Рішення
від 31.10.2024 по справі 761/21824/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/21824/24

Провадження № 2/761/7896/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 жовтня 2024 року Шевченківський районний суд м. Києва в складі:

головуючого судді Романишеної І.П.,

за участі секретаря Решти Д.О.,

позивача ОСОБА_1

представника відповідача Осипенка О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в приміщенні суду в м. Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Приватного акціонерного товариства «Київстар» про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

У червні 2024 року ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з вказаним позовом до Приватного акціонерного товариства «Київстар» (далі по тексту - відповідач) про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, відповідно до вимог якого просив суд:

-визнати неправомірною односторонню зміну умов договору №5443239 від 28.08.2012 року, абонентський номер мобільного телефону НОМЕР_1 , про надання електронних комунікаційних послуг за тарифним планом «Київстар 4G» на тарифний план «ВАШ Оптимум», яка була здійснена відповідачем 31.12.2022 року;

-визнати неправомірною односторонню зміну умов договору №5443239 від 28.08.2012 року, абонентський номер мобільного телефону - НОМЕР_1 , про надання електронних комунікаційних послуг за тарифним планом «ВАШ Оптимум» на тарифний план «ВАШ Вибір», яка була здійснена відповідачем 28.02.2023 року;

-зобов`язати відповідача здійснити перерахунок вартості електронних комунікаційних послуг за тарифним планом «Київстар 4G» по абонентському номеру мобільного телефону НОМЕР_1 .

Позовні вимоги мотивовані тим, що 28 серпня 2012 року позивач уклав договір №5443239 з ПАТ "Київстар" про надання послуги рухомого (мобільного) зв`язку. Тарифний план "Єдина країна". Абонентський номер мобільного телефону НОМЕР_1 . Договір автоматично пролонговувався кожні чотири роки. 24.04.2023 року позивач направив на офіційну електронну адресу відповідача листа з проханням надати розшифровану інформацію про нарахування плати за період з 20.12.2022 року по 31.03.2023 року. На письмове прохання позивача від відповідача йому було надано відповідь, що йому надавалися послуги по абонентському номеру НОМЕР_1 у період до 31.12.2022 року за тарифним планом «Київстар 4G». Разом з тим, у період з 31.12.2022 року по 28.02.2023 року абонентський номер позивача обслуговувався за тарифним планом «ВАШ Оптимум», а у період з 28.02.2023 року абонентський номер обслуговувався за тарифним планом «ВАШ Вибір». Позивач вказує, що не отримував пропозиції і не надавав згоди у грудні місяці 2022 року на зміну умов договору за тарифним планом «Київстар 4G» на умови договору за тарифним планом «ВАШ Оптимум», а також не отримував пропозиції і не надавав згоди у лютому місяці 2023 року на зміну умов договору за тарифним планом «ВАШ Оптимум» на умови договору за тарифним планом «ВАШ Вибір». В свою чергу, відповідач не пропонував змінити істотні умови договору і навіть не повідомив про зміну умов договору, як того вимагає: п.3.3.5. договору №5443239; ч.1, ч.2, ч.5 ст.112 ЗУ "Про електронні комунікації"; ст.202, ст.203, ст.208, ст.626, ст.628, ст.632, ст.638, ст.640, ст.641, ст.901 ЦК України. Таким чином відповідач в односторонньому порядку, без повідомлення та згоди, два рази за два календарні місяці змінив умови договору від 28.08.2012 року №5443239 в частині обсягів електронних комунікаційних послуг, які надаються та ціни договору. Позивач вказує, що його права були порушені, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 19.06.2024 року відкрито загальне позовне провадження у справ та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 29.08.2024 року закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду.

01.10.2024 року до суду надійшов відзив на позов, в якому представник відповідача просив поновити строк для подачі даного відзиву.

08.10.2024 року від позивача через систему «Електронний суд» надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 10.10.2024 року у задоволенні клопотання представника відповідача про поновлення пропущеного процесуального строку для подання відзиву було відмовлено, відзив - залишено без розгляду.

09.10.2024 року через систему «Електронний суд» від представника відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив.

30.10.2024 року представником відповідача було подано клопотання про долучення доказів, а також додаткові пояснення.

Протокольною ухвалою від 31.10.2024 року суд ухвалив долучити до матеріалів справи додаткові пояснення, а клопотання про долучення доказів залишити без розгляду.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав та просив задовольнити в повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача з приводу позовних вимог заперечив та просив відмовити у їх задоволенні.

Суд, вислухавши пояснення позивача, представника відповідача, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази, оцінивши докази кожен окремо та в їх сукупності, повно, об`єктивно та всебічно з`ясувавши обставини справи, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

При цьому, згідно положень п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов`язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов`язків найманого працівника.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону, виконавець - суб`єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги.

Згідно п.2 ч.1 ст.2 Закону України "Про електронні комунікації" абонентна плата - фіксований платіж, який може встановлювати постачальник електронних комунікаційних послуг для абонента за доступ на постійній основі до електронних комунікаційних послуг незалежно від факту їх отримання.

Відповідно до п.8 ч.1 ст.2 Закону України "Про електронні комунікації" вартість пакета послуг - плата, що встановлюється за користування пакетом послуг протягом часу, визначеного тарифним планом, та може бути незалежна від фактичного обсягу споживання електронних комунікаційних послуг, визначеного пакетом послуг.

Згідно з ч.1 ст.104 Закону України "Про електронні комунікації" постачальники електронних комунікаційних послуг не повинні застосовувати дискримінаційні умови надання електронних комунікаційних послуг для кінцевих користувачів з причин, пов`язаних з громадянством кінцевого користувача, місцем його проживання або місцем надання послуги, якщо такі відмінності (обмеження) не обумовлені технічними та економічними умовами надання електронних комунікаційних послуг чи іншими об`єктивними причинами відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг.

Згідно ч.1 ст.106 Закону України "Про електронні комунікації" принципи ціноутворення у сфері електронних комунікацій: 1) встановлення тарифів на конкурентному ринку на основі попиту та пропозицій; 2) уникнення перехресного субсидування одних електронних комунікаційних послуг за рахунок інших; 3) залежність рівня тарифів від рівня якості електронних комунікаційних послуг.

Розрахунки за електронні комунікаційні послуги здійснюються на умовах договору про надання електронних комунікаційних послуг між постачальником електронних комунікаційних послуг та споживачем (ч.2 ст.106 Закону України "Про електронні комунікації").

Згідно ч.1 ст.107 Закону України "Про електронні комунікації" кінцеві користувачі послуг під час замовлення та/або отримання електронних комунікаційних послуг мають право на: 1) захист своїх прав державою; 2) вільний доступ до електронних комунікаційних послуг; 3) безпеку електронних комунікаційних послуг (згідно з договором про надання електронних комунікаційних послуг); 4) вільний вибір постачальника електронних комунікаційних послуг; 5) вільний вибір виду та кількості електронних комунікаційних послуг, які пропонуються постачальниками електронних комунікаційних послуг, у тому числі на отримання за наявності технічної можливості окремої електронної комунікаційної послуги (не в складі пакета послуг); 6) безоплатне отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг вичерпної інформації щодо змісту, якості, вартості та порядку надання електронних комунікаційних послуг; 7) своєчасне і якісне одержання електронних комунікаційних послуг на умовах, визначених договором; 8) отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг наявних відомостей щодо наданих електронних комунікаційних послуг у порядку, визначеному законодавством; 9) скорочення постачальником електронних комунікаційних послуг доступу кінцевого користувача до окремих видів електронних комунікаційних послуг на підставі його заяви; 10) повернення від постачальника електронних комунікаційних послуг невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених електронних комунікаційних послуг у випадках і порядку, визначених правилами надання і отримання цих послуг та договором про надання електронних комунікаційних послуг; 11) відмову від електронних комунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання електронних комунікаційних послуг; 12) відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання чи неналежного виконання постачальником електронних комунікаційних послуг обов`язків, передбачених договором про надання електронних комунікаційних послуг чи законодавством; 13) оскарження неправомірних дій постачальників електронних комунікаційних послуг шляхом звернення до суду або уповноважених державних органів; 14) відмову від оплати електронної комунікаційної послуги, яку вони не замовляли; 15) отримання інформації щодо можливості та порядку відмови від замовленої електронної комунікаційної послуги; 16) безоплатне отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг рахунків за надані електронні комунікаційні послуги. Електронні комунікаційні послуги, що надаються знеособлено (анонімно), розшифруванню не підлягають; 17) перенесення номера; 18) інші права, визначені законодавством України та договором про надання електронних комунікаційних послуг.

Постачальники електронних комунікаційних послуг повинні визначати умови надання послуг доступу до мережі Інтернет та/або послуг міжособистісних електронних комунікацій відповідно до статей 104 і 105 цього Закону та оприлюднювати інформацію, зазначену в частині другій цієї статті, чітким, повним, машиночитаним способом і в доступному форматі, в тому числі для споживачів з інвалідністю, з дотриманням вимог до її формату, встановлених правилами надання та отримання електронних комунікаційних послуг. Така інформація повинна регулярно ними оновлюватися та бути доступною через електронну регуляторну платформу за визначеною регуляторним органом формою для створення незалежного інструменту порівняння кінцевим користувачем умов надання послуг електронних комунікацій (ч.1 ст.110 Закону України "Про електронні комунікації").

Перевіряючи обставини спірних правовідносин судом встановлено, що 28 серпня 2012 року сторони уклали угоду № 5443239 про надання послуги рухомого (мобільного) зв`язку. Тарифний план "Єдина країна". Абонентський номер мобільного телефону НОМЕР_1 .

Згідно п.6.1 вказаної Угоди, угода набирає чинності після підписаня уповноваженими представниками сторін з моменту реєстрації у Центрі обслуговування абонентів і діє протягом 4 років. У випадку, якщо жодна із сторін за 5 днів до закінчення цієї угоди не попередить іншу сторону про свій намір припинити дію Угоди, Угода автоматично пролонгується на кожні наступні 4 роки.

Пунктом 3.1.4. Угоди встановлено, що Абонент має право змінювати набір послуг зв`язку, запропонованих Оператором, та Тарифний план шляхом вчинення необхідних дій згідно з діючими процедурами Оператора та сплати, в разі необхідності, додаткового платежу згідно із діючим Тарифним планом.

Згідно п.4.2 Угоди оплата Абонентом послуг зв`язку здійснюється згідно з чинними Тарифами.

Також, судом встановлено, що 28.08.2012 року, між сторонами було укладено замовлення №


до угоди №5443239 від 28.08.2012 року про надання послуг рухомого (мобільного) зв`язку, відповідно до якого послуги почали надаватися за абонентським номером НОМЕР_1 .

Згідно довідки ПрАТ «Київстар» (копію якої долучено до позову), стосовно тарифних планів, на яких обслуговувався абонентський номер НОМЕР_1 повідомлено наступне:

- у період до 31.12.2022 року обслуговувався на тарифному плані «Київстар 4G». Інформація щодо тарифного плану «Київстар 4G» можна знайти за посиланням https://kyivstar.ua/archive/tariffs/kyivstar4g;

- у період з 31.12.2022 року по 28.02.2023 року абонентський номер обслуговувався на тарифному плані «ВАШ Оптимум». Інформація щодо тарифного плану «ВАШ Оптимум» можна знайти за посиланням https://kyivstar.ua/tariffs/vash-optimum;

- з 28.02.2023 року абонентський номер обслуговувався на тарифному плані «ВАШ Вибір». Інформація щодо тарифного плану «ВАШ Вибір» можна знайти за посиланням https://kyivstar.ua/tariffs/vash-vybir.

Стосовно оплати наданих послуг за період грудень 2022 року по березень 2023 року повідомлено споживача, що працівниками Компанії при розгляді звернення додатково перевірені всі нарахування за абонентським номером та ще раз підтверджено їх коректність.

У відповідності до п.1.1. Умов надання телекомунікаційних послуг приватного акціонерного товариства «Київстар» (далі - Умови), розміщених на веб-сайті відповідача за посиланням https://kyivstar.ua/about/important-data/termsandcontract контрактний Абонент - юридична або фізична особа, яка укладає з Оператором публічний Договір на надання телекомунікаційних послуг (рухомого (мобільного) зв`язку, фіксованого зв`язку, доступу до інтернет, передачі даних тощо) на умовах публічних Тарифних планах/Тарифах для Контрактних Абонентів. Контрактний Абонент отримує Послуги персоніфіковано. Пакет Послуг - певний набір та обсяг Послуг у кількісному вираженні, який замовляється Абонентом в рахунок визначеної Оператором плати. Пакет Послуг може передбачати можливість отримання Абонентом в рахунок визначеної Оператором плати певного обсягу Послуг за спеціальними тарифами на відповідний період.

Плата за Тарифний план/Пакет Послуг - вартість, яка встановлюється за користування Тарифним Планом/Пакетом Послуг за відповідний період. Оператор має право самостійно визначати період, за який стягується плата за Тарифний план/ Пакет Послуг, протягом якого можливе користування таким Тарифним планом або Пакетом Послуг. В межах різних Тарифних планів може застосовуватися різна вартість (різні тарифи) на однакові Послуги.

Послуги Оператора (або Послуги) - послуги рухомого (мобільного) зв`язку, послуги надання доступу в Інтернет (мобільного, фіксованого), послуги фіксованого телефонного зв`язку, послуги передачі даних, надання в оренду каналів зв`язку, а також інші електронні комунікаційні послуги, які можуть надаватися Оператором.

Послуги можуть надаватися Оператором знеособлено або персоніфіковано на публічних та індивідуальних умовах. Інформація про публічні Послуги, публічні Тарифи/Тарифні плани розміщується на Інтернет-сайті.

Відповідно до п.2.4.1. Умов Договір з Контрактним Абонентом є публічним і не може бути змінений на вимогу Абонента. Договір з Контрактним Абонентом укладається лише при наданні Послуг рухомого (мобільного) зв`язку, послуг фіксованого телефонного зв`язку, послуг доступу до мережі Інтернет та послуг з передачі даних. Договір з Контрактним Абонентом - суб`єктом господарювання складається з наступної сукупності документів: публічного Договору ( про надання телекомунікаційних послуг), розміщеного на Інтернет сайті, як пропозиція Оператора, що приймається Абонентом шляхом підпису Замовлення, цих Умов, фактично обраних Контрактним Абонентом Тарифних планів/Тарифів для Контрактних Абонентів, умов Додаткових послуг Оператора (при наявності) та Політики справедливого користування послугами компанії, розміщеної за посиланням https://kyivstar.ua/uk/about/important_data. Зазначений публічний Договір з Контрактним Абонентом вважається укладеним у момент підписання Сторонами Замовлення.

В обгрунтування позовних вимог позивач вказує, що не отримував пропозиції і не надавав згоди у грудні місяці 2022 року на зміну умов договору за тарифним планом «Київстар 4G» на умови договору за тарифним планом «ВАШ Оптимум», а також не отримував пропозиції і не надавав згоди у лютому місяці 2023 року на зміну умов договору за тарифним планом «ВАШ Оптимум» на умови договору за тарифним планом «ВАШ Вибір». В свою чергу, відповідач не пропонував змінити істотні умови договору і навіть не повідомив про зміну умов договору.

Водночас, будь яких доказів, що зміна тарифних планів, користувачем яких був позивач, з боку відповідача була здійснена в односторонньому порядку, позивачем надано суду не було, а в процесі розгляду даної справи позивач не звертався до суду з клопотанням про призначення комп`ютерно-технічної експертизи, висновки якої б могли б підтвердити/спростувати односторонню зміну відповідачем тарифних планів в системі самообслуговування "Мій Київстар".

Так, обґрунтування наявності обставин повинні здійснюватися за допомогою належних, допустимих і достовірних доказів, а не припущень, що й буде відповідати встановленому ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року принципу справедливості розгляду справи судом.

Принцип змагальності забезпечує повноту дослідження обставин справи. Цей принцип передбачає покладання тягаря доказування на сторони. Одночасно цей принцип не передбачає обов`язку суду вважати доведеною та встановленою обставину, про яку сторона стверджує. Така обставина підлягає доказуванню таким чином, аби задовольнити, як правило, стандарт переваги більш вагомих доказів, тобто коли висновок про існування стверджуваної обставини з урахуванням поданих доказів видається більш вірогідним, ніж протилежний (постанова Верховного Суду у складі Касаційного цивільного суду від 2 жовтня 2018 року у справі №910/18036/17).

За загальним правилом, встановленим у статтях 89, 264 ЦПК України обов`язком суду при розгляді справи є дотримання вимог щодо всебічності, повноти й об`єктивності з`ясування обставин справи та оцінки доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги ОСОБА_1 щодо неправомірної односторонньої зміни умов Угоди по абонентському номеру НОМЕР_1 шляхом зміни відповідачем тарифного плану «Київстар 4G» на тарифний план «ВАШ Оптимум», яка була здійснена 31.12.2022 року та нібито односторонньої зміни умов Угоди по абонентському номеру НОМЕР_1 шляхом зміни відповідачем тарифного плану «ВАШ Оптимум» на тарифний план «ВАШ Вибір», яка була здійснена 28.02.2023 року, ПрАТ «Київстар» не обґрунтовані та не підтверджені жодними доказами, при цьому, згідно з ч.6 ст.81 ЦПК України доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Статтею 15 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) встановлено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Одним із способів захисту цивільного права є відновлення становища, яке існувало до порушення (пункт 4 частини другої статті 16 ЦПК України).

В даному випадку, суд зауважує, що позивачем не доведено, яким чином порушено його цивільні права з боку відповідача, адже тарифні плани "ВАШ Оптимум", "ВАШ Вибір" містять вигідніші умови надання послуг ніж тарифний план "Київстар 4G".

При цьому, принагідно зауважити, що позивач не погоджуючись із змінами умов тарифного плану мав право змінити цей тарифний план на будь-який інший, доступний для підключення, або припинити дію договору на надання відповідачем ПрАТ «Київстар» послуг рухомого (мобільного) зв`язку, проте не вчинив вказаних дій та фактично продовжив споживання відповідною послугою.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Згідно ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст.76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ст. 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

На підставі викладеного суд вважає, що позов задоволенню не підлягає через необґрунтованість.

Керуючись ст.ст.4 - 13, 76 - 81, 89, 259, 263 - 265, 268 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Приватного акціонерного товариства «Київстар» про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано, або після перегляду рішення в апеляційному порядку, якщо його не скасовано.

Реквізити сторін:

ОСОБА_1 : АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ;

Приватне акціонерне товариство "КИЇВСТАР": 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 53, код ЄДРПОУ 21673832.

Повний текст рішення складено 06.11.2024 року.

СУДДЯ І.П.РОМАНИШЕНА

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122839733
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів»

Судовий реєстр по справі —761/21824/24

Рішення від 31.10.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Рішення від 31.10.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Ухвала від 10.10.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Ухвала від 10.10.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Ухвала від 29.08.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

Ухвала від 19.06.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Романишена І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні