П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/3844/23-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Григораш В.О.
Суддя-доповідач - Граб Л.С.
30 жовтня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Граб Л.С.
суддів: Сторчака В. Ю. Білої Л.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Євро Нафта Кл" на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Євро Нафта Кл" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення,
В С Т А Н О В И В :
товариство з обмеженою відповідальністю "Євро Нафта Кл" звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, в якому просило:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення за формою "Н" від 24.01.2023 №00000/557/24-13-04-09, складене Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги, скаржник посилається на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для розгляду справи, невідповідність висновків обставинам справи та порушення норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення правового спору.
За правилами п.3 ч.1 ст.311 КАС України, розгляд справи колегією суддів здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Євро Нафта КЛ" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Чернівецькій області як платник податків.
На підставі п.п. 19-1.1.1, п.п. 19-1.1.2, п. 19-1.1 ст. 19-1, п.п. 20.1.4, п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20, п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, головним державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДПС у Чернівецькій області Сумарюк К., проведено перевірку ТОВ "Євро Нафта КЛ" з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Перевірку проведено з 02.12.2022 по 02.12.2022 у приміщенні ГУ ДПС в Чернівецькій області, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200-А.
За результатами перевірки складено акт камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних від 02.12.2022 №4351/24-13-04-09/41077745, у якому зафіксовано встановлення порушення п.201.10. ст.201 ПК України та підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 ХХ "Перехідні положення" ПК України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄДРПН, складених у період: 28.02.2022 - 01.06.2022; зареєстровані у період: 04.07.2022 - 20.07.2022.
Зокрема, в акті зазначено, що позивачем за лютий, травень, червень 2022 року:
- податкову накладну №318 від 28.02.2022 зареєстровано 20.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 6, сума ПДВ 53,33 грн;
- податкову накладну №1 від 31.05.2022 зареєстровано 20.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 6, сума ПДВ 3764,93 грн.
- податкову накладну №83 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3328,98 грн;
- податкову накладну №56 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 11880,29 грн;
- податкову накладну №76 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 7765,74 грн;
- податкову накладну №51 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 15791,28 грн;
- податкову накладну №82 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3495,03 грн;
- податкову накладну №86 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3247,49 грн;
- податкову накладну №79 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 9891,59 грн;
- податкову накладну №94 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1993,11 грн;
- податкову накладну №90 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 11530,59 грн;
- податкову накладну №71 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3986,30 грн;
- податкову накладну №84 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1236,45 грн;
- податкову накладну №93 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 5496,36 грн;
- податкову накладну №80 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 15458,03 грн;
- податкову накладну №72 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2002,84 грн;
- податкову накладну №95 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 4685,70 грн;
- податкову накладну №63 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 247,29 грн;
- податкову накладну №87 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2060,75 грн;
- податкову накладну №55 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 333,84 грн;
- податкову накладну №64 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 15434,70 грн;
- податкову накладну №58 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1476,64 грн;
- податкову накладну №46 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2060,75 грн;
- податкову накладну №66 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3794,39 грн;
- податкову накладну №57 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2617,90 грн;
- податкову накладну №97 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 6833,17 грн;
- податкову накладну №73 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 156,95 грн;
- податкову накладну №43 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 206,07 грн;
- податкову накладну №75 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 13881,31 грн;
- податкову накладну №52 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 206,07 грн;
- податкову накладну №77 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2394,29 грн;
- податкову накладну №70 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1159,17 грн;
- податкову накладну №45 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 52,32 грн;
- податкову накладну №49 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 60,71 грн;
- податкову накладну №105 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3283,95 грн;
- податкову накладну №108 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 364,99 грн;
- податкову накладну №110 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 6021,15 грн;
- податкову накладну №111 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 21736,55 грн;
- податкову накладну №103 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 6338,71 грн;
- податкову накладну №74 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 41,21 грн;
- податкову накладну №118 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 784,92 грн;
- податкову накладну №67 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 207,68 грн;
- податкову накладну №53 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 105,07 грн;
- податкову накладну №106 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 373,82 грн;
- податкову накладну №107 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 855,69 грн;
- податкову накладну №44 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 13047,05 грн;
- податкову накладну №88 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 6096,28 грн;
- податкову накладну №119 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 23273,05 грн;
- податкову накладну №99 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1597,32 грн;
- податкову накладну №59 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 392,29 грн;
- податкову накладну №116 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 654,21 грн;
- податкову накладну №42 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 123,64 грн;
- податкову накладну №50 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1479,62 грн;
- податкову накладну №48 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 248,54 грн;
- податкову накладну №47 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 15860,88 грн;
- податкову накладну №100 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 266,20 грн;
- податкову накладну №85 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 12429,49 грн;
- податкову накладну №81 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3100,50 грн;
- податкову накладну №102 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 20550 грн;
- податкову накладну №69 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 455,33 грн;
- податкову накладну №89 від 11.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1629,36 грн;
- податкову накладну №96 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 22555,88 грн;
- податкову накладну №40 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 173,32 грн;
- податкову накладну №112 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 3193,73 грн;
- податкову накладну №60 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 787,21 грн;
- податкову накладну №98 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 745,79 грн;
- податкову накладну №62 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 408,19 грн;
- податкову накладну №61 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 234,93 грн;
- податкову накладну №92 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 8506,68 грн;
- податкову накладну №54 від 08.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1222,73 грн;
- податкову накладну №65 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 82,43 грн;
- податкову накладну №41 від 07.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 492,88 грн;
- податкову накладну №78 від 10.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 8871,37 грн;
- податкову накладну №104 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 22905,64 грн;
- податкову накладну №68 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 11736,91 грн;
- податкову накладну №117 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 1059,64 грн;
- податкову накладну №91 від 12.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2538,89 грн;
- податкову накладну №113 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 576,91 грн;
- податкову накладну №115 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 644,84 грн;
- податкову накладну №124 від 09.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 297,67 грн;
- податкову накладну №120 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 4828,59 грн;
- податкову накладну №109 від 14.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 20056,93 грн;
- податкову накладну №101 від 13.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 535 грн;
- податкову накладну №114 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 2511,73 грн;
- податкову накладну №121 від 15.06.2022 зареєстровано 04.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 910,26 грн;
- податкову накладну №16 від 02.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 4, сума ПДВ 910,26 грн;
- податкову накладну №125 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 288,50 грн;
- податкову накладну №14 від 02.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 1499,94 грн;
- податкову накладну №33 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 60,71 грн;
- податкову накладну №27 від 04.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 9265,43 грн;
- податкову накладну №24 від 04.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 1512,59 грн;
- податкову накладну №22 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 11398,37 грн;
- податкову накладну №17 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 185,83 грн;
- податкову накладну №20 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 8740,60 грн;
- податкову накладну №26 від 04.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 8504,85 грн;
- податкову накладну №122 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 497,93 грн;
- податкову накладну №1 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 121,22 грн;
- податкову накладну №37 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 16118,63 грн;
- податкову накладну №2 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 1763,93 грн;
- податкову накладну №36 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 453,36 грн;
- податкову накладну №34 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 164,86 грн;
- податкову накладну №31 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 398,54 грн;
- податкову накладну №29 від 05.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 21389,54 грн;
- податкову накладну №35 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 162504,20 грн;
- податкову накладну №12 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 159,10 грн;
- податкову накладну №21 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 3794,39 грн;
- податкову накладну №39 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 10,99 грн;
- податкову накладну №3 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 522,06 грн;
- податкову накладну №7 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 52,33 грн;
- податкову накладну №123 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 2765,91 грн;
- податкову накладну №23 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 10068,22 грн;
- податкову накладну №18 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 342,08 грн;
- податкову накладну №28 від 05.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 68,30 грн;
- податкову накладну №38 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 247,29 грн;
- податкову накладну №5 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 17683,62 грн;
- податкову накладну №19 від 03.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 155,57 грн;
- податкову накладну №25 від 04.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 641,97 грн;
- податкову накладну №10 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 7419,83 грн;
- податкову накладну №9 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 2513,87 грн;
- податкову накладну №13 від 02.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 11026,91 грн;
- податкову накладну №11 від 02.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 165,66 грн;
- податкову накладну №30 від 05.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 12569,24 грн;
- податкову накладну №15 від 02.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 8888,41 грн;
- податкову накладну №32 від 06.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 136,60 грн;
- податкову накладну №8 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 412,15 грн;
- податкову накладну №6 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 4203,93 грн;
- податкову накладну №4 від 01.06.2022 зареєстровано 05.07.2022, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН - 5, сума ПДВ 2885,05 грн.
На підставі висновків акту перевірки від 02.12.2022 №4351/24-13-04-09/41077745, Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області 24.01.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №00000/557/24-13-04-09, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 602400,03 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивачем подано до ДПС України скаргу, в якій просив скасувати податкове повідомлення-рішення №00000/557/24-13-04-09 від 24.01.2023.
Рішенням Державної податкової служби України від 24.03.2023 №7325/6/99-00-06-03-01-06 продовжено строк розгляду скарги.
Рішенням про результати розгляду скарги від 03.05.2023 №10774/6/99-00-06-03-01-06 скаргу залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення №00000/557/24-13-04-09 від 24.01.2023 без змін.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення №00000/557/24-13-04-09 від 24.01.2023 протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом про його скасування.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про необгрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.
Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1. статті 1 ПК України).
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
З урахуванням викладеного, в період існування спірних правовідносин ПК України передбачений обов`язок платників податку на додану вартість забезпечити своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Аналіз наведеної норми ПК України свідчить, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі Закон № 533- IX).
У зв`язку із набранням чинності Закону № 533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:
«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».
Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.
Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.
Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 3 березня 2022 року № 2118-IX, який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі Закон № 2118-IX).
Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Зокрема, підпунктами 69.1, 69.9 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України визначено, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Законом № 2142-IX від 24 березня 2022 року внесено зміни у підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, а саме слова «трьох місяців» замінено словами «шести місяців».
В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року № 2260-IX (далі Закон № 2260-IX).
У зв`язку із набранням чинності 27 травня 2022 року Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у такій редакції:
«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику».
Відтак, з набранням чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.
З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1.
Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин колегія суддів зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.
Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
В той же час, як зазначено вище, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) установлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» цього кодексу.
В розвиток цієї правової позиції Верховний Суд в постанові 07 лютого 2024 року у справі № 380/7070/23 зауважив, що держава не створила такого правового регулювання і фактичних умов, за яких платники податків могли б завчасно передбачити відповідні наслідки своєї поведінки щодо не реєстрації до 26 травня 2022 року в ЄРПН податкових накладних, складених до 24 лютого 2022 року (зі змінами до 31 січня 2022 року).
Фактично з 27 травня 2022 року усі платники, які не зареєстрували податкові накладні, граничний строк реєстрації яких припав до 23 лютого 2022 року, автоматично підлягали відповідальності.
При цьому відповідний Закон від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ був опублікований 26 травня 2022 року в умовах воєнного стану, обмеженого часу роботи електронних сервісів податкових органів та за відсутності завчасного попереднього роз`яснення змісту та наслідків прийняття цього законодавчого акта для платників податків, які були впевнені, що захищені карантинними та воєнними мораторіями на застосування штрафних санкцій.
Отже законодавець не створив умов, за яких платник податків мав можливість у розумні строки зареєструвати податкові накладні, складені до введення воєнного стану, за попередньо передбаченого підходу безумовного звільнення від відповідальності до завершення дії карантину.
Як слідує з системного аналізу норм ПК України, фактично з 27 травня 2022 року платники податків, які не зареєстрували в ЄРПН податкові накладні, складені з 1 лютого 2022 року до травня 2022 року, отримали додатковий час для їх реєстрації в ЄРПН без застосування штрафних санкцій до 15 липня 2022 року, тобто близько 1,5 місяці.
Відтак, необхідний перехідний період для податкових накладних, складених по 31 січня 2022 року не був уведений в дію, не надав таким положенням законодавець й ретроспективної дії. Наведене також є проявом порушення принципу рівності податкового законодавства.
При цьому потрібно враховувати, що правові ситуації, які пов`язані з можливістю або неможливістю в період воєнного стану реєструвати податкові накладні, є за своєю суттю ідентичними як щодо податкових накладних, складених починаючи з лютого 2022 року, так і щодо тих, які були складені раніше, але не були своєчасно зареєстровані з огляду на надзвичайні обставини - ковідну пандемію та воєнний стан.
Умови юридичної відповідальності визначаються характером діяння, за яке така відповідальність установлюється. Відмінність у заходах відповідальності не може зумовлюватися «випадковими» чинниками, зокрема, недосконалістю законодавчої техніки, коли однакові за характером діяння мають різні умови покарання за них.
За подібних обставин, принцип верховенства права та заборона на дискримінацію платників податків, передбачена підпунктом 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 ПК України, вимагають застосування однакових умов притягнення до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію всіх податкових накладних, на які до 27 травня 2022 року поширювалася дія мораторію - як «ковідного», так і «воєнного».
Зважаючи на викладене, визначальним критерієм, який має братися до уваги при вирішенні питання про відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних після скасування з 27 травня 2022 року дії мораторіїв, є можливість виконання платником своїх зобов`язань.
При цьому всі платники повинні мати однакові умови, за яких вони можуть уникнути відповідальності шляхом реєстрації податкових накладних у відповідний перехідний період - до 15 липня 2022 року.
Щодо застосування розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, колегія суддів зазначає наступне.
Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У пункті 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України закріплено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Поряд з цим, колегія суддів зазначає, що відповідно до приписів частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
При цьому, суд звертає увагу на рішення Конституційного Суду України у справі про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів від 09 лютого 1999 року №1-рп/99, у якому визначено, що «за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Конституція України, закріпивши частиною першою статті 58 положення щодо неприпустимості зворотної дії в часі законів та інших нормативно-правових актів, водночас передбачає їх зворотну дію в часі у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують юридичну відповідальність особи, що є загальновизнаним принципом права. Тобто щодо юридичної відповідальності застосовується новий закон чи інший нормативно-правовий акт, що пом`якшує або скасовує відповідальність особи за вчинене правопорушення під час дії нормативно-правового акта, яким визначались поняття правопорушення і відповідальність за нього.»
Наведене не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути визначено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті. Тобто в нормативно-правовому акті, який пом`якшує або скасовує відповідальність юридичних осіб, має бути прямо зазначено про його зворотною дію в часі.
Водночас Закон № 2876-IX, яким підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України був доповнений пунктами 89 та 90, не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності.
Зазначення в пунктах 89 та 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України «Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні» не є та не може розцінюватись як пряма вказівка, що зазначені пункти мають зворотну дію в часі, тобто їх дія має поширюється на правовідносини, які виникли з 24 лютого 2022 року.
Вказівка про надання нормативно-правовому акту (чи його конкретному пункту, частині, статті) зворотної дії в часі має бути чіткою та однозначною.
Як правило, при наданні нормативно-правовому акту (чи його конкретному пункту, частині, статті) зворотної дії в часі вказується конкретна дата з якої правовідносини регулюються саме у визначений таким нормативно-правовим актом (пунктом, частиною, статтею) спосіб.
Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є вчиненим з моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкових накладних, а строк затримки їх реєстрації впливає на визначення розміру штрафної санкції.
А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини щодо порушення строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України (до внесення змін Законом № 2876-IX), є неможливим.
Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).
Оскільки в межах спірних правовідносин, податкові накладні складені позивачем в лютому-червні 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН після 15.07.2022 року з порушенням строку, визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про правомірність застосування контролюючим органом штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Вказане узгоджується з висновками Верховного Суду сформулюваними зокрема у постановах від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/23, від 06 лютого 2024 року у справі № 160/10740/23, від 07 лютого 2024 року у справі № 380/7070/23, від 12 березня 2024 року у справі №160/13661/23, від 02 квітня 2024 року у справі № 520/18349/23, від 12 квітня 2024 року у справі № 620/9720/23, від 24 вересня 2024 року у справі №320/8747/23, від 24 вересня 2024 року у справі №560/19985/23 та від 24 вересня 2024 року у справі №560/9886/23.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення, контролюючий орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом, а тому таке податкове повідомлення-рішення є правомірним та підстави для його скасування відсутні.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Колегія суддів також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Євро Нафта Кл" залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 24 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Граб Л.С. Судді Сторчак В. Ю. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 01.11.2024 |
Номер документу | 122685466 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Граб Л.С.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні