Постанова
від 23.10.2024 по справі 522/9490/24
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження: 33/813/2474/24

Номер справи місцевого суду: 522/9490/24

Головуючий у першій інстанції Лагода К.О.

Доповідач Комлева О. С.

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.10.2024 року м. Одеса

Одеський апеляційний суд у складі судді - Комлевої О.С.,

з участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_1 ,

адвоката Садовського Василя Євгеновича, захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу адвоката Садовського Василя Євгеновича, захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2 на постанову Приморського районного суду м. Одеси від 16 вересня 2024 року,-

в с т а н о в и в:

Короткий зміст оскаржуваної постанови суду першої інстанції.

Постановою Приморськогорайонного судум.Одеси від16вересня 2024року ОСОБА_2 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП та накладено на ОСОБА_2 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 5100 грн.

Стягнуто судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Вимоги наведені в апеляційній скарзі та узагальнення доводів особи, яка її подала.

На вищевказану постанову суду адвокат СадовськийВ.Є.,захисник особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності - ОСОБА_2 17 вересня 2024 року подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

В обґрунтування апеляційної скарги адвокат Садовський В.Є. зазначив, що, ні в протоколі про адміністративне правопорушення від 28 травня 2024 року, ні у висновку №229 від 21 березня 2024 року не зазначено які конкретно пункти передбачені порядком подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, який затверджений наказом НАЗК від 19 лютого 2021 року №102/21, були порушені керівником політичної партії під час подання фінансового звіту ПП «За Одещину» за 2021 рік.

Посилання суду першої інстанції, що у відповідному Звіті ПП «За Одещину» за 2021 рік відсутні відомості (не відображено) про спонсорський внесок на підтримку Партії, що підтверджується Висновком про результати перевірки Звіту, то воно не може служити підставою для притягнення до відповідальності за ст. 212-21 КУпАП, оскільки, як зазначалось вище, вказаною нормою встановлена адміністративна відповідальність за порушення порядку та строків подання відповідного звіту політичної партії, а не за відсутність чи надання неповної інформації у зазначеному Звіті.

Крім того апелянт звернув увагу, що процес формування Звіту, передбачає заповнення електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону України «Про політичні партії в України», а не Порядком подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, який затверджено наказом НАЗК від 19 лютого 2021 року №102/21.

Також, на момент складання протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/6 від 28 травня 2024 року ОСОБА_2 не була головою ПП «За Одещину», тобто суб`єктом вказаного правопорушення.

Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши пояснення адвоката СадовськогоВ.Є.,захисника особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності - ОСОБА_2 перевіривши доводи апеляційної скарги, суд дійшов наступних висновків.

Згідно зі ст. 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Відповідно до вимог ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення в першу чергу зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, а також чи винна дана особа в його вчиненні і чи підлягає вона адміністративній відповідальності, і лише після цього вирішувати питання про можливість накладення адміністративного стягнення.

Положеннями ч.7 ст. 294 КУпАП передбачено, що апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Апеляційний суд може дослідити нові докази, які не досліджувалися раніше, якщо визнає обґрунтованим ненадання їх до місцевого суду або необґрунтованим відхилення їх місцевим судом.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/6 від 28 травня 2024 року керівник політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» ОСОБА_2 всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушила порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене ст. 212-21 КУпАП.

Згідно зі ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 251 КУпАПвстановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Вказані вимоги при розгляді даної справи судом першої інстанції виконані.

Висновок місцевого суду про наявність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, в діях ОСОБА_2 ґрунтується на зібраних та досліджених в судовому засіданні доказах, яким суд дав належну правову оцінку.

Так, диспозиція ст. 212-21 КУпАПвстановлює відповідальністьзапорушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Судом першої інстанції встановлено, що до Національного агентства через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 08.01.2024 о 14:45 годині подано Звіт політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» (унікальний ідентифікатор Звіту: bd68bb70-ae23-11ee-96d4- 258361b278a8), за 2021 рік та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, керівником Партії ОСОБА_2 , з неповнотою зазначеної у звіті інформації.

Так, за результатами перевірки звіту про майно, доходи, виграти і зобов`язання фінансового характеру, поданого політичною партією «ЗА ОДЕЩИНУ», ідентифікаційний код 40212900 за 2021 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру встановлено неповноту відображеної у Звіті Партії інформації.

Під час перевірки відомостей, зазначених у Звіті Партії, із відомостям, що містяться у державних реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, встановлено, що у розділі ІІ «Внески та інші надходження» Звіту не відображено відомості щодо спонсорського внеску на підтримку Партії та / або фінансові зобов`язання на користь фізичних чи юридичних осіб, що здійснили оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію (Додаток 1).

Факт не відображення відомостей щодо отриманого спонсорського внеску та / або не відображення фінансових зобов`язань на користь третіх осіб, що здійснили оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію в частині зміни інформації щодо її місцезнаходження; інформації для здійснення зв`язку; відомостей про керівника/членів керівного органу або відомостей про таких осіб та зміни установчих документів є порушенням пунктів 2,4 частини 11 статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні».

Відповідно до інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) на запит від 10.01.2024 за кодом 106665179117, державним реєстратором 12.10.2021 здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу: політична партія «ЗА ОДЕЩИНУ» (ідентифікаційний код 40212900).

В реєстраційний справі Партії за номером 10015561070004072409 від 12.10.2021 містяться наступні документи: Заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі від 01.10.2021 № б/н; Рішення уповноваженого органі управління юридичної особи про зміни від 30.09.2021 №б/н; Реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи від 30.09.2021 № б/н; Статут (нова редакція) від 30.09.2021№ б/н; Документ, що засвідчує повноваження особи від 01.10.2021 № б/н; Документ про сплату адміністративного збору від 01.10.2021 № 54643272; Документ, що підтверджує сплату за проведення державної реєстрації у скорочені строки від 01.10.2021 № 32359488; Відомості про керівні органи Партії від 30.09.2022 № б/н; Рішення Вищої Ради Партії від 21.09.2021р. №5; Реєстр Учасників, присутніх на засіданні Вищої ради Партії від 21.09.2021р. б/н (Додаток 2).

Відповідно до Протоколу № 3 Чергового з`їзду Партії, який проведено 30.09.2021, на порядок денний винесено питання про: обрання Головуючого Чергового з`їзду Партії та секретаря чергового з`їзду Партії та визначення повноважних осіб на підписання нової редакції Статуту Партії; зміну адреси місцезнаходження Партії; звільнення посадових осіб Партії та припинення повноважень керівних та контролюючих органів Партії; затвердження нової редакції Статуту Партії; переобрання Голови Партії; переобрання Заступника Голови Партії; обрання складу Вищої ради Партії; обрання складу Контрольно-ревізійної комісії Партії тощо.

Вказана інформація підтверджується нотаріально завіреною копією Протоколу № 3 Чергового з`їзду Партії від 30.09.2021, складеного на бланках серії HPM 126432 та 126433, підписаного головуючим черговим з`їздом Партії ОСОБА_3 та секретарем Чергового з`їзду Партії ОСОБА_4 , а також засвідченого підписом та печаткою приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Чередніченко Г.А. Окрім того, вказаний Протокол зареєстровано в реєстрі за № 1333, 1334 та стягнуто фіксовану плату в гривнях згідно ізстаттею 31 Закону України «Про нотаріат»(Додаток 2).

01.10.2021 Партією подано до Міністерства юстиції України Заяву щодо державної реєстрації змін до відомостей про місцезнаходження; інформації для здійснення зв`язку; керівника/членів керівного органу або відомостей про таких осіб та зміни установчих документів за підписом ОСОБА_4 , підпис якого засвідчено підписом та печаткою приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Чередніченко Г.А. Окрім того, вказана Заява зареєстрована в реєстрі за № 1332 та стягнуто плату в гривнях згідно ізстаттею 31 Закону України «Про нотаріат»(Додаток 2).

До вказаних вище документів долучено квитанцію, яка підтверджує сплату адміністративного збору від імені Партії від 01.10.2021 № 54643272 та квитанція про оплату за проведення державної реєстрації у скорочені терміни від 01.10.2021 № 32339488 (Додаток 2).

У Звіті за 2021 рік не відображені відомості щодо отриманого спонсорського внеску та / або не відображення фінансових зобов`язань на користь третіх осіб, що здійснили оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 21.03.2024 №229, затвердженому наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 22.03.2024 №72/24, який опубліковано на офіційному веб сайті Національного агентства відповідно до відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (Додаток 3).

Відповідно до п.1 розділу І Загальних Положень про подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 19 лютого 2021 року № 102/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 р. за № 507/36129, (далі Положення), цей Порядок визначає процедуру подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) (далі - Звіт) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).

Згідно з п.1, п.9 розділу ІІ Положення, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі-уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Сформований Звіт підписує керівник (уповноважена особа) політичної партії шляхом накладання КЕП.

Положеннями ч. 9 ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні»в редакції Закону №3337-IXвід 16.12.2023 визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному веб сайті Національного агентства.

Відповідно до ч. 11 ст.17 вказаного Закону звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає такі розділи:

1)"Майно та нематеріальні активи станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію щодо майна (грошові кошти на всіх рахунках, цінні папери, нерухоме майно, транспортні засоби, інше рухоме майно, вартість якого перевищуєп`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року) та нематеріальних активів, які належать партії, її місцевій організації, що в установленому порядку набула статусу юридичної особи, на праві власності або праві користування;

2) "Внески та інші надходження за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про внески (грошові внески; майнові внески; внески роботами або послугами; внески нематеріальними активами; внески, надані шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії чи її місцевої організації, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи; кошти державного фінансування (у разі його отримання відповідно до закону); доходи, майно та нематеріальні активи, які не є внесками відповідно до цього Закону; кошти, які не є ні доходами, ні внесками, отримані політичною партією, місцевою організацією політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, протягом звітного кварталу);

3) "Платежі та інші витрати за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про платежі з окремого рахунку, відкритого для зарахування коштів з державного бюджету, інших рахунків політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (з узагальненням інформації за кожним видом рахунків окремо); повернення грошових внесків (чи їх частин) та помилкових грошових надходжень, повернення майнових внесків та нематеріальних активів, внесків, здійснених шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії за згодою партії, повернення до державного бюджету невикористаної частини коштів державного фінансування, перерахування до державного бюджету сум внесків, які неможливо повернути особам, які їх здійснили;

4) "Зобов`язання фінансового характеру станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про всі фінансові зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи). Якщо фінансове зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) виникло у звітному періоді та було виконано політичною партією (її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) у цьому самому звітному періоді, таке фінансове зобов`язання не відображається у звіті політичної партії про її майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.

Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, для отримання доступу до Реєстру політична партія надсилає Національному агентству лист-звернення довільної форми, в якому зокрема обов`язково зазначаються такі відомості: прізвище, ім`я, по батькові керівника політичної партії та осіб, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту.

До листа-звернення, в тому числі, додаються: належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту.

Як вбачається з матеріалів справи, листом-зверненням від 01.03.2022 № 5286/0/07-22 Партія надала відомості про ОСОБА_2 як керівника Партії, а також копії документів, що підтверджують її повноваження Протокол № 3 Чергового З`їзду Партії від 30.09.2021 (Додаток 4). Повноваження ОСОБА_2 як керівника Партії також підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Додаток 4).

Відповідно до пунктів 7.2 розділу 7 Статуту Партії, затвердженого Черговим з`їздом Партії від 30.09.2021 (в новій редакції), долученого до матеріалів справи, передбачено, що Голова Партії здійснює, зокрема, загальне керівництво діяльністю Партії, без доручення представляє її у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особам, незалежно від форм власності та підпорядкування, як в Україні так і за кордоном, фізичними особами (Додаток 4).

Стаття 3 Закону передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно доКонституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Отже враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей7,9,23,24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченогостаттею 212-21 КУпАПє керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, Звіт Партії подано до Національного агентства через Реєстр 08.01.2024 о 14:45 годині (унікальний ідентифікатор Звіту: bd68bb70-ae23-11ee-96d4- 258361b278a8) та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, керівником Партії ОСОБА_2 , відтак остання підтвердила достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії.

Отже, вина ОСОБА_2 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченогост. 212-21 КУпАП, а також викладені обставини підтверджуються: протоколом про адміністративне правопорушення № 50-33/6 від 28.05.2024; звітом політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партіїЗА ОДЕЩИНУза 2021 р.; інформацією щодо підписання документу за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), звіт партії «ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ЗА ОДЕЩИНУ»», що підписала ОСОБА_2 08.01.2024р. 14:45; описом документів з реєстраційної справи № 155607240928; заявою щодо державної реєстрації юридичної особи-громадського формування; правовим висновком щодо відповідності вимогамКонституціїта законів України, статуту (положення) громадського формування документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про ПОЛІТИЧНУ ПАРТІЮ «ЗА ОДЕЩИНУ», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осібпідприємців та громадських формувань, у тому числі змін до статуту від 12.10.2021р., протоколом №3 Чергового з`їзду політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» від 30.09.202021р.; реєстром осіб (делегатів), які брали участь у черговому з`їзді політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» від 30.09.2021р; статутом політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» (нова редакція) 2021р; довіреністю, що засвідчує повноваження особи від 01.10.2021р.; квитанцією, яка підтверджує сплату адміністративного збору від імені Партії від 01.10.2021 № 54643272 та квитанцією про оплату за проведення державної реєстрації у скорочені терміни від 01.10.2021 № 32339488; відомостями про керівні органи політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ»; рішенням Вищої Ради політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» від 21.09.2021р., висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партіїЗА ОДЕЩИНУза 2021 рік №229 від 21.03.2024, заявою керівника політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» - ОСОБА_2 до НАЗК про надання доступу до кабінету у реєстрі у зв`язку зі зміною керівника Партії від 28.01.2022р. вих..№5; заявою ОСОБА_2 про згоду на обробку персональних даних від 28.01.2022р.; протоколом №3 Чергового з`їзду політичної партії «ЗА ОДЕЩИНУ» від 30.09.2021р.; Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24; листом Національного агентства від 28.03.2024 від № 50-20/20029-24; листом Національного агентства від 16.04.2024 від № 50-20/25751-24; лист Національного агентства від 20.05.2024 від № 50-20/35550-24; скріншотом сайту Національного агентства із повідомленням про виклик ОСОБА_2 ; листом Національного агентства щодо ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення від 28.05.2024 № 50-20/38373-24.

Доводи адвокатаСадовського В.Є.,захисника особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності - ОСОБА_2 про те,щона момент складання протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/6 від 28 травня 2024 року ОСОБА_2 не була головою ПП «За Одещину», тобто не є суб`єктом вказаного правопорушення апеляційний суд вважає необґрунтованими оскільки ОСОБА_2 на момент подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характерубула керівником Партії та за її особистим підписом Звіт Партії з неповнотою зазначеної інформації було подано до НАЗК, тому саме вона несе відповідальність за виявлені порушення.

Доводи адвокатаСадовського В.Є.,захисника особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності - ОСОБА_2 про те, що нів протоколіпро адміністративнеправопорушення від28травня 2024року,ні увисновку №229від 21березня 2024року незазначено якіконкретно пунктипередбачені порядкомподання Звітуполітичної партіїпро майно,доходи,витрати ізобов`язання фінансовогохарактеру,який затвердженийнаказом НАЗКвід 19лютого 2021року №102/21,були порушенікерівником політичноїпартії підчас поданняфінансового звітуПП «ЗаОдещину» за2021рік апеляційний суд вважає необгрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 10 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні»форма та порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру затверджуються Національним агентством з питань запобігання корупції.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2010 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129 поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону України «Про політичні партії в Україні».

Окрім того, ст. 17 Закону України«Про політичніпартії вУкраїні»визначено перелік розділів Звіту, до яких необхідно внести інформацію за відповідний звітний період.

Таким чином, невідображення інформації щодо отриманих спонсорських внесків у вигляді «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію» та «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію у скорочені терміни» у розділі «Внески та інші надходження» або інформації про наявність фінансових зобов`язань на користь фізичних чи юридичних осіб, що здійснювали оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію у розділі «Зобов`язання фінансового характеру» звіту Партії призвело до порушення п.п. 2,4 ч. 11 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», за що передбачена адміністративна відповідальність, встановлена ст. 212-21 КУпАП.

Національне агентство здійснює перевірку звітів Партії за той чи інший звітний період в порядку і в межах, визначених ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні»

Зматеріалів справивбачається щоі впротоколі про адміністративне правопорушення від 28 травня 2024 року, і у висновку №229 від 21 березня 2024 року зазначено про порушення саме п.п. 2,4 ч. 11 ст. 17 Закону України«Про політичніпартії вУкраїні»

Таким чином, істотних порушень законодавства, що тягнуть зміну чи скасування постанови суду першої інстанції, при апеляційному розгляді справи, не встановлено.

В апеляційній скарзі не наведено належних і достатніх підстав для спростування висновків суду першої інстанції, не було здобуто таких доказів і при проведенні апеляційного розгляду.

Позиція апелянта, яку він висловив в апеляційній скарзі щодо невизнання своєї вини розцінюється апеляційним судом як спосіб самозахисту та уникнення від відповідальності за вчинене правопорушення.

Також, слід також зазначити, що Європейський суд з прав людини вказав, що п. 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Суд апеляційної інстанції враховує положення практики Європейського Суду з прав людини про те, що право на обґрунтоване рішення не вимагає детальної відповіді судового рішення на всі доводи висловлені сторонами. Крім того, воно дозволяє вищим судам просто підтверджувати мотиви, надані нижчими судами, не повторюючи їх (справ «Гірвісаарі проти Фінляндії», п.32.)

Пункт 1 ст. 6 Конвенції не вимагає більш детальної аргументації від апеляційного суду, якщо він лише застосовує положення для відхилення апеляції відповідно до норм закону, як такої, що не має шансів на успіх, без подальших пояснень (Burg and others v. France (Бюрг та інші проти Франції), (dec.); Gorou v. Greece (no.2) (Гору проти Греції №2) [ВП], § 41.

Враховуючи викладене, апеляційний суд вважає, що апеляційна скаргає необґрунтованою та не підлягає задоволенню, а постанова районного суду, в свою чергу, є законною та обґрунтованою, у зв`язку із чим відсутні підстави для її скасування або зміни.

Отже, апеляційний суд вважає, що судове рішення ґрунтується на повно та всебічно досліджених матеріалах справи, постановлено з дотриманням вимог матеріального та процесуального права і підстав для його скасування в межах доводів апеляційної скарги не вбачається.

Підстав для скасування постанови суду першої інстанції апеляційний суд не вбачає.

Зважаючи на викладене, постанова суду щодо доведеності вини, кваліфікації дій, накладеного стягнення є законною та обґрунтованою, і підстав для її скасування не має, тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, апеляційний суд, -

постановив:

Апеляційну скаргу адвоката Садовського Василя Євгеновича, захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2 залишити без задоволення.

Постанову Приморського районного суду м. Одеси від 16 вересня 2024 року залишити без змін.

Постанова є остаточною і оскарженню в касаційному порядку на підлягає.

Повний текст постанови складено 30 жовтня 2024 року.

Суддя Одеського апеляційного суду О.С. Комлева

СудОдеський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено01.11.2024
Номер документу122690088
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —522/9490/24

Постанова від 23.10.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Комлева О. С.

Постанова від 23.10.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Комлева О. С.

Постанова від 22.10.2024

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Комлева О. С.

Постанова від 16.09.2024

Адмінправопорушення

Приморський районний суд м.Одеси

Лагода К. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні