ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/19695/24
провадження № 3/753/6924/24
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" жовтня 2024 р. суддя Дарницького районного суду м. Києва Мицик Ю.С., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, паспорт № НОМЕР_1 , виданий органом 8103, РНОКПП: НОМЕР_2 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , керівник політичної партії «ГОЛОС», за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
УСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/312 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Суть адміністративного правопорушення полягає в наступному.
Так, відповідно до статті 17 Закону Національного агентства з питань запобігання корупції ( далі - Національне агентство, НАЗК) здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) (далі Партія) за 2023 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр, Додаток 1).
За результатами перевірки встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у Звіті місцевої організацій Партії за 2023 рік відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про таку місцеву організацію Партії в загальному розмірі 810,00 гри, оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 1 620,00 грн, а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті місцевої організацій Партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно-комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 25.08.2023 Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43311440) в частині зміни відомостей щодо керівника або відомостей про керівника юридичної, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 637571147499 (Додаток 8). Окрім того, факт проведеної 25.08.2023 державної реєстрації змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи №141504874664 (Додаток 3): копія Протоколу Позачергової конференції Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 17.08.2023 № 6/н (Додаток 4); копія квитанції від 21.08.2023 код квитанції 9315-4511-8199-3365 (Додаток 5); копія платіжної інструкції від 25.08.2023 за кодом 0.0.3167003567.1 (Додаток 6); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування (Додаток 7).
21.08.2023 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_2 сплаченого адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43311440), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 21.08.2023 № 9315-4511- 8199-3365 на загальну суму 810,00 грн (Додаток 5). Окрім того, 25.08.2023 Львівською обласною територіальною організацією Партії сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 620,00 грн. Вказаний платіж підтверджується копією платіжної інструкції АТ КБ «ПриватБанк» від 25.08.2023 № 0.0.3167003567.1 на суму 1 620,00 грн з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 6).
Також під час здійснення перевірки встановлено, що 17.08.2023 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Синюк С.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на Протоколі позачергової Конференції Львівської обласної територіальної організації Партії від 17.08.2023, складеного на бланках серії НСМ 984741 (Додаток 4).
Проте, у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Львівської обласної територіальної організації Партії за 2023 рік відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 2):
17.08.2023 спонсорський внесок від третіх осіб або фінансові зобов`язання на користь третіх осіб щодо оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Синюк С.В.;
21.08.2023 спонсорський внесок від ОСОБА_2 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Львівську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі» у розмірі 810,00 грн.
А також невідображення відомостей щодо здійсненого Львівською обласною територіальною організацією Партії грошового платежу у розмірі 1620,00 грн за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки у розділі «Платежі та інші витрати» Звіту Львівської обласної територіальної організації Партії за 2023 рік.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 9).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення, щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внеску у звітному періоді.
Таким чином, невідображення у Звіті Львівської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43311440) отриманого спонсорського внеску за 2023 рік у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 810,00 грн; «оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Синюк С.В.» та оплати Львівською обласною територіальною організацією Партії грошового платежу у розмірі 1 620,00 грн за проведення державної реєстрації змін до відомостей про місцеву організацію Партії є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік від 18.06.2024 № 685, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 № 159/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.
Крім того, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/311 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.
Суть адміністративного правопорушення полягає в наступному.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» Національне агентство здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) за ІІІ квартал 2021 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі Реєстр, Додаток 1).
Так, за результатами перевірки встановлено неповноту інформацій, що полягає у невідображені у Звітах місцевих організацій Партії за III квартал 2021 року відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про такі місцеві організації Партії в загальному розмірі 1 360,00 грн, оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 2720,00 грн, а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно- комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі Єдиний державний ресстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 23.07.2021 Центрально-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Хмельницький) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43425083) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 618247881696 (Додаток 10). Окрім того, факт проведеної 23.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 167301818088 (Додаток 5): копія Протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 29.06.2021 № б/н (Додаток 6); копія квитанції від 01.07.2021 № 18 (Додаток 7); копія квитанції від 01.07.2021 № 19 (Додаток 8); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 30.06.2021 (Додаток 9).
01.07.2021 у відділенні АТ «Ощадбанк» громадянкою ОСОБА_5 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43425083), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 01.07.2021 № 18 на загальну суму 680,00 грн (Додаток 7). Окрім того, 01.07.2021 громадянкою ОСОБА_5 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції АТ «Ощадбанк» від 01.07.2021 № 19 на суму 1360,00 грн з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 8). Розмір плати за проведення державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі у скорочені строки встановлений Постановою Кабінету міністрів України «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань у скорочені строки» від 25.12.2015 № 1133.
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Хмельницької обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 01.07.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_5 у вигляді (Додаток 3): «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Хмельницьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
У матеріалах реєстраційної справи Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) № 103801238948 міститься копія Протоколу позачергової Конференції Чернівецької обласної територіальної організації Партії від 14.07.2021, складеного на бланках серії HPK 560169, 560170 та 56071 та підписаного ОСОБА_6 та ОСОБА_7 (Додаток 11, Додаток 12).
Окрім того, встановлено, що 21.07.2021 приватним нотаріусом Чернівецького міського нотаріального округу Савчук В.Г. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на зазначеному вище протоколі (Додаток 12).
Проте у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Хмельницької обласної територіальної організації Партії за III квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 3).
Матеріали реєстраційної справи Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560) № 122409316764 містяться копію Протоколу позачергової Конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії від 15.07.2021, складеного на бланках серії НРК 283715 та 283716, який підписаний ОСОБА_8 та ОСОБА_9 (Додаток 13, Додаток 14).
Окрім того, встановлено, що 21.07.2021 приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Черниш Є.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_8 та ОСОБА_9 на зазначеному вище протоколі (Додаток 12).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» / «Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та / або наявності фінансових зобов`язань на користь третіх осіб (Додаток 2).
На запит від 24.09.2024 за кодом 399283551662 Національним агентство встановлено, що 27.07.2021 Південно-Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Дніпро) здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560) в частині внесення змін про членів керівних органів громадського формування та зміни керівника або відомостей про керівника юридичної особи (Додаток 17).
Окрім того, факт проведеної 27.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 554002706487 (Додаток 13): копія Протоколу Позачергової конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 15.07.2021 № 6/н (Додаток 14); копія квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1 (Додаток 15); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 21.07.2021 (Додаток 16).
20.07.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_8 сплачено адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1 на загальну суму 680,00 грн (Додаток 15).
Окрім того, 20.07.2021 громадянином ОСОБА_8 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції АТ КБ «ПриватБанк» від 20.07.2021 № 0.0.2204115465.1 на суму 1 360,00 грн з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 16).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 20.07.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_8 у вигляді (Додаток 2): «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 19).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення, щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внеску у звітному періоді.
Таким чином, невідображення отриманих спонсорських внесків у Звітах Хмельницької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43425083), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560) за III квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 1 360,00 грн; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 2720,00 грн та оплати вчинених нотаріальних дій приватними нотаріусами Савчук В.Г. та ОСОБА_10 є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Крім того, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/310 від 30.09.2024, ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії "ГОЛОС", всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушила порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 КУпАП.
Суть адміністративного правопорушення полягає в наступному.
Відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ГОЛОС» (код ЄДРПОУ 39651598) за ІІ квартал 2021 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Так, за результатами перевірки встановлено неповноту інформацій, що полягає у невідображені у Звітах місцевих організацій Партії за ІІ квартал 2021 року відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про такі місцеві організації Партії в загальному розмірі 2 040,00 грн, оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін у скорочені строки на суму 1 360,00 грн, а також оплати нотаріальних дій.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, відомостям, що містяться у реєстрах, банках даних, інших інформаційно- комунікаційних та довідкових системах, відкритих базах даних, виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (далі Єдиний державний реєстр) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме:
- 02.06.2021 Південно-Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Дніпро) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, керівника або відомостей про керівника юридичної, а також зміни місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 624658815297 (Додаток 10). Окрім того, факт проведеної 02.06.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 122409316734 (Додаток 5): копія Протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 14.05.2021 № б/н (Додаток 6); копія квитанції від 17.05.2021 № 0.02127065402.1 (Додаток 7); копія Довіреності від 17.05.2021 (Додаток 8); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 17.05.2021 (Додаток 9).
17.05.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянкою ОСОБА_11 сплаченого адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Дніпропетровську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433560), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 17.05.2021 № 0.0.2127065402.1 на загальну суму 680,00 грн (Додаток 7).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманого 17.05.2021 спонсорського внеску від ОСОБА_11 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей що містяться в Єдиному державному реєстрі» про вказану вище місцеву організацію Партії у розмірі 680,00 грн (Додаток 2).
- 25.06.2021 Південно-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Івано Франківськ) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43314572) в частині зміни відомостей щодо керівника або відомостей про керівника юридичної та місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 586020617091 (Додаток 16).
Окрім того, факт проведеної 25.06.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 103801238948 (Додаток 11): копія Довіреності від 14.06.2021 (Додаток 12); копія квитанції від 15.06.2021 (Додаток 13); копія квитанції від 15.06.2021 № 2 (Додаток 14); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 14.06.2021 (Додаток 15).
15.06.2021 у відділенні ПАТ «Державний ощадний банк України» громадянкою ОСОБА_11 сплаченого адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43314572), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 15.06.2021 № 6 на загальну суму 680,00 грн (Додаток 13).
Окрім того, 15.06.2021 громадянкою ОСОБА_11 сплачено адміністративний збір за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки на загальну суму 1 360,00 грн.
Вказаний платіж підтверджується копією квитанції від 15.06.2021 № 2 на суму 1360,00 грн з призначенням платежу «плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації» (Додаток 14).
Проте у розділі «Внески та інші надходження» Звіту Чернівецької обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих 15.06.2021 спонсорських внесків від ОСОБА_11 у вигляді: «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії» на загальну суму 680,00 грн; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Чернівецьку обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1 360,00 грн.
- 05.07.2021 Східним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м.Харків) проведено державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433026) в частині зміни відомостей щодо членів керівних органів громадського формування, керівника або відомостей про керівника юридичної, а також зміни місцезнаходження юридичної особи, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру від 24.09.2024 за кодом 45078567107 (Додаток 21).
Окрім того, факт проведеної 05.07.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії підтверджується копіями документів, отриманих з реєстраційної справи № 148008337199 (Додаток 17): копія Протоколу Позачергової конференції Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 22.06.2021 № б/н (Додаток 18); копія квитанції від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1 (Додаток 19); копія Заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 25.06.2021 (Додаток 20).
25.06.2021 у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» громадянином ОСОБА_12 сплаченого адміністративний збір за державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43433026), що містяться в Єдиному державному реєстрі, про що свідчить квитанція від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1 на загальну суму 680,00 грн (Додаток 19).
Окрім того, встановлено, що 24.04.2021 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Жиляєвою Н.В. вчинено нотаріальні дії щодо засвідчення справжності підписів ОСОБА_12 та ОСОБА_13 на Протоколі позачергової Конференції Харківської обласної територіальної організації Партії від 22.06.2021, складеного на бланках серії НРА 929645 та 929646 (Додаток 18).
Проте у розділі «Внески та інші надходження»/«Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Харківської обласної територіальної організації Партії за ІІ квартал 2021 року відсутні відомості щодо отриманих спонсорських внесків та/або наявності фінансових зобов`язання на користь третіх осіб (Додаток 3):
24.04.2021 спонсорський внесок від третіх осіб або фінансові зобов`язання на користь третіх осіб щодо оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Жиляєвою Н.В;
25.06.2021 спонсорський внесок від ОСОБА_12 у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про Харківську обласну територіальну організацію Партії, що містяться в Єдиному державному реєстрі» у розмірі 680,00 грн.
З метою з`ясування вказаних вище обставин, Національним агентством 03.06.2024 на адресу Партії направлено лист (вих. № 50-20/39853-24, Додаток 22).
Партія листом від 17.06.2024 вих. № 17/06-1 (вх. № 67782/0/07-24 від 17.06.2024) надала письмові пояснення, щодо причин невідображення отриманих місцевими організаціями спонсорських внеску у звітному періоді.
Таким чином, невідображення отриманих спонсорських внесків у Звітах Дніпропетровської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433560), Чернівецької обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43314572) та Харківської обласної територіальної організації Партії (код ЄДРПОУ 43433026) за І квартал 2021 року у вигляді «оплати адміністративного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі» на загальну суму 2040,00 грн; «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному у скорочені строки» на загальну суму 1360,00 грн та оплати вчинених нотаріальних дій приватним нотаріусом Жиляєвою Н.В. є порушенням пункту 2 частини одинадцятої статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за І квартал 2021 року від 21.06.2024 № 733, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24, який опубліковано на офіційному веб сайті Національного агентства відповідно до відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (Додаток 24).
Постановою Дарницького районного суду м. Києва від 28.10.2024 вказані адміністративні матеріали відносно ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП об`єднано в одне провадження на підставі статті 36 КУпАП, з присвоєнням об`єднаній справі номеру 753/19695/24.
ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином, шляхом надсилання судової повістки до електронного кабінету ЄСІТС "Електронний суд" та на вказані у протоколі адреси електронної пошти.
Згідно довідки про доставку електронного документу, документ доставлено до електронного кабінету ЄСІТС "Електронний суд" 11.10.2024 о 12:50:21.
Згідно довідки про доставку електронного листа, документ доставлено до електронної скриньки: 11.10.2024 о 10:04:03 та 11.10.2024 о 10:04:01.
Також дата судового засідання відображалась на веб-сайті Дарницького районного суду м. Києва в рубриці список справ, призначених до розгляду.
Клопотань про відкладення розгляду справи від особи, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення не надходило.
Суддя, беручи до уваги практику Європейського суду з прав людини, відповідно до якої сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки, вважає за можливе провести розгляд справи у відсутність ОСОБА_1 .
Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, суддя приходить до наступного.
Відповідно до ст.7 КУАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами тощо.
Відповідно до положень ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Відповідно до абзацу 7 частини 1 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі справляється адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Розмір плати за проведення державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі у скорочені строки встановлений Постановою Кабінету міністрів України «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань у скорочені строки» від 25.12.2015 № 1133.
Відповідно до статті 31 Закону України «Про нотаріат» приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій справляють плату, розмір якої визначається за домовленістю між нотаріусом та фізичною або юридичною особою.
Відповідно до п.1 розділу І Загальних Положень про подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 19 лютого 2021 року № 102/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 р. за № 507/36129, (далі Положення), цей Порядок визначає процедуру подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) (далі - Звіт) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).
Згідно з п. 1, п.9 розділу ІІ Положення, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Сформований Звіт підписує керівник (уповноважена особа) політичної партії шляхом накладання КЕП.
Так, пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Положенням ч. 9 ст. 17 вказаного Закону визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному веб сайті Національного агентства.
Відповідно до ч. 11 ст. 17 Закону звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає такі розділи:
1) "Майно та нематеріальні активи станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію щодо майна (грошові кошти на всіх рахунках, цінні папери, нерухоме майно, транспортні засоби, інше рухоме майно, вартість якого перевищує п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року) та нематеріальних активів, які належать партії, її місцевій організації, що в установленому порядку набула статусу юридичної особи, на праві власності або праві користування;
2) "Внески та інші надходження за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про внески (грошові внески; майнові внески; внески роботами або послугами; внески нематеріальними активами; внески, надані шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії чи її місцевої організації, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи; кошти державного фінансування (у разі його отримання відповідно до закону); доходи, майно та нематеріальні активи, які не є внесками відповідно до цього Закону; кошти, які не є ні доходами, ні внесками, отримані політичною партією, місцевою організацією політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, протягом звітного кварталу);
3) "Платежі та інші витрати за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про платежі з окремого рахунку, відкритого для зарахування коштів з державного бюджету, інших рахунків політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (з узагальненням інформації за кожним видом рахунків окремо); повернення грошових внесків (чи їх частин) та помилкових грошових надходжень, повернення майнових внесків та нематеріальних активів, внесків, здійснених шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії за згодою партії, повернення до державного бюджету невикористаної частини коштів державного фінансування, перерахування до державного бюджету сум внесків, які неможливо повернути особам, які їх здійснили;
4) "Зобов`язання фінансового характеру станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про всі фінансові зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи). Якщо фінансове зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) виникло у звітному періоді та було виконано політичною партією (її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) у цьому самому звітному періоді, таке фінансове зобов`язання не відображається у звіті політичної партії про її майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Згідно з пунктами 1, 2 розділу ІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.
Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, для отримання доступу до Реєстру політична партія надсилає Національному агентству лист-звернения довільної форми, в якому зокрема обов`язково зазначаються такі відомості: прізвище, ім`я, по батькові керівника політичної партії та осіб, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту.
До листа-звернення, в тому числі, додаються: належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту.
Листом від 15.06.2021 вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021) Партія надала відомості про ОСОБА_1 , як керівника Партії та копії документів, які підтверджують її повноваження, а саме: копія Наказу від 11.03.2020 № 1/11032020 «Про вступ на посаду Голови політичної партії «ГОЛОС» на громадських засадах» та копію Протоколу позачергового з`їзду Партії від 11.03.2020 № б/н.
Повноваження ОСОБА_1 , як керівника Партії також підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.06.2024 за кодом 216548053634.
Ст. ст. 12, 13, 14, 15, 16 та частиною 1 статті 27 КУпАП встановлено, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові та юридичні особи. Зміст статті 212-21 КУпАП не містить чіткої вказівки на те, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія, на яку ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» покладено обов`язок подавати до Національного агентства з питань запобігання корупції у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Відтак, суд приходить до висновку, що відповідно до ст. 212-21 КУпАП суб`єктом адміністративного правопорушення є фізична особа, яка відповідальна за подання звіту політичної партії до НАЗК, якою в даному випадку, а також з огляду на копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, може бути і є ОСОБА_1 , за підписом якої було подано звіти партії.
Враховуючи, що ОСОБА_1 на момент подання Звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру була керівником Партії та за її підписом Звіти Партії з неповнотою зазначеної інформації було подано до НАЗК, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису, тому саме вона несе відповідальність за виявлені порушення.
Таким чином, невідображення інформації щодо отриманих спонсорських внесків у вигляді «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію» та «оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію у скорочені терміни» у розділі «Внески та інші надходження» або інформації про наявність фінансових зобов`язань на користь фізичних чи юридичних осіб, що здійснювали оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію у розділі «Зобов`язання фінансового характеру» звіту Партії призвело до порушення п.п. 2,4 ч. 11 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», за що передбачена адміністративна відповідальність, встановлена ст. 212-21 КУпАП.
За таких обставин, суд вбачає наявність у діях керівника політичної партії «ГОЛОС» - ОСОБА_1 склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а саме порушення встановленого порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Отже, вина ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а також викладені обставини підтверджуються наступними документами: протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/312 від 30.09.2024; протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/310 від 30.09.2024; протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/311 від 30.09.2024; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік; копією протоколу Позачергової конференції Львівської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 17.08.2023 № б/н; копією квитанції від 21.08.2023 код квитанції 9315-4511-8199-3365; копією платіжної інструкції від 25.08.2023 за кодом 0.0.3167003567.1; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 637571147499; висновком про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за 2023 рік від 18.06.2024 № 685, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 № 159/24; Лист політичної партії «ГОЛОС» від 15.06.2021 вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021); витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.06.2024 за кодом 89190389414; наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за III квартал 2021 року; звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Хмельницької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за III квартал 2021 року; звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року; копією протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 29.06.2021 № б/н; копією квитанції від 01.07.2021 № 18; копією квитанції від 01.07.2021 № 19; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 30.06.2021; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 618247881696; копією протоколу позачергової Конференції Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 14.07.2021 № б/н; копією протоколу Позачергової конференції Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 15.07.2021 №б/н; копією квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204107048.1; копією квитанції від 20.07.2021 № 0.0.2204115465.1; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 21.07.2021; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 399283521662; висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІІ квартал 2021 року від 21.06.2024 № 734, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 03.06.2024 за кодом 216548053634; наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Дніпропетровської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року; звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Чернівецької обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» за 11 квартал 2021 року; копією протоколу засідання політичної ради політичної партії «ГОЛОС» від 14.05.2021 № б/н; копією квитанції від 17.05.2021 № 0.02127065402.1; копією Довіреності від 17.05.2021; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 17.05.2021; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.09.2024 за кодом 624658815297; копією квитанції від 15.06.2021 № 6; копією квитанції від 15.06.2021 № 2; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 14.06.2021; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 586020617091; копією Протоколу Позачергової конференції Харківської обласної територіальної організації політичної партії «ГОЛОС» від 22.06.2021 № б/н; копією квитанції від 25.06.2021 № 0.0.2175399501.1; копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи громадського формування від 25.06.2021; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 29.04.2024 за кодом 45078567107; висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ГОЛОС» за ІІ квартал 2021 року від 21.06.2024 № 733, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.06.2024 № 162/24; Лист політичної партії «ГОЛОС» від 15.06.2021 вих. № 15/06-21-1 (вх. № 07/50843/21 від 22.06.2021); витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 02.06.2024 за кодом 44578994607.
Згідно ч. 2 ст. 7 та ст. 245, ст. 280 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності, всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин кожної справи, правильного і справедливого її вирішення. Суддя зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також інші, що мають значення для правильного вирішення справи.
Таким чином, враховуючи, що по справі зібрано достатньо доказів, які не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, та які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є всі підстави для притягнення її до адміністративної відповідальності.
Постанова суду, згідно ст. 283 КУпАП, має ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, на достатніх і незаперечних доказах.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення.
Згідно вимог ст.ст. 34, 35 КУпАП обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, судом не встановлені.
Враховуючи обставини справи, дані про особу, що притягається до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним визначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення у межах санкцій ст. 212-21 КУпАП, яке за своїм видом і розміром буде справедливим, відповідатиме характеру вчиненого правопорушення, особі порушника та ступеню його вини, необхідним і достатнім для його виховання та запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так й іншими особами, а саме у виді штрафу.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, у зв`язку з винесення постанови про накладання адміністративного стягнення, на порушника покладається обов`язок сплати судовий збір, згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» - 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 605 (шістсот п`ять) гривень, 60 коп. на користь держави.
Керуючись ст.ст. 212-21, 283,284 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 ЗУ «Про судовий збір», -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень, 60 коп.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до ст. 308 КУпАП України у разі несплати штрафу у строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.
Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці згідно Закону України «Про виконавче провадження».
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Київського апеляційного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Дарницький районний суд м. Києва.
СУДДЯ МИЦИК Ю.С.
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122805527 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Дарницький районний суд міста Києва
Мицик Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні