Ухвала
від 06.11.2024 по справі 520/27012/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

06 листопада 2024 р. справа № 520/27012/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Григорова Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Південбудтранс" (вул. Харківська, буд. 27, кв. 16,с-ще Слатине, Харківська обл., Харківський р-н,62321, код ЄДРПОУ: 44575755)

до Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах заг. корист., що проходять територією двох або більше тер. громад та не виходять за межі ХО (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 3 п., 4 п.,м. Харків,Харківський р-н, Харківська обл.,61022, код ЄДРПОУ44243911),

Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації (м-н Свободи, буд. 5, Держпром, 3 під., 4 пов.,м. Харків,61022, код ЄДРПОУ44243911)

про визнання нечинним та скасування рішення, визнання недійсним договору

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Південбудтранс" звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати нечинним та скасувати рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету №1 від 05.06.2024;

- визнати недійсним абзац 2 пункту 1 Наказу №01-08/12 від 19.06.2024 Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації, яким введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення переможців конкурсів з перевезення пасажирів на міжміському та приміському автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Харківської області (внутрішньообласних маршрутах), в частині визначення переможцем ТОВ «Авто-Ові»;

- визнати недійсним договір №05-05/18 від 19.06.2024 «Про організацію перевезень пасажирів», укладений між Управлінням транспорту Харківської обласної військової адміністрації та ТОВ «Авто-Ові».

Ухвалою суду від 14.10.2024р. відкрито спрощене провадження у справі.

Ухвалою суду 25.10.2024р. замінено неналежного відповідача - Управління транспорту Харківської обласної військової адміністрації (код ЄДРПОУ : 44243911) на належного відповідача Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 38157940).

31.10.2024р. до суду надійшло клопотання представника відповідача - Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації Подобайло Т.О. про закриття провадження у справі.

В обгрунутвання клопотання зазначено, що позовна заява у цій справі не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства. Зокрема, оскаржуваний позивачем протокол не є рішенням суб`єкта владних повноважень, а лише фіксує інформацію про проведення конкурсу та не створює жодних публічно-правових відносин між позивачем та відповідачем 2; оскаржуване рішення відповідача 2, оформлене протоколом засідання конкурсного комітету № 1 від 05.06.2024р., наказ Управління транспорту ХОД(В)А від 19.06.2024 № 01-08/12, в частині визнання переможцем конкурсу ТОВ «АВТО-ОВІ» по об`єкту № 4 на приміські автобусні маршрути № 1608 «Харків Високий (залізнична станція «Високий») та № 1171 «Лизогубівка Харків», та відповідно укладання між Управлінням транспорту ХОД(В)А та третьою особою договору від 19.06.2024 р. № 05-05/18 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування не впливають на права, свободи та інтереси позивача; вимога щодо визнання недійсним договору від 19.06.2024р. № 05-05/18 про організацію перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, укладеного між відповідачем 1 та третьою особою є похідною від перших двох позовних вимог та не може бути розглянута судом як самостійна вимога в порядку адміністративного судочинства.

Частиною 3 ст.166 КАС України визначено, що заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

З огляду на характер, зміст та сутність спірних правовідносин, а також те, що розгляд даної справи проводиться у спрощеному провадженні, суд доходить висновку про можливість розгляду поданого клопотання в порядку письмового провадження без виклику сторін.

Розглянувши подану заяву, суд зазначає, що випадки закриття провадження в адміністративній справі визначені ст. 238 КАС України.

Зокрема, згідно зазначеної норми суд закриває провадження у справі:

1) якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства;

2) якщо позивач відмовився від позову і відмову прийнято судом;

3) якщо сторони досягли примирення;

4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду про закриття провадження у справі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав;

5) у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи або припинення юридичної особи, за винятком суб`єкта владних повноважень, які були однією із сторін у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва;

6) щодо оскарження нормативно-правових актів суб`єктів владних повноважень чи окремих їх положень, якщо оскаржуваний нормативно-правовий акт або відповідні його положення визнано протиправними і нечинними рішенням суду, яке набрало законної сили;

7) щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб`єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили;

8) щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Досліджуючи доводи заявника щодо неналежності спору у цій справі до адміністративного, суд зазначає, що ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

У даному випадку спір виник при здійсненні відповідачами публічно-владних управлінських функцій. Незалежно від назви управлінського рішення, яке ними ухвалювалося при здійсненні зазначених функцій, таке рішення є індивідуальним актом, тобто є актом (рішенням) суб`єкта владних повноважень, виданим (прийнятим) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг.

Відтак, і оскаржуване рішення у вигляді протоколу, і оскаржуваний наказ є індивідуальними актами. При цьому, орган, який ухвалив такий акт не обов`язково повинен мати статус окремої юридичної особи, він може ухвалювати рішення як колегіально так і одноособово, що не впливає на віднесення його до категорії суб`єктів владних повноважень. Визначення впливу такого акту на права та законні інтереси позивача шляхом надання оцінки його обгрунтованості, законності щодо цієї особи і визначає суть вирішення публічно-правового спору судом.

З врахуванням викладеного суд доходить висновку про необгрунтованість поданої заяви та необхідність в її задоволенні відмовити.

На підставі викладеного та керуючись положеннями ст. ст. 2,4,5 238, 241, 243, 248, 256 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника відповідача - Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації Подобайло Т.О. про закриття провадження у справі - залишити без задоволення.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Д.В. Григоров

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122844077
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —520/27012/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні