Постанова
від 06.11.2024 по справі 926/784/24
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" листопада 2024 р. м. Львів Справа №926/784/24

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого суддіІ.Б. Малех

суддівВ.М. Гриців

О.В. Зварич

секретар судового засіданняЗалуцький Д.Т.

за апеляційною скаргою Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, б/н від 20.06.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1874/24 від 02.07.2024)

на ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року (суддя Гурин М., повний текст ухвали складено 10.06.2024, м. Чернівці)

у справі №926/784/24

за позовом Чернівецької міської ради, м. Чернівці

до відповідача 1 Волоківської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області с. Волока, Чернівецький р-н, Чернівецька обл.

до відповідача 2 Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області с. Чагор, Чернівецький р-н, Чернівецька обл.

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Департамент урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради, м. Чернівці

про визнання незаконними та скасування рішень органу місцевого самоврядування, визнання погодженим проєкту землеустрою

за участю представників учасників процесу:

від позивача в режимі відеоконференції: Лелюк Х.М. - в порядку самопредставництва (витяг з ЄДРЮОФОП та ГФ);

від відповідача 1: не з`явились;

від відповідача 2: не з`явились;

від третьої особи: не з`явились;

ВСТАНОВИВ:

14.03.2024 Чернівецька міська рада звернулась до Господарського суду Чернівецької області з позовною заявою до Волоківської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області та Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про визнання незаконним та скасувати рішення Волоківської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області від 15.12.2023 №221-31/23 «Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення межі території територіальної громади Чернівецької міської ради»; визнання незаконним та скасування пункт 26 рішення Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області від 21.12.2023 №422-26/2023 «Про розгляд заяв з різних питань»; визнання погодженим проєкт землеустрою щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади, розроблений на підставі рішення Чернівецької міської ради від 27.10.2022 №879.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Чернівецька міська рада рішенням від 27.10.2022 №879 надала дозвіл департаменту урбаністики та архітектури Чернівецької міської ради на складання проекту землеустрою, щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади, з метою внесення відомостей про межі території територіальної громади до Державного земельного кадастру. Чернівецька міська рада, листами №01/02-05/2727 та №01/02-05/2728 від 14.11.2023 звернулась до голів Волоківської територіальної громади та Чагорської територіальної громади з проханням погодити вказаний проект, землеустрою щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади, однак отримала відмову, про що були винесені відповідні рішення.

В подальшому позивач зазначає, враховуючи, що оскаржувані рішення Волоківської та Чагорської сільських рад порушують права та інтереси територіальної громади в особі Чернівецької міської ради, щодо можливості розпорядження землями комунальної власності територіальних громад, а тому, є необхідність у визнанні їх незаконними в судовому порядку, а проект землеустрою, щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади погодженим.

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 19.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.04.2024.

23.05.2024 від представниці відповідача 2 отримано клопотання про долучення доказів до матеріалів справи (вх.№1503,1504) та клопотання про призначення експертизи з питань землеустрою (вх.№1422). На вирішення експерта, останній просив поставити наступні питання: - Чи відповідає розроблений ТОВ Глобус Ко» проект землеустрою про встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади (реєстраційний №259 від 22.03.2023) вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування. Якщо ні, то в чому існує така невідповідність? Чи відповідає фактичне землекористування і володіння землями, які входять у адміністративну територію с. Чагор Чернівецького району Чернівецької області відомостям про визначення і встановлення окружної межі адміністративної території Чагор, які обліковані у автоматизованій системі Державного земельного кадастру у межах з визначенням коду класифікатора об`єктів адміністративно-територіального устрою України 7321087900? Чи відповідає фактичне землекористування і володіння землями, які входять у адміністративну територію с. Чагор Чернівецького району Чернівецької області відомостям про визначення і встановлення окружної межі адміністративної території с. Чагор, які визначені проектом формування територій і встановлення меж сільських Рад, виготовленого Чернівецьким філіалом інституту землеустрою та затвердженого рішенням сесії Глибоцької районної ради народних депутатів Чернівецької області від 19.03.1993? Який розмір площі адміністративної території міста Чернівці, відповідно до геодезичних промірів (каталогу координат), які є складовою документації землеустрою, що виготовлена ДП «Чернівецький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» у 2006 році, згідно договору №198 від 07.10.1996 замовник Чернівецька міська рада, та чи відповідає вона площі, яка затверджена постановою Верховної Ради України від 05.03.2009 №1101-VI у розмірі 15275,33 га?.

З підстав необхідності вирішення зазначених питань (відповідності розроблення документації із землеустрою та визначення окружної площі м. Чернівці, згідно геодезичних промірів (каталогу координат)), заявник, обґрунтовував додатковим включенням площ земель до території с. Коровія, розміром понад 30 га та зміною меж міста Чернівці на окремих ділянках від справжньої межі, яка затверджена постановою Верховної Ради України і визначена документацією із землеустрою за 2006 рік, що позначені на доданому схематичному і картографічному матеріалі. Крім цього також вказував, що розробник у проекті землеустрою із встановлення межі території територіальної громади Чернівецької міської ради від 22.03.2023 обставину проходження межі адміністративної території с. Чагор не врахував та не відобразив справжню площу і межу даних населених пунктів що увійшли до Чернівецької міської територіальної громади, згідно межових знаків, затверджених постановою Верховної Ради України від 05.03.2009 №1101-VI.

В свою чергу, як вбачається з обставин справи, представники позивача заперечували проти призначення експертизи, однак в разі задоволення клопотання просили поставити експерту наступні питання: Чи співпадає (збігається) частина проектної межі території Чернівецької міської територіальної громади від точки 519 до точки 553 з межами населених пунктів: межа с. Чагор з межею м. Чернівці (від точки 519 до точки 521) та межа с. Коровія з межею с. Чагор (від точки 522 до точки 559), відомості про які внесені до Державного земельного кадастру.

Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24 клопотання Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про призначення експертизи з питань землеустрою (вх.№1422) задоволено; призначено у справі №926/784/24 експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено Спільному підприємству «Західно-Український експертно-консультативний центр» (58001, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Головна, 119, код 25081287). На вирішення судової експертизи ухвалено поставити наступні питання: чи відповідає розроблений ТОВ «Глобус Ко» проект землеустрою про встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади (реєстраційний №259 від 22.03.2023), в частині проектної межі території Чернівецької міської територіальної громади від точки 519 до точки 553 з межами населених пунктів: межа с. Чагор з межею м.Чернівці (від точки 519 до точки 521) та межа с. Коровія з межею с. Чагор (від точки 522 до точки 559) вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування ? - чи співпадає (збігається) частина проектної межі території Чернівецької міської територіальної громади від точки 519 до точки 553 з межами населених пунктів: межа с. Чагор з межею м.Чернівці (від точки 519 до точки 521) та межа с. Коровія з межею с. Чагор (від точки 522 до точки 559), відомості про які внесені до Державного земельного кадастру? Оплату витрат по проведенню експертизи покладено на Чагорську сільську раду Чернівецького району Чернівецької області. Зобов`язано судового експерта направити на адресу Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (60412, Чернівецька обл., Чернівецький р-н, с. Чагор, вул. Незалежності, буд. 79) оригінал рахунку на оплату експертизи, а копію суду. Зобов`язано Чагорську сільську раду Чернівецького району Чернівецької області надати експертній установі докази проведення оплати послуг по проведенню судової експертизи. Попереджено експерта (експертів), який (які) безпосередньо проводитиме судову експертизу, про відповідальність, передбачену ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України за дачу завідомо неправдивого висновку та відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків. Зобов`язано експерта (експертів) після проведення судової експертизи надати суду висновок судового експерта. Провадження у справі №926/784/24 зупинено до закінчення проведення судової експертизи. Матеріали справи №926/784/24 ухвалено надіслати Спільному підприємству «Західно-Український експертно-консультативний центр» (58001, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Головна, 119, код 25081287).

Відповідач 2 Чагорська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області, не погодившись з винесеною ухвалою подала апеляційну скаргу, в якій посилається на те, що така прийнята з порушенням норм процесуального права, з посиланням на те, що запропоновані судом питання не сприятимуть виконанню завдань господарського судочинства, встановленню істини у справі та надання належної правової оцінки поданим доказам, з`ясуванню законності розробленої документації із землеустрою ТОВ «Глобус Ко».

Скаржник відмічає, що територія кожного населеного пункту України визначається встановленою межею її адміністративно-територіальної одиниці, а не межами земель населеного пункту, розпорядником яких є виключно сільські селищні або міські ради. В обґрунтування даного посилається на положення ст. ст. 173, 174, 175 Земельного кодексу України.

Відтак вказує, що без вирішення експертом питань які запропоновані ним і з`ясування законності розробленої документації із землеустрою ТОВ «Глобус Ко», у тому числі, щодо правильності визначення походження меж і площ земель у новоствореній документації із землеустрою із документаціями із землеустрою за 1993 рік, що визначають існуючу межу і місця її проходження адміністративних територій сіл Чагор та Коровія з містом Чернівці та чи мали факти зміни меж території територіальної громади, провадження у справі не відповідатиме вимогам ст. ст. 2,11 ГПК України, а рішення, як вважає скаржник, не буде законним.

Також, вказує, що виключно експерт має знання , щоб надати висновок чи відповідає розроблений ТОВ «Глобус Ко» проект землеустрою про встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади (реєстраційний номер 259 від 22.03.2023) вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування . Якщо ні, то в чому існує така невідповідність, оскільки за умови його невідповідності ним буде вказано і місця зайняття додаткових місць і територій у розрізі населених пунктів.

Відповідно до цього, просить скасувати ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24 та направити останню для продовження розгляду та вирішення питання про призначення експертизи з питань, запропонованих Чагорською сільською радою, у поданих клопотаннях від 23.05.2024 та від 04.06.2024.

Позивач Чернівецька міська рада у письмових поясненнях, б/н від 02.08.2024 заперечила доводи апеляційної скарги, вказуючи на те, що питання, які відповідач 2 ставить на вирішення експертизи стосуються фактично землекористування, що жодним чином не стосується предмету позову Чернівецької міської ради, спрямованого на встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади та жодним чином не зачіпає права та інтереси власників земельних ділянок приватної власності. Так само позивач вважає, що відсутньою є необхідність експертам надавати висновок про відповідність вимогам чинного законодавства проекту землеустрою, щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади, розробленого на підставі рішення Чернівецької міської ради від 27.10.2022 №897 в цілому. Оскільки, як вказує такий, іншими суміжними територіальними громадами вказаний проект погоджений, а розробник землевпорядної документації, під час її розроблення , керувався, як чинним законодавством так і офіційно внесеними вихідними даними. З посиланням на положення ст. 28, 46-1 Закону України «Про землеустрій», а також на обставини справи , що у Чернівецької міської ради з відповідачем 2, один і той самий розробник землевпорядної документації про межі населеного пункту, так і спірного проекту землеустрою межі територіальної громади ТОВ «Глобус Ко» , робить висновок , що під час розробки зазначених проектів землеустрою він керувався однаковими вихідними даними та наявною офіційною інформацією. Також, відмічає, що у своєму листі від 31.05.2024 №9-05/24 ТОВ «Глобус КО» вказує, що при розробці спірного проекту, вихідні матеріали по межам суміжних громад бралися з Державного фонду документації із землеустрою та зазначає від та до яких точок проходять спільні межі з відповідачем 2. Відповідно до цього вказує, що він взагалі заперечував проти експертизи, однак у випадку задоволення надав свої питання, як вважає останній, які стосуються предмету позову та спірних питань. Крім цього, вважає безпідставними та такими, що не ґрунтуються на дійсних обставинах справи доводи скаржника, щодо нібито змінення меж адміністративно-територіальних одиниць. Відповідно до цього просить ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 04.06.2024 у справі №926/784/24 залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

16.10.2024 в канцелярію суду через систему електронний суд від Чагорської сільської ради поступили додаткові пояснення у справі, б/н від 16.10.2024, згідно яких останній відмічає, що

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 12 липня 2024 року (головуючий суддя Малех І.Б., судді Гриців В.М., Зварич О.В.) відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, б/н від 20.06.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1874/24 від 02.07.2024) на ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24; витребувано матеріали справи №926/784/24 в Господарського суду Чернівецької області.

25.07.2024 в канцелярію суду поступили матеріали справи №926/784/24.

В подальшому ухвалою суду від 25.07.2024 розгляд справи №926/784/24 призначено до розгляду в судове засідання на 04 вересня 2024 року.

Судове засідання 04.09.2024 у справі №926/784/24 не відбулось у зв`язку з перебуванням головуючого судді Малех І.Б. у відрядженні, а члена колегії судді Зварич О.В. у відпустці, що підтверджується відповідними наказами.

Ухвалою суду від 16.09.2024 судове засідання у справі №926/784/24 призначено на 16 жовтня 2024 року.

16.10.2024 за участю представника позивача розгляд справи відкладено на 06 листопада 2024 року.

06.11.2024 з`явився представник позивача, який заперечив доводи апеляційної скарги з мотивів, викладених в письмових поясненнях.

Відповідачі та третя особа участі уповноважених представників в судове засідання 06.11.2024 не забезпечили, причин неявки не повідомили, хоча належним чином були повідомленні про час та місце розгляду справи ухвалою суду від 16.10.2024, шляхом надіслання такої останнім через систему електронний суд. Дана ухвала доставлена учасникам процесу - 18.10.2024.

Згідно статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою та письмовими поясненнями, оцінивши зібрані у справі докази, заслухавши пояснення представника позивача, судова колегія Західного апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відповідність ухвали Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24 нормам чинного процесуального права, матеріалам та обставинам справи, виходячи з наступного.

Предметом спору в даній справі є визнання незаконним та скасування рішення Волоківської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області від 15.12.2023 №221-31/23 «Про погодження проекту землеустрою, щодо встановлення межі території територіальної громади Чернівецької міської ради»; визнання незаконним та скасування пункт 26 рішення Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області від 21.12.2023 №422-26/2023 «Про розгляд заяв з різних питань»; визнання погодженим проєкт землеустрою щодо встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади, розроблений на підставі рішення Чернівецької міської ради від 27.10.2022 №879.

Предметом оскарження є ухвала Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24, якою клопотання Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області про призначення експертизи з питань землеустрою (вх.№1422) задоволено; призначено у справі №926/784/24 експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено Спільному підприємству «Західно-Український експертно-консультативний центр» (58001, Чернівецька обл., м. Чернівці, вул. Головна, 119, код 25081287), з переліком питань визначеній в такій.

Відповідно до частин 1, 2 статті 98 Господарського процесуального кодексу України висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені експертові, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань.

Згідно із ст.99 Господарського процесуального кодексу України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про судову експертизу" судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Необхідність судової експертизи в господарському судочинстві зумовлена тим, що в процесі здійснення правосуддя суд стикається з необхідністю встановлення таких фактів (обставин), дані про які потребують спеціальних досліджень. Експертиза - це науковий, дослідницький шлях до висновків, які формулюються у висновку експерта, про фактичні обставини справи.

Отже, судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. Якщо наявні у справі докази є взаємно суперечливими, їх оцінку в разі необхідності може бути здійснено господарським судом з призначенням відповідної судової експертизи.

У відповідності до положень ст. 46-1 Закону України «Про землеустрій» визначено, що у разі встановлення меж території об`єднаної територіальної громади проект землеустрою щодо встановлення її межі має визначати зовнішні межі об`єднаної територіальної громади та межі територій усіх територіальних громад, що увійшли до її складу. Крім цього в даній нормі статті визначено, що не допускається встановлення межі території територіальної громади, що змінюватиме межі адміністративно-територіальних одиниць.

Проаналізувавши клопотання відповідача 2 про призначення експертизи в даній справі з вказаним переліком питань, що висвітлено і в апеляційній скарзі вбачається, що такі стосуються фактичного землекористування, що жодним чином не стосується предмета позову Чернівецької міської ради спрямованого на встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади та жодним чином не зачіпає права та інтереси земельних ділянок приватної власності.

Однак, з обставин справи вбачається, що суд позбавлений можливості здійснити перевірку вказаних доводів представників сторін стосовно перевірки меж території Чернівецької міської територіальної громади, без спеціальних знань в галузі з питань землеустрою, врахувавши при тому питання позивача, а саме питання, які стосуються безпосередньо предмету позову та спірних питань з Чагорською територіальною громадою Чернівецького району Чернівецької області, зокрема: чи співпадає (збігається) частина проектної межі території Чернівецької міської територіальної громади від точки 519 до точки 553 з межами населених пунктів: межа с. Чагор з межею м. Чернівці (від точки 519 до точки 521) та межа с. Коровія з межею с. Чагор ( від точки 522 до точки 553) відомості про які внесені до Державного земельного кадастру.

У відповідності до пункту 7.1 глави 7 розділу ІІ Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства Юстиції України від 08.10.1998 №53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 №1950/5), основними завданнями експертизи з питань землеустрою є: визначення відповідності розробленої документації із землеустрою та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності зміни цільового призначення земельних ділянок та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності фактичного землекористування правовстановлювальним документам, документації із землеустрою на земельні ділянки та нормативно-правовим актам; визначення відповідності виконаної нормативної грошової оцінки земель вимогам нормативно-правових актів.

Згідно з п. 7.2. глави 7 розділу ІІ Інструкції (п. 6.1) Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень експертиза з питань землеустрою покликана вирішувати питання, зокрема: - Чи відповідають розроблена документація із землеустрою на земельну ділянку та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування? Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності? - Чи змінено та затверджено цільове призначення земельної ділянки відповідно до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування? Якщо ні, то в чому полягають невідповідності?- Чи відповідає фактичне землекористування правовстановлювальним документам, документації із землеустрою на земельні ділянки та нормативно-правовим актам?

Таким чином судом першої інстанції вірно вказано, що для повного і всебічного вирішення спору у справі №926/784/24 необхідно дослідити відповідність розробленого ТОВ «Глобус Ко» проекту землеустрою про встановлення меж території Чернівецької міської територіальної громади (реєстраційний №259 від 22.03.2023) вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, а тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про необхідність застосування спеціальних знань та призначення у справі судової експертизи з питань землеустрою. При цьому, слід відмітити, що у Чернівецьої міської ради з відповідачем 2 (скаржник), один і той самий розробник землевпорядної документації про межі населеного пункту, так і спірного проекту землеустрою меж територіальної громади, а саме ТОВ «Глобус КО» .

Згідно частини 1 статті 228 Господарського процесуального кодексу України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках призначення судом експертизи.

Згідно вимог ч.1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для справи.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (ст. 76 Господарського процесуального кодексу України).

У відповідності до вимог ст. 77 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування , не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи наведене в сукупності, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про обґрунтованість ухвали суду від 04.06.2024, а доводи апеляційної скарги є такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, які викладені в такій.

За приписами частин 1, 2, 4 статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції вірно встановив обставини, що мають значення для справи, надав належну оцінку дослідженим доказам, прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального і процесуального права, тому його необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Враховуючи наведене та керуючись ст. ст. 129, 236, 269, 271, 275, 276, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1.Апеляційну скаргу Чагорської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області, б/н від 20.06.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1874/24 від 02.07.2024) залишити без задоволення.

2.Ухвалу Господарського суду Чернівецької області від 04 червня 2024 року у справі №926/784/24 - залишити без змін.

3.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом двадцяти днів відповідно до ст.ст. 286 - 289 ГПК України.

4.Матеріали справи №926/784/24 повернути Господарському суду Чернівецької області.

Повний текст постанови складено та підписано 14.11.2024.

Головуючий суддяІ.Б. Малех

СуддяВ.М. Гриців

СуддяО.В. Зварич

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення06.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123009088
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —926/784/24

Ухвала від 23.12.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гурин Микола Олександрович

Ухвала від 10.12.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гурин Микола Олександрович

Постанова від 06.11.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 16.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 26.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 16.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 25.07.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 19.07.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Гурин Микола Олександрович

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні