Справа
№ 2-а-1109/08
Справа № 2-а-1109/08
Категорія статобліку 67
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м .Кіровоград, вул. К. Маркса, 40
тел./факс: 24-06-22,
E-mail: inbox@adm.kr.court.gov.ua
<mailto:inbox@adm.kr.court.gov.ua>
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2008 року м.
Кіровоград
Кіровоградський окружний адміністративний суд
в складі
головуючого: судді Ком'якович
Г.М.
при секретарі: Господарікову М.О..
за участю представників
позивача:
відповідача:
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу
за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального
захисту інвалідів, вул. 50 років Жовтня, 7а , м. Кіровоград, 25009
до
відповідача : закритого
акціонерного товариства «Кіровоградасфальтобетон», вул. Терешкової,
213, м. Кіровоград, 25007
про стягнення адміністративно
- господарських санкцій , суд -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до
Кіровоградського оружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в
якому просив суд стягнути з закритого акціонерного товариства
«Кіровоградасфальтобетон» на користь Кіровоградського обласного відділення
Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та
пеню за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у
2007 році у сумі 9724, 41 грн., з яких
адміністративно-господарські санкції становлять суму у розмірі 9173,91
грн. та пеня за порушення термінів
сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 550, 50 грн.
В судове засідання, призначене на
26.12.2008 року, представник позивача не прибув, але до суду надав заяву з
проханням слухати справу без його участі за наявними у матеріалах справи
письмовими доказами.
В судове засідання
представник відповідач не з'явився, заперечень на позовну заяву, витребуваних судом доказів
та представника у судове засідання не направив, вимоги ухвали суду від
17.09.2008 року не надав. Про час і
місце розгляду справи був повідомлений належним чином повістками суду на 15
жовтня, 4 листопада та 26 грудня 2008
року, що підтверджується реєстром
вихідної кореспонденції суду.
Суд вважає, що
відповідач належним чином повідомлений про час та місце розгляду судової
справи, отже суд здійснив усі заходи для реалізації відповідачем права судового
захисту своїх прав та інтересів. Таким чином, суд вважає за можливе розглянути
справу без участі представника відповідача відповідно до положень ст. 128 КАС
України.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов
підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно
до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року
для підприємств, установ,
організацій, у тому числі
підприємств, організацій громадських організацій інвалідів,
фізичних осіб, які
використовують найману працю, установлюється норматив робочих
місць для працевлаштування
інвалідів у розмірі чотирьох
відсотків
середньооблікової
чисельності штатних
працівників облікового складу
за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого
місця.
Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України
«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від
21.03.1991 року, яка діє на цей час в редакції Закону України від 06.10.2005
року № 2960-IV, підприємства, установи, організації, у тому числі
підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які
використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих
інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього
Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту
інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в
розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,
установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських
організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне
робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських
організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір
адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для
працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі
половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в
установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських
організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських
санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з
120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на
момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007 рік
встановлено, що на підприємстві відповідача середньооблікова чисельність
штатних працівників за звітній період становить 46 осіб, норматив для створення
робочих місць для працевлаштування інвалідів на 2007 рік встановлено у
кількості 2 осіб, середньооблікова чисельність інвалідів на підприємстві у 2007
році складала 2 особи, фонд оплати праці штатних працівників в 2007 році склав
422,00 тис. грн., середньорічна заробітна плата на підприємстві в 2007 році
складала 9174, 00 грн. (а.с. 31), сума адміністративно-господарських санкцій за
невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2007 рік
становила 0 грн. (а.с. 31).
У той же час відповідно до акту № 48 від 27.08.2008 року підписаного
представниками закритого акціонерного товариства «Кіровоградасфальтобетон» та
Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
встановлено, що на підприємстві відповідача середньооблікова чисельність
штатних працівників за звітній період становить 46 осіб, норматив для створення
робочих місць для працевлаштування інвалідів на 2007 рік встановлено у
кількості 2 осіб, середньооблікова чисельність інвалідів на підприємстві у 2007
році складала 1 особу, фонд оплати праці штатних працівників в 2007 році
склав 422,00 тис. грн., середньорічна заробітна плата на підприємстві в 2007
році складала 9173, 91 грн. (а.с. 5), сума адміністративно-господарських
санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів
за 2007 рік становила 9173, 91 грн. (а.с. 5), що в свою чергу не було
відображено відповідачем у звіті.
Відповідачем до звіту було включено інвалідів ОСОБА_1 яка працювала за
основним місцем роботи та відповідно
отримувала заробітну плату, а також ОСОБА_2., яка працювала за сумісництвом
лише на Ѕ ставки і була включена в середньооблікову чисельність штатних
працівників-інвалідів. Проте відповідачем не враховано те, що працівники, які
працюють за сумісництвом не повинні враховуватися при обчисленні
середньооблікової чисельності штатних працівників-інвалідів.
Згідно ч.11 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні» норматив робочих місць, призначених для працевлаштування
інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом.
Адміністративно - господарська санкція
застосовується за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування
інвалідів.
Так, відповідно до ч. 5 ст. 19
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» виконанням
нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї
статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у
тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів,
фізичною особою, яка використовує найману працю, для яких це місце роботи є
основним.
Працевлаштування
- це система організаційних, економічних і правових заходів, направлених на
забезпечення трудової зайнятості населення.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону
України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства,
установи, організації, фізичні особи,
які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати
робочі місця для
працевлаштування інвалідів, у тому
числі спеціальні робочі місця,
створювати для них
умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації
і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії,
передбачені чинним
законодавством, надавати державній
службі зайнятості інформацію, необхідну
для організації працевлаштування інвалідів,
і звітувати Фонду
соціального захисту інвалідів
про зайнятість та працевлаштування інвалідів
у порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що покладення на
підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації
громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману
працю, обов'язку працевлаштування інвалідів, передбачає виділення та створення
робочих місць для
працевлаштування інвалідів, у
тому числі спеціальних робочих
місць, створення для
них умови праці
з урахуванням індивідуальних програм
реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації
працевлаштування інвалідів.
Відповідачем не надано підтвердження, що центрами зайнятості інваліди для
працевлаштування не направлялися, не надано також і доказів вжиття інших
заходів з працевлаштування інвалідів, зокрема щодо виділення та створення
спеціальних робочих місць для інвалідів, створення для
них умови праці
з урахуванням індивідуальних програм
реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, подання оголошень про наявність
вакантних робочих місць для інвалідів та інше.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не було
вжито належних заходів для виконання нормативу робочих місць, для
працевлаштування інвалідів.
Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України
«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські
санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами,
організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських
організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї
статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому
відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього
Закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України
«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати
адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня
обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного
банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за
весь її строк.
Позивачем було нараховано пеню в розмірі 550, 50 грн.
Суму адміністративно-господарських санкцій та пені
відповідачем сплачено не було.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 18, 19, 20 Закону України «Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.1991
року, Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20
Закону України "Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні" від 31.01.07, ст. 169 ЦПК
України, ст.ст. 9, 71, 94, 110, 111,
121, 122, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162,
ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до закритого акціонерного товариства «Кіровоградасфальтобетон» про стягнення
адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного
товариства «Кіровоградасфальтобетон» на користь Кіровоградського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські
санкції у розмірі 9173,91 грн.
Стягнути з закритого акціонерного
товариства «Кіровоградасфальтобетон» на користь Кіровоградського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів
сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 550, 50 грн.
Судові витрати віднести на
рахунок держави.
Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути
оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення
постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня
складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому
апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна
скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив
оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається
особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає
законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна
скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала
суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо
його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Суддя
Кіровоградського окружного
адміністративного суду
Г.М. Ком'якович
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2008 |
Оприлюднено | 13.05.2009 |
Номер документу | 3539014 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ком'якович Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні