ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
04 листопада 2024 року Справа № 926/4443-б/23
Господарський суд Чернівецької області в складі судді Ковальчук Т.І., розглянувши матеріали справи
за заявою фізичної особи ОСОБА_1 , м. Чернівці,
про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність,
за участю представників сторін - не викликалися,
ВСТАНОВИВ:
Господарським судом Чернівецької області здійснюється провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 , відкрите ухвалою від 14.11.2023.
Оголошення про відкриття провадження у даній справі оприлюднено на офіційному веб-порталі судової влади України 15.11.2023, номер публікації 71865.
Ухвалою попереднього засідання від 25.01.2024 визнано грошові вимоги кредиторів ТОВ "Будмайстерпроект", ОСОБА_2 , ТОВ "АГРОФІРМА "АПК-ХМІЛЬНО", ТОВ "Агролайт Груп" до ОСОБА_1 на загальну суму 7636038,06 грн. (з судовим збором включно).
Постановою від 09.04.2024 визнано банкрутом фізичну особу ОСОБА_1 , введено процедуру погашення боргів, керуючим реалізацією майна боржника призначено арбітражного керуючого Поповича Д.М.
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і введення процедури погашення боргів ОСОБА_1 оприлюднено на офіційному веб-порталі судової влади України 09.04.2024 № 72928.
Ухвалою від 03.10.2024 припинено повноваження керуючого реалізацією майна фізичної особи ОСОБА_1 арбітражного керуючого Поповича Дмитра Миколайовича, керуючим реалізацією майна призначено арбітражного керуючого Унгуряну Доріна Віореловича.
28.10.2024 представник арбітражного керуючого Унгуряну Д.В. адвокат Сидора І.Ю. подав до господарського суду клопотання від 28.10.2024 про оголошення в розшук транспортних засобів ОСОБА_1 .
Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 28.10.2024 зазначене клопотання передано на розгляд судді Ковальчук Т.І.
До розгляду судом питання про прийнятність клопотання адвоката Сидори І.Ю. від 28.10.2024 керуючий реалізацією Унгуряну Д.В. надіслав до суду аналогічне клопотання від 31.10.2024 про оголошення в розшук транспортних засобів ОСОБА_1 . За протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 31.10.2024 клопотання арбітражного керуючого Унгуряну Д.В. передано на розгляд судді Ковальчук Т.І.
Вирішуючи питання, яке з цих клопотань має бути розглянуте по суті, суд бере до уваги положення пункту 5 частини 5 статті 174 Господарського процесуального кодексу України, яким передбачено, що суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи у разі, якщо позивачем подано до цього самого суду інший позов (позови) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з однакових підстав і щодо такого позову (позовів) на час вирішення питання про відкриття провадження у справі, що розглядається, не постановлена ухвала про відкриття або відмову у відкритті провадження у справі, повернення позовної заяви або залишення позову без розгляду.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ, Кодекс) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
За частиною 1 статті 3 Господарського процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (на даний час КУзПБ - суд), а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з положеннями частин 1, 2, 10 статті 11 ГПК України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Якщо спірні відносини не врегульовані законом і відсутній звичай ділового обороту, який може бути до них застосований, суд застосовує закон, що регулює подібні відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - виходить із загальних засад і змісту законодавства (аналогія права).
Положення пункту 5 частини 5 статті 174 Господарського процесуального кодексу України щодо наслідків подання позивачем до цього самого суду іншого позову до цього самого відповідача з тим самим предметом та з однакових підстав в силу норм частини 1 статті 2 КУзПБ, частини 1 статті 3, частин 1, 2, 10 статті 11 ГПК України є застосовними також і до заяви з процесуальних питань, якою є клопотання про оголошення транспортних засобів боржника у розшук у справі про неплатоспроможність фізичної особи.
З огляду на викладене, враховуючи, що подане адвокатом Сидорою І.Ю. клопотання від 28.10.2024 про оголошення в розшук транспортних засобів боржниці за змістом є таким самим, як і клопотання керуючого реалізацією Унгуряну Д.В. від 31.10.2024, і щодо нього ще не постановлена ухвала про його прийняття, повернення або залишення без розгляду, клопотання адвоката Сидори І.Ю. підлягає поверненню на підставі пункту 5 частини 5 статті 174 ГПК України.
Розглянувши матеріали за клопотанням керуючого реалізацією Унгуряну Д.В. від 31.10.2024, суд вважає за можливе вирішити його без виклику учасників провадження в судове засідання.
У клопотанні від 31.10.2024 керуючий реалізацією Унгуряну Д.В. просить зобов`язати Головне управління Національної поліції в Чернівецькій області оголосити в розшук зареєстровані за ОСОБА_1 транспортні засоби, а саме ЗИЛ 131 1980 р.в., державний номерний знак НОМЕР_1 та ЗИЛ 131 1980 р.в., державний номерний знак НОМЕР_2 .
В обгрунтування клопотання керуючий реалізацією Унгуряну Д.В. зазначив, що указані автомобілі офіційно зареєстровані за боржницею та існує вірогідність їх експлуатації нею або третіми особами попри повідомлення ОСОБА_1 про їх утилізацію, позаяк накладна від 10.09.2013 не є однозначним підтвердженням передачі саме цих автомобілів у металобрухт.
Розглянувши клопотання керуючого реалізацією Унгуряну Д.В., матеріали справи, суд зазначає, що відповідно до наявної у справі інформації Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області (філії ГСЦ МВС) від 04.12.2023 № 31/24/3029-05-2023 за ОСОБА_1 з 11.11.2006 зареєстровані автомобілі марки ЗИЛ 131 1980 р.в., державний номерний знак НОМЕР_1 та ЗИЛ 131 1980 р.в., державний номерний знак НОМЕР_2 (т.с. 2, а.с. 168). Дані автомобілі включені керуючим реалізацією Поповичем Д.М. до інвентаризаційного опису від 15.12.2023 та акту опису майна боржниці ОСОБА_1 як такі, що не виявлені (т.с. 2, а.с. 179-180).
Згідно пояснень ОСОБА_1 автомобілі здані в металобрухт у 2013 році, про що подано накладну Приватного підприємства "ДАРМАР" (код ЄДРПОУ 36172354) від 10.09.2013 (т.с. 2, а.с. 196-198, т.с. 4, а.с. 37).
Відповідно до частин 1-4 статті 131 КУзПБ майно боржника, що підлягає реалізації у процедурі погашення боргів боржника, складає ліквідаційну масу. До складу ліквідаційної маси включається все майно боржника, що перебуває у його власності, а також те, що буде отримано боржником у власність після визнання його банкрутом і до завершення процедури погашення боргів боржника, крім майна, визначеного частинами шостою і сьомою цієї статті та статтею 132 цього Кодексу. До складу ліквідаційної маси може бути включено майно, що є часткою боржника у спільній власності. У такому разі відбувається виділення частки боржника із спільного майна за правилами, передбаченими цивільним законодавством. З моменту визнання боржника банкрутом розпорядження усіма правами щодо майна, включеного до складу ліквідаційної маси, здійснює керуючий реалізацією від імені боржника.
За приписами частини 1 статті 61 КУзПБ, яка в силу положень статті 113 цього Кодексу застосовується також у процедурах неплатоспроможності фізичної особи, ліквідатор (керуючий реалізацією майна) з дня свого призначення здійснює, зокрема, повноваження щодо вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб.
Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної з утилізацією транспортних засобів на території України з метою забезпечення екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища, життя та здоров`я громадян, визначені Законом України "Про утилізацію транспортних засобів".
Відповідно до частини 1 статті 2 цього Закону право на здійснення утилізації транспортних засобів мають суб`єкти господарювання, які зареєстровані в установленому законом порядку та здійснюють такі види діяльності: приймання транспортних засобів на утилізацію, та/або розбирання транспортних засобів, що утилізуються, з дотриманням вимог законодавства про відходи.
Згідно наданих у статті 1 статті 1 Закону України "Про утилізацію транспортних засобів" визначень пункт прийому транспортних засобів (пункт прийому) - це пункт, організований суб`єктом господарювання для приймання транспортних засобів, що утилізуються, від їх власників, зберігання та подальшої передачі таких транспортних засобів до пунктів розбирання (п. 4); утилізація транспортних засобів - це комплекс робіт з приймання, зберігання, перевезення, демонтажу та розбирання транспортних засобів на складові частини та елементи і сортування з метою подальшої їх утилізації відповідно до вимог законодавства про відходи (п. 8).
Відповідно до частин 1 та 4 статті 7 Закону України "Про утилізацію транспортних засобів" передача транспортного засобу, що утилізується, до пункту прийому здійснюється власником транспортного засобу або уповноваженою ним особою після зняття такого транспортного засобу з обліку у відповідному підрозділі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху, або у підрозділах уповноваженого органу, яким проведено відомчу реєстрацію транспортного засобу.
При прийнятті на утилізацію транспортного засобу пункт прийому видає власнику транспортного засобу або уповноваженій ним особі довідку про прийняття транспортного засобу на утилізацію. Довідка про прийняття транспортного засобу на утилізацію оформлюється у трьох примірниках, два з яких видаються власнику транспортного засобу, а третій залишається в особи, яка утримує пункт прийому.
Однак, як зазначено вище, відповідно до листа Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області (філії ГСЦ МВС) від 04.12.2023 № 31/24/3029-05-2023 за ОСОБА_1 обліковуються транспортні засоби - два автомобілі марки ЗИЛ 131 1980 року випуску, державні номерні знаки НОМЕР_1 та НОМЕР_2 , що унеможливлює їх передачу для утилізації без довідки про зняття таких транспортних засобів з обліку.
Окрім того, в матеріалах справи відсутня довідка пункту прийому транспортних засобів ПП "ДАРМАР" про прийняття зареєстрованих за ОСОБА_1 автомобілів на утилізацію.
Нормами Кодексу України з процедур банкрутства не передбачено право арбітражного керуючого ліквідатора банкрута (керуючого реалізацією майна боржника) на звернення до органів Національної поліції України із заявою про оголошення у розшук та затримання майна боржника.
Відповідно до приписів чинного законодавства України право оголошувати в розшук автотранспортні засоби мають органи Державної виконавчої служби в порядку статті 36 Закону України "Про виконавче провадження" та правоохоронні органи відповідно до законодавства, що регулює їх діяльність.
Згідно з частиною 3 статті 36 Закону України "Про виконавче провадження" у разі необхідності розшуку транспортного засобу боржника виконавець виносить постанову про такий розшук, яка є обов`язковою для виконання поліцією. Тимчасове затримання та зберігання поліцією на спеціальних майданчиках чи стоянці виявленого за результатами розшуку транспортного засобу боржника здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розшук транспортного засобу боржника припиняється в разі його виявлення, про що виконавцем не пізніше наступного робочого дня виноситься постанова про зняття майна з розшуку.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 35 Закону України "Про Національну поліцію" поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі, якщо транспортний засіб перебуває в розшуку.
Тимчасове затримання та зберігання поліцією на спеціальних майданчиках чи стоянці виявленого за результатами розшуку транспортного засобу боржника здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Розшук транспортного засобу боржника припиняється в разі його виявлення, про що виконавцем не пізніше наступного робочого дня виноситься постанова про зняття майна з розшуку.
З метою забезпечення оперативного реагування та прийняття ефективних управлінських рішень щодо розшуку транспортних засобів та номерних знаків наказом Міністерства внутрішніх справ України № 497 від 13.06.2018 затверджено Інструкцію з формування та ведення інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України" (далі - Інструкція).
Відповідно до Інструкції в ІП "Гарпун" накопичуються усі відомості про транспортні засоби усіх типів (автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них ТЗ та мопеди) та номерні знаки ТЗ, що розшукуються у рамках кримінального, виконавчого проваджень, проваджень у справах про адміністративні правопорушення, оперативно-розшукової діяльності, а також за ухвалою слідчого судді, суду.
Пунктами 1, 4 розділу 3 Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України та органів і осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України 30.01.2018 № 64/261/5 (надалі - Порядок № 64/261/5), передбачено, що підставою для залучення поліцейських до розшуку транспортного засобу боржника є постанова державного, приватного виконавця про такий розшук; про виявлення та затримання транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук, поліцейський інформує державного, приватного виконавця шляхом надсилання повідомлення через ІПНП (інформаційний портал Національної поліції) до АСВП (автоматизована система виконавчого провадження).
Згідно з пунктами 5, 6 розділу 3 Порядку № 64/261/5 тимчасове затримання транспортного засобу здійснюється поліцейськими відповідно до Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 № 1102 (далі - Порядок № 1102). Вилучення тимчасово затриманого транспортного засобу боржника із спеціального майданчика чи стоянки здійснюється державним, приватним виконавцем на підставі вимоги державного, приватного виконавця, яка є обов`язковою для виконання.
Указаним Порядком визначено процедуру тимчасового затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції (далі - поліцейські), зберігання таких транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, а також їх повернення.
Тимчасове затримання транспортного засобу здійснюється також у разі виявлення транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук відповідно до статті 36 Закону України "Про виконавче провадження" (п. 2 Порядку № 1102).
За наявності правових підстав, передбачених пунктом 2 цього Порядку, тимчасове затримання транспортного засобу проводиться шляхом його блокування або доставлення для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (п. 2-1 Порядку № 1102).
У разі тимчасового затримання транспортного засобу складається акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу (за формою згідно з додатком до Порядку № 1102). У разі тимчасового затримання транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу повинно бути обов`язково зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), крім випадків тимчасового затримання транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук відповідно до статті 36 Закону України "Про виконавче провадження" (п. 4 Порядку № 1102).
Про тимчасове затримання транспортного засобу боржника поліцейський письмово повідомляє державному виконавцю, приватному виконавцю не пізніше наступного робочого дня з дня затримання із зазначенням місця зберігання транспортного засобу (п. 8 Порядку № 1102).
Вилучення тимчасово затриманого транспортного засобу боржника із спеціального майданчика чи стоянки здійснюється державним виконавцем, приватним виконавцем на підставі вимоги (абз. 3 п. 12 Порядку № 1102).
Проаналізувавши положення Закону України "Про виконавче провадження", "Про Національну поліцію", Інструкції і Порядку № 1102, суд дійшов до висновку про відсутність законодавчого врегулювання питання щодо оголошення в розшук транспортних засобів на підставі судового рішення під час провадження у справі про банкрутство, оскільки, зазначені нормативно-правові акти передбачають обов`язки органів Національної поліції України вчиняти відповідні дії на підставі, зокрема, постанови державного/приватного виконавця.
Водночас, відповідно до частини 10 статті 11 ГПК України якщо спірні відносини не врегульовані законом і відсутній звичай ділового обороту, який може бути до них застосований, суд застосовує закон, що регулює подібні відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - виходить із загальних засад і змісту законодавства (аналогія права).
За таких обставин суд вважає за необхідне застосувати аналогію закону під час розгляду питання щодо оголошення в розшук транспортних засобів, які належать банкруту-фізичній особі.
Відповідно до статей 1, 2, 13 Закону України "Про Національну поліцію" Національна поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
Статтею 13 Закону України "Про Національну поліцію України" визначено Національну поліцію України як центральний орган управління поліцією, а згідно з пунктом 26 частини 1 статті 23 цього Закону Національна поліція України здійснює оперативно-розшукову діяльність відповідно до закону.
Також відповідно до статті 26 названого Закону поліція засобами інформаційно-комунікаційної системи наповнює та підтримує в актуальному стані реєстри та бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, зокрема й стосовно транспортних засобів, які розшукуються, у тому числі у зв`язку з безвісним зникненням особи, виявлених безхазяйних транспортних засобів, а також викрадених, втрачених номерних знаків (п. 14 ч. 1 ст. 26 Закону).
Отже, позаяк Національна поліція України є центральним органом поліції і має відповідні повноваження, які реалізуються в тому числі на рівні територіальних органів поліції, зобов`язання останньої вчинити предбачені вказаними вище нормативними актами дії щодо затримання зареєстрованих за банкрутом автомобілів та повідомити суд і керуючого реалізацією майна про місце затримання та зберігання автомобілів не суперечить нормам чинного законодавства.
Враховуючи наведене, той факт, що місцезнаходження зареєстрованих за ОСОБА_1 транспортних засобів невідоме, а керуючий реалізацією позбавлений повноважень безпосередньо вимагати від територіальних органів поліції оголосити транспортні засоби в розшук без вчинення відповідних дій правоохоронними органами, з метою недопущення затягування процедури погашення боргів у справі та порушення прав і законних інтересів кредиторів та боржниці, суд вважає, що звернення керуючого реалізацією Унгуряну Д.В. до господарського суду з клопотанням про оголошення у розшук транспортних засобів обумовлені принципами добросовісності, розумності та повноти дій арбітражного керуючого, що передбачені Кодексом України з процедур банкрутства.
З огляду на вказане суд дійшов до висновку про задоволення клопотання керуючого реалізацією Угуряну Д.В. про зобов`язання ГУ НПУ в Чернівецькій області оголосити в розшук транспортні засоби ОСОБА_1 .
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 12, 60, 61, 113, 114, 131 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 3, 11, ч. 6. ст. 12, ст. 18, п. 5 ч. 5 ст. 174, ст.ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Повернути клопотання адвоката Сидори І.Ю. від 28.10.2024 про зобов`язання ГУ НПУ в Чернівецькій області оголосити в розшук транспортні засоби ОСОБА_1 .
2. Клопотання арбітражного керуючого Унгуряну Д.В. від 31 жовтня 2024 року № 143 задовольнити.
3. Зобов`язати Головне управління Національної поліції України в Чернівецькій області (вул. Головна, 24, м. Чернівці, 58008, код ЄДРПОУ 40109079) оголосити в розшук (в тому числі з включенням до системи відеоконтролю, із включенням до інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України") зареєстровані за ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянка України, зареєстрована і проживає по АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ) такі транспортні засоби:
- Автомобіль марки ЗИЛ 131 1980 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1 ;
- Автомобіль марки ЗИЛ 131 1980 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2 .
4. Зобов`язати Головне управління Національної поліції України в Чернівецькій області (вул. Головна, 24, м. Чернівці, 58008, код ЄДРПОУ 40109079) після розшуку та затримання транспортних засобів: автомобіль марки ЗИЛ 131 1980 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1 , автомобіль марки ЗИЛ 131 1980 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2 , що належать фізичній особі ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянка України, зареєстрована і проживає по АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ), повідомити Господарський суд Чернівецької області та керуючого реалізацією Унгуряну Д.В. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1402 від 25.07.2013, адреса: вул. Нагірна, 1, м. Чернівці, 58001, тел. НОМЕР_4 , email: ІНФОРМАЦІЯ_2 ) і передати керуючому реалізацією Унгуряну Д.В. відповідні транспортні засоби у встановленому законом порядку.
5. Дану ухвалу надіслати керуючому реалізацією Унгуряну Д.В. для звернення до Головного управління Національної поліції України в Чернівецькій області за виконанням.
Порядок набрання ухвалою законної сили та її оскарження
Ухвала може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її підписання до суду апеляційної інстанції у письмовій формі.
Оскарження ухвали не зупиняє її дії.
Ухвала є виконавчим документом згідно із Законом України "Про виконавче провадження", підлягає негайному виконанню в порядку, встановленому для виконання судових рішень, і може бути пред`явлена до виконання протягом трьох років, тобто до 05.11.2027 року.
Повний текст ухвали підписано 04 листопада 2024 року.
Суддя Т.І.Ковальчук
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 05.11.2024 |
Номер документу | 122760925 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: неплатоспроможність фізичної особи |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Ковальчук Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні