ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 жовтня 2010 року 11:15 № 2а-9698/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. при секретарі судового засідання Розсошко К.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Господарка"
про
стягнення податкової заборгованості в сумі 26 574,72грн.
Державна податкова інспекця у Шевченківському районі м. Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариством з обмеженою відповідальністю «Господарка»податкового боргу у розмірі 26574,72 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на думку позивача, податковий борг перед Державним бюджетом України виник у зв’язку з порушенням відповідачем строків подання до установ банків платіжних доручень.
Представник відповідача до суду не прибув, відзиву на позов не надав. Надіслані йому за адресою, що міститься в державному реєстрі повістки повернулися до суду із відміткою за закінченням терміну зберігання.
Відповідно до ч.8 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає, що відповідач був повідомлений належним чином.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих сторонами, пояснень їхніх представників, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Господарка»зареєстроване Дніпровською районною у м. Києві державною адміністрацією 02.10.1995р. та взяте на облік як платник податків 22.03.1994р.
Відповідачем у 2009р. було подано податкову декларацію з самостійно визначеним зобов’язанням. Відповідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності № 3166 від 29.01.2009р. з самостійно визначеним податковим зобов’язанням у сумі 31652,25 грн., з яких заборгованість по орендній платі за березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень складає 26376,90 грн.
23.09.2009р. позивачем була проведена перевірка своєчасності сплати платежів до бюджету, в результаті якої складено Акт № 5385-15/21554062, яким встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Господарка»порушено р. Ш ст. 21 Закону України «Про оренду землі»№ 161-ХІV від 06.10.1998р. із змінами та доповненнями, ч. 1 р. 6 ст. 17 Закону України про плату за землю»№ 2535 від 03.07.1992р. зі змінами та доповненнями, пп.. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р., (далі Закон № 2181-ІІІ) а саме: Відповідач порушив строки подання до установ банків платіжних доручень.
В результаті чого, на підставі пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181-ІІІ, відповідачем були винесені податкові повідомлення-рішення від 05.11.2009р. № 0014691540/0, яким донараховано суму штрафних (фінансових) санкцій 480,90 грн. та податкове повідомлення-рішення також від 05.11.2009р. № 0014711540/0, яким донараховано суму штрафних (фінансових) санкцій 263,77 грн.
Дані податкові повідомлення-рішення були отримані керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «Господарка», про що свідчить підпис на корінцях податкових повідомлень рішень.
Відповідачем не було сплачено зазначений податковий борг, що виник внаслідок нарахованих позивачем податкових зобов’язань та штрафних санкцій.
Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2191-ІІІ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання зазначену у поданій ним податковій декларації протягом десяти календарних днів наступних за останнім днем відповідного граничного строку передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 цього закону для подання податкової декларації
Відповідно до пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181-ІІІ платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання яку зазначає у податковій декларації.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженою з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до пп.. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визначається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідачем дані нарахування не було оскаржено у встановлений Законом № 2181-ІІІ термін, тому суми є узгодженими.
Згідно пп. 1, 3, 4 п. 2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
Відповідачу 12.05.2009р. було винесено першу податкову вимогу № 1/1366, яка отримана відповідачем 02.06.2009р. про що свідчить поштове повідомлення про вручення.
Відповідачу 03.07.2009р. було винесено другу податкову вимогу № 2/1828, яка отримана відповідачем 28.01.2010р. про що свідчить поштове повідомлення про вручення.
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу" державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції: подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Порядок звернення стягнення на майно платника податків в рахунок погашення податкового боргу визначено Законом України "Про порядок погашення платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Згідно з п.3.1.1 ст.3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. У разі, якщо такого платника податків визнано банкрутом, черговість задоволення претензій кредиторів визначається законодавством про банкрутство.
Як вбачається зі змісту позовної заяви позивач просить суд стягнути з відповідача суму податкового боргу в розмірі 672029,92 грн.
У той же час, як зазначено вище, чинним законодавством передбачено спеціальну процедуру стягнення з платника податків податкового боргу, а саме шляхом звернення стягнення на його активи.
У зв’язку з цим згідно зі ст. 8 цього Закону з метою захисту інтересів бюджетних споживачів активи платника податків, що має податковий борг, передаються у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно із законом та не потребує письмового оформлення.
Податковий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі застав за умови строку дії такої податкової застави більш як десять календарних днів.
Відповідно до ст.9 зазначеного Закону адміністративний арешт активів платника податків (далі - арешт активів) є виключним способом забезпечення можливості погашення його податкового боргу.
Відповідно до п.п. 10.1.1 п.10.1 ст.10 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Згідно з п.2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення), є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати заходів примусового виконання рішень, встановлених цим Законом, неупереджено, своєчасно, повно вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до ст.3 цього Закону примусове виконання рішень державною виконавчою службою здійснюється на підставі виконавчих документів, визначених цим Законом.
Отже, компетенція державного виконавця в частині здійснення заходів з погашення податкового боргу обмежується виконанням виключно передбачених в ст.3 зазначеного Закону виконавчих документів.
Крім того, зазначена вище ст.5 Закону України "Про виконавче провадження" повноважень державного виконавця щодо стягнення податкових платежів не передбачає.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача непогашеного податкового боргу.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд вважає, що невірно обраний позивачем спосіб реалізації наданої йому компетенції, однак, не може звільняти платника податків (зборів) від обов’язку своєчасно вносити їх до відповідного бюджету.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Позивач по справі, як суб’єкт владних повноважень, частково виконав покладений на нього обов’язку щодо доказування, а саме обґунтував наявність у відповідача непогашеного податкового боргу.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва задовольнити частково.
Звернути стягнення на активи Товариства з обмеженою відповідальністю "Господарка" (код ЄДРПОУ 21554062) у погашення заборгованості з орендної плати за землю за період з березня по грудень 2009р. на загальну суму 26574,72 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2010 |
Оприлюднено | 18.11.2010 |
Номер документу | 12269523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні