Ухвала
від 31.10.2024 по справі 140/34795/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відстроченні виконання судового рішення

31 жовтня 2024 року ЛуцькСправа № 140/34795/23 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Ратнівського відділу Управління Державної міграційної служби України у Волинській області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , поданим в її інтересах законним представником ОСОБА_2 до Ратнівського відділу Управління Державної міграційної служби України у Волинській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 10.01.2024, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01.10.2024, у цій справі позов задоволено повністю, визнано протиправними дії Ратнівського відділу Управління Державної міграційної служби України у Волинській області (далі Ратнівський відділ УДМС України у Волинській області) щодо відмови ОСОБА_1 в оформленні паспорта громадянина України у формі паспортної книжечки, відповідно до Положення про паспорт громадянина України, затвердженогопостановою Верховної Ради України від 26.06.1992 №2503-ХІІ, зобов`язано Ратнівський відділ УДМС України у Волинській області оформити та видати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України у формі паспортної книжечки, відповідно до Положення №2503-ХІІ.

14.10.2024 до суду надійшла заява представника відповідача Ратнівського відділу УДМС України у Волинській області Коваленко М.В. про відстрочення виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 10.01.2024 у цій справі про зобов`язання оформити та видати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України у формі паспортної книжечки, відповідно до Положення №2503-ХІІ, строком на один місяць після завершення воєнного стану в Україні.

Заява обґрунтована тим, що на цей час виконання судового рішення ускладнюється у зв`язку із введенням воєнного стану в Україні. Крім того, наказом ДМС від 16.02.2022 №25 «Про внесення змін до Інструкції про порядок замовлення, закупівлі, постачання, обліку, зберігання, знищення та списання бланків документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, а також документів осіб, які звернулися за захистом в Україні» передбачено централізоване зберігання бланків документів, а в нинішніх умовах військового стану це зумовлює неможливість забезпечення їх доставки до територіальних підрозділів (а.с.54-55).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.10.2024 вказану заяву призначено до судового розгляду на 10:00 31.10.2024 (а.с. 60).

З урахуванням вимог частини четвертої статті 229, частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), беручи до уваги належне повідомлення учасників справи про дату, час та місце розгляду заяви (а.с.61-62) та подане представником заявника клопотання про розгляд заяви за її відсутності (а.с.64), розгляд вказаної заяви проведено судом в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заява про відстрочення виконання судового рішення не підлягає до задоволення, з огляду на таке.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 10.01.2024, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01.10.2024, у цій справі позов задоволено повністю, визнано протиправними дії Ратнівського відділу УДМС України у Волинській області щодо відмови ОСОБА_1 в оформленні паспорта громадянина України у формі паспортної книжечки, відповідно до Положення №2503-ХІІ, зобов`язано Ратнівський відділ УДМС України у Волинській області оформити та видати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України у формі паспортної книжечки, відповідно до Положення №2503-ХІІ (а.с.20-22, 48-50).

Згідно із частиною першою статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до частини третьої статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

За приписами частини четвертої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Згідно із частиною п`ятою статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 (затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ), у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому, Указами Президента України (затвердженими Законами України) строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався та правовий режим воєнного стану в Україні діє по цей час.

Згідно із статтею 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII (далі Закон №389-VIII) правовий статус та обмеження прав і свобод громадян та прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах воєнного стану визначаються відповідно до Конституції України та цього Закону. В умовах воєнного стану не можуть бути обмежені права і свободи людини і громадянина, передбачені частиною другою статті 64 Конституції України.

За приписами частини першої статті 21 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 №5492-VI паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Пунктом 1 Положення №2503-ХІІ передбачено, що паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу власника та підтверджує громадянство України. Паспорт є дійсним для укладання цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою лише на території України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Отже, в умовах воєнного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень, проте, жодними нормативно-правовими актами не передбачено обмежень у праві отримати паспорт громадянина України, який є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Відтак, запровадження воєнного стану в Україні не може бути підставою для обмеження права позивача на отримання документа, що посвідчує його особу паспорта громадянина України у формі книжечки, право на отримання якого встановлене рішенням суду.

Крім того, заявником не надано жодних доказів на підтвердження обставини неможливості забезпечення доставки бланків паспортів громадянина України до територіальних підрозділів ДМС, та, як наслідок, неможливості виконання судового рішення.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що заявник не довів наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду у цій справі або роблять його неможливим, у зв`язку із чим у задоволенні заяви про відстрочення виконання рішення суду з мотивів, наведених у заяві, належить відмовити.

Керуючись статтями 229, 248, 378 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Ратнівського відділу Управління Державної міграційної служби України у Волинській області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , поданим в її інтересах законним представником ОСОБА_2 до Ратнівського відділу Управління Державної міграційної служби України у Волинській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку ухвалу суду. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М. Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122708927
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —140/34795/23

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Постанова від 01.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 10.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні