 544 310 грн, а також зменшення розміру від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 3912 грн є протиправним, необґрунтованим, тому вважає, що оскаржувані ППР підлягають до скасування.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 26.08.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Відповідач проти позову заперечив, надавши до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідачем було дотримано норми податкового законодавства під час призначення і проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Бі Оіл» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023. Також наголошено, що за наслідками документальної позапланової виїзної перевірки контролюючим органом було встановлено факт порушення позивачем вимог п. 44.1, п. 44.6 ст. 44 п. 198.1, п. 198.2, п.198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 235 444 грн, а також факт порушення останнім вимог п. 44.1, п.44.6 ст. 44 п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) за вересень 2023 року на суму 3 916 грн. Враховуючи вищезазначене, відповідач вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені з дотриманням норм законодавства України, тому скасуванню не підлягають.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Із наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що Головним управління ДПС у Черкаській області було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Бі Оіл» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023, за результатами якої складено акт від 14.03.2024 №2420/23-00-07-04-01/36995088.

Вищезазначеною перевіркою встановлено порушення ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» вимог:

- п. 44.1, п. 44.6 ст.44 п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 235 444 грн, в т.ч. за січень 2019 року на суму 6 759 грн, березень 2019 року на суму 4 769 грн, квітень 2019 року на суму 6 517 грн, травень 2019 року на суму 14 564 грн, червень 2019 року на суму 399 грн, липень 2019 року на суму 1 444 грн, серпень 2019 року на суму 7 651 грн, вересень 2019 року на суму 8 285 грн, жовтень 2019 року на суму 18 773 грн, листопад 2019 року на суму 15 647 грн, грудень 2019 року на суму 8 575 грн, січень 2020 року на суму 30 404 грн, лютий 2020 року на суму 24 176 грн, березень 2020 року на суму 32 239 грн, квітень 2020 року на суму 38 199 грн, травень 2020 року на суму 38 069 грн, червень 2020 року на суму 35 672 грн, липень 2020 року на суму 51 187 грн, серпень 2020 року на суму 61 021 грн, вересень 2020 року на суму 49 186 грн, жовтень 2020 року на суму 55 083 грн, листопад 2020 року на суму 52 316 грн, грудень 2020 року на суму 45 099 грн, січень 2021 року на суму 44 684 грн, лютий 2021 року на суму 42 366 грн, березень 2021 року на суму 46 018 грн, квітень 2021 року на суму 56 275 грн, травень 2021 року на суму 74 654 грн, червень 2021 року на суму 68 850 грн, липень 2021 року на суму 49 905 грн, серпень 2021 року на суму 78 733 грн, вересень 2021 року на суму 16 986 грн, жовтень 2021 року на суму 5 110 грн, листопад 2021 року на суму 10 798 грн, грудень 2021 року на суму 24 084 грн, березень 2022 року на суму 31 158 грн, квітень 2022 року на суму 16 789 грн, травень 2022 року на суму 450 грн, липень 2022 року на суму 24 914 грн, вересень 2022 року на суму 2 281 грн, жовтень 2022 року на суму 6 118 грн, січень 2023 року на суму 6 214 грн, лютий 2023 року на суму 13 372 грн, березень 2023 року на суму 2 814 грн, квітень 2023 року на суму 3 144 грн, червень 2023 року на суму 1 999 грн, липень 2023 року на суму 1 247 грн, вересень 2023 року на суму 447 грн;

- п. 44.1, п. 44.6 ст. 44 п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, в результаті чого завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) за вересень 2023 року на суму 3 916 грн.

На підставі акту перевірки від 14.03.2024 №2420/23-00-07-04-01/36995088, контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 17.04.2024:

- №4713/23-00-07-04-01, яким збільшено позивачу суму грошового зобов`язання за платежем податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 1 544 310 грн;

- №4727/23-00-07-04-01, яким зменшено розмір від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 3912 грн.

ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями від 17.04.2024 №4713/23-00-07-04-01 та №4727/23-00-07-04-01 було подано скаргу до ДПС України.

За результатами розгляду скарги Державною податковою службою України прийнято рішення від 24.06.2024 року №19088/6/99-00-06-01-04-06, яким оскаржувані податкові повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Позивач вважаючи, що вищевказані податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, тому звернення із цим адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.

Пунктом 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У відповідності до п. 78.1. Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (пп. 78.1.1);

- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (пп. 78.1.4).

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «АБ «НІКА» листом від 20.02.2024 №7 (вх. від 21.02.2024 №8277/6) на запит ГУ ДПС від 24.01.2024 №1765/6/23-00-07-02-04 не надало синтетичні та аналітичні регістри бухгалтерського обліку, на яких відображались операції щодо зберігання та використання придбаного пального, здійснені розрахунки та наявність заборгованості з ТОВ «ТД БІ ОІЛ» та працівниками підприємства за придбане пальне та відповідні підтверджуючі документи, зокрема: авансові звіти, прибуткові/ видаткові касові ордери, банківські виписки, подорожні листи, накази на затвердження норм списання пального, табелі обліку робочого часу, графіки чергувань, тощо, що стало підставою для призначення позапланової перевірки.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що Головним управління ДПС у Черкаській області правомірно було призначено наказом від 26.02.2024 №430-п документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Торговий дім Бі Оіл» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023

Крім того, на підставі п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39 2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов`язаних з декларуванням податкових зобов`язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.

Згідно частини 4 п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу, на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Крім того, відповідно до пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу, тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавств.

Враховуючи вищевикладені обставини суд дійшов висновку, що Головним управлінням ДПС у Черкаській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» щодо дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «ТД БІ ОІЛ» за період з 01.01.2017 по 30.09.2023 із дотриманням положень податкового законодавства України та з урахуванням вимог п. 102.1 ст.102 Податкового кодексу України.

Стосовно порушень, виявлених контролюючим органом під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки та які слугували підставою для винесення оскаржуваних позивачем ППР, то слід зазначити наступне.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

У відповідності до п. 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної / розрахунку коригування. Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних.

Судом встановлено, що в акті перевірки вказано про формування ТОВ «Агентство з безпеки «Ніка» податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «ТД БІ OІЛ» у період з 01.01.2019 по 30.04.2023 виходячи з даних? декларацій по податку на додану вартість. Разом з цим, висновки контролюючого органу щодо завищення сум податкового кредиту, заниження податку на додану вартість та завищення від`ємного значення що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) зроблені за період з 01.01.2017 по 30.09.2023 враховуючи, що цей період визначений? ? наказом на проведення перевірки.

Необхідно зазначити, що листом від 20.02.2024 №7 (вх. від 21.02.2024 №8277/6) товариство з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» надано завірені копії наказів на призначення посадових осіб, ліцензії на право надання послуг з охорони, договору купівлі-продажу від 01.01.2019 №01/01, укладеного з ТОВ «ТД БІ ОІЛ», договорів оренди приміщень та транспортних засобів, фіскальних чеків РРО (переважну кількість яких не можливо ідентифікувати у зв`язку з низькою якістю зроблених копій) та реєстрів фіскальних чеків на отримання ПММ.

Однак, матеріалами справи підтверджено, що товариством з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» до контролюючого органу не надано синтетичні та аналітичні регістри бухгалтерського обліку, на яких відображались операції щодо зберігання та використання придбаного пального, здійснені розрахунки та наявність заборгованості з ТОВ «ТД БІ ОІЛ» та працівниками підприємства за придбане пальне та відповідні підтверджуючі документи, зокрема: авансові звіти, прибуткові/ видаткові касові ордери, банківські виписки, подорожні листи, накази на затвердження норм списання пального, табелі обліку робочого часу, графіки чергувань, тощо.

Так, під час проведення документальної планової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» посадовими особами Головного управління ДПС у Черкаській області надано позивачу запит від 26.02.2024 №5148/6/23-00-02-04 про надання пояснення та документального підтвердження по взаємовідносинах з ТОВ «ТД БІ ОІЛ» (код ЄДРПОУ 39707598) за період з 01.01.2017 по 30.09.2023, який вручений під підпис головному бухгалтеру ТОВ «АБ «Ніка» ОСОБА_1 28.02.2024.

Однак, товариством з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» не були надані контролюючому органу витребувані документи щодо підтвердження придбання, зберігання та використання пального, придбаного у ТОВ «ТД БІ ОІЛ», про що складено акти про ненадання документів до перевірки від 01.03.2024 №378/23-00-07-04-02/36995088, від 04.03.2024 №386/23-00-07-04-02/36995088, від 05.03.2024 №396/23-00-07-04-02/36995088, від 06.03.2024 №402/23-00-07-04-02/36995088, від 07.03.2024 №408/23-00-07-04-02/36995088.

Також під час проведення перевірки листом від 01.03.2024 №8 (вх. від 01.03.2024 №10426/6) товариством з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» було повідомлено Головне управління ДПС у Черкаській області про відсутність деяких первинних документів, у підтвердження чого товариством надано копію наказу від 21.09.2023 №17 про вивіз документів та майна в безпечне місце та акт про відсутність документів і майна підприємства від 01.02.2024.

Суд зазначає, що відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абз. 1 п. 44.1 Податкового кодексу.

Пунктом 44.3 ст. 44 Податкового кодексу встановлено, що платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених п.44.1 Податкового кодексу, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менше:

- 2555 днів для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю відповідно до ст. 39 та ст. 39? Податкового кодексу;

- 1825 днів - для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що складаються особами, визначеними пунктом 133.1 статті 133, підпунктом 133.2.2 пункту 133.2 та пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, а також юридичними особами, які обрали спрощену систему оподаткування, за винятком документів, до яких застосовується більш тривалий строк зберігання згідно з підпунктом 44.3.1 цього пункту;

- 1095 днів - для інших документів, на які не поширюються вимоги підпунктів 44.3.1 та 44.3.2 цього пункту;

- 1095 днів - для документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні документи.

Строки зберігання документів та інформації, визначені п. 44.3 ст. 44 Податковим кодексом, розраховуються з дня подання податкової звітності чи іншої звітності, передбаченої Податковим кодексом, для складення якої використовуються зазначені документи та/або інформація, а в разі її неподання з передбаченого Податковим кодексом граничного строку подання такої звітності, а для документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів з дня завершення строку їх дії).

Згідно частини 4 п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу, на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Крім того, відповідно до пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу, тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрат, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень. Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. У разі надання платником податків у порядку та строки, визначені абзацом першим цього підпункту, повідомлення та неможливості проведення перевірки платника податків у зв`язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів строки проведення таких перевірок (крім перевірок, визначених статтею 200 цього Кодексу) переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків, але на строк не більше ніж 120 днів. У разі не відновлення документів, зазначених у пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, або їх повторної втрати, пошкодження чи дострокового знищення, що відбулися після використання платником податків права на їх відновлення у порядку, передбаченому цим пунктом, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності або на час виконання ним вимог митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 6.10. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 (далі Положення №88) у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітності керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення. Для участі в роботі комісії запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду.

Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також територіальному органу центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, - підприємствами та місцевому фінансовому органу - установами, в 10-денний строк.

Підсумовуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що у разі зникнення або знищення первинних документів товариство з обмеженою відповідальністю «Агентство з безпеки «Ніка» було зобов`язане звернутися до правоохоронних органів, призначити комісію, провести службове розслідування та скласти акт про результати такого розслідування.

Однак, ТОВ «АБ «Ніка» не було повідомлено письмово у п`ятиденний строк з дня втрати Головне управління ДПС у Черкаській області про втрату документів, яка встановлена товариством саме 01.02.2024, а в листі позивача від 01.03.2024 №8 відсутнє будь яке посилання на вжиття ним заходів, передбачених п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України та п. 6.10 Положення №88.

Враховуючи вищевикладені обставини, обставину не надання контролюючому органу документів про підтвердження придбання, зберігання та використання пального, придбаного у ТОВ «ТД БІ ОІЛ», тому суд дійшов висновку, що Головне управління ДПС у Черкаській області за наслідками документальної позапланової виїзної перевірки було правомірно встановлено факт порушення позивачем вимог п. 44.1, п. 44.6 ст. 44 п. 198.1, п. 198.2, п.198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 235 444 грн, а також факт порушення останнім вимог п. 44.1, п.44.6 ст. 44 п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (ряд.21 декларації) за вересень 2023 року на суму 3 916 грн.

Таким чином, встановлені під час розгляду справи обставини свідчать про відсутність правових підстав для скасування податкових повідомлень-рішень від 17.04.2024 №4713/23-00-07-04-01 та №4727/23-00-07-04-01.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, Черкаський окружний адміністративний суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення, а судові витрати не підлягають розподілу.

Керуючись статтями 6, 9, 14, 241-246, 255, 295, 370 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122658478
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —580/7700/24

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 25.10.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні