Рішення
від 30.10.2024 по справі 560/11432/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/11432/24

РІШЕННЯ

іменем України

30 жовтня 2024 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративно-господарський штраф №ПШ 069890 від 01.05.2024. В обґрунтування позову зазначає, що вважає постанову протиправною, оскільки не є автомобільним перевізником або суб`єктом підприємницької діяльності, який міг би бути суб`єктом відповідальності. Посилається на те, що вказані у акті перевірки відомості стосовно нього як перевізника були внесені уже поза межами перевірки, тому усі матеріали перевірки є сумнівними та не дають підстави для притягнення його до відповідальності.

Відповідач подав відзив, у якому позов не визнає. Зазначає, що оскаржена постанова прийнята правомірно, оскільки стосовно позивача як перевізника встановлене порушення в частині відсутності визначених законом документів на час перевірки.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з наступного.

Згідно зі ст. 2 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III (Закон №2344-III) законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, Законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень. Нормативні акти, які визначають умови перевезень, порядок використання засобів транспорту, шляхів сполучення, організації безпеки руху, охорони громадського порядку, пожежної безпеки, санітарні та екологічні вимоги, що діють на транспорті, є обов`язковими для власників транспорту і громадян, які користуються послугами транспорту та шляхами сполучення.

Відповідно до ст. 18 Закону №2344-III з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням. Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Стаття 60 Закону №2344-ІІІ передбачає, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За приписами статті 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Відповідно до ст. 1 Закону №2344-III автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями; товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Статтею 33 Закону №2344-III визначено, що автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

Судом встановлено (згідно з відомостями акту №029152 від 10.04.2024), що інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті 10.04.2024 на автодорозі Р-48, 37 км. здійснено рейдову перевірку транспортного засобу марки ГАЗ 3307, номерний знак НОМЕР_1 . У акті зазначається, що транспортний засіб належить ОСОБА_2 (зі слів водія) Також у акті згаданий ОСОБА_1 .

У акті зазначається, що перевіркою встановлено, що водій здійснював перевезення вантажу з с. Закупне (зі слів водія). Під час перевірки встановлено відсутність товарно-транспортної накладної або інших документів на вантаж, відсутність свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, отже порушено вимоги ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт". Зазначається, що водій від пояснень відмовився.

16.04.2024 ОСОБА_1 було направлене повідомлення про дату, час та місце розгляду справи за актом. 01.05.2024 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті розглянутий зазначений акт та на підставі абз. 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» прийнята постанова про накладення на ОСОБА_1 адміністративно-господарського штрафу 17000 грн.

Зі змісту акту вбачається, що під час перевірки водій ОСОБА_3 надав перевіряючим посвідчення водія, отже на час перевезення у водія були відсутні необхідні документи, що передбачені ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Разом з тим, зі змісту файлу відеофіксації процесу проведення перевірки транспортного засобу марки ГАЗ 3307 номерний знак НОМЕР_1 встановлено, що відомості про особу позивача ОСОБА_1 до акту від 10.04.2024 були внесені поза межами проведення перевірки. Судом зі змісту відео встановлено, що на ньому про ОСОБА_1 як перевізника не згадується, і його статус перевізника на час перевірки не підтверджувався будь-якими належними доказами.

У відзиві відповідач зазначає, що на 2 хв. 25 сек. відео інспектор повідомив, що інформацію, яку надав водій про те, що автомобільним перевізником є власник транспортного засобу ОСОБА_1 , буде перевірено. Водночас, з відеозапису встановлено, що про такого перевізника як ОСОБА_1 , водій взагалі не згадує. Крім того, відповідач не зазначає, з яких джерел були отримані персональні дані позивача, так як під час перевірки вони отримані не були. Суду такі докази теж не надані.

У акті вказано, що водій відмовився від надання пояснень, хоча, як вбачається зі змісту відеозапису, водій не відмовлявся від вчинення будь-яких дій і при ньому акт не був складений. Натомість, на відео видно, що інспектор повідомив водія про те, що акт перевірки буде складений після перевірки інформації про перевізника ОСОБА_2 . Також зі змісту відеозапису встановлено, що інспектори не вчиняли дії з метою перевірки даних про перевізника на місці, не викликали представників поліції для встановлення особи власника транспортного засобу або особи перевізника.

Отже, зі змісту акту перевірки у взаємозв`язку з відеозаписом можна дійти висновку, що відомості про ОСОБА_1 як перевізника та реєстраційний номер його облікової картки платника податків були внесені у акт пізніше, тобто поза межами перевірки. Суду не надані будь-які належні докази того, що позивач дійсно є автомобільним перевізником або суб`єктом підприємницької діяльності у сфері перевезень.

Зазначене свідчить про те, що зі здобутих перевіркою доказів неможливо точно встановити особу перевізника а також довести вчинення ним порушення. З огляду на це, оскільки матеріали справи не містять належних та достатніх доказів, якими можливо підтвердити, що саме ОСОБА_1 є автомобільним перевізником, який використовував транспортний засіб марки ГАЗ 3307 номерний знак НОМЕР_1 10.04.2024, висновки відповідача про наявність та доведеність порушення вимог закону позивачем, відображені у акті перевірки, є необґрунтованими та протиправними.

Зазначене вказує на те, що спірна постанова, яка ґрунтується на висновках перевірки, також є неправомірною та підлягає скасуванню, а позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті (Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області) №ПШ069890 від 01.05.2024 про застосування стосовно ОСОБА_1 адміністративно-господарського штрафу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 30 жовтня 2024 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2 ) Відповідач:Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, буд. 75,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29005 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122682993
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —560/11432/24

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 30.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні