Справа №403/140/19 провадження № 6/403/30/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 листопада 2024 року с-ще Устинівка
Устинівський районний суд Кіровоградської області в складі:
головуючого судді Атаманової С.Ю.,
при секретарі судового засідання Муляві В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в с-щі Устинівка в порядку вирішення питання, повязаного з виконанням судового рішення у цивільній справі, заяву Устинівської селищної ради Кіровоградської області про заміну сторони виконавчого провадження,
В С Т А Н О В И В:
У липні 2024 року представник заявника Устинівської селищної ради Кіровоградської області в порядку ст.442 ЦПК України звернувся до суду із заявою про заміну сторони (стягувача) у виконавчому провадженні №59521369 з примусового виконання рішення Устинівського районного суду Кіровоградської області від 29 травня 2019 року, ухваленого у цивільній справі №403/140/19 за позовом прокурора в інтересах держави в особі Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області та Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області до ОСОБА_1 про стягнення боргу по орендній платі за землю в сумі 7938,00 грн. та пені в сумі 55724,40 грн., з первісного стягувача Криничненської сільської ради на її правонаступника - Устинівську селищну раду. Необхідність заміни сторони виконавчого провадження обгрунтовується тим, що Долинським відділом державної виконавчої служби у Кропивницькому районі Кіровоградської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) здійснюється виконавче провадження за виконавчим листом, виданим 03 липня 2019 року Устинівським районним судом Кіровоградської області, про стягнення з ОСОБА_1 на користь Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області боргу по орендній платі за землю за 2016-2017 роки в сумі 7938 грн. 00 коп. та пені в сумі 55724 грн. 40 коп.. Разом з тим, відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №716-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області» та рішення сесії Устинівської селищної ради від 16 грудня 2020 року №14 «Про початок реорганізації сільських рад Устинівського району Кіровоградської області» Криничненська сільська рада 21 вересня 2021 року була припинена шляхом приєднання до Устинівської селищної ради, яка є правонаступником всього майна, прав та обов`язків вказаної сільської ради. В судове засідання представник заявника не з`явився. Про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлявся належним чином у порядку, передбаченому ст.128 ЦПК України (а.с.93). Згідно письмового клопотання прохав розглянути справу без його участі та задовольнити заяву про заміну стягувача у виконавчому провадженні із Криничненської сільської ради на Устинівську селищну раду (а.с.110).
Боржник ОСОБА_1 в судове засідання по розгляду заяви Устинівської селищної ради про заміну сторони виконавчого провадження не з`явився. Про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлявся належним чином у порядку, передбаченому ст.128 ЦПК України (а.с.94). Згідно поданої до суду заяви прохав розглянути справу без його участі. Проти заміни сторони виконавчого провадження з Криничненської сільської ради на Устинівську селищну раду не заперечував (а.с.106).
Представник Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області (як правонаступника Устинівської районної державної адміністрації), будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце судового розгляду заяви (а.с.97), в судове засідання не з`явився. Згідно поданої до суду заяви прохав розглянути справу без його участі (а.с.108).
Представник Долинського відділу державної виконавчої служби у Кропивницькому районі Кіровоградської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце судового розгляду заяви (а.с.95), в судове засідання не з`явився. Згідно письмової заяви не заперечував проти заміни сторони виконавчого првоадження за заявою Устинівської селищної ради (а.с.107).
В судове засідання представник Знам`янської окружної прокуратури Кіровоградської області не з`явився. Про дату, час та місце проведення судового розгляду повідомлявся належним чином у порядку, передбаченому ст.128 ЦПК України (а.с.95). Згідно письмового клопотання прохав розглянути заяву Устинівської селищної ради про заміну сторони виконавчого провадження без участі прокурора (а.с.105).
З огляду на викладене, відповідно до положень ч.1 ст.223, ч.3 ст.442 ЦПК України розгляд заяви про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження проведений судом без участі заявника та учасників справи. Вирішуючи заяву Устинівської селищної ради Кіровоградської області про заміну сторони виконавчого провадження, суд приходить до наступного висновку.
За змістом ч.1 ст.14, ч.ч.1, 2 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» учасниками виконавчого провадження є, крім інших, виконавець та сторони (стягувач і боржник). Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.442 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.
Аналогічні за змістом норми щодо порядку заміни сторони виконавчого провадження її правонаступником містяться також і в ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження».
Судом встановлено, що рішенням Устинівського районного суду Кіровоградської області від 29 травня 2019 року, ухваленого в цивільній справі №403/140/19, позов прокурора в інтересах держави в особі Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області та Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області до ОСОБА_1 про стягнення боргу по орендній платі за землю та пені задоволено та стягнено з відповідача ОСОБА_1 на користь Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області борг по орендній платі за землю за 2016-2017 роки в сумі 7938 грн. 00 коп. та пеню в сумі 55724 грн. 40 коп. (а.с.120-122).
Вказане рішення суду в апеляційному порядку не оскаржувалось та набрало законної сили 01 липня 2019 року.
03 липня 2019 року на підставі зазначеного рішення суду позивачу видано виконавчий лист №403/140/19 (а.с.12).
Постановою начальника Устинівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Кіровоградські області Любченка В.А. від 11 липня 2019 року відкрите виконавче провадження №59521369 з виконання виконавчого листа №403/140/19, виданого 03 липня 2019 року Устинівським районним судом Кіровоградської області. Сторонами даного виконавчого провадження зазначені: стягувач Криничненська сільська рада Устинівського району, боржник ОСОБА_1 (а.с.17).
Судом також встановлено, що станом на 15 листопада 2024 року виконавче провадження №59521369 з підстав, передбачених ч.1 ст.39 Закону України «Про виконавче провадження», в тому числі і внаслідок фактичного виконання боржником в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом, закінчене не було (а.с.123-124).
Відповідно до п.2 ч.1 ст.512 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок правонаступництва.
За змістом ст.514 ЦК України до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов`язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч.1 ст.55 ЦПК України у разі припинення юридичної особи, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Згідно з ч.1 ст.104 ЦК юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч.5 ст.104 ЦК України).
Відповідно до ч.3 ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: пункт 12 - дані про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі дані про рішення щодо припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення; пункт 15 - дані про юридичних осіб - правонаступників.
За змістом ч.ч.1, 2 ст.6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» первинним суб`єктом місцевого самоврядування є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватись в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади (ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №716-р від 12 червня 2020 року «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області» Криничненська територіальна громада увійшла до складу Устинівської територіальної громади Кіровоградської області із адміністративним центром в смт.Устинівка.
Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року №807-ІХ у Кіровоградській області утворений Кропивницький район у складі, крім інших, території Устинівської селищної територіальної громади.
Судом встановлено, що рішенням 2-ої сесії 8-го скликання Устинівської селищної ради Кіровоградської області від 16 грудня 2020 року №14 була розпочата процедура реорганізації сільських рад Устинівського району Кіровоградської області, в тому числі і Криничненської сільської ради (ЄДРПОУ 04364584, місцезнаходження: с.Криничне) шляхом її приєднання до Устинівської селищної ради (ЄДРПОУ 04364549), яку визначено правонаступником всього майна, прав та обов`язків сільської ради, що припиняється (а.с.10-11).
Як вбачаєтьсяіз витягуз Єдиногодержавного реєструюридичних осіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань,державна реєстраціяприпинення Криничненськоїсільської ради(кодЄДРПОУ:04364584)як юридичноїособи врезультаті їїреорганізації булапроведена 21вересня 2021року.Юридичною особоюправонаступником припиненогооргану місцевогосамоврядування єУстинівська селищнарада (кодЄДРПОУ:04364549)(а.с.4-9).
Отже, внаслідок входження територіальної громади с.Криничне Устинівського району, представницьким органом якої була Криничненська сільська рада, до складу Устинівської селищної територіальної громади, представницьким органом якої є Устинівська селищна рада Кіровоградської області, повноваження Криничненської сільської ради, як органу місцевого самоврядування, припинились.
Одночасно з цим, у зв`язку із набуттям Устинівською селищною радою Кіровоградської області в порядку п.2 ч.1 ст.512 ЦК України статусу нового кредитора у спірних матеріальних правовідносинах, відбулось також вибуття первісного кредитора - Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області і з виконавчого провадження №59521369 та припинення її статусу стягувача, як сторони виконавчого провадження.
З огляду на викладене, враховуючи, що звернення Устинівської селищної ради Кіровоградської області, як правонаступника Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, до суду із заявою про надання їй статусу стягувача відповідає змісту ст.ст.512, 514 ЦК України та ст.15 Закону України «Про виконавче провадження», а саме виконавче провадження не було закінчене у зв`язку із виконанням боржником ОСОБА_1 в повному обсязі рішення Устинівського районного суду Кіровоградської області від 29 травня 2019 року згідно з виконавчим документом, суд приходить до висновку про задоволення заяви представника Устинівської селищної ради про заміну стягувача у виконавчому провадженні по стягненню із боржника ОСОБА_1 боргу по орендній платі та пені.
Керуючись ст.ст.12, 43, 55, 258, 260, 353, 354, 442, 446 ЦПК України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Заяву представника Устинівської селищної ради Кіровоградської області про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
У виконавчому провадженні №59521369 з примусового виконання рішення Устинівського районного суду Кіровоградської області від 29 травня 2019 року, ухваленого в цивільній справі №403/140/19 за позовом прокурора в інтересах держави в особі Устинівської районної державної адміністрації Кіровоградської області та Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області до ОСОБА_1 про стягнення з останнього на користь Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області боргу по орендній платі за землю за 2016-2017 роки в сумі 7938 грн. 00 коп. та пені в сумі 55724 грн. 40 коп., замінити стягувача із Криничненської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області (місцезнаходження: вул.Центральна, буд.№2 с.Криничне Устинівського району Кіровоградської області, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 04364584) на стягувача Устинівську селищну раду Кіровоградської області (місцезнаходження: вул.Ювілейна, буд.№2, с-ще Устинівка Кропивницького району Кіровоградської області, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 04364549).
Копії ухвали надіслати учасникам справи та державному виконавцю.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Кропивницького апеляційного суду шляхом подання протягом пятнадцяти днів з дня її проголошення (складення) апеляційної скарги.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п?ятнадцяти днів з дня вручення йому даної ухвали суду.
Суддя С.Ю.Атаманова
Суд | Устинівський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123041672 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Устинівський районний суд Кіровоградської області
Атаманова С. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні