Рішення
від 30.10.2024 по справі 927/822/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

30 жовтня 2024 року м. Чернігівсправа № 927/822/24 Господарський суд Чернігівської області, в складі судді Романенко А.В., за участю секретаря судового засідання Мігди Р.Ю., за правилами загального позовного провадження в відкритому судовому засіданні розглянув справу

за позовом: Комунального підприємства АТП-2528 Чернігівської міської ради,

пр-т. Михайла Грушевського, буд. 173, м. Чернігів, 14034;

до відповідача: Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради,

вул. Реміснича, буд. 19, м. Чернігів, 14000;

за участю третьої особи 1, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000;

за участю третьої особи 2, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Чернігівської міської військової адміністрації, вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000;

предмет спору: про визнання укладеним договору

за участю повноважних представників сторін:

від позивача: Мороз М.М. адвокат, ордер на надання правничої (правової) допомоги серії СВ № 1090169, виданий 04.06.2024;

від відповідача: Гурбик А.О. діє в порядку самопредставництва юридичної особи;

від третьої особи 1: не прибув;

від третьої особи 2: не прибув.

У судовому засіданні 30.10.2024, Господарський суд Чернігівської області, на підставі частини 1 статті 240 Господарського процесуального кодексу України, оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

29.08.2024, надійшов позов Комунального підприємства АТП-2528 Чернігівської міської ради (далі КП АТП-2528 ЧМР) до Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради (далі Управління ЖКГ ЧМР), з проханням: вважати договір між Управлінням ЖКГ ЧМР (код ЄДРПОУ 03366374) та КП АТП-2528 ЧМР (код ЄДРПОУ 03358216), як з переможцем конкурсу на здійснення операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, виготовлений відповідно до документації конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, оголошеного відповідно до рішення виконавчого комітету ЧМР № від 02.04.2024 № 186, укладеним на умовах, викладених у додатку до позовної заяви.

Ухвалою від 09.09.2024, суд, після усунення недоліків, прийняв позовну заяву до розгляду; відкрив провадження в справі за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначив на 02.10.2024; залучив до участі справі в якості третіх осіб 1 та 2, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчий комітет Чернігівської міської ради (далі ВК Чернігівської МР, код ЄДРПОУ 04062015) та Чернігівську міську військову адміністрацію (далі - Чернігівська МВА, код ЄДРПОУ 45105079).

Ухвалою про відкриття провадження в справі сторонам та третім особам 1, 2 установлені строки для подачі письмових заяв по суті спору, в порядку статей 165 - 168, 178, 179, 184 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України).

Відповідач (у належний строк) подав відзив на позов, яким проти задоволення позову заперечив. Вважає, що діяв правомірно, відмовивши КП АТП-2528 ЧМР у підписанні договору на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, за відсутності погодження Чернігівською міською військовою адміністрацією тарифів на даний вид комунальних послуг.

Позивач (у належний строк) подав відповідь на відзив, якою заперечив проти доводів відповідача. Вважає, що Чернігівська МВА не отримала повноважень щодо встановлення тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги у місті Чернігові, відповідно до частини 2 статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», оскільки не була завершена процедура наділення її такими повноваженнями згідно з частиною 2 статті 10 цього Закону. Звертав увагу, що рішення виконавчого комітету ЧМР від 02.04.2024 № 186 «Про проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова» є чинним та Чернігівською МВА не оскаржувалось.

Третя особа 2 - Чернігівська МВА, скористалась правом на подачу письмових пояснень по суті спору та заперечила проти задоволення позову. Повідомила, що в 2024 році, в межах повноважень, визначених частиною 2 статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», не приймала рішень про встановлення тарифів на збирання, перевезення, видалення побутових відходів, а також визначення середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами на території міста Чернігова.

02.10.2024, у підготовче засідання прибули: повноважні представники сторін; треті особи 1, 2 до суду не прибули, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином засобами електронного зв`язку в підсистемі Електронний суд.

За результатами підготовчого засідання, суд, керуючись п. 3 частини 2 статті 185 ГПК України, постановив закрити підготовче провадження, призначив розгляд справи по суті на 30.10.2024.

21.10.2024, позивачем подана заява про зміну предмета спору, якою змінена прохальна частина позовної заяви. Просив вважати договір між Управлінням ЖКГ ЧМР (код ЄДРПОУ 03366374) та КП АТП-2528 ЧМР (код ЄДРПОУ 03358216), як з переможцем конкурсу на здійснення операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, виготовлений відповідно до документації конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, оголошеного відповідно до рішення виконавчого комітету ЧМР № від 02.04.2024 № 186, укладеним на умовах, викладених у позовній заяві (з наведенням його редакції).

30.10.2024, у судове засідання прибули повноважні представники сторін; треті особи 1 та 2 до суду не прибули (повторно), повноважних представників не направили, про дату, час та місце розгляду справи по суті повідомлені належним чином засобами електронного зв`язку в підсистемі Електронний суд.

Натомість, від третьої особи 2, надійшли письмові заперечення проти прийняття судом до розгляду заяви позивача про зміну предмета позову, з огляду на постановлення 02.10.2024 про закриття підготовчого провадження в справі.

За приписами статті 194 ГПК України завданням розгляду справи по суті є розгляд та вирішення спору на підставі зібраних у підготовчому провадженні матеріалів, а також розподіл судових витрат.

За частинами 1, 3 статті 46 ГПК України сторони користуються рівними процесуальними правами. До закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви.

Згідно з частинами 1, 3 статті 201 цього Кодексу в призначений для розгляду справи час головуючий відкриває судове засідання та оголошує, яка справа розглядатиметься. З оголошення головуючим судового засідання відкритим розпочинається розгляд справи по суті.

Беручи до уваги, що позивач скористався правом на зміну предмета спору до відкриття судового засідання з розгляду справи по суті, що не позбавило відповідача можливості завчасно ознайомитись зі змістом цієї заяви та подати заперечення, суд прийняв заяву позивача про зміну предмету спору до розгляду та продовжив розгляд справи, з урахуванням її змісту.

Повторне неприбуття належним чином повідомлених представників третіх осіб у судове засідання не є перешкодою для вирішення спору за наявними матеріалами справи відповідно до частини 1 та п. 2 частини 3 статті 202 ГПК України.

Суд розпочав розгляд справи по суті та заслухав повноважних представників сторін.

Представник позивача позов підтримав з підстав, наведених у позовній заяві, з урахуванням змісту прийнятої судом заяви про зміну предмета спору.

Представниця відповідача проти задоволення позову заперечувала посилаючись на обставини, зазначені в відзиві на позов.

Суд розглянув подані документи і матеріали, з`ясував фактичні обставини справи, дослідив докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, та

ВСТАНОВИВ:

Рішенням виконавчого комітету ЧМР від 02.04.2024 № 186 (зі змінами від 24.04.2024 № 236) оголошене проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова (далі Конкурс); затверджено конкурсну документацію, до складу якої ввійшов проєкт договору між організатором конкурсу та суб`єктом господарювання на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова; створено конкурсну комісію, затверджено її склад та Положення.

За результатами проведеного Конкурсу, на підставі протоколів від 07.05.2024 № 1 та від 17.05.2024 № 2 засідання конкурсної комісії для проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, переможцем визначене КП «АТП-2528» ЧМР (позивача). На засіданні конкурсної комісії 17.05.2024 також розглянуті запропоновані позивачем тарифи на збирання та перевезення побутових відходів за об`єктом Конкурсу, що рекомендовані робочою групою з питань реалізації цінової політики у житлово-комунальному господарстві та на місцевому пасажирському транспорті.

Згідно з п. 34 Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 № 918), організатором конкурсу протягом 15 робочих днів після затвердження рішення про визначення переможця (переможців) конкурсу встановлюються запропоновані в його (їх) конкурсній пропозиції тарифи на збирання та перевезення побутових відходів та укладається договір на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів з переможцем конкурсу за примірним договором (наведеним у додатку 3 цього Порядку). Коригування тарифів на збирання та перевезення побутових відходів, установлених за результатами конкурсу, здійснюється не раніше трьох місяців з дати встановлення.

Рішенням виконавчого комітету ЧМР від 22.07.2024 № 469 установлено КП «АТП-2528» ЧМР тарифи на збирання, перевезення, видалення побутових відходів, а також середньозважений тариф на послугу з управління побутовими відходами згідно з додатком.

Рішенням виконавчого комітету ЧМР від 09.08.2024 № 501 затверджене рішення конкурсної комісії про визначення КП «АТП-2528» ЧМР переможцем конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова; його визначено суб`єктом господарювання, який здійснює операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова строком на 12 місяців.

За п. 2 цього рішення начальника Управління ЖКГ ЧМР Куца Я.В. уповноважено, на підставі довіреності від імені виконавчого комітету ЧМР, на підписання договору з переможцем конкурсу на здійснення операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, з урахуванням частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України (далі ЦК України).

Листом від 19.08.2024 року № 01-21/551 позивач звернувся до відповідача із пропозицією щодо укладення договору з переможцем конкурсу на здійснення операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, разом із проєктом запропонованого до підписання договору.

У відповідь на звернення, листом від 27.08.2024 № 433/2024/2-03.7, відповідач повідомив про відмову від підписання запропонованого проєкту договору, мотивуючи її відсутністю погодження Чернігівською МВА тарифів на збирання та перевезення побутових відходів, вказаних у його проєкті.

Наведені обставини стали підставою для звернення позивача за захистом до суду з переддоговірним спором.

Кожна особа має право на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання (частина 1 статті 15 ЦК України).

За частиною 1 статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Перелік способів захисту наведений в частині 2 цієї статті, проте, не є вичерпним. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, встановленим договором або законом, чи судом у визначених законом випадках.

У разі невизнання стороною договору, укладення якого є обов`язком у силу вимог закону, права іншої сторони на укладення такого договору підлягають захисту судом на підставі п. 1 частини 2 статті 16 ЦК України, шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов`язкової дії.

Близька за змістом правова позиція наведена в постанові об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 25.05.2018 у справі № 61/341, постановах Верховного Суду від 30.01.2020 у справі № 905/887/19, від 16.01.2020 у справі № 905/514/19, від 07.05.2019 у справі № 914/1002/18.

Примусовий порядок укладення господарських договорів за рішенням суду регулюється статтею 187 Господарського кодексу України (далі ГК України) та статтею 648 ЦК України.

Відповідно до статті 187 ГК України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, установлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду в разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішене питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначене інше.

Зі змісту зазначеної статті вбачається, що переддоговірним є спір, який виникає в разі, якщо сторона ухиляється або відмовляється від укладення договору в цілому або не погоджує його окремі умови. При цьому передати переддоговірний спір на вирішення суду можливо лише тоді, коли хоча б одна із сторін є зобов`язаною його укласти через пряму вказівку закону. В інших випадках спір про укладення договору чи з умов договору може бути розглянутий господарським судом тільки за взаємною згодою сторін або якщо сторони зв`язані зобов`язанням укласти договір на підставі існуючого між ними попереднього договору.

У даній справі спір виник щодо укладення договору на здійснення операцій зі збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова, правовідносини за яким врегульовані положеннями Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX.

За частинами 1 - 3, 5, 8 статті 33 Закону від 20.06.2022 № 2320-IX послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово - комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту. До складу послуги з управління побутовими відходами входять операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб`єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів в установленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами.

Норми надання послуги з управління побутовими відходами визначаються органом місцевого самоврядування відповідно до правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в сфері житлово - комунального господарства.

За пп 2 п. «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на теплову енергію (в тому числі її виробництво, транспортування та постачання), тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, на інші комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), побутові, транспортні та інші послуги.

Відповідно до пп 29 п. «а» статті 30 Закону від 21.05.1997 № 280/97-ВР, до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами та тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів як окремих його складових.

Наведене узгоджується зі змістом статті 34 Закону України «Про управління відходами», за якою (частини 1, 2 та 4) плата за послугу з управління побутовими відходами визначається на основі тарифу на послугу з управління побутовими відходами та норм надання послуги. Тариф на послугу з управління побутовими відходами є середньозваженим тарифом, що формується на основі тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів. Витрати на адміністрування послуги з управління побутовими відходами розраховуються окремо в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та включаються до середньозваженого тарифу виконавця послуги.

Тариф на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифи на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів установлюються органом місцевого самоврядування окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні, відходи зелених насаджень).

Розрахунок тарифу на послугу з управління побутовими відходами здійснює виконавець послуги. Розрахунок тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів здійснюють суб`єкти господарювання, які здійснюють відповідні операції.

Встановлення тарифів, передбачених цією статтею, нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на надання відповідних послуг не допускається.

Порядок формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та в спосіб, передбачених Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, правовий режим воєнного і надзвичайного стану, зон надзвичайної екологічної ситуації.

Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб визначає Закон України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.

Нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону (частина 1 статті 28 Закону від 12.05.2015 № 389-VIII).

Відповідно до частини 1 - 3, 8 статті 4 Закону від 12.05.2015 № 389-VIII на територіях, на яких введений воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, в яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Безпосереднє керівництво військовими адміністраціями здійснюють їхні начальники.

Структуру і штатний розпис районних військових адміністрацій та військових адміністрацій населених пунктів, розташованих в областях, в яких утворені обласні військові адміністрації, затверджують начальники відповідних обласних військових адміністрацій.

Військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.

Указом Президента України «Про утворення військової адміністрації» від 07.02.2023 № 69/2023 утворена Чернігівська міська військова адміністрація Чернігівського району Чернігівської області.

Чернігівська МВА є військовою адміністрацією населеного пункту, її повноваження визначені частиною 2 статті 15 Закону № 389-VIII. Даний орган набуває повноваження, визначені цим Законом, з моменту його створення.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону № 389-VIII, військові адміністрації в своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Частина 2 статті 15 Закону № 389-VIII визначає, що військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, зокрема, із встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги (п. 8); вирішення питань щодо управління побутовими відходами, знешкодження та захоронення трупів тварин (п. 37).

Норми Закону № 389-VІII підлягають застосуванню виключно в період дії правового режиму воєнного стану, що слідує із преамбули цього Закону.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про місцеве самоврядування» обмеження прав територіальних громад на місцеве самоврядування згідно з Конституцією та законами України може бути застосоване лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Таким чином, на території Чернігівської міської територіальної громади, на період дії воєнного стану, після утворення Чернігівської МВА, прийняття рішень щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги, а також вирішення питань щодо управління побутовими відходами, знешкодження та захоронення трупів тварин, належить до повноважень саме Чернігівської МВА.

Питання розподілу компетенції між органами місцевого самоврядування та військовими адміністраціями, виходячи з положень Конституції України, зокрема статті 92, врегульовані виключно законами.

При цьому, суд не вбачає колізії норм Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII та Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, враховуючи, що частиною 1 статті 28 Закону № 389-VIII прямо передбачено, що нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

З урахуванням наведених висновків, суд відхилив доводи позивача про наявність чинного рішення виконавчого комітету ЧМР від 22.07.2024 № 469 «Про встановлення тарифів на збирання, перевезення, видалення побутових відходів, а також середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами», яке прийняте відповідно до діючого Регламенту виконавчого комітету ЧМР VIII скликання.

Науково-практичний висновок з питань застосування відповідних положень законів України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про місцеве самоврядування», що стосується взаємодії військових адміністрацій населених пунктів з органами місцевого самоврядування в умовах воєнного стану, наданий Борденюком В., провідним науковим співробітником Інституту правотворчості та науково-правових експертиз НАН України, не є належним доказом у справі, в розумінні статті 76 ГПК України, оскільки такі роз`яснення не мають офіційного характеру.

Суд,виходячи з письмових пояснень третьої особи 2 Чернігівської МВА, встановив, що остання в 2024 році не приймала рішень про встановлення тарифів на збирання, перевезення, видалення побутових відходів, а також визначення середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами на території міста Чернігова, відтак, Управління ЖКГ ЧМР правомірно відмовило позивачу в укладенні договору на здійснення операції із збирання та перевезення побутових відходів на території міста Чернігова на запропонованих позивачем умовах.

З урахуванням наведених обставин, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

При ухваленні рішення в справі, суд у тому числі вирішує питання щодо розподілу судових витрат між сторонами, до яких зокрема належить судовий збір.

За частиною 1 статті 129 ГПК України судовий збір покладається в спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін. Враховуючи, що позов про визнання укладеним договору не підлягає задоволенню, судові витрати по сплаті судового збору покладені на позивача.

Суд установив, що за розгляд цього спору позивачем згідно з платіжної інструкції від 29.08.2024 № 3 до Державного бюджету України сплачений судовий збір у сумі 2422,20 грн; сума недоплати складає 0,20 грн (3028,00 грн х 0,8), що за результатами вирішення спору, підлягає стягненню з позивача в дохід Державного бюджету України.

Керуючись статтями 13, 14, 42, 46, 50, 73 - 80, 86, 126, 129, 202, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. Відмовити в задоволенні позову Комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (пр-т. Михайла Грушевського, буд. 173, м. Чернігів, 14034; код ЄДРПОУ 03358216) до Управління житлово комунального господарства Чернігівської міської ради (вул. Реміснича, 19, м. Чернігів, 14000; код ЄДРПОУ 03366374) за участю третіх 1 та 2, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Виконавчого комітету Чернігівської міської ради (вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000; код ЄДРПОУ 04062015) та Чернігівської міської військової адміністрації (вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, 14000; код ЄДРПОУ 45105079), про визнання укладеним договору.

2.Стягнути з Комунального підприємства «АТП-2528» Чернігівської міської ради (пр-т. Михайла Грушевського, буд. 173, м. Чернігів, 14034; код ЄДРПОУ 03358216) в дохід Державного бюджету України (р/р UA098999980313121206083025739, отримувач УК у Черніг.обл / тг м. Чернiгiв / 22030101, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37972475) судовий збір у сумі 0,20 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційна скарга не була подана.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо воно не скасоване, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови в відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду, відповідно до статті 256 Господарського процесуального кодексу України, подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні були оголошені лише вступна та резолютивна частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Північного апеляційного господарського суду в порядку визначеному статтею 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повне судове рішення складене та підписане 04.11.2024.

Суд звертає увагу учасників справи, що відповідно до приписів частин 5-8 статті 6 та частин 5, 6 статті 242 ГПК України, пунктів 5.6, 5.8, 10, 16, 17, 29, 37 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, учасникам справи (їх представникам), які є користувачами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, судові рішення в паперовій формі не надсилаються і не вручаються. Суд надсилає такі рішення в електронній формі до електронного кабінету таких осіб, і вони вважаються врученими в день отримання повідомлення про доставку копії судового рішення на офіційну електронну адресу учасника справи (його представника), з якого і починається перебіг процесуального строку, встановленого законом або судом. Обмін процесуальними документами в електронній формі між судом та/або особами, що є (повинні бути) користувачами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, мають здійснюватися виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://cn.arbitr.gov.ua/sud5028/.

Суддя А.В. Романенко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено05.11.2024
Номер документу122760935
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Укладення договорів (правочинів) надання послуг

Судовий реєстр по справі —927/822/24

Ухвала від 09.12.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сибіга О.М.

Ухвала від 25.11.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сибіга О.М.

Рішення від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

Ухвала від 02.10.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

Ухвала від 09.09.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Романенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні