Справа № 445/2417/24
Провадження № 1-кп/445/318/24
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2024 року Золочівський районний суд Львівської області
в складі :
головуючого судді ОСОБА_1
за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4
обвинуваченого ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Золочеві кримінальне провадження № 22024000000000939 від 07.10.2024 за обвинуваченням:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця
м. Харків, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ., тимчасово проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , солдата за мобілізацією, стрільця ІНФОРМАЦІЯ_14, раніше не судимого,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 111-2 КК України,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_5 , вчинив злочин за наступних обставин.
Зокрема, 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі - ООН). До складу ООН входять Україна, російська федерація та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени зазначеної організації утримуються у своїх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності чи політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним з Цілями Об`єднаних Націй.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про неприпустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями - № 2131 (ХХ) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (ХХV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки та № 3314 (ХХІХ) від 14 грудня 1974 року, що містить визначення агресії, встановлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплені обов`язки держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербування найманців або посилання таких найманців на територію іншої держави.
Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (ХХІХ) серед іншого визначено, що ознаками агресії є: застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави; застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.
Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії: вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, хоч би який тимчасовий характер вона не мала, що є результатом такого вторгнення або нападу або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або її частини; бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави; блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави; напад збройними силами держави на сухопутні, морські чи повітряні сили чи морські та повітряні флоти іншої держави; засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, що мають настільки серйозний характер, що це рівносильно наведеним вище актам, або її значну участь у них.
Жодні міркування будь-якого характеру, будь то політичного, економічного, військового чи іншого характеру не можуть бути виправданням агресії.
Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили або загрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання суперечок та невтручання у внутрішні справи держав були закріплені також у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва. серпня 1975 року, який був підписаний СРСР, правонаступником якого є російська федерація.
Статтями 1 і 2 III Конвенції про відкриття військових дій від 18 жовтня 1907 року, що вступила в дію 26 січня 1910 року і 7 березня 1955 року визнана СРСР, правонаступником якого є російська федерація, передбачено, що військові дії між державами не повинні починатися без попереднього та недвозначного попередження у формі або мотивованого оголошення війни, або ультиматуму з умовним оголошенням війни. Про існування стану війни має бути негайно повідомлено нейтральним державам, і він матиме для них дійсну силу лише після отримання повідомлення.
У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі - Декларація) зазначено, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту та неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.
24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки було схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави - України. Відповідно до зазначеного документу, територія України є неподільною та недоторканною.
Незалежність України визнали держави світу, серед яких і російська федерація.
Відповідно до пунктів 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року російська федерація, Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні свої зобов`язання згідно з принципами Заключного акту співробітництву в Європі від 1 серпня 1975 року поважати незалежність, суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою або її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що жодна їхня зброя ніколи не використовуватиметься проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.
Відповідно до пунктів 3, 8 Меморандуму про підтримання миру та стабільності у Співдружності Незалежних Держав від 10 лютого 1995 року, укладеного між державами СНД, серед яких є Україна та російська федерація, держави підтвердили непорушність існуючих кордонів одна одної та зобов`язалися виступати проти будь-яких дій, що підривають їх непорушність, а також вирішувати всі суперечки, що виникають з питань кордонів та територій, лише мирними засобами. Держави також зобов`язалися не підтримувати на території інших держав-учасниць сепаратистські рухи, а також сепаратистські режими, якщо вони виникнуть; не встановлювати із нею політичних, економічних та інших зв`язків; не допускати використання ними територій та комунікацій держав-учасниць Співдружності; не надавати їм економічну, фінансову, військову та іншу допомогу.
31 травня 1997 року відповідно до положень Статуту ООН та зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки та співробітництва в Європі, Україна та російська федерація уклали Договір про дружбу, співпрацю та партнерство між Україною та російською федерацією (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року 13/98-ВР та федеральним законом російської федерації від 2 березня 1999 року № 42 - ФЗ). Відповідно до статей 2 - 3 зазначеного Договору, російська федерація зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів і зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, не застосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, дотримання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.
Відповідно до опису та карти державного кордону, які є додатками до Договору між Україною та російською федерацією про українсько-російський державний кордон від 28 січня 2003 року (ратифікований російською федерацією 22 квітня 2004 року), територія Автономної Республіки Крим, м. Севастополя, Донецької та Луганський областей належить до території України.
Статтями 1 - 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною та незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною та недоторканною.
Згідно статті 5 Конституції України, носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Право визначати та змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народу і не може бути узурповане державою, її органами чи посадовими особами.
Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, не посягати на права та свободи, честь та гідність інших людей.
Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.
Відповідно до статей 132 - 134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі - АР Крим) є невід`ємною складовою України та в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її ведення.
Незважаючи на викладене, діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення зазначених вище міжнародних нормативно-правових актів, 22 лютого 2022 року президент російської федерації, реалізуючи свій злочинний план, направлений на насильницьку зміну меж території та кордонів України, порушення порядку, встановленого Конституцією України, направив до Ради Федерації звернення про використання збройних сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволене.
24 лютого 2022 року о 5 годині президент російської федерації оголосив рішення про початок військової операції в Україні.
Того ж дня, близько 05 год. 10 хв. збройними силами російської федерації, що діяли за наказом керівництва російської федерації та збройних сил російської федерації, здійснено запуск крилатих та балістичних ракет по аеродромах, військових штабах, складах, підрозділах Збройних Сил України та інших військових формувань. Після чого, тоді ж, війська російської федерації вдерлися сухопутним шляхом на територію суверенної держави України.
У зв`язку з чим, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.22 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан з 05 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який продовжено по теперішній час.
Факт повномасштабного збройного вторгнення не приховувався владою рф, а також установлений рішеннями міжнародних організацій, зокрема Резолюцією Генеральної асамблеї ООН ES-11/1 від 02.03.2022 «Про агресію проти України», п.п. 1, 3 Висновку 300 (2022) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Наслідки агресії російської федерації проти України», п. п. 17, 18 наказу від 16.03.2022 за клопотанням про вжиття тимчасових заходів у справі «Звинувачення в геноциді відповідно до Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього» (Україна проти рф та ін.)».
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16 квітня 1991 року № 959-XII (із змінами та доповненнями) передбачено: «Заходи у відповідь на дискримінаційні та/або недружні дії інших держав, митних союзів або економічних угруповань здійснюються відповідно до законів України, міжнародних договорів України, загальноприйнятих правил, стандартів та норм міжнародного права. Такими заходами є: - застосування повної заборони (повного ембарго) на торгівлю».
Крім того ч. 11 ст. 29 вказаного Закону визначено, що у разі якщо дискримінаційні та/або недружнi дії щодо України застосовуються державою, визнаною Верховною Радою України державою-агресором та/або державою-окупантом, заходи у відповідь, визначені частиною третьою цієї статті, можуть застосовуватися за рішенням Кабінету Міністрів України.
Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 №129-VIII затверджено Звернення Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУAM, національних парламентів держав світу про визнання російської федерації державою-агресором.
Указом Президента України №57/2023 від 05.02.2023 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», згідно п. 1 додатку до якого застосовано персональні санкції до юридичної особи - Державної корпорації з атомної енергії «Росатом» (основний державний реєстраційний номер 1077799032926 , і.н.п.п.7706413348) строком на 50 років.
В той же час постановою уряду російської федерації від 02.06.2014 №506-12 (в редакції постанови від 29 вересня 2021 №1645-51) .Основною ціллю даної програми є забезпечення стабільного розвитку атомного енергопромислового комплексу (далі - АЕП) та безпечного використання атомної енергії, зокрема збільшення видобутку атомної енергії, об`ємів реалізації цивільної продукції АЕП та виручки від її реалізації. Відповідальним виконавцем програми визначено Державну корпорацію з атомної енергії «Росатом».
На виконання указів Державною корпорацією з атомної енергії «Росатом» збільшується видобуток атомної електричної енергії, необхідної для безперебійного функціонування військово-промислового комплексу російської федерації, що дає їй можливість в умовах повномасштабного вторгнення в Україну збільшувати та розвивати свої потужності для виготовлення зброї, боєприпасів, вибухових речовин, інших засобів масового ураження, ремонту та будівництва військової техніки, засобів радіоелектронної боротьби, безпілотних літальних апаратів, тощо.
При цьому, громадянин України, Особи 1, матеріали щодо якого виділено в окреме провадження, будучи фізичною особою підприємцем, а також директором ТОВ «Южатоменергопроект» (код ЄДРПОУ 39142008, м. Харків) та низки інших підприємств, зареєстрованих на території України, перебуваючи в м. Харків, до початку збройної агресії російської федерації проти України, тобто до 24.02.2024 налагодив стійкі, систематичні фінансово-господарські взаємовідносини з російськими підприємствами, в т.ч. ООО «Альфапро» (ИНН 6730003943, ОГРН 1026701448641, рф, г. Смоленск) (рос.), та службовими особами цього підприємства - громадянами російської федерації: директором ОСОБА_6 ; головними інженерами проектів ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ; з виготовлення проектно-технічної документації з підтримання поточного технічного стану, а також модернізації та реконструкції діючих атомних електростанцій (далі по тексту - АЕС), які знаходяться на території російської федерації, є філіалами АТ «Росенергоатом», і входять до складу державної корпорації з атомної енергії «Росатом».
До своєї господарської діяльності Особа 1, відносно якої матеріали виділено в окреме провадження, залучив діючих та колишніх працівників ТОВ «Южатоменергопроект», зокрема ОСОБА_5., ОСОБА_9., ОСОБА_2., ОСОБА_5 , ОСОБА_4., ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7., ОСОБА_8 та інших невстановлених осіб.
З початком збройної агресії російської федерації проти України, не пізніше кінця квітня 2022 року, діяльності Особа 1, відносно якої матеріали виділено в окреме провадження, спільно з діючими та колишніми працівниками очолюваних ним підприємств ОСОБА_2., ОСОБА_5 , ОСОБА_4., кримінальне провадження щодо якої закрито у зв`язку з її смертю.
ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7., ОСОБА_8., перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, усвідомлюючи протиправність своїх дій, діючи з корисливих мотивів, завдаючи шкоди Україні, не припинили співпрацю з державою-агресором через російські приватні компанії, а добровільно вирішили продовжити свої дії спрямовані на допомогу державі агресору (пособництво), з виготовлення проектно-технічної документації з підтримання поточного технічного стану, а також модернізації та реконструкції діючих АЕС, які знаходяться на території російської федерації, є філіалами АТ «Росенергоатом», і входять до складу державної корпорації з атомної енергії «Росатом», та виготовленні нової такої документації, використовуючи власні знання та навички у сфері атомної енергетики.
Зокрема, усвідомлюючи, що будь-яка допомога з боку громадян України країні-агресору буде шкодити державі Україна, її територіальній цілісності, обороноздатності, санкційній політиці, і фактично спрямована на зміну меж території України, призводить до загибелі людей, заподіяння значних матеріальних збитків та інших тяжких наслідків, діючи умисно, з власної ініціативи, керуючись корисливим мотивом, пов`язаним із отриманням прибутку та особистим збагаченням ОСОБА_1., ОСОБА_2., ОСОБА_5 , ОСОБА_4., ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7., ОСОБА_8. , діючи з єдиним злочинним планом, порушуючи вимоги постанов Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 №187 та постанови Національного банку України «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» №18 від 24.02.2022, добровільно вирішили допомагати державі-агресору шляхом виготовлення, складання та передачі проектно-технічної документації з підтримання поточного технічного стану, а також модернізації та реконструкції діючих АЕС, які знаходяться на території російської федерації.
З цією метою, вказані особи спільно поетапно розробили єдиний злочинний план із розподілом ролей кожного з учасників організованої групи, для чого залучили в різні періоди часу інших осіб, у тому числі діючих та колишніх працівників ТОВ «Южатоменергопроект». Злочинний план передбачав співпрацю у період воєнного стану з філіями АТ «Концерн Росенергоатом» - Ростовською АЕС, Кольською АЕС, Калінінською АЕС, Балаковською АЕС, Нововоронежською АЕС, Білоярською АЕС та іншими атомними електростанціями, що входять до російської держкорпорації «Росатом», через службових осіб ООО «Альфапро» (рос.), а саме: отримання необхідної технічної інформації - вихідних даних, проведення відповідних розрахунків, розробка та коригування робочої документації, підготовка креслень, схем, технічних завдань, описів, надання відповідей на зауваження та пояснювальні записки, виправлення помилок у вже складеній проектній документації, отримання прихованих прибутків як особисто, так і через родичів та підконтрольних осіб, в тому числі, вжиття ряду конспіративних заходів щодо приховання протиправної діяльності.
Так, згідно спільного злочинного плану, ОСОБА_1. відповідав за контакти з представниками російський підприємств, підрядників російських АЕС, отримання завдань на виконання проектно-технічних робіт від представників та уповноважених осіб атомної енергетики російської федерації, доручення (розподіл) їх виконання відповідним фахівцям - учасникам організованої групи, а також розподіл прибутків між всіма учасниками організованої групи.
Інші учасники організованої групи, за попереднім розподілом ролей, відповідали за наступне: ОСОБА_2. особисто проводила розрахунки в частині трубопроводів; ОСОБА_5. - будівельні конструкції; ОСОБА_7 та ОСОБА_8 - відповідальні за електричну частину КВПіА (контрольно-вимірювальні прилади); ОСОБА_4 - архітектурні роботи; ОСОБА_6 та ОСОБА_5 - силове електропостачання.
Всі особи будучі фахівцями у своїй області знань, маючи вищу освіту, розуміючи протиправність свої дій, враховуючи комплексне виконання робіт на замовлення російських АЕС, через ОСОБА_1 отримували технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їм як вихідні дані та допоміжні документи, підтримували стійкі зв`язки між собою, необхідні для реалізації злочинного плану.
Так, не пізніше кінця квітня 2022 року, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянину України ОСОБА_5 підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення для філій АТ «Концерн Росенергоатом» Балаковської АЕС, Кольської АЕС, Калінінградської АЕС, розташованих на території російської федерації.
ОСОБА_5 , який закінчив Харківський політехнічний університет за спеціальністю - котли та реактори, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за місцем свого фактичного проживання за адресою: АДРЕСА_4 , а також за адресою тимчасового місця проживання у АДРЕСА_2 , діючи за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, з використанням особистого ноутбука марки НР s/n: НОМЕР_2 , за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС, провів відповідні розрахунки та виготовив креслення щодо встановлення контрольно вимірювальних приладів модернізації трубопроводів та теплоізоляційних робіт у наступних проєктах, а саме: розробка проектної документації щодо теплоізоляції частини повітропроводу для Балаковської АЕС ;розробка проектної документації по заміні рівноміра для Калініградської АЕС;розробка проектної документації по встановленню контрольно вимірювальних приладів на трубопроводі для Балаковської АЕС ; розробка проектної документації по трасуванню трубопроводів азоту для Калінінградської АЕС; розробка проектної документації по замінні теплообмінників для Кольської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт ОСОБА_5 отримав на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також на особистий месенджер «Skype» на ім`я абонента « ОСОБА_5 » від абонента ОСОБА_1 технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували йому як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків та креслення ОСОБА_5 передав засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1. «ІНФОРМАЦІЯ_3» та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росенергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_5 отримав від ОСОБА_1 на свій картковий рахунок № НОМЕР_3 , відкритий в АТ «ПУМБ» (МФО 334851), грошові кошти на загальну суму 80 000 грн.
Також, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, однак після квітня 2022 року, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянці України ОСОБА_6 підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо модернізації силового електропостачання та модернізації системи оперативного струму для філій АТ «Концерн Росенергоатом» Ростовської АЕС, Білоярської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА_6., яка закінчила Національний технічний університет Харківський політехнічний інститут за спеціальністю - електроенергетика, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого проживання у АДРЕСА_5 , а також за адресою тимчасового місця проживання у АДРЕСА_6 , діючи за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, з використанням свого особистого ноутбука марки ноутбук Acer Aspire E1 series Model 25WE1 s/n NXMENE010342064AC3400 , за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС виконала відповідні розрахунки, склала креслення та належним чином оформила виконання робіт щодо живлення електричних споживачів (прокладення електричного кабелю від розподільчої шафи до електроспоживача) у наступних проєктах, а саме: - підготовка проектних документів в частині модернізації силового електропостачання Ростовської АЕС; підготовка проектних документів в частині установки газового контролю електротехнічної частини Ростовської АЕС;підготовка проектних документів в частині модернізації системи оперативного струму блоку № 4 Білоярської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт ОСОБА_6 отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_7 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також на особистий месенджер «Skype» ім`я абонента « ОСОБА_11 » від абонента ОСОБА_1 технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти організації, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків ОСОБА_6 передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1. «ІНФОРМАЦІЯ_3» та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росэнергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_6 отримала від ОСОБА_1 частину незаконного прибутку на свій картковий рахунок № НОМЕР_5 , відкритий в АТ «Сенс Банк» (МФО 300346), а саме грошові кошти на загальну суму 194 950 грн.
Крім того, не раніше квітня 2022 року, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянці України ОСОБА_7 підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо модернізації силового електрообладнання для філій АТ «Концерн Росенергоатом» Калінінської АЕС, Балаковської АЕС , Ростовської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА_7., яка закінчила Харківський авіаційний інститут за спеціальністю - автоматизовані системи управління, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого місця проживання: АДРЕСА_7 , за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, з використанням монітору та системного блоку, який їй видав особисто ОСОБА_1., за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС, виконала відповідні розрахунки, склала креслення та належним чином оформила виконання робіт щодо модернізації силового електрообладнання по наступних проєктах, а саме: - підготовка проектних документів в частині КВПіА (контрольно вимірювальних приладів) на трубопроводі Балаковської АЕС ; розробка проектної документації в частині КВПіА (контрольно вимірювальних приладів) з модернізації силового електрообладнання Ростовської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт ОСОБА_7. отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_8 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також на особистий месенджер «Whats Up» абонента ОСОБА_7 з номером « НОМЕР_6 » від ОСОБА_1 надходили технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти організації, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків ОСОБА_7 передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росэнергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_7 отримала від ОСОБА_1 на свій картковий рахунок № НОМЕР_7 , відкритий в АТ «Сенс Банк» (МФО 300346), грошові кошти на загальну суму 323 579 грн.
Одночасно, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянці України ОСОБА_5. підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо сейсмічності, геотехнічного та геодинамічного контролю стабільності природного середовища та фундаментів на основі моніторингових (режимних) спостережень для філій АТ «Концерн Росенергоатом» Балаковської АЕС, Нововороніжської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА_5., яка закінчила Полтавський інженерно-будівельний інститут за спеціальністю - інженер промислового та цивільного будівництва, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого місця проживання: АДРЕСА_8 , за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, з використанням свого особистого ноутбука марки Lenovo V580C, s/n WB08707341 , p/n: 59353528 , за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD» та вирахувальної програми «ScadOffice», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС, виконала перевірку правильності розрахунків сейсмостійкості, міцності трубопроводів, розрахунки по заміні теплообмінників наступні види робіт по наступних проєктах, а саме: перевірка правильності розрахунків металевих каркасів для встановлення протипожежних перегородок для Нововороніжської АЕС; розрахунків щодо модернізації п`ятиповерхової будівлі для опрацювання радіоактивних відходів з перехідною естакадою ХТРО-Венттруба-СК, шляхом встановлення навісу з профнастилу з металевим каркасом для Балаковської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт в період часу з 09.09.2022 по 27.12.2023 ОСОБА_5 отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_9 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1. «ІНФОРМАЦІЯ_3» та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ОСОБА_4 « ІНФОРМАЦІЯ_10 » технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків в період часу з 01.07.2022 по 10.12.2023 ОСОБА_5 передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_9 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росенергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_5 отримала від ОСОБА_1 на свій картковий рахунок № НОМЕР_10 , відкритий в АТ КП «ПриватБанк» (МФО 305299), грошові кошти на загальну суму 73 231 грн.
Також, не раніше квітня 2022 року, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, громадянин України ОСОБА_1 на виконання ОСОБА_2., підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо сейсмостійкості, міцності трубопроводів та правильності виконання дренажних робіт для філій АТ «Концерн Росенергоатом» Калінінської АЕС, Кольської АЕС та Ростовської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА_2., яка закінчила Український заочний політехнічний інститут за спеціальністю - інженер теплоенергетик, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого місця проживання: АДРЕСА_9 , за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, з використанням свого особистого стаціонарного комп`ютера із системним блоком ACER s/n DTSM1ME0143390327E3000 та системного блока марки R-LINE, № 925502 , A9X350005645, за програмою «АСТРА-АЭС» програмного комплексу «АСТРА НОВА 2013», призначеної для розрахунку трубопровідних систем АЕС, виконала відповідні розрахунки, склала креслення та належним чином оформила виконання робіт щодо правильності розрахунків сейсмостійкості, міцності трубопроводів, розрахунки по заміні теплообмінників у наступних проєктах: модернізація сховищ ЖРО в частині переробки відпрацьованих радіоактивних іонообмінних смол Калінінської АЕС та інші.
Для ефективного виконання вказаних робіт в період часу з 01.07.2022 по 09.12.2023 ОСОБА_2 отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_11 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ОСОБА_5 «ІНФОРМАЦІЯ_15» технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків в період часу з 01.07.2022 по 10.12.2023 ОСОБА_2. передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_11 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам
ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС
АТ «Концерн Росенергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_2 отримала від ОСОБА_1 на свої карткові рахунки № НОМЕР_13 та № НОМЕР_14 , відкриті в АТ КП «ПриватБанк» (МФО 305299), грошові кошти на загальну суму 30 000 грн.
Також, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянці України ОСОБА_8 підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо модернізації силового електрообладнання для філій АТ «Концерн Росенергоатом» (рос.) Калінінської АЕС, Балаковської АЕС, Ростовської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА_8., яка закінчила Харківський інститут радіоелектроніки за спеціальністю - автоматизація та комплексна механізація хіміко-технологічних процесів, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого місця проживання: АДРЕСА_10 , за вказівкою ОСОБА_1 реалізуючи спільний злочинний план, з використанням особистого моноблоку ACER, за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС, виконала відповідні розрахунки, склала креслення та належним чином оформила виконання робіт щодо модернізації силового електрообладнання по наступних проєктах, а саме: підготовка проектних документів в частині КВПіА (контрольно вимірювальних приладів) по заміні рівномірів Калінінської АЕС; розробка проектної документації в частині КВПіА (контрольно вимірювальних приладів) з модернізації силового електрообладнання Балаковської АЕС; розробка проектної документації в частині КВПіА (контрольно вимірювальних приборів) з модернізації автоматики градирні Ростовської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт в період часу з квітня 2022 року по 05.04.2024 ОСОБА_8 отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_12 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1. «ІНФОРМАЦІЯ_3» та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а також на особистий месенджер «Skype» на ім`я абонента « ОСОБА_13 » від ОСОБА_1 технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків ОСОБА 8 передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_12 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росенергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_8 отримала від ОСОБА_1 на свій картковий рахунок № НОМЕР_15 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» (МФО 305299), грошові кошти на загальну суму 50 100 грн.
Також, точна дата досудовим розслідуванням не встановлена, громадянин України ОСОБА_1 на виконання розробленого злочинного плану, доручив громадянці України ОСОБА_4 кримінальне провадження щодо якої закрито у зв`язку з її смертю, підготовку проектно-технічної документації, що включала у себе відповідні описи та креслення щодо заміни протипожежних дверей та заміни покрівлі для філій АТ «Концерн Росенергоатом» - Смоленської АЕС, Балаковської АЕС , Нововоронежської АЕС, розташованих на території російської федерації.
У свою чергу ОСОБА 4., яка закінчила Харківський інженерно-будівельний інститут за спеціальністю архітектор, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, будучи кваліфікованим спеціалістом, перебуваючи за адресою свого місця проживання: АДРЕСА_11 , за вказівкою ОСОБА_1 реалізуючи спільний злочинний план, з використанням особистого ноутбука марки Asus чорного кольору K50S, К50ІЕ - S/N 132D, А4NOAS849943185, за допомогою системи автоматизованого проектування «AutoCAD», призначеної для розрахунку будівельних та архітектурних систем АЕС, виконала відповідні розрахунки, склала креслення та належним чином оформила виконання робіт щодо архітектурного оформлення заміни протипожежних дверей та покрівлі по наступних проєктах, а саме:розробка проектної документації щодо заміни протипожежних дверей на об`єкті Нововоронежської АЕС; розробка проектної документації щодо заміни протипожежних дверей на об`єкті Балаковської АЕС ; розробка проектної документації щодо заміни покрівлі для Смоленської АЕС.
Для ефективного виконання вказаних робіт в період часу з квітня 2022 року по 05.04.2024 ОСОБА_4 отримала на свою електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_10 » з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 » технічні завдання, завдання на розрахунок, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували їй як вихідні дані та допоміжні документи.
Результати виконаних розрахунків ОСОБА_4 передала засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки « ІНФОРМАЦІЯ_10 » на електронні поштові скриньки ОСОБА_1 « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », який в подальшому передав їх представникам ООО «Альфапро» (рос.) ОСОБА_6 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку « ІНФОРМАЦІЯ_6 » для подальшої передачі відповідним філіям АЕС АТ «Концерн Росэнергоатом».
За виконану роботу ОСОБА_4. отримала від ОСОБА_1 на свій картковий рахунок НОМЕР_16 , відкритий в АТ «Універсал Банк» (МФО 322001), грошові кошти на загальну суму 30 000 грн.
При цьому громадяни України ОСОБА1., ОСОБА_2., ОСОБА_5 , ОСОБА_4 кримінальне провадження щодо якої закрито у зв`язку з її смертю, ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7., ОСОБА_8. , будучи обізнаними про факт ведення російською федерацією агресивної війни проти України, під час підготовки та передачі представникам держави-агресора проектно-технічної документації з підтримання поточного технічного стану, а також модернізації та реконструкції по енергоблоках філій АТ «Росенергоатом» - Ростовської АЕС, Кольської АЕС, Калінінської АЕС, Балаковської АЕС, Нововоронежської АЕС, Білоярської АЕС, своїми діями нівелювали санкційну політику України, направлену проти країни-агресора, допомогли у розвитку та підтриманні поточного стану атомної енергетики російської федерації, що сприяє безперебійному функціонуванню і електропостачанню її військово-промислового комплексу, військових частин, діяльності підприємств важкої та легкої промисловості, тощо, завданню шкоди державі Україна, її територіальній цілісності, обороноздатності, загибелі людей, заподіяння значних матеріальних збитків та інших тяжких наслідків.
Крім того, вищевказані особи своїми умисними діями допомогли державі-агресору завдати шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень, прийнятих президентом та урядом російської федерації щодо розвитку техніки, технологій і наукових досліджень у сфері використання атомної енергії в російській федерації, а саме: постанови уряду російської федерації від 02.06.2014 №506-12 в редакції постанови від 29 вересня 2021 №1645-51, указу президента російської федерації від 16.04.2020 №270, указ президента російської федерації від 14.04.2022 №202 та відповідних державних програм, прийнятих на підставі перелічених рішень.
Таким чином, в період з кінця квітня 2022 року по 05.04.2024 громадяни України ОСОБА1., ОСОБА_2., ОСОБА_5 , ОСОБА_4 кримінальне провадження щодо якої закрито у зв`язку з її смертю, ОСОБА_5., ОСОБА_6., ОСОБА_7., ОСОБА_8. , умисно, з корисливих мотивів, з метою завдання шкоди Україні, використовуючи власні знання та навички у сфері проектування обладнання (приладів, систем) для атомних електростанцій, здійснили збір та аналіз необхідної інформації, провели відповідні розрахунки, за результатами чого підготували та передали на замовлення ООО «Альфапро» (рос.) проектно-технічну документацію щодо підтримання поточного технічного стану, а також модернізації та реконструкції по енергоблоках філій АТ « Росенергоатом» - Ростовської АЕС, Кольської АЕС, Калінінської АЕС, Балаковської АЕС, Нововоронежської АЕС, Білоярської АЕС , тим самим допомогли державі-агресору завдати шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень; добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , обвинувачується у вчиненні громадянином України у складі організованої групи умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень; добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
В судовому засіданні ОСОБА_5 свою винну у вчиненні злочину визнав повністю, пояснив, що все що зазначено в обвинувальному акті відповідає дійсності. В судовому засіданні пояснив, що в період з квітня 2022 року, точної дати не пригадує, перебуваючи за місцем свого фактичного проживання за адресою: АДРЕСА_4 , а також за адресою тимчасового місця проживання у АДРЕСА_2 , діючи за вказівкою ОСОБА_1., реалізуючи спільний злочинний план, провів відповідні розрахунки та виготовив креслення щодо встановлення контрольно вимірювальних приладів модернізації трубопроводів та теплоізоляційних робіт у наступних проєктах, а саме: розробка проектної документації щодо теплоізоляції частини повітропроводу для Балаковської АЕС ;розробка проектної документації по заміні рівноміра для Калініградської АЕС;розробка проектної документації по встановленню контрольно вимірювальних приладів на трубопроводі для Балаковської АЕС ; розробка проектної документації по трасуванню трубопроводів азоту для Калінінградської АЕС;розробка проектної документації по замінні теплообмінників для Кольської АЕС. Для виконання вказаних робіт ОСОБА_5 отримав на свою електронну поштову скриньку з електронних поштових скриньок ОСОБА_1 технічні завдання, комплекти креслень, конструкції та розміри трубопроводів, російські технічні стандарти, листи, накази, схеми, зауваження, зразки для оформлення розрахунків, які слугували йому як вихідні дані та допоміжні документи. Результати виконаних розрахунків та креслення ОСОБА_5 передав засобами електронного поштового зв`язку зі своєї електронної поштової скриньки на електронні поштові скриньки ОСОБА_1. та ОСОБА_8 на електронну поштову скриньку, за що отримав грошову винагороду на загальну суму 80 000 грн.
У вчиненому щиро розкаюється та просить суворо не карати.
Суд встановив, що сторони кримінального провадження не оспорюють обставини цього кримінального провадження.
Обвинувачений ОСОБА_5 повністю визнає себе винуватим у вчиненні злочину, в якому він обвинувачується, розуміє всі обставини його вчинення, не оспорює ці обставини та не заперечує проти розгляду справи в спрощеному порядку.
Суд з`ясував, що учасники судового розгляду не заперечують проти розгляду цього кримінального провадження в спрощеному порядку та недоцільності дослідження доказів в цьому кримінальному провадження щодо тих обставин, які ніким не оспорюються.
В судовому засіданні суд з`ясував, що всі учасники правильно розуміють зміст обставин цього кримінального провадження, їх позиції є істинними та добровільними, вони розуміють, що вони будуть позбавлені права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку.
Суд визнав недоцільним досліджувати докази щодо обставин цього кримінального провадження, які ніким не оспорюються, відповідно до частини третьої статті 349 КПК України.
Обвинувачений ОСОБА_5 у судовому засіданні не заперечував проти розгляду справи в порядку ч. 3 ст. 349 КПК України.
Враховуючи те, що обвинувачений ОСОБА_5 у повному обсязі визнав свою вину у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення за обставин, викладених в обвинувальному акті, і судом встановлено, що обвинувачений правильно розуміє зміст цих обставин та відсутні сумніви щодо добровільності та істинності його позиції - роз`яснивши обвинуваченому положення ч. 3 ст. 349 КПК України про те, що в такому випадку він буде позбавлений права оспорювати фактичні обставини кримінального провадження в апеляційному порядку, суд визнає недоцільним дослідження доказів стосовно тих фактичних обставин, які ніким не оспорюються та розглядає кримінальне провадження у відповідності до ч. 3 ст. 349 КПК України.
В судовому засіданні прокурор просив у судових дебатах, застосувати ст. 69 КК України, перейти до іншого більш м`якого основного виду покарання, не зазначеного в санкції ч.1 ст.111-2 КК України, у виді штрафу у розмірі 15000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також не призначати додаткового покарання, у виді позбавлення права займатись певною діяльністю, та без конфіскації майна, доводи виклав у обвинувальній промові.
Захисник погодився із позицією прокурора.
Такі протиправні, умисні дії ОСОБА_5 правильно кваліфіковані, як вчинення громадянином України у складі організованої групи умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень; добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України.
При вирішенні питання при призначенні покарання обвинуваченому ОСОБА_5 суд враховує, що згідно вимог ч. 4 ст. 12 КК України, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 111-2 КК України, є особливо тяжким злочином.
За змістом статей 50, 65 КК України, особі, яка скоїла кримінальне правопорушення, має бути призначене покарання, необхідне й достатнє для виправлення та попередження скоєння нових кримінальних правопорушень. Це покарання має відповідати принципам законності, обґрунтованості, справедливості, співмірності та індивідуалізації, що є системою найбільш істотних правил і критеріїв, які визначають порядок та межі діяльності суду під час обрання покарання. Суд повинен ураховувати ступінь тяжкості кримінального правопорушення, конкретні обставини його скоєння, форму вини, наслідки цього діяння, дані про особу, обставини, що впливають на покарання, ставлення особи до своїх дій, інші особливості справи, які мають значення для забезпечення відповідності покарання характеру та тяжкості кримінального правопорушення.
Покарання завжди призначається як відповідний захід примусу держави за вчинене кримінальне правопорушення, виконує виправну функцію і водночас запобігає вчиненню нових кримінальних правопорушень як самим засудженим, так і іншими особами.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що своїми умисними та протиправними діями обвинувачений ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений ч. 3 ст. 28 ч. 1 ст. 111-2 КК України, тобто вчинення громадянином України у складі організованої групи умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень держави-агресора; добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів та інших активів представникам держави-агресора.
Обставинами, які пом`якшують покарання обвинуваченому ОСОБА_5 на підставі статті 66 КК України, судом встановлено повне та беззастережне визнання вини, щире каяття та активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення, вчинення злочину через матеріальну залежність, допомога у розкритті діяльності організованої групи, що вчиняє злочин проти основ національної безпеки України.
Обставина, яка обтяжує покарання обвинуваченому ОСОБА_5 на підставі статті 67 КК України, судом встановлено вчинення кримінального правопорушення групою осіб за попередньою змовою.
Призначаючи обвинуваченому покарання, суд враховує, що покарання, як захід державного реагування на осіб, які вчинили кримінальне правопорушення, є головною і найбільш поширеною формою реалізації кримінальної відповідальності, роль і значення якого багато в чому залежать від обґрунтованості його призначення і реалізації. Застосування покарання є одним із завершальних етапів кримінальної відповідальності, на якому суд вирішує питання, визначені ч. 1 ст. 368 КПК України, та яке виступає правовим критерієм, показником негативної оцінки як самого правопорушення, так і особи, котра його вчинила. Покарання завжди має особистий, індивідуалізований характер, а його призначення і виконання можливе тільки щодо особи, визнаної винуватою у вчиненні кримінального правопорушення.
Згідно з правовими орієнтирами, визначеними у ст. ст. 50, 65 КК України метою покарання є як кара, так і виправлення засуджених та запобігання вчинення нових злочинів, іншими особами у тому числі.
Досягнення вказаної мети є однією з форм реалізації визначених у ч. 1 ст.1 КК України завдань закону про кримінальну відповідальність - правового забезпечення охорони від злочинних посягань прав і свобод людини і громадянина, власності та інших охоронюваних законом цінностей, а також запобігання злочинам.
Призначене покарання має відповідати характеру протиправного діяння, його небезпечності, даним, що всебічно характеризують особу винного, адже така співмірність є критерієм справедливості кримінальної відповідальності.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права обвинуваченого, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Забезпечення таких стандартів, як підкреслює Європейський суд з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.
Суд не вбачає підстав, для застосування ст. 69 КК України при призначенні покарання ОСОБА_5 виходячи з наступного.
Частиною 1 статті 69 КК України, передбачено, що за наявності кількох обставин, що пом`якшують покарання та істотно знижують ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, з урахуванням особи винного суд, умотивувавши своє рішення, може, призначити основне покарання, нижче від найнижчої межі, встановленої в санкції статті (санкції частини статті) Особливої частини цьогоКодексу, або перейти до іншого, більш м`якого виду основного покарання, не зазначеного в санкції статті (санкції частини статті) Особливої частини цьогоКодексуза це кримінальне правопорушення. У цьому випадку суд не має права призначити покарання, нижче від найнижчої межі, встановленої для такого виду покарання в Загальній частині цьогоКодексу.
Застосовуючи положення ст. 69 КК України, суд повинен не просто встановити наявність кількох обставин, які пом`якшують покарання, а з урахуванням особи винного умотивувати, яким чином такі обставини істотно знижують ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення.
Крім того, ці обставини чи сукупність обставин мають знаходитися в причинному зв`язку з цілями та/або мотивами кримінального правопорушення, поведінкою особи під час його вчинення та іншими факторами, які безпосередньо впливають на суспільну небезпеку кримінального правопорушення та/або небезпечність винуватої особи.
При визначенні поняття та змісту обставин, що істотно знижують ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, суд має виходити із системного тлумачення статей 66 та 69 КК України і тих статей Особливої частини Кодексу, що визначають певні обставини як ознаки привілейованих складів кримінальних правопорушень, що істотно зменшують їх суспільну небезпечність, наслідком чого є зниження ступеня тяжкості вчиненого кримінального правопорушення.Ці обставини у своїй сукупності повинні настільки істотно знижувати ступінь суспільної небезпечності вчиненого кримінального правопорушення, що призначення винному навіть мінімального покарання в межах санкції було би явно несправедливим. При цьому, призначаючи засудженому більш м`який вид покарання, аніж встановлений санкцією статті (частини статті) Особливої частиниКК, суд має належно обґрунтувати, що саме цей захід примусу дозволить досягти ключової мети покарання, а саме виправлення винної особи та запобігання вчинення нею нових кримінальних правопорушень.
Призначаючи ОСОБА_5 покарання, суд виходить з того, що згідно зі ст. 65 КК України, особі, яка вчинила кримінальне правопорушення, має бути призначено покарання, необхідне й достатнє для її виправлення і попередження вчинення нових кримінальних правопорушень. Виходячи з указаної мети й принципів справедливості, співмірності та індивідуалізації, покарання повинно бути адекватним характеру вчинених дій, їх небезпечності та даним про особу винного, які підлягають обов`язковому врахуванню.
Враховуючи підвищену суспільну небезпеку вчинених обвинуваченим злочинів проти основ національної безпеки України в умовах воєнного стану, яка посягає на захист життєво важливих інтересів громадян, суспільства та держави, на її суверенітет, територіальну цілісність, недоторканість та обороноздатність, а також на суспільні відносини, які забезпечують саме існування України як суверенної, незалежної, демократичної і правової держави та дані про особу винного, обставин, що пом`якшують та наявність обставин що обтяжують покарання, суд дійшов висновку, що конкретні обставини кримінального провадження та наведені вище дані про особу обвинуваченого, дають підстави для призначення ОСОБА_5 покарання у виді позбавлення волі із позбавленням права займатися діяльністю пов`язаною із розробкою проектно-технічної документації у сфері енергетики, у тому числі, що стосується підтримання поточного технічного стану, модернізації та реконструкції атомних електростанцій та з конфіскацією всього майна, й водночас указує на неможливість досягнення мети покарання шляхом застосування більш м`якого покарання, є винятково високий ступінь суспільної небезпеки вчиненого злочину й особи винного.Суд приходить до висновку, що ізоляція ОСОБА_5 шляхом позбавлення волі, відповідає вимогам справедливості щодо застосування покарання та відображає співмірність злочину та кари і буде відповідати меті покарання, закріпленій ст. ст. 50, 65 КК України, а також забезпечить мету покарання у виді виправлення засудженого та запобігання вчинення ним нових злочинів. Підстави для застосування положень ст.ст. 69, 75 КК України, відсутні.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 349, 372-374, 376, 615 КПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України та призначити йому покарання у виді позбавлення волі на строк 10 (десять) років, з позбавленням права займатися діяльністю пов`язаною із розробкою проектно-технічної документації у сфері енергетики, у тому числі, що стосується підтримання поточного технічного стану, модернізації та реконструкції атомних електростанцій на строк 10 ( десять ) років, із конфіскацією всього належного йому майна.
Строк додаткового покарання у вигляді позбавлення права займатися діяльністю пов`язаною із розробкою проектно-технічної документації у сфері енергетики, у тому числі, що стосується підтримання поточного технічного стану, модернізації та реконструкції атомних електростанцій на строк 10 десять років, з моменту відбуття ОСОБА_5 , основного покарання.
До набрання вироком законної сили, обраний запобіжний захід у виді тримання під вартою, відносно ОСОБА_5 - залишити без змін.
Термін відбування покарання ОСОБА_5 рахувати з часу фактичного затримання з 16.05.2024 р.
Апеляційна скарга на вирок може бути подана до Львівського апеляційного суду через Золочівський районний суд Львівської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Вирок набуває законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Копію вироку після його проголошення вручити прокурору, захиснику та направити на для вручення обвинуваченому.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Золочівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 14.11.2024 |
Номер документу | 122928781 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Пособництво державі-агресору |
Кримінальне
Золочівський районний суд Львівської області
Бакаїм М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні