ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про заміну сторони або третьої особи на правонаступника)
01 листопада 2024 року м. Житомир справа № 2-а-1109/08
категорія 7160
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Попової О. Г., розглянувши у порядку письмового провадження питання про заміну позивача на його правонаступника в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації , про зобов`язання поставити на чергу для отримання компенсації,
встановив:
В провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №2-а-1109/08 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації, про зобов`язання поставити на чергу для отримання компенсації.
Постановою суду від 27.08.2008 адміністративний позов задоволено, зокрема, зобов`язано Управління праці і соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації поставити ОСОБА_1 на чергу для виплати грошової компенсації за втрачене домоволодіння АДРЕСА_1 в сумі 55529, 00 грн.
23.10.2024 через відділ документального забезпечення суду надійшла заява від ОСОБА_2 із заявою, в якій просить замінити сторону у справі, а саме ОСОБА_1 на її правонаступника, а також замінити сторону відповідача з Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації на його правонаступника - Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області.
Суд вважає за можливе розгляд і вирішення заяви здійснити в письмовому провадженні, відповідно до ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись приписами частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України), суд вважає за можливе провести розгляд заяви у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адміністративної справи та заяву, суд дійшов висновку, що вона підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з статтею 1216 ЦК України, спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Статтею 1218 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.
Статтею 1227 ЦК України встановлено, що суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.
Спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на спадщину. Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини. (ст.ст.1296, 1298 ЦК України).
Отже, ЦК України не визначено строку, протягом якого члени сім`ї спадкодавця мають право на одержання соціальних платежів.
З огляду на викладені норми, соціальні виплати, які належали спадкодавцеві за житті, але не були ним одержані, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.
Як було встановлено судом, постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 27.08.2008 по справі №2-а-1109/08 позовні вимоги задоволено, зокрема, зобов`язано Управління праці і соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації поставити ОСОБА_1 на чергу для виплати грошової компенсації за втрачене домоволодіння АДРЕСА_1 в сумі 55529, 00 грн.
Вказана постанова набрала законної сили.
При цьому, як зазначено заявницею ОСОБА_1 померла - ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Разом з тим, згідно свідоцтва про право на спадщину за заповітом ОСОБА_3 є спадкоємицею майна ОСОБА_1 , в тому числі компенсації вартості житлового будинку по АДРЕСА_1 в сумі 55529,00 (п`ятдесят п`ять тисяч п`ятсот двадцять дев`ять) гривень 00 копійок на виконання виконавчого листа №2a-1109, виданого Жатомлеськи окружним аміністративним судом 14 жовтня 2008 року, яка належала померлій на підставі довідки №01-51/04/1613, виданої управлінням праці та соціального захисту населення Народицької райдержадміністрації Житомирської області «25» липня 2017 року.
Однак, згідно свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 від 22.09.2022 ОСОБА_3 померла - ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Згідно свідоцтва про право на спадщину за законом ОСОБА_2 є спадкоємицею майна ОСОБА_3 , в тому числі компенсації вартості житлового будинку по АДРЕСА_1 в сумі 55529,00 (п`ятдесят п`ять тисяч п`ятсот двадцять дев`ять) гривень 00 копійок на виконання виконавчого листа №2a-1109, виданого Жатомлеськи окружним аміністративним судом 14 жовтня 2008 року, яка належала померлій на підставі довідки №10/2733, виданої управлінням соціальної політики (УСП Коростенської РДА) 10.07.2024.
Отже, у контексті викладеного наявні відомості, що заявник є спадкоємцем коштів нарахованих на користь позивача у даній справі за рішенням суду, а тому позивач - ОСОБА_1 підлягає заміні його правонаступником - ОСОБА_2 .
Щодо заміни відповідача у справі слід зазначити наступне.
Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затверджений Постановою КМУ від 16.12.2020 № 1321.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області реорганізовані шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, структурний підрозділ якого, згідно Положення про Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, затвердженого розпорядженням голови Коростенської районної державної організації від 02.06.2020 № 104, забезпечує в районі реалізацію державної політики у сфері соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує роботу з призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України.
Тобто обов`язок щодо призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України, перейшли від Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА до Управління соціальної політики Коростенської РДА.
За таких обставин, враховуючи приписи ст. 52 КАС України, суд вважає за необхідне замінити сторони у виконавчому провадженні.
Керуючись статтями 52, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Заяву задовольнити.
Замінити позивача у справі ОСОБА_1 на її правонаступника ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 ).
Замінити відповідача у справі Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації на правонаступника Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області (вул.Франка, 5, м.Коростень, Житомирська область, 11500, код 03192690).
Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2024 |
Оприлюднено | 06.11.2024 |
Номер документу | 122772840 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні