Постанова
від 23.10.2024 по справі 761/14602/23
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/14602/23

Провадження № 3/761/8261/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Макаренко І.О., розглянувши матеріали, які надійшли від Координаційно-моніторингової митниці ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного Кодексу України,

встановив:

17.04.2022 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу «ІМ40ДЕ» № UA305130/2022/008152 з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг наступних товарів: товар №1 «захисний одяг із синтетичних волокон волокон: бронежилет, в комплекті з пластинами (по дві пластини на один бронежилет) (носій пластини: поліестер 1000D, стрічка високої щільності візерункова стрічка 1,8 кг: 150 шт. та пластини А-4ЕС STA: рівень захисту NIJ 0101.06 рівень ІV 300 шт.) - 150 шт. (60 місць). Торгівельна марка та виробник - невідомі, країна виробництва та походження - Китай», митною вартістю 2150235,15 грн., фактурна вартість 73500 доларів США, загальною вагою брутто 1524,4 кг та товар № 2 «захисні головні убори: каски (шоломи), виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов: рівень захисту NIJ ІІІА 9ММ 44MAGNUM матеріал Арамід, поверхня: полісечовина, колір: чорний, вага: 1,4 кг та аксесуари: кріплення NVG 2, рейки - 150 шт. (1 місце). Торгівельна марка та виробник - невідомі, країна виробництва та походження - Китай», митною вартістю 636294,08 грн, фактурна вартість 21750 доларів США, загальною вагою брутто 292,6 кг.

Одержувач товару - ТОВ «УКРТЕХАГРО».

Відправник товару - компанія «СSL C/O SHANGHAI XUSHEN TECHNOLOGY» (1203R, 103 LANE 1188 GUANGFULIN ROAD, CHINA).

Декларування товарів ТОВ «УКТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074) здійснювалось через Декларанта ТОВ «Д-ТРАНСГЕЙТ».

Разом із ЕМД для здійснення митного оформлення було надано наступні документи: інвойси від 07.03.2022 № 607, міжнародна автомобільна накладна СМR від 15.04.2022 б/н, зовнішньоекономічна угода (контракт) від 03.03.2022 № 2022/03-03, доповнення до контракту № 1, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 ЕМД.

17.04.2022 відділом митного оформлення № 1 митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці оформлено та випущено у вільний обіг товари за ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA305130/2022/008152 з умовним нарахуванням мита та податку на додану вартість (коди преференції - «161» (спеціальні засоби індивідуального захисту, бронежилети, нитки та тканини для виготовлення бронежилетів та шоломів), згідно з Класифікатором звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» зі змінами та доповненнями.

Підставою для застосування преференцій за кодом «161» стало надання до митного оформлення гарантійних листів кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та 2/33. Згідно інформації, зазначеної в документах, поставка товару здійснювалася для використання та споживання ЦТУ НГУ.

Відповідно до ч. 2 п. 15 Положення про порядок надання гарантій та здійснення державного контролю за виконанням зобов`язань щодо використання у заявлених цілях товарів, які підлягають державному експортному контролю, затвердженого Постановою КМУ від 27.05.1999 № 920 (далі - Положення) оформлення сертифіката кінцевого споживача здійснюється кінцевим споживачем. Сертифікат кінцевого споживача скріплюється підписом керівника відповідного підприємства, організації або уповноваженою на те особою.

Згідно з п. 16 Положення сертифікат кінцевого споживача оформляється у трьох примірниках. Перший і другий примірники направляються кінцевим споживачем імпортеру товару, який передає перший примірник іноземному експортеру, а другий примірник - Держекспортконтролю разом із заявою на видачу імпортного сертифіката або іншого документа. Третій примірник залишається у кінцевого споживача товарів.

З метою підтвердження дотримання вимог чинного законодавства щодо застосування преференцій, 13.12.2022 Координаційно-моніторинговою митницею направлено запит № 7.9-1/27-3/8.4/2043 до ЦТУ НГУ з проханням перевірити та повідомити, чи готувалися (складалися, оформлювалися) гарантійні листи кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та 2/33 з наданням копій зазначених документів.

03.02.2023 ЦТУ НГУ листом № 6/12/-119 повідомило, що ним був виданий гарантійний лист кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги № 1/33 від 31.03.2022 для отримання товару, а саме: пластин до бронежилетів у кількості 1000 штук, де імпортером було ТОВ «УКРТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074).

Відповідно до вищезазначеного гарантійного листа, товар, який був в ньому зазначений, ЦТУ НГУ не отримувався.

Також ЦТУ НГУ повідомило, що гарантійні листи № 1/33 від 31.03.2022 та № 2/33 від 31.03.2022 в ЦТУ НГУ ОСОБА_2 не підписувалися, а отже, з огляду на викладене, гарантійні листи кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та № 2/33, що стали підставою для застосування преференцій за кодом «161» зі сплати ввізного мита та податку на додану вартість, ЦТУ НГУ не видавалися.

Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України митні платежі це: мито, акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів, податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів.

Згідно з ч. 1 ст. 293 Митного кодексу України - особою, на яку покладається обов`язок із сплати митних платежів, є декларант.

У відповідності до ч. 1 ст. 295 Митного кодексу України, митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів. самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Згідно з ч. 8 ст. 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно п. 6 ч. 2 ст. 544 Митного кодексу України здійснюючи митну справу, митні органи виконують такі основні завдання як забезпечення справляння митних платежів, контроль правильності обчислення, своєчасності та повноти їх сплати, застосування заходів щодо їх примусового стягнення у межах повноважень, визначених цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими актами законодавства України, організація застосування гарантій забезпечення сплати митних платежів, взаємодія з банківськими установами та незалежними фінансовими посередниками, що надають такі гарантії.

07.02.2023 Закарпатська митниця листом № 7.7.-08-2/15/7/975 повідомила, що сума митних платежів без врахування преференцій за ЕМД від 17.04.2022 № UA305130/2022/008152 складає 943295,00 грн, в тому числі мито 321657,63 грн., ПДВ - 621637,37 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч. 3 ст. 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді.

Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України).

На момент переміщення товарів через митний кордон України та подання до митного оформлення митної декларації № UA305130/2022/008152 ОСОБА_1 перебував на посаді директора ТОВ «УКРТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074).

Таким чином, директор ТОВ «УКРТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074) ОСОБА_1 , з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів подав до митного гарантійні листи кінцевого користувача гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та № 2/33, які не видавалися ЦТУ НГУ, чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати податків в розмірі 943295,00 грн., чим вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час, місце та дату розгляду справи повідомлявся належним чином.

Від адвоката Ступніка С.В. надійшла заява про відкладення розгляду справи у зв`язку з участю в інших судових процесах.

Відповідно до ст. 389 МК України, справа про порушення митних правил розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання посадовою особою митного органу або судом (суддею) матеріалів, необхідних для вирішення справи, тому враховуючи строки розгляду даної категорії справ, суддя не вважає за можливим відкладення розгляду справи, при цьому звертає увагу, що адвокат Ступнік С.В. не був позбавлений можливості надати свої письмові пояснення чи заперечення по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у порушенні митних правил, передбачених ст. 485 МК України, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Провадження у справах про порушення митних правил, згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до митного Кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Згідно з інформацією наявною у матеріалах справи про порушення митних правил, ОСОБА_1 обіймав посаду директора ТОВ «УКРТЕХАГРО» станом на час укладення договорів.

17.04.2022 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу «ІМ40ДЕ» № UA305130/2022/008152 з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг наступних товарів: товар №1 «захисний одяг із синтетичних волокон волокон: бронежилет, в комплекті з пластинами (по дві пластини на один бронежилет) (носій пластини: поліестер 1000D, стрічка високої щільності візерункова стрічка 1,8 кг: 150 шт. та пластини А-4ЕС STA: рівень захисту NIJ 0101.06 рівень ІV 300 шт.) - 150 шт. (60 місць). Торгівельна марка та виробник - невідомі, країна виробництва та походження - Китай», митною вартістю 2150235,15 грн., фактурна вартість 73500 доларів США, загальною вагою брутто 1524,4 кг та товар № 2 «захисні головні убори: каски (шоломи), виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов: рівень захисту NIJ ІІІА 9ММ 44MAGNUM матеріал Арамід, поверхня: полісечовина, колір: чорний, вага: 1,4 кг та аксесуари: кріплення NVG 2, рейки - 150 шт. (1 місце). Торгівельна марка та виробник - невідомі, країна виробництва та походження - Китай», митною вартістю 636294,08 грн, фактурна вартість 21750 доларів США, загальною вагою брутто 292,6 кг.

Одержувач товару - ТОВ «УКРТЕХАГРО».

Відправник товару - компанія «СSL C/O SHANGHAI XUSHEN TECHNOLOGY» (1203R, 103 LANE 1188 GUANGFULIN ROAD, CHINA).

Декларування товарів ТОВ «УКТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074) здійснювалось через Декларанта ТОВ «Д-ТРАНСГЕЙТ».

Разом із ЕМД для здійснення митного оформлення було надано наступні документи: інвойси від 07.03.2022 № 607, міжнародна автомобільна накладна СМR від 15.04.2022 б/н, зовнішньоекономічна угода (контракт) від 03.03.2022 № 2022/03-03, доповнення до контракту № 1, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 ЕМД.

17.04.2022 відділом митного оформлення № 1 митного поста «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці оформлено та випущено у вільний обіг товари за ЕМД типу «ІМ40ДЕ» № UA305130/2022/008152 з умовним нарахуванням мита та податку на додану вартість (коди преференції - «161» (спеціальні засоби індивідуального захисту, бронежилети, нитки та тканини для виготовлення бронежилетів та шоломів), згідно з Класифікатором звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 №1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій» зі змінами та доповненнями.

Підставою для застосування преференцій за кодом «161» стало надання до митного оформлення гарантійних листів кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та 2/33. Згідно інформації, зазначеної в документах, поставка товару здійснювалася для використання та споживання ЦТУ НГУ.

03.02.2023 ЦТУ НГУ листом № 6/12/-119 повідомило, що ним був виданий гарантійний лист кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги № 1/33 від 31.03.2022 для отримання товару, а саме: пластин до бронежилетів у кількості 1000 штук, де імпортером було ТОВ «УКРТЕХАГРО» (ЄДРПОУ 30084074).

Відповідно до вищезазначеного гарантійного листа, товар, який був в ньому зазначений, ЦТУ НГУ не отримувався.

Також ЦТУ НГУ повідомило, що гарантійні листи № 1/33 від 31.03.2022 та № 2/33 від 31.03.2022 в ЦТУ НГУ ОСОБА_2 не підписувалися, а отже, з огляду на викладене, гарантійні листи кінцевого користувача товарів гуманітарної допомоги від 31.03.2022 № 1/33 та № 2/33, що стали підставою для застосування преференцій за кодом «161» зі сплати ввізного мита та податку на додану вартість, ЦТУ НГУ не видавалися.

Зазначене свідчить про намір ТОВ «УКРТЕХАГРО» в особі ОСОБА_1 , спрямований на неправомірне одержання преференцій з метою ухилення від сплати митних платежів, що підлягають сплаті до державного бюджету України.

Таким чином висновок про доведеність винуватості ОСОБА_1 у порушенні митних правил передбачене ст. 485 МК України відповідає фактичним обставинам справи, підтверджується наявними у матеріалах справи належними, допустимими, а у своїй сукупності достатніми доказами, які містяться, зокрема: протоколі про порушення митних правил № 0017/126000/23, в копіях листа щодо направлення примірника протоколу про порушення митних правил, листа про надання пояснення та копій документів, доповідної записки, інвойсу, запитів на надання інформації, гарантійних листів, відповідей на запити, контракту та доповнення до нього, доповідної записки, а також іншими матеріалами у своїй сукупності.

Таким чином, аналізуючи досліджені докази суддя дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів в розмірі 943295,00 грн., чим вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Щодо строків накладення адміністративного стягнення.

Відповідно до ст. 467 Митного Кодексу України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

З матеріалів справи вбачається, що днем виявлення порушення ОСОБА_1 митних правил є 03.02.2023 року, тобто день коли до митниці надійшла відповідь з ЦТУ НГУ та з урахуванням приписів ст. 467 МК України, строк накладення адміністративного стягнень у даній справі не сплив.

Вирішуючи питання призначення виду стягнення ОСОБА_1 за порушення ним митних правил, суд, враховує характер вчиненого, особу правопорушника, який 23.12.2023 притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, фактичні обставини справи та приходить до висновку, що до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 943295,00 (дев`ятсот сорок три тисячі двісті дев`яносто п`ять) грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 401 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 467, 485, 519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст. ст. 33, 401, 283 КУпАП, суддя,

постановив:

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні порушення митних правил, передбачених статтею 485 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 943295,00 (дев`ятсот сорок три тисячі двісті дев`яносто п`ять) грн. 00 коп. на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 00 коп.

Роз`яснити ОСОБА_1 що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушниці, роботи або за місцезнаходженням її майна в порядку, встановленому законом.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено07.11.2024
Номер документу122799090
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —761/14602/23

Постанова від 28.11.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Ящук Тетяна Іванівна

Постанова від 23.10.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Макаренко І. О.

Постанова від 10.09.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Макаренко І. О.

Постанова від 28.04.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Трубніков А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні