Справа №480/7821/21
Провадження № 6/591/53/24
У Х В А Л А
15 листопада 2024 року
Зарічний районний суд м. Суми в складі:
головуючого судді Ніколаєнко О.О.
за участю секретаря судового засідання Полякової О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Суми заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення та встановлення порядку виконання виконавчого листа у справі №480/7821/21 за позовом ОСОБА_1 до Сумської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
11 березня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою та просить:
1) змінити спосіб і порядок виконання рішення Зарічного районного суду м. Суми від 04.09.2023 по справі №480/7821/21 в частині стягнення з Сумської міської ради на користь ОСОБА_1 судового збору у сумі 1816 грн. 00 коп.;
2) стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (4009, м. Суми, пров. Дачний, РНОКПП 2780208135) судовий збір в сумі 1816грн. 00 коп.;
3) встановити порядок виконання виконавчого листа від 14.02.2024 № 480/7821/21 в частині стягнення з Сумської міської ради (40030, майдан Незалежності, 2, м.Суми, код ЄДРПОУ 23823253) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судового збору у сумі 1816 грн. 00 коп., шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Сумської міської ради 40030, майдан Незалежності, 2, м. Суми, код ЄДРПОУ 23823253) в особі Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (40009, м.Суми, вул. Садова, 33, код ЄДРПОУ 4456009).
Ухвалою Зарічного районного суду м. Суми від 12 березня 2024 року прийнято заяву до розгляду.
В зазначене судове засідання учасники справи не з`явились, про дату, час і місце розгляду заяви повідомлені належним чином, їх неявка не є перешкодою для вирішення питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення та встановлення порядку виконання виконавчого листа.
Дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлення, що рішенням Зарічного районного суду м. Суми від 04 вересня 2023 року позов ОСОБА_1 задоволено. Визнано незаконним та скасовано рішення Сумської міської ради від 14 липня 2021 року № 1308-МР «Про відмову в продажу земельної ділянки ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,1612 га». Зобов`язано Сумську міську раду на найближчому пленарному засіданні чергової сесії прийняти рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,1612 га, яка розташована по АДРЕСА_2 (кадастровий номер земельної ділянки: 5910136300:06:025:0064). Стягнуто з Сумської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 1816 грн 00 коп.
Постановою Сумського апеляційного суду від 06 лютого 2024 року рішення Зарічного районного суду м. Суми від 04 вересня 2023року залишено без змін.
Згідно з п. 3.2.72 Положення про Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, затвердженого рішенням Сумської міської ради від 23 вересня 2020 року № 7367-МР, зобов`язання по сплаті коштів, стягнутих за судовими рішеннями з Сумської міської ради, несе Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, який обслуговується в Управлінні Державної Казначейської служби України у м. Суми Сумської області.
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також Статуту міста Суми, організаційно-правова форма Сумської міської ради - Орган місцевого самоврядування.
Виходячи з норми частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Сумська міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє Сумську міську територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами, що також регламентується частиною 1 статті 78 Статуту міста.
Згідно ч. ч. 1, 6 статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування» органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування» Сумська міська рада створює свої виконавчі органи, у вигляді виконавчого комітету, відділів, управлінь та інших створюваних радою виконавчих органів. Виконавчі органи є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади, що кореспондується з частиною 1 статті 81 Статуту міста.
Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 435 ЦПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
З наведеної норми вбачається, що суд може змінити спосіб або порядок виконання рішення лише у виняткових випадках, за наявності обставин, що ускладнюють його виконання за умови надання достатніх доказів наявності таких обставин.
Під зміною способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у встановленому раніше порядку і способом. При цьому, змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Саме поняття «спосіб» і «порядок» виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій при виконанні судового рішення. Під зміною способу виконання рішення суду розуміється прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.
Отже, передумовою для прийняття судом рішення про зміну способу або порядку виконання судового рішення, є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду.
Разом із тим, зміна способу чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення повинна узгоджуватися з тими обґрунтуваннями судового рішення, на основі яких суд зробив свої висновки, що містяться в резолютивній частині судового рішення. Здійснюючи зміну способу і порядку виконання судового рішення, суд не може змінювати зміст резолютивної частини рішення або змінити обраний судом спосіб захисту порушеного права. Висновки судового рішення щодо способу і порядку його виконання не можуть бути змінені іншим судовим рішенням без відповідного обґрунтування виняткової необхідності застосування такої зміни рішення.
В обгрунтування поданої заяви заявник зазначив, що відсутність рахунків у боржника Сумської міської ради істотно ускладнюють виконання рішення та роблять його неможливим, що є прямими підставами для зміни способу і порядку виконання судового рішення у даній справі, у зв`язку із цим просив суд постановити ухвалу, якою фактично замінити боржника - Сумську міську раду на іншу юридичну особу Департамент забезпечення ресурсних платежів СМР, тобто покласти обов`язки боржника у виконавчому провадженні на особу, яка не була учасником справи.
Сумська міська рада та Департамент забезпечення ресурсних платежів СМР є різними юридичними особами і мають різні повноваження та функції.
Підсумовуючи вищевикладене та беручи до уваги предмет судового спору у даній справі, коло повноважень Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, визначених Положенням, суд приходить до висновку, що про відсутність підстав для стягнення витрат по сплаті судового збору з іншої юридичної особи, яка не була стороною у даній справі.
Керуючись ст. 435 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні заяви ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення та встановлення порядку виконання виконавчого листа у справі № 480/7821/21 за позовом ОСОБА_1 до Сумської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Сумського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали складено 15 листопада 2024 року.
Суддя О.О. Ніколаєнко
Суд | Зарічний районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123039732 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Зарічний районний суд м.Сум
Ніколаєнко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні