П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/11417/23
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Маслоід Олена Степанівна
Суддя-доповідач - Кузьмишин В.М.
06 листопада 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Кузьмишина В.М.
суддів: Сапальової Т.В. Сушка О.О. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Бердоус Ю. М.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача Арустамян А.Е.,
представників відповідача Ларіонової Л.В., Друзь П.І. та Мартинюк Я.С. (поза межами суду),
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Оратівської селищної ради Оратівського району Вінницької області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Оратівської селищної ради Оратівського району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
В С Т А Н О В И В :
І. Описова частина.
1.Короткий зміст позовних вимог.
1.1 ОСОБА_1 звернулась до суду із позовом до Оратівської селищної ради, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача № 1471 від 29.06.2023 «Про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти, молоді та спорту селищної ради та комунальних підприємств КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомунсервіс», КУ «Оратівська редакція радіомовлення»; визнати протиправним та скасувати розпорядження відповідача № 160-ос від 29.06.2023 «Про звільнення ОСОБА_1 »; поновити позивача на посаді Оратівського селищного голови з 30.06.2023; стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу та зобов`язати державного реєстратора здійснити реєстраційні дії щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань відомостей про керівника юридичної особи Оратівської селищної ради.
1.2В обґрунтування вимог позивач посилається на необґрунтованість оскаржуваного рішення відповідача, яке прийнято з порушенням регламенту та всупереч законодавству. Наголошує, що селищною радою їй не було висловлено недовіру. 28.06.2023 року на спільному засіданні комісій не розглядався звіт голови, оскільки вона його не надавала на такий розгляд. Проект рішення за результатом розгляду звіту голови був опублікований на офіційному сайті ради, але 28.06.2023 року на спільному засіданні комісій був створений інший проект рішення, відмінного від опублікованого на сайті, який не було офіційно опубліковано.
2.Фактичні обставини справи, встановлені судом першої інстанції.
2.1На 1 сесії 8 скликання 27.11.2020 року відповідачем прийнято рішення № 2 «Про початок повноважень Оратівського селищного голови».
2.2З метою забезпечення ефективної роботи апарату ради, координації роботи виконавчих органів та комунальних підприємств, закладів селищної ради відповідачем було прийнято розпорядження від 01.04.2021 року за № 52 «Про розподіл обов`язків між селищним головою, секретарем селищної ради, заступниками селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючих справами виконавчого комітету селищної ради».
2.3 19.06.2023 року позивачем було прийнято розпорядження № 62 «Про скликання 42 сесії селищної ради 8 скликання» на 29.06.2023 року. На засідання сесії, зокрема, було винесено питання про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти та спорту Оратівської селищної ради та комунальних підприємств - КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомінсервіс» та КУ «Оратівська редакція радіомовлення».
2.4Відповідний проєкт рішення був опублікований для ознайомлення на офіційному вебпорталі Оратівської селищної ради за номером 68. Згідно вказаного проєкту заслухавши та обговоривши звіт селищного голови селищна рада вирішила, зокрема, звіт голови за 5 місяців 2023 року взяти до відома.
2.5 28.06.2023 року відбулось спільне засідання постійних комісій Оратівської селищної ради комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту та комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту. На спільному засіданні вказаних комісій розглядалось тільки одне питання про вищевказаний звіт селищного голови. На спільне засідання згаданого звіту не було надано. Обговоривши стан справ відділу освіти та спорту Оратівської селищної ради та комунальних підприємств - КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомінсервіс» та КУ «Оратівська редакція радіомовлення» постійні комісії прийняли рішення про внесення змін до проекту рішення «Про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти та спорту Оратівської селищної ради та комунальних підприємств - КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомінсервіс» та КУ «Оратівська редакція радіомовлення»», виклавши його в новій редакції. Зокрема, було вирішено звіт голови за 5 місяців 2023 року взяти до відома, визнати роботу Оратівського селищного голови щодо забезпечення здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на території Оратівської селищної територіальної громади незадовільною. На вказаному засіданні питання щодо звільнення голови не розглядалось. Проект вказаного рішення був оприлюднений на інформаційному стенді Оратівської селищної ради.
2.6 28.06.2023 року голова постійної комісії з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту ОСОБА_2 звернувся до селищного голови із клопотанням щодо опублікування 28.06.2023 року певних проектів рішень на офіційному сайті селищної ради та включення їх до порядку денного сесії, яка відбудеться 29.06.2023 року. В переліку рішень, вказаних у цьому клопотанні, серед інших був і вказаний проект рішення спільного засідання комісії про звіт голови. Вказане клопотання зареєстровано у канцелярії ради 28.06.2023 року за вх. № 2864/04-01-07.
2.7Згідно протоколу пленарного засідання 42 сесії 8 скликання від 29.06.2023 року всього 26 депутатів, присутніх на засіданні 25, одним з питань порядку денного було питання про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти та спорту Оратівської селищної ради та комунальних підприємств - КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомінсервіс» та КУ «Оратівська редакція радіомовлення».
2.8В ході проведення сесії після обговорення питання щодо звіту селищного голови, депутати прийняли за основу запропонований проект рішення. Після чого депутат ОСОБА_2 проінформував про спільне засідання комісій та прийняття рішення щодо внесення змін до проекту рішення, з урахуванням пропозицій, підтриманих на спільному засіданні постійних комісій. Депутати підтримали пропозицію.
2.9Надалі «депутат ОСОБА_3 внесла пропозицію доповнити проект рішення п. 3 у наступній редакції «Достроково припинити повноваження Оратівського селищного голови ОСОБА_1 ». Депутати підтримали пропозицію».
2.10Позивач залишила сесійну залу. Головування на сесії перейшло до секретаря ради Ларіонової Л.В., яка запропонувала провести таємне голосування по п. 3 рішення щодо дострокового припинення повноважень селищного голови. Була створена лічильна комісія. Проведене таємне голосування. За результатом таємного голосування: «за» - 18, «проти» - 5.
2.11 29.06.2023 року відповідачем прийнято спірне рішення № 1471 «Про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти та спорту Оратівської селищної ради та комунальних підприємств - КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомунсервіс» та КУ «Оратівська редакція радіомовлення».
2.12Не погодившись з таким рішенням відповідача, позивач оскаржила його до суду.
3.Короткий зміст судового рішення суду першої інстанції.
3.1Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 09.07.2024, позовну заяву ОСОБА_1 задоволено частково.
-Визнано протиправними та скасовані рішення Оратівської селищної ради від 29.06.2023 року № 1471 «Про звіт Оратівського селищного голови про роботу виконавчого органу відділу освіти, молоді та спорту селищної ради та комунальних підприємств КНП «Оратівська лікарня планового лікування», КП «Оратівкомунсервіс», КУ «Оратівська редакція радіомовлення» та розпорядження Оратівської селищної ради №160-ос від 29.06.2023 року «Про звільнення ОСОБА_1 »;
-Поновлено ОСОБА_1 на посаді Оратівського селищного голови з 30.06.2023 року.
-Стягнуто з Оратівської селищної ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 30.06.2023 року по 09.07.2024 року включно у розмірі 381 618 (триста вісімдесят одна тисяча шістсот вісімнадцять) гривень 60 копійок без урахування податків та обов`язкових платежів, що підлягають відрахуванню із заробітної плати.
-Допущено до негайного виконання рішення в частині поновлення з 30.06.2023 року ОСОБА_1 на посаді Оратівського селищного голови та в частині стягнення середнього заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, у межах суми стягнення за один місяць.
3.2Додатковим рішенням від 12.09.2024 стягнуто на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 15000 гривень за рахунок бюджетних асигнувань Оратівської селищної ради Вінницької області.
3.3Суд першої інстанції встановив, що проект рішення щодо питання про дострокове припинення повноважень селищного голови не був опублікований у визначеному порядку. Відповідачем порушено процедуру порядок скликання сесії ради (ст. 16, 17 Регламенту), оскільки вказаний проект рішення та інші матеріали, необхідні для розгляду питань порядку денного, не були надіслані депутатам в електронному вигляді на електронну пошту. Крім того відповідачем порушено процедуру надання слова депутату ОСОБА_3 із внесення пропозиції про дострокове припинення повноважень селищного голови.
3.4Під час вирішення питання на сесії ради щодо належного чи неналежного здійснення головою своїх повноважень оцінка надавалась та стосувалась тих повноважень, які більшістю своєю не входять до компетенції селищного голови.
4.Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
4.1Відповідач просить скасувати рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09.07.2024 та ухвалити постанову, якою в повному обсязі відмовити у задоволенні позовних вимог.
4.2Підстави для апеляційного оскарження рішення суду:
-судом першої інстанції порушено норми процесуального та матеріального права;
-жодним нормативно-правовим актом, у тому числі і Регламентом Оратівської селищної ради, не встановлюється обов`язковість заздалегідь включення до порядку денного окремим питанням пропозиції про дострокове припинення повноважень голови;
-суд першої інстанції в розріз зі сталою практикою Верховного суду здійснив повторну перевірку роботи голови селищної ради та скасував рішення Оратівської селищної ради в цілому, а не лише пункт про дострокове припинення повноважень голови селищної ради.
4.3Позивач правом подачі відзиву на апеляційну скаргу не скористався.
5.Рух справи у суді апеляційної інстанції.
5.1Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 29 серпня 2024 року, з Вінницького окружного адміністративного суду витребувано адміністративну справу.
5.2 03 жовтня 2024 року, ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду відкрито апеляційне провадження та призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні.
5.3Представник відповідача копію ухвали про відкриття апеляційного провадження та повістку про виклик до суду отримав до електронного кабінету 08.10.2024 та 10.10.2024 відповідно.
5.4Представник позивача отримав копію апеляційної скарги 10.09.2024, ухвали про відкриття апеляційного провадження 08.10.2024 та повістку про виклик 10.10.2024 - до електронного кабінету.
ІІ. Мотивувальна частина.
1.Позиція апеляційного суду
Апеляційний суд перевірив правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права у межах доводів апеляційної скарги та дійшов таких висновків.
1.1Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 (далі Закон № 280/97-ВР) визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
1.2Згідно зі ст. 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
1.3Статтею 12 Закону визначено, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.
1.4Повноваження сільського, селищного, міського голови визначені статтею 42 Закону №280/97-ВР, які починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади. Не пізніш як на п`ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті сільського, селищного, міського голови особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.
1.5Частиною 13 статті 46 Закону № 280/97-ВР передбачено, що пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян
1.6У відповідності до вимог ст. 26 Закону № 280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання: заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради; прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом.
1.7Відповідно до ст. 64 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.
1.8Згідно зі статтею 66 Закону № 280/97-ВР місцеві бюджети мають бути достатніми для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб. Повноваження на здійснення витрат місцевого бюджету мають відповідати обсягу надходжень місцевого бюджету. У разі коли вичерпано можливості збалансування місцевих бюджетів і при цьому не забезпечується покриття видатків, необхідних для здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень та забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб, держава забезпечує збалансування місцевих бюджетів шляхом передачі необхідних коштів до відповідних місцевих бюджетів у вигляді дотацій та субвенцій відповідно до закону.
1.9У відповідності до вимог ст. 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови, вважаються достроково припиненими у разі: його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; припинення його громадянства; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави; відкликання з посади за народною ініціативою; визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; його смерті. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови визначається законом про місцеві референдуми.
1.10Згідно зі ст. 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» № 93-IV від 11.07.2002 депутат місцевої ради має право, зокрема: пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами; вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті; вносити на розгляд ради та її органів пропозиції з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю; вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них; порушувати питання про недовіру сільському, селищному, міському голові, розпуск органів, утворених радою, та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування; вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних раді, а також з питань, що віднесені до компетенції ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території.
1.11Порядок реалізації прав депутатів Оратівської селищної ради передбачений саме Регламентом Оратівської селищної ради, який затверджений рішенням позачергової 2 сесії 8 скликання відповідача № 37 від 15.12.2020 року (далі Регламент).
1.12Колегія суддів вважає що судом першої інстанції вірно проаналізовано положення Регламенту та встановлено, що рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення у визначеному порядку - не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках не менш як за день до сесії. При цьому обов`язково зазначаються, крім іншого, питання, які передбачається внести на розгляд ради. Регламентом також визначений певний порядок щодо надіслання депутатам проектів рішень ради, інших матеріалів, необхідних для розгляду питань порядку денного сесії, а саме - в електронному вигляді на електронну пошту не пізніше як за 3 дні до відкриття пленарного засідання ради. Пропозиції до проекту порядку денного сесії ради можуть вноситися в т. ч. і депутатами, і постійними комісіями. Проекти рішень ради, які підлягають обговоренню, оприлюднюються на офіційному сайті ради, дошці оголошень селищної ради. Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії ради або до затвердженого порядку денного сесії ради, подаються відповідно до інструкції з діловодства ради, у формі проекту рішення із супровідним листом, пояснювальною запискою та листом погодженням. Документи, що подаються до ради пізніш, як за 20 днів до відкриття сесії, на розгляд сесії та постійних комісій ради не виносяться, крім виняткових випадків та випадків, зазначених у п. 10 ст. 17 Регламенту - питання про затвердження або внесення змін до районного бюджету; кадрові питання; питання землекористування; інші питання, що потребують негайного розгляду і можуть бути внесені на розгляд ради на вимогу однієї з постійних комісій, селищного голови, депутатських груп.
1.13Колегія суддів відхиляє посилання апелянта про необмеження права депутата вносити з голоса пропозиції щодо внесення змін до рішення, що ставиться на голосування, оскільки Регламентом визначений порядок надання слова (ст. 26), згідно якої, для здійснення виступу та отримання слова на пленарному засіданні ради депутат повинен подати особисту письмову заяву для запису на такий виступ та отримання слова. Або за усним зверненням депутата, йому може бути надане слово з місця для висловлення позиції лише з мотивів голосування; для оголошення процедурного питання; для репліки; для застережень. Ст. 35 Регламенту визначений перелік процедурних питань питання, що стосуються визначення способу розгляду питань на пленарному засіданні ради, а також зазначені як такі в Регламенті. Регламентом також визначений порядок розгляду та обговорення питання ст. 29, згідно якої, розгляд та обговорення питання на пленарному засіданні ради, як правило, включають, зокрема, внесення депутатами ради пропозицій, які не були виголошені в ході обговорення (крім тих, що вносяться у спеціально встановленому порядку). При цьому, спеціально встановленого порядку для пропозицій Регламентом не визначено.
1.14Апеляційний суд погоджується із судом першої інстанції що всі питання, які виносяться на розгляд ради повинні бути включені до порядку денного у визначеному, статтями 17, 18 Регламенту порядку, у тому числі питання щодо дострокового припинення повноважень посадової особи ради, яке повинно розглядатись окремим питанням, а не у складі іншого питання, оскільки статтею 18 Регламенту визначено порядок затвердження порядку денного сесії ради, якою встановлено порядок затвердження саме питання щодо дострокового припинення повноважень посадової особи ради.
1.15Колегія суддів відхиляє доводи апелянта про те, що суд першої інстанції скасувавши рішення Оратівської селищної ради в цілому, а не лише пункт про дострокове припинення повноважень голови селищної ради, здійснив повторну перевірку роботи голови селищної ради, чим перебрав на себе дискреційні повноваження депутатів. Суд першої інстанції зазначив що не вдається до оцінки роботи голови селищної ради, разом із тим вірно встановив що оскаржуване рішення в цілому прийняте з порушенням процедури порядку скликання сесії ради (ст. 16, 17 Регламенту), оскільки вказаний проект рішення та інші матеріали, необхідні для розгляду питань порядку денного, не були надіслані депутатам в електронному вигляді на електронну пошту. З даним висновком суду першої інстанції колегія суддів погоджується.
2.Висновок суду за результатами розгляду апеляційної скарги
2.1Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
2.2Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Оратівської селищної ради Оратівського району Вінницької області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09 липня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Кузьмишин В.М. Судді Сапальова Т.В. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 08.11.2024 |
Номер документу | 122847307 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишин В.М.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Маслоід Олена Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні