Постанова
від 05.11.2024 по справі 441/27/22
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 441/27/22 Головуючий у 1 інстанції: Ференц О.І.

Провадження № 22-ц/811/2841/22 Доповідач в 2-й інстанції: Шандра М. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2024 року року колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Львівського апеляційного суду в складі:

головуючого судді: Шандри М.М.

суддів: Крайник Н.П., Левика Я.А.

секретаря: Чижа Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові цивільну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на рішення Городоцького районного суду Львівської області від 26 вересня 2022 року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Городоцької міської ради Львівського району Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ТОВ «Агрокультура Захід» про скасування державної реєстрації земельних ділянок, розірвання договору оренди земельних ділянок,

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулися до суду із позовом, уточненим в процесі розгляду справи, в якому просили скасувати державну реєстрацію земельних ділянок площею 0.8582 га, кадастровий номер 4620988000:29:000:0015 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та площею 1.6052 га, кадастровий номер 462098800:29:000:0017 із скасуванням записів щодо вказаних земельних ділянок в Поземельній книзі; розірвати договір оренди земельної ділянки площею 1.6052 га, укладений 08.04.2014 між ТзОВ «Агрокультура Захід» та ОСОБА_3 , розірвати договір оренди земельної ділянки площею 0.8582 га, укладений 20.09.2014 між ТзОВ «Агрокультура Захід» та ОСОБА_4 .

Позов обґрунтований тим, що ІНФОРМАЦІЯ_1 помер батько позивачів ОСОБА_4 , який до дня смерті проживав та був зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 . Після його смерті відкрилася спадщина, зокрема, право на земельну частку (пай), що належало ОСОБА_4 на підставі Сертифікату на право на земельну частку (пай) серії РН № 495999, виданого Городоцькою РДА 12.08.2016 на підставі рішення Городоцької РДА № 589 від 22.07.1996. На час смерті спадкодавця земельні ділянки не були винесені в натуру, кадастрові номери їм не присвоювалися. Згідно Свідоцтв про право на спадщину за законом позивачами успадковано по частині права на земельні частки (паї), які належали ОСОБА_4 . Рішенням Угрівської сільської ради № 2460 від 24.11.2020 позивачам надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради Львівської області, право на яку належить їм по частці кожній, а саме: 0,90 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради, 1,70 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради та 1,70 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради.

В процесі виготовлення кадастрових номерів було з`ясовано, що щодо земельних ділянок площею 0,90 та 1,70 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради здійснено державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок площею 0,8582 га із присвоєнням кадастрового номера 4620988000:29:000:0015 (03.07.2009) та площею 1, 6062 га із присвоєнням кадастрового номера 4620988000:29:000:0017 (17.10.2008).

Вважають, що вказані земельні ділянки не могли бути зареєстровані в Державному земельному кадастрі, оскільки на 2008-2009 вони не були виділені в натурі та право на них посвідчувалося виключно Сертифікатами на право на земельну частку (пай). На даний час реєстрація вказаних земельних ділянок в Державному земельному кадастрі унеможливлює завершення позивачами оформлення права власності на них в порядку спадкування на підставі рішення Угрівської сільської ради Городоцького району Львівської області № 2460 від 24.11.2020.

Позивачі звернулися до начальника відділу управління у Львівському районі ГУ Держгеокадастру у Львівській області із заявою про виключення з Державного земельного кадастру записів про земельні ділянки площею 0,8582 га від 03.07.2009 із присвоєним кадастровим номером 4620988000:29:000:0015 та площею 1,6052 га від 17.10.2008 із присвоєним кадастровим номером 4620988000:29:000:0017, проте листом їм повідомлено, що виключення з Державного земельного кадастру записів про вищевказані земельні ділянки буде здійснюватися після скасування їх державної реєстрації, що відбувається виключно за рішенням суду згідно ч.10 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр».

Крім цього відносно спірних земельних ділянок зареєстровано речове право договори оренди з ТзОВ «Агрокультура Захід».

На підставі наведеного просили позов задовольнити.

Рішенням Городоцького районного суду Львівської області від 26.09.2022позов задоволено.

Скасовано державну реєстрацію земельних ділянок: площею 0,8582 га, кадастровий номер 4620988000:29:000:0015 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та площею 1,6052 га кадастровий номер 462098800:29:000:0017 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із скасуванням записів щодо вказаних земельних ділянок в Поземельній книзі.

Розірвано договір оренди земельної ділянки площею 1.6052 га, кадастровий номер4620988000:29:000:0017, укладений 08.04.2014 між ОСОБА_3 та ТзОВ «Агрокультура Захід» та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав 15.12.2014.

Розірвано договір оренди земельної ділянки площею 0.8582 га, кадастровий номер4620988000:29:000:0015, укладений 20.09.2014 між ОСОБА_4 та ТзОВ «Агрокультура Захід» та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав 11.12.2014.

Рішення суду оскаржило ГУ Держгеокадастру у Львівській області.

В апеляційній скарзі посилається на незаконність та необґрунтованість рішення суду, порушення судом норм матеріального та процесуального права.

Зазначає, що при постановленні оскаржуваного рішення судом першої інстанції не повно і всебічно з`ясовано всі обставини справи, а висновки суду ґрунтуються на однобічному застосуванні норм матеріального та процесуального права.

Вважає, що ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з припиненням таким рішенням всіх речових прав стосовно спірної земельної ділянки.

Звертає увагу на те, що з урахуванням предмета та обсягу позовних вимог, суб`єктного складу спору, внесення будь-яких відомостей до Державного земельного кадастру, відноситься виключно до компетенції державної кадастрового реєстратора, однак останній до участі у справі як співвідповідач не залучений, клопотань про залучення його співвідповідачем за цим позовом позивач не заявляв, що є окремою підставою для відмови в задоволенні позову внаслідок неналежного складу відповідачів.

Просить рішення Городоцького районного суду Львівської області від 26.09.2022 в частині скасування державної реєстрації земельних ділянок: площею 0,8582 га, кадастровий номер 4620988000:29:000:0015 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та площає 1.6052 га кадастровий номер 462098800:29:000:0017 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із скасуванням записів щодо вказаних земельних ділянок в Поземельній книзі, та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Учасники справи у судове засідання апеляційної інстанції не з`явились, про причини неявки суду не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, тому їх неявка, відповідно до ч.2 ст. 372 ЦПК України не перешкоджає розгляду справи, який проводиться за їхньої відсутності, а фіксування судового процесу згідно ч.2 ст.247ЦПК України за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити з таких підстав.

Згідно із ч.1 ст. 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях (ч.1, ч.6 ст. 81 ЦПК України).

Згідно із 1 ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно до вимог ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Колегія суддів вважає, що рішення суду таким вимогам не відповідає.

Судом встановлено, що ОСОБА_4 помер ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Угри Городоцького району Львівської області.

Згідно з Свідоцтвом про право на спадщину за законом, виданим 29.09.2020 приватним нотаріусом Городоцького районного нотаріального округу Павлишин Х.М. та зареєстрованим в реєстрі за № 933, ОСОБА_2 та ОСОБА_1 успадкували після смерті батька ОСОБА_4 , по частині спадкового майна, а саме:

права на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності ПА «Промінь», що знаходиться в с. Угри Городоцького району Львівської області. Розмір земельної частки (паю) становить 0,90 умовних кадастрових га, вартість земельної частки (паю) становить 2919,60 грн, право на земельну частку (пай) належало спадкодавцю на підставі Сертифікату на право на земельну частку (пай) серії РН № 495999, виданого Городоцькою РДА 12.08.2016 на підставі рішення Городоцької РДА від 22.07.1996 № 589;

права на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності ССГ «Промінь», що знаходиться в с. Угри Городоцького району Львівської області, що належала ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , спадкоємцем якого був ОСОБА_4 , який спадщину прийняв, але не оформив своїх спадкових прав. Розмір земельної частки (паю) становить 1,70 умовних кадастрових га, вартість земельної частки (паю) становить 5514,80 грн, право на земельну частку (пай) належало ОСОБА_3 на підставі Сертифіката на право на земельну частку (пай) серії ЛВ № 0092945, виданого Городоцькою РДА 26.02.1998 на підставі рішення Городоцької РДА від 22.07.1996 № 589;

частки у праві на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності ССГ «Промінь», що знаходиться в с. Угри Городоцького району Львівської області, що належала ОСОБА_5 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_3 , спадкоємцем якої був чоловік ОСОБА_4 , який спадщину прийняв, але не оформив своїх спадкових прав, та частки у праві на земельну частку (пай) у землі, яка перебуває у колективній власності ССГ «Промінь», що знаходиться в с. Угри Городоцького району Львівської області, що належала ОСОБА_5 ,, яка померла ІНФОРМАЦІЯ_3 , спадкоємцем якої був її син - ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_2 , спадкоємцем якого був батько - ОСОБА_4 , який спадщину прийняв, але не оформив своїх спадкових прав. Розмір земельної частки (паю) становить 1,70 умовних кадастрових га, вартість земельної частки (паю) становить 5514,80 грн, право на земельну частку (пай) належало ОСОБА_5 на підставі Сертифіката на право на земельну частку (пай) серії ЛВ № 0096190, виданого Городоцькою РДА 09.08.2002 на підставі рішення Городоцької РДА від 22.07.1996 № 589.

Рішенням Угрівської сільської ради № 2460 від 24.11.2020 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради Львівської області, право на яку належить їм по частці кожній, а саме: 0,90 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради, 1,70 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради та 1,70 умовних кадастрових га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради.

Згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-4615203262021 від 01.02.2021 у Державний земельний кадастр внесено відомості про земельну ділянку площею 1,6052 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради, кадастровий номер 4620988000:29:000:0017, орендар ТОВ «Агрокультура захід».

Як вбачається із копії договору оренди землі б/н від 08.04.2014 ОСОБА_3 надав, а ТОВ «Агрокультура захід» прийняло у строкове платне користування та володіння земельну ділянку загальною площею 1,6052 га, що знаходиться на території Угрівської сільської ради Городоцького району Львівської області, кадастровий номер 4620988000:29:000:0017, що належить орендодавцю на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії ЯА № 731479.

Згідно з Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-4615203372021 від 01.02.2021 у Державний земельний кадастр внесено відомості про земельну ділянку площею 0,8582 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Угрівської сільської ради, кадастровий номер 4620988000:29:000:0015, орендар ТОВ «Агрокультура захід».

Як вбачається із копії договору оренди землі б/н від 20.09.2014 ОСОБА_4 надав, а ТОВ «Агрокультура захід» прийняв у строкове платне користування та володіння земельну ділянку загальною площею 0,8582 га, що знаходиться на території Угрівської сільської ради Городоцького району Львівської області, кадастровий номер 4620988000:29:000:0015, що належить орендодавцю на підставі Державного акту направо приватної власності на землю серії ЯА № 731481.

З листа-відповіді Відділу № 1 Управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру у Львівській області № 2090/15-22 від 29.08.2022 вбачається, що згідно з наявних Книг записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, відомості про реєстрацію правовстановлюючих документів станом на 01.01.2013 на земельні ділянки з кадастровим номером 4620988000:29:000:0015 площею 0,8582 га та 4620988000:29:000:0017 площею 1,6152 га, які розташовані на території Львівської області Городоцького району Угрівської сільської ради у Відділі відсутні.

ОСОБА_1 та ОСОБА_6 02.11.2021 звернулися до в.о. начальника відділу № 3 управління у Львівському районі ГУ Держгеокадастру Львівської області із заявою про виключення з Державного земельного кадастру записів про земельні ділянки відповідно площею 0,8582 га від 03.07.2009 із присвоєним кадастровим номером 4620988000:29:000:0015 та площею 1,6052 га від 17.10.2008 із присвоєним кадастровим номером 4620988000:29:000:0017.

Листом № 31-13-0.21-406/103-21 від 03.11.2021 Відділ № 3 Управління у Львівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області повідомило ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про неможливість виключення з Державного земельного кадастру записів про земельні ділянки відповідно площами 0,8582 га (кадастровий номер 4620988000:29:000:0015) та 1,6052 га (4620988000:29:000:0017) інакше як після скасування їх державної реєстрації, що згідно ч.10 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» відбувається за рішенням суду (а.с.25-26).

У зв`язку з наведеним позивачі звернулися до суду з цим позовом.

Згідно з частиною другою статті 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до частини першої статті 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

У частині першій статті 15 ЦК України встановлено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу (частина перша статті 16 ЦК України).

Згідно з частиною другою статті 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: відновлення становища, яке існувало до порушення.

Установивши наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або охоронюваного законом інтересу, на захист яких подано позов, суд з`ясовує наявність чи відсутність факту порушення або оспорення і, відповідно, ухвалює рішення про захист порушеного права або відмовляє позивачу у захисті, встановивши безпідставність та необґрунтованість заявлених вимог.

Відповідно достатті 13ЦПК Українисуд розглядаєсправи неінакше якза зверненнямособи,поданим відповіднодо цьогоКодексу,в межахзаявлених неювимог іна підставідоказів,поданих учасникамисправи абовитребуваних судому передбаченихцим Кодексомвипадках.Збирання доказіву цивільнихсправах неє обов`язкомсуду,крім випадків,встановлених цимКодексом.Суд маєправо збиратидокази,що стосуютьсяпредмета спору,з власноїініціативи лишеу випадках,коли ценеобхідно длязахисту малолітніхчи неповнолітніхосіб абоосіб,які визнанісудом недієздатнимичи дієздатністьяких обмежена,а такожв іншихвипадках,передбачених цимКодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

У статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель врегульовано ЗК України, згідно зі статтею 3 якого земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 1 статті 79 ЗК земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

За змістом статті 79-1 ЗК (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за затвердженими комплексними планами просторового розвитку території територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, детальними планами території. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

У частині тринадцятій статті 79-1 ЗК визначено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі: поділу або об`єднання земельних ділянок; скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації; якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», не було зареєстровано протягом року з вини заявника. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначено Законом України «Про Державний земельний кадастр».

У частині десятій статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

Позивач як особа, яка подала позов про захист порушеного, невизнаного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу, самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, у чому саме полягає порушення його прав та інтересів, а суд перевіряє ці доводи і залежно від встановленого вирішує питання про наявність чи відсутність підстав для правового захисту.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції погодився з доводами позивачів про те, що виготовлення кадастрових номерів і державна реєстрація спірних земельних ділянок була здійснена без відома та згоди особи, якій належало право на пай на вказані ділянки, та без відповідного рішення органу місцевого самоврядування, тому така реєстрація є протиправною та підлягає скасуванню в судовому порядку.

Разом з тим, як вбачається з наявної в матеріалах справи копії Договору оренди № б/н від 20.09.2014, укладеного між ОСОБА_4 та ТОВ «Агрокультура захід», земельна ділянка площею 0,8582 га з кадастровим номером 4620988000:29:000:0015 належить ОСОБА_4 на праві приватної власності згідно з Державним актом на право приватної власності на землю серії ЛА № 731481 (а.с. 88 т.1).

З копії Договору оренди № б/н від 08.04.2014, укладеного між ОСОБА_3 та ТОВ «Агрокультура захід», вбачається, що земельна ділянка площею 1,6052 га з кадастровим номером 4620988000:29:000:0017 належить ОСОБА_3 на праві приватної власності згідно з Державним актом на право приватної власності на землю серії ЯА № 631479 (а.с. 90 т.1).

Наведеним спростовуються доводи позивачів, що виготовлення кадастрових номерів і державна реєстрація вказаних земельних ділянок була здійснена без відома та згоди ОСОБА_4 та ОСОБА_3 , оскільки останні одержали державні акти, які посвідчували їхнє право власності на ці ділянки.

Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях, а належних доказів для підтвердження заявлених позивачами вимог ними не надано.

Таким чином колегія суддів дійшла до висновку про відмову у задоволенні позову про скасування державної реєстрації земельних ділянок і, як, наслідок вимоги про розірвання договору оренди земельних ділянок.

Відповідно до положень п.2 ч.1 ст.374 ЦПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити у відповідній частині нове рішення або змінити його.

Відповідно дост.376ЦПК Українипідставами дляскасування судовогорішення повністюабо частковота ухваленнянового рішенняу відповіднійчастині абозміни судовогорішення є: неповнез`ясування обставин,що маютьзначення длясправи; недоведеністьобставин,що маютьзначення длясправи,які судпершої інстанціївизнав встановленими; невідповідністьвисновків,викладених урішенні судупершої інстанції,обставинам справи; порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.

За таких обставин, рішення суду слід скасувати та постановити нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 367, 368, п.2 ч.1 ст. 374, 381, 382, 383, 384 ЦПК України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області задовольнити.

Рішення Городоцького районного суду Львівської області від 26 вересня 2022 року скасувати та постановити нову постанову.

У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Городоцької міської ради Львівського району Львівської області, Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, ТОВ «Агрокультура Захід» про скасування державної реєстрації земельних ділянок, розірвання договору оренди земельних ділянок відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскарженою у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.

Повний текст постанови складено: 15.11.2024

Головуючий

Судді

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123039319
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —441/27/22

Постанова від 05.11.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 27.08.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 23.01.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 26.09.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 17.01.2023

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 08.12.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Ухвала від 14.11.2022

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Шандра М. М.

Рішення від 26.09.2022

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 02.08.2022

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 12.07.2022

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні