Ухвала
від 23.10.2024 по справі 916/1607/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про призначення експертизи та зупинення провадження у справі

"23" жовтня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/1607/24

Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.

за участі секретаря судового засідання Кафланової А.С.,

розглянувши клопотання відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Прим-отель про призначення судової експертизи /вх. № 36289/24 від 07.10.2024/ у справі №916/1607/24

за позовом: керівника Київської окружної прокуратури міста Одеси /ЄДРПОУ 03528552, адреса 65059, м. Одеса, вул. Краснова, 10/ в інтересах держави в особі: Одеської міської ради /ЄДРПОУ 26597691, адреса 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1/

до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю Прим-отель /ЄДРПОУ 19042478, адреса 65037, м. Одеса, пр-т. Свободи, 103/

про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою, визнання незаконним та скасування рішення, знесення об`єктів

за участю представників:

від прокурора: прокурор Шафарчук О.В.;

від позивача: Асташенкова О.І. в порядку самопредставництва.;

від відповідача: адвокат Карпова О.В.;

ВСТАНОВИВ:

Господарським судом Одеської області розглядається справа № 916/1607/24 за позовом керівника Київської окружної прокуратури міста Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю Прим-отель, в якій прокурор просить:

- усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта № ОД 101210125407 від 25.01.2021, зареєстрованої Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю ОМР;

- усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом визнання незаконним та скасування рішення державного реєстратора Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області Бадьорної К.Ю. від 04.02.2021, індексний номер: 56460199, про реєстрацію права власності за ТОВ «ПРИМ-ОТЕЛЬ» на об`єкт нерухомого майна - нежитлова будівля готелю загальною площею 1997,3 кв. м, що розташований за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103;

- усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом зобов`язання ТОВ «ПРИМ-ОТЕЛЬ» знести за власний рахунок самочинно збудовану нежитлову будівлю готелю загальною площею 1997,3 кв. м за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2283696851101).

- усунути перешкоди у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою територіальної громади м. Одеси площею 1044,23 кв. м шляхом зобов`язання ТОВ «ПРИМ-ОТЕЛЬ» знести за власний рахунок об`єкт самочинного будівництва у вигляді підпірної стінки, бетонного паркану, бетонного замощення та бетонних сходів, розміщених за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, відповідачем під виглядом реконструкції комплексу будівель та споруд кафе фактично збудовано нежитлову будівлю готелю загальною площею 1997,3 кв.м. з подальшою реєстрацією права власності.

07.10.2024 на адресу суду надійшло клопотання відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Прим-отель про призначення експертизи /вх. № 36289/24/ у справі №916/1607/24, в якому відповідач просить призначити у справі № 916/1607/24 судову комплексну земельно-технічну, будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити питання:

1) Чи є об`єкт будівництва за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003 капітальною спорудою чи ні (категорія складності та ступінь вогнестійкості), а також визначити її технічні характеристики (площа, поверховість, тощо)?

2) Який вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, тощо) фактично виконано за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

3) Яке функціональне призначення приміщень за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

4) Чи відповідає фактичне розташування будівлі, загальна площа: 1 997, 3 кв.м, відносно меж земельної ділянки з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003 за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 нормативно-технічній документації?

5) Які конкретно об`єкти (підпірна стінка, бетонний паркан, бетонне замощення, бетонні сходи, спортивний майданчик, дитячий майданчик, з`їзд, тощо), із зазначенням родових ознак та характеристик, розташовані на земельній ділянці територіальної громади м. Одеси площею 1044,23 кв. м, та де вони розташовані відносно меж земельної ділянки з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

6) Чи можливий демонтаж об`єктів, наведених у попередньому питанні, без впливу на стійкість конструкції будівлі кафе, загальною площею 1997,3 кв. м, за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2283696851101)?

Проведення експертизи відповідач просить доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

В обґрунтування клопотання відповідач посилається на те, що необхідність проведення експертизи обумовлена метою повного та всебічного розгляду справи та існує необхідність у призначенні судом комплексної земельно-технічної, будівельно-технічної експертизи, адже долучені позивачем копії експертиз проведених у кримінальному провадженні № 42021163010000060 від 02.09.2021 року є письмовими доказами під час вирішення господарсько-правового спору, а не висновком експерта в розумінні статті 98 ГПК України.

Заперечуючи проти позову, сторона відповідача вказує, що комплекс будівель та споруд кафе, загальною площею 1997,3 кв. м, за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2283696851101), не є самочинним будівництвом в розумінні закону, а являється об`єктом реконструкції вже існуючої нежитлової будівлі кафе за вказаною адресою з використанням його функціональних елементів, земельна ділянка використовується за призначенням та згідно із генпланом.

Представник відповідача зазначає, що вирішення спірних питань потребує спеціальних знань у сфері іншій ніж право, відноситься до переліку основних завдань будівельно-технічної та земельної-технічної експертиз, та стосуються предмета доказування у справі, в зв`язку з чим просить задовольнити подане клопотання.

16.10.2024 на адресу суду надійшли заперечення керівника Київської окружної прокуратури міста Одеси /вх. № 37759/24/ на клопотання відповідача про призначення експертизи. На переконання прокуратури в даній справі висновок експерта можливо замінити іншими засобами доказування, а саме наявним в матеріалах справи проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виготовленим у 2020 році. Беручи до уваги те, що в матеріалах справи наявний висновок експерта з цих самих питань, а також листи з Актами обстежень компетентних органів за даною адресою, прокурор вважає недоцільним призначати комплексну земельно-технічну, будівельно-технічну експертизу в рамках справи №916/1607/24.

Представник відповідача у підготовчому засіданні підтримала заявлене клопотання про призначення комплексної земельно-технічної, будівельно-технічної експертизи.

У підготовчому засіданні прокурор заперечувала проти задоволення клопотання відповідача, посилаючись на наведені в письмових запереченнях обґрунтування.

Представник позивача Одеської міської ради підтримала позицію прокурора щодо недоцільності призначення судової експертизи.

Відповідно до ч. 1 ст. 99 ГПК України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Господарський суд зазначає, що судова експертиза може бути призначена лише за сукупністю наведених в ч. 1 ст. 99 Господарського процесуального кодексу України умов.

Відповідно до ч. 1 ст. 100 Господарського процесуального кодексу України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Як визначено у ст. 1 Закону України «Про судову експертизу, судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Спеціальні знання - це професійні знання, отримані в результаті навчання, а також навички, отримані обізнаною особою в процесі практичної діяльності в різноманітних галузях науки, техніки та інших суспільно корисних галузях людської діяльності, які використовуються разом з науково-технічними засобами під час проведення експертизи. Змістом спеціальних знань є теоретично обґрунтовані і перевірені практикою положення і правила, які можуть відноситися до будь-якої галузі науки, техніки, мистецтва тощо.

Необхідність судової експертизи в господарському судочинстві зумовлена тим, що в процесі здійснення правосуддя суд стикається з необхідністю встановлення таких фактів (обставин), дані про які потребують спеціальних досліджень. Експертиза - це науковий, дослідницький шлях до висновків, які формулюються у висновку експерта, про фактичні обставини справи.

Господарським судом проаналізовано питання, які відповідач просить поставити перед судовим експертом. Так, запропоновані відповідачем питання відповідають орієнтованому переліку вирішуваних питань, які наведені у п. п. 5, 6 Розділу ІІ Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 26.12.2012 № 1950/5).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність умов, визначених в ч. 1 ст. 99 ГПК України для призначення експертизи. Суд погоджується з доводами сторони відповідача, що призначення експертизи є об`єктивно необхідним для вирішення справи. При цьому до доводів представника прокуратури та Одеської міської ради щодо того, що в даній справі висновок експерта можливо замінити іншими засобами доказування, суд ставиться критично, оскільки для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право.

Приймаючи до уваги усе вищевикладене, враховуючи важливість встановлення обставин, що мають значення для правильного вирішення спору по суті, суд приходить до висновку щодо необхідності призначення у справі комплексної земельно-технічної, будівельно-технічної експертизи, з дорученням проведення експертного дослідження - Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.

За положеннями ч.1 ст. 228 ГПК України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.

Як передбачено п. 6 ч. 1 ст. 229 ГПК України провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених пунктом 2 частини першої статті 228 цього Кодексу - на час проведення експертизи.

З врахуванням того, що проведення експертизи потребує значного часу, суд вважає за доцільне зупинити провадження у справі на час проведення експертизи.

Керуючись ст. ст. 99, п. 2 ч. 1 ст. 228, п. 6 ч. 1 ст. 229, 234, 235, 255 ГПК України суд

У Х В А Л И В:

1. Клопотання відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Прим-отель про призначення експертизи /вх. № 36289/24 від 07.10.2024/ у справі №916/1607/24 задовольнити.

2. Призначити у справі № 916/1607/24 комплексну земельно-технічну, будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити питання:

2.1. Чи є об`єкт будівництва за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003 капітальною спорудою чи ні (категорія складності та ступінь вогнестійкості), а також визначити її технічні характеристики (площа, поверховість, тощо)?

2.2. Який вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, тощо) фактично виконано за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

2.3. Яке функціональне призначення приміщень за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103, на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

2.4. Чи відповідає фактичне розташування будівлі, загальна площа: 1 997, 3 кв. м, відносно меж земельної ділянки з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003 за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 нормативно-технічній документації?

2.5. Які конкретно об`єкти (підпірна стінка, бетонний паркан, бетонне замощення, бетонні сходи, спортивний майданчик, дитячий майданчик, з`їзд, тощо), із зазначенням родових ознак та характеристик, розташовані на земельній ділянці територіальної громади м. Одеси площею 1044,23 кв. м, та де вони розташовані відносно меж земельної ділянки з кадастровим номером 5110136900:49:013:0003?

2.6. Чи можливий демонтаж об`єктів, наведених у попередньому питанні, без впливу на стійкість конструкції будівлі кафе, загальною площею 1997,3 кв. м, за адресою: м. Одеса, проспект Свободи, 103 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2283696851101)?

3. Проведення судової будівельно-технічної експертизи доручити Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 02883096; м. Київ, вул. Смоленська, 6).

4. Витрати по оплаті проведення судової експертизи покласти на відповідача по справі - товариство з обмеженою відповідальністю Прим-отель.

5. Попередити судового експерта (експертів), який (які) безпосередньо проводитиме (тимуть) експертизу, про кримінальну відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.

6. Зобов`язати сторін надавати у порядку, визначеному ГПК України, на вимогу судового експерта усі необхідні документи для проведення експерти.

7. Провадження по справі № 916/1607/24 - зупинити.

8. Матеріали справи № 916/1607/24 надіслати на адресу Київському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 02883096; м. Київ, вул. Смоленська, 6) для проведення експертного дослідження.

Повний текст ухвали суду, з урахуванням перебування судді у відпустці згідно наказу голови суду від 21.10.2024 №167-в з 28.10.2024 по 01.11.2024 включно, складено 04 листопада 2024 року.

Ухвала набрала законної сили 23.10.2024 та може бути оскаржена в порядку, встановленому ст. 254, 255 ГПК України.

Суддя Н.Д. Петренко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122835880
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про усунення порушення прав власника

Судовий реєстр по справі —916/1607/24

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 12.06.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні