Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2024 року Справа№200/5122/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зеленова А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РСК Еліт - Сервіс» (код ЄДРПОУ: 42161895, місцезнаходження: 84331, Донецька область, м. Краматорськ, вулиця Марії Заньковецької, 17) до Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ: 44070187, адреса 87515, Україна, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -
В С Т А Н О В И В:
До Донецького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РСК Еліт - Сервіс» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, у якому позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 09.04.2024 року №779/05-99-04-09/42161895, яким застосовано штрафну санкцію у сумі 37431,03 грн.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що отримав від відповідача акт від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/42161895 про результати камеральної перевірки щодо порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з єдиного внеску податку третьої групи. Зазначив, що в порушення вимог статті 42 ПК України відповідачем було направлено лише один примірник акту перевірки, що позбавило позивача можливості повідомити про надання заперечень разом з другим екземпляром підписаного акту. Крім того, вважає, що відповідачем у акті перевірки невірно зазначено суб`єкта перевірки. Зазначив, що акт складено на бланку Державної податкової служби, при цьому на титульному аркуші зазначено дві адреси: вулиця Італійська, 59, м. Маріуполь, Донецька область та поштова адреса: Львівська пл. 8, м. Київ, 04053. Позивач вважає, що оскільки юридичною адресою відповідача є тимчасово окупована територія, то всі правочини, створені відповідачем є нікчемними. Крім того, в акті відсутня наскрізна нумерація сторінок.
Зазначив, що оскільки на підставі зазначеного акту відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, яким застосовано штрафну санкцію на загальну суму 37431,03 грн, отже останнє винесено протиправно та необґрунтовано, у зв`язку з чим просив скасувати спірне податкове повідомлення-рішення.
Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив зазначивши про те, що до п. 86.2 ст.86 Кодексу примірник акту за підписом посадової особи, яка проводила камеральну перевірку був надісланий платнику в порядку ст. 42 Кодексу для ознайомлення та підписання з поштовим повідомленням про вручення акту камеральної перевірки від 19.03.2024 №575/05-99-04-09/42161895. Тобто платника не було позбавлено права на надання заперечень у разі незгоди з висновками акту. Зазначив, що у акті перевірки вказано, що суб`єктом перевірки є саме ТОВ "ЖКК "Сіті-Сервіс" (ЄДРПОУ 37850423). Згідно даних особового рахунку платника за кодом 18050300 «Єдиний податок з юридичних осіб» нарахована штрафна санкція за актом перевірки №575/05-99-04-09/42161895 від 19.03.2024 суму штрафних санкцій 37 431,03 грн. (тридцять сім тисяча чотириста тридцять одна грн. 03 коп.) (10%) на підставі податкового повідомлення- рішення за формою «Ш».
Зазначив, що акт складений відповідно до вимог наказу ДПС України від 17.05.2023 № 368 Про затвердження Примірного порядку організації та проведення контролюючими органами камеральних (електронних) перевірок податкової звітності, крім податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Відповідно до наказу ДПС України від 16.05.2023 № 349 Про організацію роботи з обробки вхідної кореспонденції окремих територіальних органів ДПС тимчасово визначена поштова адреса ГУ ДПС у Донецькій області: Львівська пл., 8, м. Київ, 04053. Позивачем оскаржено податкове повідомлення-рішення від 09.04.2024 року №779/05-99-04-09/42161895 до Державної податкової служби України, та рішенням Державної податкової служби України від 27.06.2024 року №19677/6/99-00-06-03-01-06 про результати розгляду скарги податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 09.04.2024р. №779/05-99-04-09/42161895 залишено без змін, скарга без задоволення.
З урахуванням наведеного, представник відповідача просить суд в задоволенні позову відмовити.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.08.2024 позовну заяву залишено без руху, встановлено строк для усунення її недоліків шляхом надання уточненої позовної заяви із зазначенням ціни позову та вірних реквізитів оскаржуваного акту та наданням оригіналу чи копії акту що оскаржується,або у разі його відсутності у позивача - клопотання про його витребування.
На виконання вимог ухвали суду від 01.08.2024 року позивачем надано уточнену позовну заяву, у якій зазначено ціну позову, вірні реквізити оскаржуваного акту та додано спірне податкове повідомлення рішення ГУ ДПС в Донецькій області від 09 квітня 2024 року №779/05-99-04-09/42161895.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14.08.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10.10.2024 у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження у справі №200/5122/24 відмовлено.
Відповідач скористався правом на подання відзиву відповідно до статті 162 КАС України.
Позивач не скористався правом на подання відповіді на відзив відповідно до статті 163 КАС України.
Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Частиною 4 статті 243 КАС України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Відповідно до частини 1 статті 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Суд, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши письмові докази і відзив, встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-керуюча компанія Сіті Сервіс (код ЄДРПОУ 37850423), зареєстроване в якості юридичної особи 30.09.2011 року, перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Краматорське управління, Краматорська ДПІ (м. Краматорськ)), основним видом діяльності за кодом КВЕД є 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів.
Відповідач - Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП 44070187) є суб`єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно контролю у сфері податкових взаємовідносин.
19.03.2024 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області складено акт про результати камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів №575/05-99-04-09/42161895. На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу ІІ Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку щодо порушення термінів сплати (перерахування) податків, зборів, платежів з єдиного податку третьої групи головним державним інспектором Краматорського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Донецькій області Юлією Петренко суб`єкта господарювання - ТОВ ЖКК Сіті - Сервіс, податковий номер 37850423. Зазначено, що при перевірці використано інформацію наявну в базах даних ДПС України, зокрема дані інтегрованих карток платника податків ІКС «Податковий блок» щодо несвоєчасної сплати податку, збору платежу. В тому числі за наслідками проведених перевірок; подану податкову звітність; матеріали камеральних та документальних перевірок платника податків; іншу інформацію, в тому числі надану платником податку. За результатами проведення камеральної перевірки встановлено порушення підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пункту 295.3 статті 295 Кодексу в частині несвоєчасної сплати узгоджених сум грошових зобов`язань протягом встановлених строків: згідно податкової декларації платника єдиного податку третьої групи № 9162114000 від 18.08.2022 за липень 2022 р. у сумі 9295,05 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за липень 2022 року в сумі 9400 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 104,95 грн., № 9186689989 від 19.09.2022 за серпень 2022 р. у сумі 20010,61 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за серпень 2022 року в сумі 20215,56 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 204,95 грн., № 9213227754 від 18.10.2022 за вересень 2022 р. у сумі 159877,78 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за вересень 2022 року в сумі 160117,17 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 239,39 грн., № 9246674141 від 19.11.2022 за жовтень 2022 р. у сумі 26383,28 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за жовтень 2022 року в сумі 26705,5 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 322,22 грн., № 9299570195 від 17.01.2023 за грудень 2022 р. у сумі 371602,18 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за грудень 2022 року в сумі 372038,81 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 436,63 грн., № 9085032846 від 19.04.2023 за березень 2023 р. у сумі 20198,89 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за березень 2023 року в сумі 20415,46 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 216,57 грн., № 9116514390 від 19.05.2023 за квітень 2023 р. у сумі 83346,42 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за квітень 2023 року в сумі 84147,53 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 801,11 грн., № 9145135106 від 19.06.2023 за травень 2023 р. у сумі 29978,84 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за травень 2023 року в сумі 30782,42 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 803,58 грн., № 9178770923 від 20.07.2023 за червень 2023 р. у сумі 27927,51 грн. Задекларовано податкові зобов`язання по декларації за червень 2023 року в сумі 28948,67 грн., частково погашені переплатою в ІКП в сумі 1021,16 грн. Додатково зазначено, що відповідальність платника за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання з єдиного податку передбачена статтею 124 ПК України. Загальна сума несвоєчасної сплати узгоджених сум грошових зобов`язань по єдиному податку третьої групи складає 37 431,03 грн. Додатково роз`яснено про можливість подання заперечень та додаткових документів і пояснень, зокрема, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту.
09.04.2024 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі акту №575/05-99-04-09/42161895 від 19.03.2024 року складено податкове повідомлення-рішення №779/05-99-04-09/42161895, яким у зв`язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов`язань з єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні від 18.08.2022 року №9162114000, від 19.09.2022 №9186689989, від 18.10.2022 №9213227754, від 19.11.2022 №9246674141, від 17.01.2023 №99299570195, від 19.04.2023 №9085032846, від 19.05.2023 №9116514390, від 19.06.2023 №9145135106, від 20.07.2023 №9178770923 визначеного підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пунктом 57.1 статті 57, пунктом 295.3 статті 295 Податкового кодексу України а на підставі пінку 124.1 статті 124 Податкового кодексу України за затримку на 3, 3, 1, 5, 2, 1, 1, 3, 3 календарних днів сплати 748620,56 грн, зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю ЖКК Сіті-Сервіс сплатити штраф у розмірі 5% у сумі 37431,03 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-керуюча компанія Сіті-Сервіс звернулося до Державної податкової служби України зі скаргою від 24.04.2024 року №12 про визнання недійсним акту перевірки та скасування спірного податкового повідомлення-рішення.
15.05.2024 року Державною податковою службою України прийнято рішення 14180/6/99-00-06-03-01-06 про продовження строку розгляду скарги до 28.06.2024 року (включно).
27.06.2024 року Державною податковою службою України прийнято рішення №19677/6/99-00-06-03-01-06 про результати розгляду скарги, яким податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 09.04.2024 року №779/05-99-04-09/37850423 залишено без змін, а скарга без задоволення.
Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями від 09.04.2024 року №779/05-99-04-09/ НОМЕР_1 , позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (далі-ПК України) визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних; своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу (пункт 76.2 статті 76 ПК України).
Відповідно до пункту 86.2 статті 86 ПК України результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно пункту 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до пункту 42.5 статті 42 ПК України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
Згідно положень пункту 86.7статті86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).Такі заперечення, додаткові документи і пояснення є невід`ємною частиною матеріалів перевірки.
Відповідно до підпункту 86.7.1 пункту 86.7статті 86 ПК України акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному цим пунктом порядку (далі - матеріали перевірки), розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок (далі - комісія з питань розгляду заперечень), яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу. Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно підпунктів 86.7.2 та 86.7.3 пункту 86.7 статті 86 ПК України у разі отримання від платника податків у визначеному цим пунктом порядку заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень контролюючий орган зобов`язаний повідомити платника податків про дату, час та місце/спосіб розгляду матеріалів перевірки, у тому числі в режимі відеоконференції. Таке повідомлення надсилається платнику податків протягом двох робочих днів з дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду. Інформація (повідомлення) про розгляд контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, матеріалів перевірки в режимі відеоконференції надсилається платнику податків в електронному вигляді в електронний кабінет. Платник податків має право брати участь у розгляді матеріалів перевірки особисто або через свого представника, у тому числі в режимі відеоконференції, про що зазначає у поданих запереченнях. Безпосередньо під час розгляду матеріалів перевірки платник податків має право надавати письмові (крім випадків розгляду матеріалів перевірки у режимі відеоконференції) та/або усні пояснення з приводу предмета розгляду.
Пунктом 86.8 статті 86 ПК України передбачено, що податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.
Таким чином, законодавством передбачено обов`язок контролюючого органу складати акт перевірки за результатами проведення камеральної перевірки у разі встановлення порушень і надсилати або вручати його платнику податків.
Платник податків, отримавши акт перевірки, має право протягом п`яти робочих днів подати заперечення на такий акт із викладенням мотивів незгоди з висновками акта перевірки, які обов`язково повинні враховуватися/розглядатися контролюючим органом при прийнятті рішень про визначення грошових зобов`язань.
При цьому, положеннями Податкового кодексу України не передбачено зобов`язань податкового органу надсилати акт, складений за результатами перевірки, суб`єкту перевірки у двох примірниках.
Судом встановлено, що після складання акту від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/42161895 відповідачем було направлено його ТОВ ЖКК Сіті Сервіс засобами поштового зв`язку, що не заперечується відповідачем.
Суд відхиляє посилання позивача на те, що останній був позбавлений можливості надати заперечення на акт від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/42161895, оскільки відповідачем було надано таку можливість, проте позивач не скористався нею у строк, визначений пунктом 86.7 статті 86 ПК України.
Враховуючи відсутність факту подання позивачем заперечень на акт перевірки від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/42161895 відповідач, враховуючи вимоги пункту 86.8 статті 86 ПК України прийняв спірні податкові повідомлення-рішення протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику акта перевірки у порядку, передбаченому статтею ПК України.
Крім того, суд звертає увагу позивача на те, що зі змісту акту від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/42161895 можливо встановити, що суб`єктом перевірки є саме ТОВ ЖКК Сіті Сервіс.
Наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 року №727, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 р. за № 1300/27745, затверджено Порядок оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків (далі - Порядок).
Пунктом 6 розділу ІІ Порядку визначено, що акт (довідка) документальної перевірки має бути складений державною мовою і мати наскрізну нумерацію сторінок.При складанні акта (довідки) на паперовому носії титульний аркуш акта (довідки) документальної перевірки друкується на номерному бланку контролюючого органу для складання актів документальних перевірок. Також на титульному аркуші акта (довідки) зазначаються інформація про місцезнаходження контролюючого органу, який проводив перевірку, номери телефону, телефаксу та адреса електронної пошти.
Стосовно посилань позивача на те, що титульний лист акту складено на бланку Державної податкової служби України, де зазначено дві адреси відповідача: вул. Італійська, 59, м. Маріуполь, Донецька область, а також поштова адреса: Львівська пл. 8, м. Київ, 04053, суд зазначає наступне.
Абзацом 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року № 893 установлено, що територіальні органи ДПС України, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення ДПС України територіальних органів згідно з абз. 4 п. 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається ДПС України після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи ДПС України, що будуть утворені згідно з абз. 4 п. 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, та заповненням 30% вакансій.
В абзаці 4 п. 2 постанови кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 закріплено, що права та обов`язки територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять ДПС України та її територіальним органам.
Наказом ДПС України від 30.09.2020 року №529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС України територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Донецькій області.
30 вересня 2020 року проведено державну реєстрацію створення Головного управління ДПС у Донецькій області як відокремленого підрозділу юридичної особи - ДПС України, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за № 1000741030008085321.
Наказом ДПС України №643 від 12.11.2020 року затверджено Положення про територіальні органи ДПС.
Згідно п. 1 Положення про ГУ ДПС у Донецькій області даний орган є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС України. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Донецькій області (43142826). В цьому випадку має місце публічне правонаступництво (повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого, внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції). Тобто, в даному випадку відбулося передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого. Таким чином, функції Головного управління ДПС у Донецькій області, в т.ч. щодо адміністрування податків, зборів та платежів, стягнення податкового боргу, адміністрування єдиного внеску тощо, перейшли до Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу ДПС.
Наказом ДПС України від 24.12.2020 року №755 розпочато з 01.01.2021 року здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893.
Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Отже, з 01.01.2021 року всі права та обов`язки Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ: 43142826) перейшли до його правонаступника - Головного управління ДПС у Донецькій області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП: 44070187).
Відповідно до наказу ДПС України від 15.06.2023 № 468 Про внесення змін до наказу ДПС України від 28.03.2022 №173 Головному управлінню ДПС у Донецькій області з 21.06.2023 відновлено виконання повноважень, передбачених Положенням про Головне управління ДПС у Донецькій області, листування з яким з 16.05.2023 відбувалося за адресою: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, згідно з вимогами наказу ДПС України від 16.05.2023 №349 Про організацію роботи з обробки вхідної кореспонденції окремих територіальних органів ДПС, зазначена інформація була розміщена на вебпорталі ДПС, на вебсайті ГУ ДПС у Донецькій області.
Судом не встановлено порушення відповідачем оформлення акту перевірки у цій частині.
Стосовно відсутності у акті перевірки наскрізної нумерації сторінок, суд зазначає наступне.
У постановах від 19 травня 2020 року (справа №820/2300/18), від 30 квітня 2020 року (справа №810/384/16), від 17 березня 2020 року (справа № 808/4140/15), від 25 січня 2019 року (справа №812/1112/16) Верховний Суд зазначив, що окремі дефекти форми рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності спірного рішення і, як наслідок, про його скасування.
Якщо спірне рішення прийняте контролюючим органом у межах своєї компетенції та з його змісту можна чітко встановити зміст цього рішення (зокрема, порушення законодавства, за які застосовуються відповідні санкції, та розмір останніх), таке рішення може бути визнане судом правомірним навіть у разі, коли недотримано окремих елементів. Технічні помилки не є недоліками форми оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд звертає увагу, що питання дефектності рішення контролюючого органу та вплив таких недоліків на його правомірність мають вирішуватися при розгляді відповідної справи з урахуваннях її конкретних обставин.
Отже, відсутність наскрізної нумерації акту перевірки від 19.03.2024 року №575/05-99-04-09/ НОМЕР_2 не може автоматично свідчити про неправомірність прийнятого на його підставі спірного податкового повідомлення-рішення, оскільки зміст зазначеного акту не є спотвореним та надає змогу позивачу чітко встановити зміст цього рішення.
При цьому, стосовно підстав нарахування штрафних санкцій, суд зазначає наступне.
Згідно з п. 38.1 ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) па користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску (підпункт 46.1 статті 46 ПК України).
Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України).
Згідно з пунктом 50.1 статті 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 ПК України).
Пунктом 137.4 ст.137 Податкового кодексу України визначено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Відповідно до пп. 49.18.2, пп. 49.18.3 п. 49.18 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом 49.18.4 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
З наведених норм Податкового кодексу України слідує висновок, що граничним строком сплати узгоджених податкових зобов`язань самостійно визначених платником податків у податковій декларації з податку на прибуток є 10-й календарний день після закінчення 40-ка денного періоду для подачі податкової декларації за календарний квартал та 60-ти денного для подання податкової декларації за календарний рік.
У відповідності до пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 Податкового кодексу України обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).
Окремо суд звертає увагу, що Законом України №2260-ІХ від 12.05.2022 року Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового контролю та адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який опубліковано в газеті Голос України 26 травня 2022 року, набрав чинності 27 травня 2022 року (далі - Закон №2260), внесено зміни до пп.69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, зокрема визначено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
В подальшому, Законом України №2836-ІХ від 13.12.2022 року Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України, який набрав чинності 03.01.2023, змінено пп.69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, зокрема платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду, І квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року. При цьому, норми підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX в редакції Закону України 13.12.2022 №2836-ІХ застосовуються, починаючи з 27 травня 2022 року.
Враховуючи те, що позивачем не підтверджено належними та допустимими доказами неможливості своєчасно виконувати свої податкові обов`язки та матеріали справи доказів протилежного не містять, а отже на позивача поширюються вищенаведені вимоги Податкового кодексу України щодо необхідності сплати податків не пізніше 1 серпня 2022 року.
При цьому, судом встановлено на підставі розрахунку штрафних санкцій до оскарженого податкового повідомлення-рішення, до позивача не застосовувалась відповідальність за несвоєчасну сплату єдиного податку до 1 серпня 2022 року.
Крім того, позивачем не заперечується несвоєчасна сплата узгоджених податкових зобов`язань зі сплати єдиного податку, визначених у акті перевірки.
При цьому, застосування до позивача фінансової відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 5% від суми несвоєчасно сплаченого податкового зобов`язання (37 431,03 грн) відповідає вимогам пункту 124.1 статті 124 ПК України.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з нормами частини другої статті 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до вимог частин першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд, відповідно до положень частини п`ятої статті 77 КАС України, вирішує справу на підставі наявних доказів.
Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
За наслідками судового розгляду, з метою ефективного захисту прав позивача суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
У відповідності до положень статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 255, 253-262, 293-295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-керуюча компанія Сіті Сервіс (код ЄДРПОУ: 42161895, місцезнаходження: 84331, Донецька область, м. Краматорськ, вулиця Марії Заньковецької, 17) до Головного управління ДПС у Донецькій області (адреса: 87515, Україна, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення відмовити.
Повний текст судового рішення складено 28 жовтня 2024 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Повідомити сторін, що заяви по суті справи, заяви з процесуальних питань, клопотання, пояснення, додаткові письмові докази, висновки експертів, можуть бути ними подані в електронному вигляді на електронну пошту суду або через особистий кабінет в системі Електронний суд.
Направлення даного рішення суду здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.
Інформацію щодо роботи суду можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: https://adm.dn.court.gov.ua.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.С. Зеленов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122680753 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зеленов А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні